Problemy na niemieckiej kolei. Deutsche Bahn zmienia plany

Planowana przez Deutsche Bahn (DB) modernizacja 42 kluczowych tras kolejowych w Niemczech nie zostanie ukończona do 2030 roku, jak wcześniej zakładano. Według najnowszych informacji prace mogą potrwać nawet do 2035 roku. Powodem są ograniczenia w możliwościach budowlanych oraz potrzeba dostosowania harmonogramu do realiów branży kolejowej i budowlanej.
Tory kolejowe Problemy na niemieckiej kolei. Deutsche Bahn zmienia plany
Tory kolejowe / pixabay.com

Co musisz wiedzieć?

  • Deutsche Bahn (DB) planowała zmodernizować 42 główne trasy kolejowe do 2030 roku
  • Modernizacja potrwa jednak co najmniej do 2035 roku
  • Spółka DB InfraGo ogłosiła ograniczenie liczby rocznych remontów do 4–5 tras
  • Remonty oznaczają całkowite zamknięcie tras na około 6 miesięcy.

Zmiany w modernizacji tras kolejowych

Jak wynika z pisma spółki DB InfraGo - odpowiedzialnej za infrastrukturę - do firm transportowych, liczba modernizowanych tras zostanie ograniczona. „W porozumieniu z nowym rządem Niemiec planujemy zatem dostosować liczbę generalnych remontów do czterech, pięciu rocznie” - podano w dokumencie.

Celem jest zachowanie równowagi pomiędzy przepustowością sieci a potrzebą pilnych inwestycji. W praktyce oznacza to, że całkowite remonty 42 tras zakończą się najwcześniej w połowie lat 30. XXI wieku.

Modernizacja zakładała całkowite zamknięcie każdej z tras na około sześć miesięcy w celu gruntownej przebudowy. Prace rozpoczęły się już m.in. na odcinku Frankfurt nad Menem - Mannheim, a w tym roku remontowana jest trasa Hamburg - Berlin.

Nie wszystko poszło zgodnie z planem

Początkowo planowano, że rocznie modernizowanych będzie do dziewięciu tras, a wszystkie prace zakończą się do 2031 roku. Taki harmonogram od początku budził wątpliwości, zwłaszcza ze strony CDU/CSU, współrządzącej z SPD. Zgodnie z umową koalicyjną ustalono, że plan będzie poddawany analizie i w razie potrzeby modyfikowany. Rzecznik niemieckiego ministerstwa transportu przyznał, że rząd „uważnie przygląda się koncepcji modernizacji DB i w razie potrzeby ją zaostrza”. Dodał również, że spółka InfraGo aktualizuje harmonogram na podstawie danych z sektora budowlanego i kolejowego, co może wpłynąć na wydłużenie realizacji całego projektu.

Kilka faktów o DB

Deutsche Bahn AG to niemiecki gigant transportowy działający zarówno w kraju, jak i za granicą. Zajmuje się przewozem pasażerów, transportem towarów, logistyką i wsparciem technicznym dla kolei. W Niemczech działa łącznie około 350 przewoźników kolejowych, z czego 26 to spółki państwowe, a reszta to firmy prywatne. Historia niemieckiej kolei sięga 1835 roku, kiedy to uruchomiono pierwszą linię parową między Norymbergą a Fürth (6 km). Po zjednoczeniu kolei krajowych w 1920 r., powołano Deutsche Reichsbahn. W okresie Republiki Weimarskiej był to największy pracodawca w kraju - zatrudniał aż 700 tysięcy osób. Po II wojnie światowej kolej została podzielona - w RFN działała Deutsche Bundesbahn, a w NRD zachowano nazwę Deutsche Reichsbahn. Obecna Deutsche Bahn AG powstała po zjednoczeniu Niemiec.


 

POLECANE
Konfiskata samochodów i sąd deportacyjny. Konfederacja zapowiada z ostatniej chwili
Konfiskata samochodów i sąd deportacyjny. Konfederacja zapowiada

Konfederacja zapowiada projekt ustawy o konfiskacie pojazdów używanych do przewozu migrantów, a także o powołaniu sądu deportacyjnego – poinformował we wtorek poseł Przemysław Wipler.

Gwiazda TVN straci program? Podano wyniki oglądalności z ostatniej chwili
Gwiazda TVN straci program? Podano wyniki oglądalności

Oglądalność "Kropki nad i" w sezonie 2024/2025 spadła aż o 213 tys. widzów – informuje portal Wirtualne Media.

Niepokojące informacje z granicy. Komunikat Straży Granicznej z ostatniej chwili
Niepokojące informacje z granicy. Komunikat Straży Granicznej

Straż Graniczna regularnie publikuje raporty dotyczące wydarzeń na granicy polsko-białoruskiej, która znajduje się pod naciskiem ataku hybrydowego.

Fatalne wieści dla Tuska. Sondaż nie pozostawia złudzeń z ostatniej chwili
Fatalne wieści dla Tuska. Sondaż nie pozostawia złudzeń

Ponad połowa Polaków uważa, że Donald Tusk nie jest skutecznym premierem – wynika z sondażu IBRiS przeprowadzonego dla Radia ZET.

Komunikat dla mieszkańców Gdańska z ostatniej chwili
Komunikat dla mieszkańców Gdańska

Port Lotniczy Gdańsk udostępni miejsce dla zespołu ratowników. Będą mieli swoje zaplecze i będą parkować karetkę. Będą zabezpieczać teren dzielnicy Matarnia i okolic – informuje Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy.

Polska 2050 stawia ultimatum Tuskowi: Zagłosujemy z PiS i Konfederacją z ostatniej chwili
Polska 2050 stawia ultimatum Tuskowi: "Zagłosujemy z PiS i Konfederacją"

Jeżeli rząd nie dogada się z Polską 2050 w sprawie jej projektu, partia Szymona Hołowni przegłosuje go razem z PiS i Konfederacją – dowiedział się "Puls Biznesu”. Szykuje się kolejny zgrzyt w łonie koalicji rządzącej.

IMGW wydał komunikat. Oto co nas czeka z ostatniej chwili
IMGW wydał komunikat. Oto co nas czeka

We wtorek po południu i w nocy burze, ulewne deszcze do 40 mm i wiatr do 70 km/h na zachodzie i północnym-wschodzie Polski – ostrzega we wtorek IMGW.

615 lat temu pod Grunwaldem wojska polsko-litewskie pokonały armię Zakonu Krzyżackiego z ostatniej chwili
615 lat temu pod Grunwaldem wojska polsko-litewskie pokonały armię Zakonu Krzyżackiego

15 lipca 1410 r. pod Grunwaldem wojska polsko-litewskie, wspierane przez oddziały ruskie, czeskie i tatarskie, pod wodzą króla Władysława Jagiełły pokonały armię zgromadzoną przez Zakon Krzyżacki. Była to jedna z największych bitew średniowiecza.

Czy uda się wepchnąć dżinna z powrotem do butelki? tylko u nas
Czy uda się wepchnąć dżinna z powrotem do butelki?

Bardzo dobrze, że prowadzący z nim rozmowę w Radiu Wnet Łukasz Jankowski przerwał wywiad po jego słowach o "fejkowych komorach gazowych". Ale dlaczego człowiek o takich poglądach w ogóle się tam znalazł? Dlaczego został mu udostępniony mikrofon? Czy redakcja nie mogła przewidzieć, co będzie mówił?

Reprezentacja Polski ma nowego trenera Wiadomości
Reprezentacja Polski ma nowego trenera

Po ponad miesiącu od rezygnacji Michała Probierza Polski Związek Piłki Nożnej zdecydował, kto przejmie stery w reprezentacji Polski. Jak ustalił Polsat News, nowym selekcjonerem zostanie Jan Urban.

REKLAMA

Problemy na niemieckiej kolei. Deutsche Bahn zmienia plany

Planowana przez Deutsche Bahn (DB) modernizacja 42 kluczowych tras kolejowych w Niemczech nie zostanie ukończona do 2030 roku, jak wcześniej zakładano. Według najnowszych informacji prace mogą potrwać nawet do 2035 roku. Powodem są ograniczenia w możliwościach budowlanych oraz potrzeba dostosowania harmonogramu do realiów branży kolejowej i budowlanej.
Tory kolejowe Problemy na niemieckiej kolei. Deutsche Bahn zmienia plany
Tory kolejowe / pixabay.com

Co musisz wiedzieć?

  • Deutsche Bahn (DB) planowała zmodernizować 42 główne trasy kolejowe do 2030 roku
  • Modernizacja potrwa jednak co najmniej do 2035 roku
  • Spółka DB InfraGo ogłosiła ograniczenie liczby rocznych remontów do 4–5 tras
  • Remonty oznaczają całkowite zamknięcie tras na około 6 miesięcy.

Zmiany w modernizacji tras kolejowych

Jak wynika z pisma spółki DB InfraGo - odpowiedzialnej za infrastrukturę - do firm transportowych, liczba modernizowanych tras zostanie ograniczona. „W porozumieniu z nowym rządem Niemiec planujemy zatem dostosować liczbę generalnych remontów do czterech, pięciu rocznie” - podano w dokumencie.

Celem jest zachowanie równowagi pomiędzy przepustowością sieci a potrzebą pilnych inwestycji. W praktyce oznacza to, że całkowite remonty 42 tras zakończą się najwcześniej w połowie lat 30. XXI wieku.

Modernizacja zakładała całkowite zamknięcie każdej z tras na około sześć miesięcy w celu gruntownej przebudowy. Prace rozpoczęły się już m.in. na odcinku Frankfurt nad Menem - Mannheim, a w tym roku remontowana jest trasa Hamburg - Berlin.

Nie wszystko poszło zgodnie z planem

Początkowo planowano, że rocznie modernizowanych będzie do dziewięciu tras, a wszystkie prace zakończą się do 2031 roku. Taki harmonogram od początku budził wątpliwości, zwłaszcza ze strony CDU/CSU, współrządzącej z SPD. Zgodnie z umową koalicyjną ustalono, że plan będzie poddawany analizie i w razie potrzeby modyfikowany. Rzecznik niemieckiego ministerstwa transportu przyznał, że rząd „uważnie przygląda się koncepcji modernizacji DB i w razie potrzeby ją zaostrza”. Dodał również, że spółka InfraGo aktualizuje harmonogram na podstawie danych z sektora budowlanego i kolejowego, co może wpłynąć na wydłużenie realizacji całego projektu.

Kilka faktów o DB

Deutsche Bahn AG to niemiecki gigant transportowy działający zarówno w kraju, jak i za granicą. Zajmuje się przewozem pasażerów, transportem towarów, logistyką i wsparciem technicznym dla kolei. W Niemczech działa łącznie około 350 przewoźników kolejowych, z czego 26 to spółki państwowe, a reszta to firmy prywatne. Historia niemieckiej kolei sięga 1835 roku, kiedy to uruchomiono pierwszą linię parową między Norymbergą a Fürth (6 km). Po zjednoczeniu kolei krajowych w 1920 r., powołano Deutsche Reichsbahn. W okresie Republiki Weimarskiej był to największy pracodawca w kraju - zatrudniał aż 700 tysięcy osób. Po II wojnie światowej kolej została podzielona - w RFN działała Deutsche Bundesbahn, a w NRD zachowano nazwę Deutsche Reichsbahn. Obecna Deutsche Bahn AG powstała po zjednoczeniu Niemiec.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe