Planeta nazwana Gliese 12 b jest mniej więcej wielkości Wenus z naszego układu. Zdaniem Sky News pomoże ona naukowcom lepiej poznać inne planety podobne do Ziemi w przestrzeni kosmicznej.
Ziemia z kosmosu Brytyjscy naukowcy odkryli nową planetę. Czy byłby w stanie przeżyć na niej człowiek?
Ziemia z kosmosu / DLR German Aerospace Center, CC BY 2.0 , via Wikimedia Commons

Portal zwraca uwagę, że planeta podobna do Ziemi odkryta przez brytyjskich naukowców znajduje się "relatywnie niedaleko". Według naukowców temperatura na Gliese 12b wynosi około 42 stopni C, co pozwolałoby na życie na niej.

Planeta ta okrąża swoje słońce co 12,8 dnia. Słońce, zwane Gliese 12, jest chłodnym czerwonym karłem znajdującym się w gwiazdozbiorze Ryb.

Czytaj także: W jakim kierunku powinien iść audyt w sprawie programu Kolej+? Zaskakująca opinia eksperta

Co o niej wiemy?

Znajduje się ona "zaledwie 40 lat świetlnych". Oznacza to, że dotarcie tam naszym najszybszym statkom kosmicznym zajęłoby obecnie około 300 000 lat.

„Byłoby to niewygodne dla człowieka, ale sposób, w jaki definiujemy„ zdatność do zamieszkania ”, zakłada, że ​​na powierzchni planety może istnieć woda w stanie ciekłym, co w tym przypadku może mieć miejsce”

- powiedziała Larissa Palethorpe z Uniwersytetu w Edynburgu.

„Planety takie jak Gliese 12b są nieliczne i bardzo odległe, więc możliwość zbadania jednej z nich z tak bliska i poznania jej atmosfery i temperatury jest bardzo rzadka”

- zaznaczyła.

Naukowiec wyjaśniła, ze następnym krokiem zespołu będzie zbadanie atmosfery planety i sprawdzenie, czy jest ona podobna do ziemskiej. - „W rzeczywistości mogłaby to być planeta pozbawiona atmosfery, co oznaczałoby, że nie nadaje się do zamieszkania” - wskazała.

Czytaj także: Premier czy namiestnik - czyje interesy tak naprawdę realizuje Donald Tusk?

Jak dokonano odkrycia?

Odkrycie dokonane zostało przez zespół złożony z naukowców z całego świata przy wykorzystaniu satelity należącego do NASA o nazwie Transiting Exoplanet Survey Satellite, znanym jako TESS.

Płonie Pałac Stolbergów we Wrocławiu z ostatniej chwili
Płonie Pałac Stolbergów we Wrocławiu

Wypadek w Lubuskiem. Poszkodowany 4-letni chłopiec z ostatniej chwili
Wypadek w Lubuskiem. Poszkodowany 4-letni chłopiec

We wsi Białobłocie, w gm. Deszczno (Lubuskie) 4-letni chłopiec został ciężko ranny po tym, jak wpadł pod kosiarkę zamontowaną na ciągniku rolniczym.

Wielka szkoda. Adam Buksa zabrał głos po meczu z Holandią z ostatniej chwili
"Wielka szkoda". Adam Buksa zabrał głos po meczu z Holandią

"Holendrzy prowadzili grę, natomiast my mieliśmy bardzo dobre sytuacje, również po stracie drugiej bramki. Wielka szkoda, że kończymy ten mecz z zerowym dorobkiem punktowym" - powiedział piłkarz reprezentacji Polski Adam Buksa po przegranej z Holandią 1:2 w mistrzostwach Europy.

Niech odpowie na proste pytania. Szydło apeluje do Tuska z ostatniej chwili
"Niech odpowie na proste pytania". Szydło apeluje do Tuska

W ostatnich dniach media społecznościowe obiegły zdjęcia, na których widać ciemnoskórych mężczyzn w różnych miastach Polski. Po tym fakcie rozpętała się burza.

To nie mój król. Skandal pod Pałacem Buckingham z ostatniej chwili
"To nie mój król". Skandal pod Pałacem Buckingham

Król Karol III jest przywódcą, który stara się rządzić w sposób innowacyjny. Często więc zrywa z długoletnimi tradycjami, zaskakując swoich poddanych. Niestety nie wszyscy z nich pałają sympatią do brytyjskiego monarchy.

Pasjonujący mecz Polaków. Było tak blisko! z ostatniej chwili
Pasjonujący mecz Polaków. Było tak blisko!

Polacy rozegrali pasjonujący mecz z Holandią. Nie da się ukryć, że nasi zawodnicy dali z siebie wszystko i już dawno nie przejawiali takiej inicjatywy.

Byłem nieznośny. Niecodzienne wyznanie gwiazdy Świata według Kiepskich z ostatniej chwili
"Byłem nieznośny". Niecodzienne wyznanie gwiazdy "Świata według Kiepskich"

Andrzej Grabowski, którego najlepiej kojarzymy z serialu "Świat według Kiepskich" podzielił się niecodziennym wyznaniem.

Atak hakerski na TVP w czasie meczu Polaków z ostatniej chwili
Atak hakerski na TVP w czasie meczu Polaków

Telewizja Polska padła ofiarą ataku hakerskiego. Atak został przeprowadzony ok. godz. 15 – podało TVP Info na swoim profilu w mediach społecznościowych. Kibice nie mogli obejrzeć początku transmisji meczu reprezentacji w Internecie. Usługę przywrócono.

Miller grzmi po wyborach do PE. To jest ostatni dzwonek z ostatniej chwili
Miller grzmi po wyborach do PE. "To jest ostatni dzwonek"

Za nami wybory do Parlamentu Europejskiego. Nie wszyscy są zadowoleni z ich wyniku. Były premier i lider SLD Leszek Miller nie przebierał w słowach, nawiązując do porażki Lewicy. Ta zdobyła zaledwie 6,3 proc., zajmując piąte miejsce w układzie sił. Uplasowała się tym samym za Koalicją Obywatelską, Prawem i Sprawiedliwością, Konfederacją oraz Trzecią Drogą.

Gol! Polska prowadzi z Holandią z ostatniej chwili
Gol! Polska prowadzi z Holandią

Polska prowadzi z Holandią 1:0 w 16. minucie meczu piłkarskich mistrzostw Europy. Bramkę zdobył Adam Buksa.

Co o niej wiemy?

- powiedziała Larissa Palethorpe z Uniwersytetu w Edynburgu.

- zaznaczyła.