[Felieton "TS"] Paweł Janowski: Przekop Mierzei. Brawo!

Krok po kroku, miliard po miliardzie i Polska staje się coraz bardziej niezależna, coraz silniejsza. Wojewoda pomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację przekopu przez Mierzeję Wiślaną. Ma ona rygor natychmiastowej wykonalności i dotyczy części znajdującej się w województwie pomorskim. Rozpoczęło się. To jest inwestycja strategiczna, która przyniesie korzyści gospodarcze, polityczne i społeczne.
 [Felieton "TS"] Paweł Janowski: Przekop Mierzei. Brawo!
/ Mierzeja Wiślana, screen YT
Zgodnie z art. 10 ustawy decyzja została doręczona wnioskodawcy, natomiast w stosunku do pozostałych stron zawiadomienia i obwieszczenia o wydaniu decyzji zostały wysłane i wywieszone w poniedziałek 18 lutego 2019 r. Decyzja jest zgodna z wnioskiem Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni i posiada wszystkie niezbędne pozwolenia, uzgodnienia i opinie – wskazało biuro prasowe wojewody pomorskiego. To jest ważny dzień dla Pomorza i dla Polski.

Minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk poinformował oficjalnie, że kanał żeglugowy na Mierzei Wiślanej powstanie w miejscowości Nowy Świat. A skoro tak się dzieje, to agentura postanowiła uruchomić różnej maści ekologistów. Niemcy zaczęli liczyć nasze sosny i świerki, Rosjanie pochylają się z troską nad losem brzóz, buków i krzaków wszelkich odcieni. Miłość do piachu, drzew i robaczków na ustach parawanowej opozycji będzie gościła przez cały czas pracy nad inwestycją. I jeszcze długo potem.

Tymczasem przekop umożliwi Polsce w sposób suwerenny gospodarowanie portem w Elblągu, który od dziesięcioleci jest blokowany przez Rosjan. Nie po to Stalin przejął władzę nad wpływem do Zalewu Wiślanego, aby go Polakom oddali jego polityczni potomkowie. Agenci nie śpią. Dzięki tej inwestycji wszystkie porty położone nad Zalewem Wiślanym odzyskają swoją wagę i znaczenie. Mieszkańcy zyskają gospodarczo i finansowo. I to nie jest w smak Niemcom i Rosjanom. Ta decyzja ma wielką wagę i jest przejawem odwagi politycznej i dalekowzroczności strategicznej. Umożliwienie swobodnej żeglugi w tym regionie w sposób oczywisty spowoduje rozwój gospodarczy całej północno-wschodniej Polski, jednego z najuboższych regionów. Rozwój gospodarczy będzie stymulował poprawę warunków życia dla mieszkańców. 

Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną ma mieć około 1 km długości oraz 5 metrów głębokości i umożliwi wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 m, długości 100 m i szerokości 20 m. Plan budowy kanału żeglugowego powstał już w 2006 r. za rządów PiS-u. Powodem było m.in. wstrzymanie przez Rosję w latach 2004-09 żeglugi przez Cieśninę Pilawską, co uniemożliwiało rozwój portu w Elblągu. Z inwestycji wycofał się rząd PO-PSL. Czy kogoś to dziwiło? Berlin tupnął, Moskwa mruknęła i politycy z upadłego rządu schowali się pod miotłę. Na szczęście do planów powrócił po wygranych wyborach rząd Zjednoczonej Prawicy. 

Na nic szlochy niemieckich ekologistów. Na nic szlochy autorytetów do wynajęcia. Będą bajkować o katastrofie ekologicznej, o bezsensowności gospodarczej i finansowej. Za tą im płacą. Tak było z karuzelami vatowskimi. Będą straszyć i rozdzierać szaty. Ale to na nic. Jest coraz lepiej. Wszystko dzieje się z poszanowaniem prawa i interesu Polski. Najwyższy czas. Jak zapowiedział resort gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, pierwsze jednostki przez kanał żeglugowy przecinający Mierzeję Wiślaną będą mogły przepłynąć w 2022 r. Inwestycja ma kosztować ok. 880 mln zł i będzie finansowana w całości z budżetu państwa. Brawo. Tak trzymać. Żeby jednak to dokończyć, patrioci muszą wygrać wszystkie wybory w 2019 i 2020 r. Oby tak się stało. Dla naszej ojczyzny i dla przyszłych pokoleń.

Paweł Janowski

Artykuł pochodzi z najnowszego numeru "TS" (09/2019) do kupienia w wersji cyfrowej tutaj.

Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

POLECANE
Pomiędzy tweetem Tuska a artykułem Onetu na jego temat, minęły... dwie minuty Wiadomości
Pomiędzy tweetem Tuska a artykułem Onetu na jego temat, minęły... dwie minuty

W poniedziałek portal Onet.pl opublikował artykuł, w którym napisano, że wewnętrzne służby bezpieczeństwa Orlenu ostrzegały Daniela Obajtka przed współpracą z pochodzącym z Libanu Samerem A., podejrzewanym o kontakty z terrorystyczną organizacją Hezbollah. Sprawę natychmiast wykorzystał Donald Tusk.

Protest rolników na granicy z Ukrainą zawieszony z ostatniej chwili
Protest rolników na granicy z Ukrainą zawieszony

Wczoraj zawieszono ostatni protest rolników na granicy z Ukrainą w Hrebennem. Jak powiedział Tysol.pl Mirosław Kowalik, organizator protestu, burmistrz Lubyczy Królewskiej Marek Łuszczyński, nie wyraził zgody na dalszą blokadę przejścia. Organizatorzy nie mówią jednak o końcu swojej walki.

Von der Leyen staje murem za Zielonym Ładem: Takie jest dziś prawo, taka jest konieczność z ostatniej chwili
Von der Leyen staje murem za Zielonym Ładem: "Takie jest dziś prawo, taka jest konieczność"

Ubiegająca się o drugą kadencję przewodnicząca KE Ursula von der Leyen w poniedziałek w debacie wyborczej broniła Europejskiego Zielonego Ładu. W jej ocenie nie jest on zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiej gospodarki, ale jest do niej kluczem.

Paweł Jędrzejewski: pushbacki na granicy z Białorusią mają się świetnie, gdzie są celebryci? Wiadomości
Paweł Jędrzejewski: pushbacki na granicy z Białorusią mają się świetnie, gdzie są celebryci?

Co jest przyczyną, że obecnie rządzący postępują z ludźmi starającymi się sforsować granicę z Białorusią identycznie jak ich poprzednicy?

Wyborcy koalicji 13 grudnia wściekli po publikacji o odłożeniu budowy CPK z ostatniej chwili
Wyborcy koalicji 13 grudnia wściekli po publikacji o odłożeniu budowy CPK

Budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego w Baranowie odłożona – poinformowała "Gazeta Wyborcza". Tuż po publikacji artykułu w sieci wybuchła burza.

Były oficer Bundeswehry przyznał się od szpiegowania na rzecz Rosji z ostatniej chwili
Były oficer Bundeswehry przyznał się od szpiegowania na rzecz Rosji

Były oficer armii niemieckiej przyznał się w poniedziałek przed sądem do szpiegowania na rzecz Rosji. W pierwszym dniu procesu swój czyn tłumaczył chęcią uniknięcia wojny nuklearnej na Ukrainie. Grozi mu do 10 lat więzienia.

Koalicja 13 grudnia oskarża PiS o wspieranie Putina. To odwracanie kota ogonem z ostatniej chwili
Koalicja 13 grudnia oskarża PiS o wspieranie Putina. "To odwracanie kota ogonem"

– Jesteśmy świadkami odwracania kota ogonem. Być może swoim radykalizmem i protestami społecznymi siły lewicowo-libealne próbują stworzyć wrażenie, że wszystkie partie konserwatywne są proputinowskie – twierdzi europoseł PiS Witold Waszczykowski.

GW: Budowa CPK odłożona z ostatniej chwili
"GW": Budowa CPK odłożona

Budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego w Baranowie odłożona. Wracają inwestycje na Lotnisku Chopina, którego przepustowość kosztem 2,4 mld zł wzrośnie do 30 mln pasażerów rocznie. Część samolotów ma być przeniesiona do Modlina, Radomia i Łodzi – informuje "Gazeta Wyborcza".

Komisja Europejska: Polski plan klimatyczny za mało ambitny z ostatniej chwili
Komisja Europejska: Polski plan klimatyczny za mało ambitny

Komisja Europejska opublikowała swoją ocenę projektów zaktualizowanych krajowych planów w zakresie energii i klimatu (KPEiK) Bułgarii i Polski. Wydała w niej zalecenia dla obu krajów, aby "zwiększyły swoje ambicje" zgodnie z uzgodnionymi celami unijnymi na 2030 rok.

Jest wyrok ws. koncertu WOŚP podczas którego zginął Paweł Adamowicz pilne
Jest wyrok ws. koncertu WOŚP podczas którego zginął Paweł Adamowicz

Organizatorzy finału WOŚP w styczniu 2019 r., gdy ciosy nożem zadano prezydentowi Gdańska Pawłowi Adamowiczowi, a także sądzeni razem z nimi policjanci i urzędnik zostali prawomocnie uniewinnieni. Sąd podtrzymał wyrok skazujący wobec szefa firmy ochroniarskiej, a uchylił wobec kierownika ochrony.

REKLAMA

[Felieton "TS"] Paweł Janowski: Przekop Mierzei. Brawo!

Krok po kroku, miliard po miliardzie i Polska staje się coraz bardziej niezależna, coraz silniejsza. Wojewoda pomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację przekopu przez Mierzeję Wiślaną. Ma ona rygor natychmiastowej wykonalności i dotyczy części znajdującej się w województwie pomorskim. Rozpoczęło się. To jest inwestycja strategiczna, która przyniesie korzyści gospodarcze, polityczne i społeczne.
 [Felieton "TS"] Paweł Janowski: Przekop Mierzei. Brawo!
/ Mierzeja Wiślana, screen YT
Zgodnie z art. 10 ustawy decyzja została doręczona wnioskodawcy, natomiast w stosunku do pozostałych stron zawiadomienia i obwieszczenia o wydaniu decyzji zostały wysłane i wywieszone w poniedziałek 18 lutego 2019 r. Decyzja jest zgodna z wnioskiem Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni i posiada wszystkie niezbędne pozwolenia, uzgodnienia i opinie – wskazało biuro prasowe wojewody pomorskiego. To jest ważny dzień dla Pomorza i dla Polski.

Minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk poinformował oficjalnie, że kanał żeglugowy na Mierzei Wiślanej powstanie w miejscowości Nowy Świat. A skoro tak się dzieje, to agentura postanowiła uruchomić różnej maści ekologistów. Niemcy zaczęli liczyć nasze sosny i świerki, Rosjanie pochylają się z troską nad losem brzóz, buków i krzaków wszelkich odcieni. Miłość do piachu, drzew i robaczków na ustach parawanowej opozycji będzie gościła przez cały czas pracy nad inwestycją. I jeszcze długo potem.

Tymczasem przekop umożliwi Polsce w sposób suwerenny gospodarowanie portem w Elblągu, który od dziesięcioleci jest blokowany przez Rosjan. Nie po to Stalin przejął władzę nad wpływem do Zalewu Wiślanego, aby go Polakom oddali jego polityczni potomkowie. Agenci nie śpią. Dzięki tej inwestycji wszystkie porty położone nad Zalewem Wiślanym odzyskają swoją wagę i znaczenie. Mieszkańcy zyskają gospodarczo i finansowo. I to nie jest w smak Niemcom i Rosjanom. Ta decyzja ma wielką wagę i jest przejawem odwagi politycznej i dalekowzroczności strategicznej. Umożliwienie swobodnej żeglugi w tym regionie w sposób oczywisty spowoduje rozwój gospodarczy całej północno-wschodniej Polski, jednego z najuboższych regionów. Rozwój gospodarczy będzie stymulował poprawę warunków życia dla mieszkańców. 

Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną ma mieć około 1 km długości oraz 5 metrów głębokości i umożliwi wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 m, długości 100 m i szerokości 20 m. Plan budowy kanału żeglugowego powstał już w 2006 r. za rządów PiS-u. Powodem było m.in. wstrzymanie przez Rosję w latach 2004-09 żeglugi przez Cieśninę Pilawską, co uniemożliwiało rozwój portu w Elblągu. Z inwestycji wycofał się rząd PO-PSL. Czy kogoś to dziwiło? Berlin tupnął, Moskwa mruknęła i politycy z upadłego rządu schowali się pod miotłę. Na szczęście do planów powrócił po wygranych wyborach rząd Zjednoczonej Prawicy. 

Na nic szlochy niemieckich ekologistów. Na nic szlochy autorytetów do wynajęcia. Będą bajkować o katastrofie ekologicznej, o bezsensowności gospodarczej i finansowej. Za tą im płacą. Tak było z karuzelami vatowskimi. Będą straszyć i rozdzierać szaty. Ale to na nic. Jest coraz lepiej. Wszystko dzieje się z poszanowaniem prawa i interesu Polski. Najwyższy czas. Jak zapowiedział resort gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, pierwsze jednostki przez kanał żeglugowy przecinający Mierzeję Wiślaną będą mogły przepłynąć w 2022 r. Inwestycja ma kosztować ok. 880 mln zł i będzie finansowana w całości z budżetu państwa. Brawo. Tak trzymać. Żeby jednak to dokończyć, patrioci muszą wygrać wszystkie wybory w 2019 i 2020 r. Oby tak się stało. Dla naszej ojczyzny i dla przyszłych pokoleń.

Paweł Janowski

Artykuł pochodzi z najnowszego numeru "TS" (09/2019) do kupienia w wersji cyfrowej tutaj.


Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

Polecane
Emerytury
Stażowe