Deutsche Bahn z problemami. Coraz więcej opóźnień na niemieckich torach

W kwietniu punktualność dalekobieżnych pociągów Deutsche Bahn wyraźnie się pogorszyła. Jak podał niemiecki przewoźnik, tylko 61,9 proc. składów ICE i IC dotarło do celu zgodnie z planem. Dla porównania, rok wcześniej w tym samym miesiącu punktualność wynosiła 64,3 proc.
Tory / zdjęcie poglądowe
Tory / zdjęcie poglądowe / pixabay.com

Co musisz wiedzieć?

  • Tylko 61,9% pociągów Deutsche Bahn było punktualnych w kwietniu 2024 roku - to spadek w porównaniu z 64,3% rok wcześniej
  • Opóźniony to pociąg, który spóźnia się co najmniej 6 minut - odwołane kursy nie są wliczane do tej statystyki
  • Punktualność pasażerów (dotarcie z opóźnieniem do 14 min 59 sek) wyniosła 76 proc. - również mniej niż rok temu
  • Przyczyną spadku punktualności są liczne remonty torów - DB modernizuje przestarzałą infrastrukturę

Opóźnienia na niemieckich kolejach

Przyczyną coraz częstszych opóźnień są prace budowlane na torach, które w kwietniu odbywały się intensywniej niż w ubiegłym roku. Szczególnie utrudniona sytuacja była w czasie długiego weekendu wielkanocnego.

„Liczba placów budowy w kwietniu ponownie wzrosła w porównaniu z rokiem poprzednim. Szczególnie podczas długiego weekendu wielkanocnego prowadzone było wiele prac budowlanych”

- tłumaczy koncern.

Kiedy pociąg jest opóźniony?

Deutsche Bahn za spóźniony uznaje pociąg, który przyjeżdża co najmniej sześć minut po czasie. Statystyki nie uwzględniają jednak kursów, które zostały całkowicie odwołane - te pojawiają się dopiero w zestawieniu punktualności pasażerów. Ten wskaźnik pokazuje, ilu podróżnych dotarło do celu z opóźnieniem nie większym niż 14 minut i 59 sekund. W kwietniu odsetek ten wyniósł 76 proc., czyli o 3 punkty procentowe mniej niż rok temu.

DB podkreśla, że remonty są nieuniknione. Stan infrastruktury kolejowej w Niemczech wymaga dużych inwestycji. Trwa właśnie wieloletni program modernizacji, który obejmuje m.in. generalny remont najbardziej obciążonych tras. Jego celem jest poprawa niezawodności i ograniczenie zakłóceń.

Niestety, na efekty trzeba będzie jeszcze długo poczekać. Pasażerowie będą musieli wykazać się cierpliwością.

Kilka faktów o DB

Deutsche Bahn AG to niemiecki gigant transportowy działający zarówno w kraju, jak i za granicą. Zajmuje się przewozem pasażerów, transportem towarów, logistyką i wsparciem technicznym dla kolei. W Niemczech działa łącznie około 350 przewoźników kolejowych, z czego 26 to spółki państwowe, a reszta to firmy prywatne. Historia niemieckiej kolei sięga 1835 roku, kiedy to uruchomiono pierwszą linię parową między Norymbergą a Fürth (6 km). Po zjednoczeniu kolei krajowych w 1920 r., powołano Deutsche Reichsbahn. W okresie Republiki Weimarskiej był to największy pracodawca w kraju - zatrudniał aż 700 tysięcy osób. Po II wojnie światowej kolej została podzielona - w RFN działała Deutsche Bundesbahn, a w NRD zachowano nazwę Deutsche Reichsbahn. Obecna Deutsche Bahn AG powstała po zjednoczeniu Niemiec.


 

POLECANE
Przecięli kraty i uciekli na prześcieradłach. Spektakularna ucieczka w więzienia w Dijon Wiadomości
Przecięli kraty i uciekli na prześcieradłach. Spektakularna ucieczka w więzienia w Dijon

Francuskie służby od miesięcy ostrzegały, że w przepełnionym więzieniu w Dijon gwałtownie spada poziom zabezpieczeń. Teraz ich obawy się potwierdziły: dwóch osadzonych zdołało przepiłować kraty i zniknąć.

Sondaż w Niemczech: Większość przewiduje rozpad rządu Merza z ostatniej chwili
Sondaż w Niemczech: Większość przewiduje rozpad rządu Merza

54 proc. Niemców uważa, że koalicja rządowa pod wodzą kanclerza Friedricha Merza rozpadnie się do 2029 roku - wynika z sondażu Instytutu Insa, opublikowanego w czwartek w „Bildzie”.

Ukrainiec zatrzymany w sprawie dywersji na kolei wychodzi na wolność. Miał 46 paszportów z ostatniej chwili
Ukrainiec zatrzymany w sprawie dywersji na kolei wychodzi na wolność. Miał 46 paszportów

Prokuratura zaskarżyła decyzję sądu, który nie zgodził się na areszt 34-letniego obywatela Ukrainy posiadającego 46 rosyjskich paszportów, wskazując w zażaleniu, że postanowienie "obraża przepisy".

Łódzkie: 16 tys. gospodarstw domowych bez prądu. PGE wydało komunikat z ostatniej chwili
Łódzkie: 16 tys. gospodarstw domowych bez prądu. PGE wydało komunikat

W czwartek po południu w woj. łódzkim nastąpiła poważna awaria sieci energetycznej. Na skutek potężnego ataku zimy bez prądu pozostaje ponad 16 tys. gospodarstw domowych i firm z okolic gmin Sieradz, Łask, Poddębice, Zadzim, Błaszki, Warta. PGE Dystrybucja wydała komunikat.

Żydowska agencja prasowa powtarza kłamstwo o 200 tys. Żydów zamordowanych przez Polaków pilne
Żydowska agencja prasowa powtarza kłamstwo o "200 tys. Żydów zamordowanych przez Polaków"

Artykuł opublikowany w „Jewish Telegraphic Agency” odnosi się do wystąpienia ambasadora USA w Polsce Thomasa Rose’a oraz przedstawia własny pogląd na dyskusję o odpowiedzialności Polaków za wydarzenia związane z Zagładą. Krytykując słowa ambasadora, autor tekstu JTA przedstawia własny, jednostronny obraz relacji polsko-żydowskich, ignorując kwestię okupacji niemieckiej, umniejszając udział Polaków w ratowaniu Żydów i kładąc akcent m.in. na marginalne przypadki szmalcownictwa.

Prezydent Nawrocki wydał oświadczenie: 11 ustaw podpisanych, dwie zawetowane. Mocny apel do rządu z ostatniej chwili
Prezydent Nawrocki wydał oświadczenie: 11 ustaw podpisanych, dwie zawetowane. Mocny apel do rządu

W czwartek wieczorem prezydent Karol Nawrocki ogłosił decyzje dotyczące 13 ustaw przekazanych z parlamentu: 11 z nich podpisał, a dwie zawetował. Podkreślił, że działa wyłącznie w oparciu o konstytucyjne prerogatywy i interes obywateli, apelując jednocześnie do rządu Donalda Tuska o współpracę i wcześniejsze konsultowanie projektów ustaw.

Dramatyczny spadek inwestycji zagranicznych w Polsce. Jest raport z ostatniej chwili
Dramatyczny spadek inwestycji zagranicznych w Polsce. Jest raport

Napływ inwestycji do Polski w 2024 roku znacząco się obniżył; w porównaniu z 2023 rokiem zmniejszył się mniej więcej o 55 proc., a skala spadku była znacznie wyższa niż w przypadku państw rozwiniętych – podał NBP w opublikowanym w czwartek raporcie.

Nie żyje Agnieszka Maciąg. Odeszła po długiej chorobie z ostatniej chwili
Nie żyje Agnieszka Maciąg. Odeszła po długiej chorobie

Informacja o śmierci Agnieszki Maciąg została podana w mediach społecznościowych przez jej męża Roberta Wolańskiego. Legendarną modelkę od lat 90. zmagała się z chorobą nowotworową.

Wzruszające spotkanie w Belwederze. Dzieci poległych mundurowych odebrały dyplomy stypendialne z ostatniej chwili
Wzruszające spotkanie w Belwederze. Dzieci poległych mundurowych odebrały dyplomy stypendialne

Podczas uroczystości w Belwederze siedmioro podopiecznych Fundacji Dorastaj z Nami odebrało dyplomy stypendialne, a dwoje żegnało się z Fundacją, która od 15 lat wspiera dzieci poległych i rannych funkcjonariuszy.

Protest w sprawie wyboru Czarzastego na Marszałka Sejmu. Mocny list działaczy NZS z ostatniej chwili
Protest w sprawie wyboru Czarzastego na Marszałka Sejmu. Mocny list działaczy NZS

Działacze podziemnego Niezależnego Zrzeszenia Studentów oraz innych środowisk niepodległościowych opublikowali ostry list otwarty, w którym sprzeciwiają się wyborowi Włodzimierza Czarzastego na stanowisko Marszałka Sejmu. Autorzy protestu podkreślają, że funkcji drugiej osoby w państwie nie powinien pełnić człowiek o przeszłości związanej z PZPR.

REKLAMA

Deutsche Bahn z problemami. Coraz więcej opóźnień na niemieckich torach

W kwietniu punktualność dalekobieżnych pociągów Deutsche Bahn wyraźnie się pogorszyła. Jak podał niemiecki przewoźnik, tylko 61,9 proc. składów ICE i IC dotarło do celu zgodnie z planem. Dla porównania, rok wcześniej w tym samym miesiącu punktualność wynosiła 64,3 proc.
Tory / zdjęcie poglądowe
Tory / zdjęcie poglądowe / pixabay.com

Co musisz wiedzieć?

  • Tylko 61,9% pociągów Deutsche Bahn było punktualnych w kwietniu 2024 roku - to spadek w porównaniu z 64,3% rok wcześniej
  • Opóźniony to pociąg, który spóźnia się co najmniej 6 minut - odwołane kursy nie są wliczane do tej statystyki
  • Punktualność pasażerów (dotarcie z opóźnieniem do 14 min 59 sek) wyniosła 76 proc. - również mniej niż rok temu
  • Przyczyną spadku punktualności są liczne remonty torów - DB modernizuje przestarzałą infrastrukturę

Opóźnienia na niemieckich kolejach

Przyczyną coraz częstszych opóźnień są prace budowlane na torach, które w kwietniu odbywały się intensywniej niż w ubiegłym roku. Szczególnie utrudniona sytuacja była w czasie długiego weekendu wielkanocnego.

„Liczba placów budowy w kwietniu ponownie wzrosła w porównaniu z rokiem poprzednim. Szczególnie podczas długiego weekendu wielkanocnego prowadzone było wiele prac budowlanych”

- tłumaczy koncern.

Kiedy pociąg jest opóźniony?

Deutsche Bahn za spóźniony uznaje pociąg, który przyjeżdża co najmniej sześć minut po czasie. Statystyki nie uwzględniają jednak kursów, które zostały całkowicie odwołane - te pojawiają się dopiero w zestawieniu punktualności pasażerów. Ten wskaźnik pokazuje, ilu podróżnych dotarło do celu z opóźnieniem nie większym niż 14 minut i 59 sekund. W kwietniu odsetek ten wyniósł 76 proc., czyli o 3 punkty procentowe mniej niż rok temu.

DB podkreśla, że remonty są nieuniknione. Stan infrastruktury kolejowej w Niemczech wymaga dużych inwestycji. Trwa właśnie wieloletni program modernizacji, który obejmuje m.in. generalny remont najbardziej obciążonych tras. Jego celem jest poprawa niezawodności i ograniczenie zakłóceń.

Niestety, na efekty trzeba będzie jeszcze długo poczekać. Pasażerowie będą musieli wykazać się cierpliwością.

Kilka faktów o DB

Deutsche Bahn AG to niemiecki gigant transportowy działający zarówno w kraju, jak i za granicą. Zajmuje się przewozem pasażerów, transportem towarów, logistyką i wsparciem technicznym dla kolei. W Niemczech działa łącznie około 350 przewoźników kolejowych, z czego 26 to spółki państwowe, a reszta to firmy prywatne. Historia niemieckiej kolei sięga 1835 roku, kiedy to uruchomiono pierwszą linię parową między Norymbergą a Fürth (6 km). Po zjednoczeniu kolei krajowych w 1920 r., powołano Deutsche Reichsbahn. W okresie Republiki Weimarskiej był to największy pracodawca w kraju - zatrudniał aż 700 tysięcy osób. Po II wojnie światowej kolej została podzielona - w RFN działała Deutsche Bundesbahn, a w NRD zachowano nazwę Deutsche Reichsbahn. Obecna Deutsche Bahn AG powstała po zjednoczeniu Niemiec.



 

Polecane