Solidarność w Volkswagen Motor Polska świętuje 25-lecie. Zaczęła się konferencja „Przyszłość i transformacja przemysłu motoryzacyjnego”

Na temat przyszłości miejsc pracy w przemyśle motoryzacyjnym oraz międzynarodowej współpracy Związków Zawodowych rozmawiają dziś w Głogowie uczestnicy konferencji „Przyszłość i transformacja przemysłu motoryzacyjnego”, która odbywa się z okazji 25-lecia NSZZ „Solidarność” w Volkswagen Motor Polska.
Włodzimierz Broda Solidarność w Volkswagen Motor Polska świętuje 25-lecie. Zaczęła się konferencja „Przyszłość i transformacja przemysłu motoryzacyjnego”
Włodzimierz Broda / fot. M. Żegliński

Chcemy obchody 25-lecia NSZZ „Solidarność” w Volkswagen Motor Polska poprowadzić mądrze. Dlatego mamy dzisiaj dwie imprezy. Wieczorem organizujemy tradycyjną imprezę piwną dla pracowników. Natomiast za chwilę spotykamy się na konferencji międzynarodowej, podczas której będziemy rozmawiali o przyszłości motoryzacji. Wiemy, że żeby zabezpieczyć miejsca pracy, musimy mieć nowe produkty i musimy wziąć aktywny udział w transformacji

– powiedział przed konferencją Włodzimierz Broda, przewodniczący NSZZ „Solidarność” w Volkswagen Motor Polska.

Rozmawiają o przyszłości pracowników branży motoryzacyjnej

Konferencja jest podzielona na trzy panele dyskusyjne: „Wpływ przedstawicieli pracowników na rozwój przedsiębiorstwa. Model współdecydowania na przykładzie Volkswagen Motor Polska oraz współpracy w ramach zakładów należących do Volkswagen Group Components”, „Współpraca przedstawicieli pracowników Grupy Volkswagen w ramach InterSoli oraz Europejskiej i Światowej Rady Pracowników Koncernu Volkswagen” oraz „Szanse i ryzyka dla transformacji pracowników. Kształtowanie niezbędnych kompetencji wśród młodych pracowników, zawody przyszłości oraz możliwości dopasowania dualnego systemu edukacji do nowych warunków”.

Dziś chcemy opowiedzieć o samej motoryzacji, o jej transformacji, ale także o przyszłości pracowników tej branży. Podyskutujemy między innymi o tym, skąd wziąć wiedzę, jakie zawody będą potrzebne w przyszłości i jak kształcić przyszłych pracowników

– zaznaczył przed spotkaniem Włodzimierz Broda.

Z jednej strony automatyzujemy cały proces produkcji, jest więcej robotyki, czyli teoretycznie mniej miejsc pracy. Ale są potrzebni ludzie, którzy będą ten proces obsługiwali. Mamy już pewne doświadczenia, bo jako Volkswagen Motor Polska wprowadziliśmy w Polsce zawód mechatronika. To, czego dziś młodzież ucząca się tego zawodu dowiaduje się w szkole, wyszło z Volkswagen Motor Polska. Szykujemy sobie kadry, między innymi współpracując ze szkołą w Chocianowie. Mamy tam klasę, której uczniowie są naszymi pracownikami młodocianymi. Wchodzimy więc w dualny system kształcenia. Ściśle współpracujemy ze szkołą, a uczniom zawsze powtarzamy, że to, co się wydarzy w szkole, my wiemy od razu, a to, co się wydarzy u nas, wie szkoła

– dodał.

„Pracujemy w nietypowy sposób”

Mówił także o samym związku zawodowym Solidarność w Volkswagenie.

Jesteśmy jedną z prężniejszych organizacji. Mamy około 92 proc. uzwiązkowienia. Jest to w skali kraju chyba najlepszy wynik, jeśli chodzi o jeden duży zakład. Pracujemy w sposób nietypowy w Polsce, opieramy się bowiem na modelu współdecydowania. To oznacza, że mamy więcej praw, niż wynika to choćby z Kodeksu pracy. Niektóre decyzje podejmowane przez zakład muszą być z nami uzgodnione

– powiedział Włodzimierz Broda.

NSZZ „Solidarność” w Volkswagen Motor Polska powstał 22 marca1999 roku. Model współdecydowania, o którym wspominał przewodniczący, polega także na tym, że wiele kluczowych decyzji wymaga wcześniejszej zgody Związku Zawodowego. Taka forma współdecydowania o przyszłości zakładu wiąże się również z dużą współodpowiedzialnością za miejsca pracy. NSZZ „Solidarność” w Volkswagen Motor Polska oprócz dbania o dobre warunki płacy i pracy pracowników oferuje swoim członkom szeroką ofertę benefitów.

CZYTAJ TAKŻE: Już jutro konferencja z okazji 25-lecia NSZZ „Solidarność” w Volkswagen Motor Polska


Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

POLECANE
Pomiędzy tweetem Tuska a artykułem Onetu na jego temat, minęły... dwie minuty Wiadomości
Pomiędzy tweetem Tuska a artykułem Onetu na jego temat, minęły... dwie minuty

W poniedziałek portal Onet.pl opublikował artykuł, w którym napisano, że wewnętrzne służby bezpieczeństwa Orlenu ostrzegały Daniela Obajtka przed współpracą z pochodzącym z Libanu Samerem A., podejrzewanym o kontakty z terrorystyczną organizacją Hezbollah. Sprawę natychmiast wykorzystał Donald Tusk.

Protest rolników na granicy z Ukrainą zawieszony z ostatniej chwili
Protest rolników na granicy z Ukrainą zawieszony

Wczoraj zawieszono ostatni protest rolników na granicy z Ukrainą w Hrebennem. Jak powiedział Tysol.pl Mirosław Kowalik, organizator protestu, burmistrz Lubyczy Królewskiej Marek Łuszczyński, nie wyraził zgody na dalszą blokadę przejścia. Organizatorzy nie mówią jednak o końcu swojej walki.

Von der Leyen staje murem za Zielonym Ładem: Takie jest dziś prawo, taka jest konieczność z ostatniej chwili
Von der Leyen staje murem za Zielonym Ładem: "Takie jest dziś prawo, taka jest konieczność"

Ubiegająca się o drugą kadencję przewodnicząca KE Ursula von der Leyen w poniedziałek w debacie wyborczej broniła Europejskiego Zielonego Ładu. W jej ocenie nie jest on zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiej gospodarki, ale jest do niej kluczem.

Paweł Jędrzejewski: pushbacki na granicy z Białorusią mają się świetnie, gdzie są celebryci? Wiadomości
Paweł Jędrzejewski: pushbacki na granicy z Białorusią mają się świetnie, gdzie są celebryci?

Co jest przyczyną, że obecnie rządzący postępują z ludźmi starającymi się sforsować granicę z Białorusią identycznie jak ich poprzednicy?

Wyborcy koalicji 13 grudnia wściekli po publikacji o odłożeniu budowy CPK z ostatniej chwili
Wyborcy koalicji 13 grudnia wściekli po publikacji o odłożeniu budowy CPK

Budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego w Baranowie odłożona – poinformowała "Gazeta Wyborcza". Tuż po publikacji artykułu w sieci wybuchła burza.

Były oficer Bundeswehry przyznał się od szpiegowania na rzecz Rosji z ostatniej chwili
Były oficer Bundeswehry przyznał się od szpiegowania na rzecz Rosji

Były oficer armii niemieckiej przyznał się w poniedziałek przed sądem do szpiegowania na rzecz Rosji. W pierwszym dniu procesu swój czyn tłumaczył chęcią uniknięcia wojny nuklearnej na Ukrainie. Grozi mu do 10 lat więzienia.

Koalicja 13 grudnia oskarża PiS o wspieranie Putina. To odwracanie kota ogonem z ostatniej chwili
Koalicja 13 grudnia oskarża PiS o wspieranie Putina. "To odwracanie kota ogonem"

– Jesteśmy świadkami odwracania kota ogonem. Być może swoim radykalizmem i protestami społecznymi siły lewicowo-libealne próbują stworzyć wrażenie, że wszystkie partie konserwatywne są proputinowskie – twierdzi europoseł PiS Witold Waszczykowski.

GW: Budowa CPK odłożona z ostatniej chwili
"GW": Budowa CPK odłożona

Budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego w Baranowie odłożona. Wracają inwestycje na Lotnisku Chopina, którego przepustowość kosztem 2,4 mld zł wzrośnie do 30 mln pasażerów rocznie. Część samolotów ma być przeniesiona do Modlina, Radomia i Łodzi – informuje "Gazeta Wyborcza".

Komisja Europejska: Polski plan klimatyczny za mało ambitny z ostatniej chwili
Komisja Europejska: Polski plan klimatyczny za mało ambitny

Komisja Europejska opublikowała swoją ocenę projektów zaktualizowanych krajowych planów w zakresie energii i klimatu (KPEiK) Bułgarii i Polski. Wydała w niej zalecenia dla obu krajów, aby "zwiększyły swoje ambicje" zgodnie z uzgodnionymi celami unijnymi na 2030 rok.

Jest wyrok ws. koncertu WOŚP podczas którego zginął Paweł Adamowicz pilne
Jest wyrok ws. koncertu WOŚP podczas którego zginął Paweł Adamowicz

Organizatorzy finału WOŚP w styczniu 2019 r., gdy ciosy nożem zadano prezydentowi Gdańska Pawłowi Adamowiczowi, a także sądzeni razem z nimi policjanci i urzędnik zostali prawomocnie uniewinnieni. Sąd podtrzymał wyrok skazujący wobec szefa firmy ochroniarskiej, a uchylił wobec kierownika ochrony.

REKLAMA

Solidarność w Volkswagen Motor Polska świętuje 25-lecie. Zaczęła się konferencja „Przyszłość i transformacja przemysłu motoryzacyjnego”

Na temat przyszłości miejsc pracy w przemyśle motoryzacyjnym oraz międzynarodowej współpracy Związków Zawodowych rozmawiają dziś w Głogowie uczestnicy konferencji „Przyszłość i transformacja przemysłu motoryzacyjnego”, która odbywa się z okazji 25-lecia NSZZ „Solidarność” w Volkswagen Motor Polska.
Włodzimierz Broda Solidarność w Volkswagen Motor Polska świętuje 25-lecie. Zaczęła się konferencja „Przyszłość i transformacja przemysłu motoryzacyjnego”
Włodzimierz Broda / fot. M. Żegliński

Chcemy obchody 25-lecia NSZZ „Solidarność” w Volkswagen Motor Polska poprowadzić mądrze. Dlatego mamy dzisiaj dwie imprezy. Wieczorem organizujemy tradycyjną imprezę piwną dla pracowników. Natomiast za chwilę spotykamy się na konferencji międzynarodowej, podczas której będziemy rozmawiali o przyszłości motoryzacji. Wiemy, że żeby zabezpieczyć miejsca pracy, musimy mieć nowe produkty i musimy wziąć aktywny udział w transformacji

– powiedział przed konferencją Włodzimierz Broda, przewodniczący NSZZ „Solidarność” w Volkswagen Motor Polska.

Rozmawiają o przyszłości pracowników branży motoryzacyjnej

Konferencja jest podzielona na trzy panele dyskusyjne: „Wpływ przedstawicieli pracowników na rozwój przedsiębiorstwa. Model współdecydowania na przykładzie Volkswagen Motor Polska oraz współpracy w ramach zakładów należących do Volkswagen Group Components”, „Współpraca przedstawicieli pracowników Grupy Volkswagen w ramach InterSoli oraz Europejskiej i Światowej Rady Pracowników Koncernu Volkswagen” oraz „Szanse i ryzyka dla transformacji pracowników. Kształtowanie niezbędnych kompetencji wśród młodych pracowników, zawody przyszłości oraz możliwości dopasowania dualnego systemu edukacji do nowych warunków”.

Dziś chcemy opowiedzieć o samej motoryzacji, o jej transformacji, ale także o przyszłości pracowników tej branży. Podyskutujemy między innymi o tym, skąd wziąć wiedzę, jakie zawody będą potrzebne w przyszłości i jak kształcić przyszłych pracowników

– zaznaczył przed spotkaniem Włodzimierz Broda.

Z jednej strony automatyzujemy cały proces produkcji, jest więcej robotyki, czyli teoretycznie mniej miejsc pracy. Ale są potrzebni ludzie, którzy będą ten proces obsługiwali. Mamy już pewne doświadczenia, bo jako Volkswagen Motor Polska wprowadziliśmy w Polsce zawód mechatronika. To, czego dziś młodzież ucząca się tego zawodu dowiaduje się w szkole, wyszło z Volkswagen Motor Polska. Szykujemy sobie kadry, między innymi współpracując ze szkołą w Chocianowie. Mamy tam klasę, której uczniowie są naszymi pracownikami młodocianymi. Wchodzimy więc w dualny system kształcenia. Ściśle współpracujemy ze szkołą, a uczniom zawsze powtarzamy, że to, co się wydarzy w szkole, my wiemy od razu, a to, co się wydarzy u nas, wie szkoła

– dodał.

„Pracujemy w nietypowy sposób”

Mówił także o samym związku zawodowym Solidarność w Volkswagenie.

Jesteśmy jedną z prężniejszych organizacji. Mamy około 92 proc. uzwiązkowienia. Jest to w skali kraju chyba najlepszy wynik, jeśli chodzi o jeden duży zakład. Pracujemy w sposób nietypowy w Polsce, opieramy się bowiem na modelu współdecydowania. To oznacza, że mamy więcej praw, niż wynika to choćby z Kodeksu pracy. Niektóre decyzje podejmowane przez zakład muszą być z nami uzgodnione

– powiedział Włodzimierz Broda.

NSZZ „Solidarność” w Volkswagen Motor Polska powstał 22 marca1999 roku. Model współdecydowania, o którym wspominał przewodniczący, polega także na tym, że wiele kluczowych decyzji wymaga wcześniejszej zgody Związku Zawodowego. Taka forma współdecydowania o przyszłości zakładu wiąże się również z dużą współodpowiedzialnością za miejsca pracy. NSZZ „Solidarność” w Volkswagen Motor Polska oprócz dbania o dobre warunki płacy i pracy pracowników oferuje swoim członkom szeroką ofertę benefitów.

CZYTAJ TAKŻE: Już jutro konferencja z okazji 25-lecia NSZZ „Solidarność” w Volkswagen Motor Polska



Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

Polecane
Emerytury
Stażowe