Żabka skopiowała format popularnej instagramerki? Fani wściekli. Sieć przeprasza

Viola, 21-letnia pracowniczka Żabki, związana z siecią od końca 2020 r. postanowiła utworzyć profil na Instagramie o nazwie frogshoposting, na którym w charakterystycznym stylu opisuje portretuje codzienność za ladą.
– Ten sklep stanowi wspólny mianownik dla nas, niezależnie od klasy społecznej. (…) W Polsce nie ma kogoś, kto zrobiłby influencing, pracując w sklepie spożywczym. Nie ma kogoś, kto pokazuje życie po drugiej stronie lady. W tym sensie frogshoposting jest czymś świeżym w polskim internecie – tłumaczy w rozmowie z portalem Noizz.pl.
Forma prowadzenia przez nią profilu w mediach społecznościowych spodobała się także dużej grupie użytkowników - jej konto śledzi ponad 85 tys. fanów (dla porównania oficjalny profil Żabki ma niespełna 35 tys. obserwujących).
Jakiś czas temu wpisy w charakterystycznym stylu, do którego przyzwyczaiła społeczność Viola, zaczęły być publikowane przez oficjalne profile w mediach społecznościowych Żabki. Inspiracje sieci sklepów są oczywiste i jeden z wpisów postanowiła skomentować sama 21-latka. „Fajnie, fajnie. Jak będziecie chcieli korepetycji z memów to jeszcze gdzieś znajdę wolne terminy” – napisała. Spowodowało to swoisty bojkot sieci sklepów przez fanów Violi, którzy byli wściekli, że Żabka nie zaproponowała 21-latce pracy w komunikacji i marketingu. Powstała nawet akcja #niepuszczętegopłazem.
Do całej sytuacji odniosła się jednak Żabka, która na swoim Instagramie przeprosiła Violę za zamieszanie i zaprosiła do współpracy. Mimo to w komentarzach internauci zarzucają sieci, że to sama firma powinna zwrócić się do niej z zapytaniem.