Komunikat dla mieszkańców Opola

Co musisz wiedzieć?
- Władze gmin Niemodlin i Dąbrowa wydały pozytywne decyzje środowiskowe ws. rozbudowy drogi krajowej nr 46
- GDDKiA planuje mi.in. budowę drugiego wiaduktu nad torami kolejowymi na odcinku Dąbrowa-Opole
- Projekt ma być zrealizowany w latach 2026–2028
Decyzje środowiskowe dla rozbudowy DK46
Rozbudowa drogi krajowej nr 46 między Niemodlinem a Opolem zyskała zielone światło. Władze gmin Niemodlin i Dąbrowa wydały pozytywne decyzje środowiskowe, otwierając drogę do kluczowej inwestycji infrastrukturalnej w regionie opolskim.
- Minimalne wynagrodzenie w 2026 roku. Znamy propozycję strony społecznej
- Komunikat dla pasażerów tanich linii lotniczych. Zmieniają się ceny biletów
- Ważny komunikat dla mieszkańców Gdańska
- Projekt polsko-japońskiego reaktora wysokotemperaturowego poważnie zagrożony
- Rating Warner Bros. Discovery obniżony do poziomu śmieciowego. Co z TVN?
- Dźwig kolejowy uderzył w pociąg PKP Intercity. Skład jechał z Krakowa do Lublina
- "Wirtualna Polska" ujawnia zagraniczną siatkę odpowiedzialną za publikację reklam wyborczych Trzaskowskiego
- Ruch Kontroli Wyborów ostrzega: widzimy przygotowania do nieuznania wyniku wyborów
Zakres inwestycji: 8,3 km nowej infrastruktury
Rzecznik opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Agata Andruszewska przekazała, że agencja planuje:
- budowę drugiej jezdni na dwóch odcinkach DK46: Niemodlin–Dąbrowa i Dąbrowa–Opole,
- rozbudowę całego 8,3-kilometrowego odcinka do układu dwujezdniowego,
- wzmocnienie konstrukcji drogi do nośności 11,5 t/oś,
- poprawę bezpieczeństwa i przepustowości drogi.
Nowoczesna droga z myślą o przyszłości
Na 4,8-kilometrowym odcinku Dąbrowa–Opole GDDKiA planuje:
- budowę drugiego wiaduktu nad torami kolejowymi,
- realizację nowoczesnych skrzyżowań.
Trasa ta jest istotna ze względu na połączenie z autostradą A4, co czyni ją jedną z najczęściej użytkowanych dróg w regionie.
Kiedy przetargi i budowa?
GDDKiA planuje ogłoszenie przetargów na realizację inwestycji jeszcze w 2025 roku. Projekt ma być zrealizowany w latach 2026–2028, co pozwoli zmodernizować newralgiczny fragment sieci drogowej województwa opolskiego.