Kontrowersyjna reklama firmy odzieżowej spowodowała falę protestów. "Byłem zszokowany i zażenowany"

Sytuacja wymknęła się spod kontroli. Szwedzka Firma odzieżowa H&M rozpoczęła promocję swojej najnowszej kolekcji ubrań reklamą bluzy z napisem „Coolest Monkey In The Jungle” („Najfajniejsza małpka w dżungli”), którą miał na sobie czarnoskóry chłopiec. Zdjęcie wywołało falę protestów.
 Kontrowersyjna reklama firmy odzieżowej spowodowała falę protestów. "Byłem zszokowany i zażenowany"
/ fot. Marcin Żegliński, Tygodnik Solidarność
Bartosz Boruciak

Zarzucono spółce, że szerzy rasizm i utrwala szkodliwe stereotypy. Pierwsi do ataku ruszyli artyści. Współpracę z H&M zerwał jeden z obecnie najpopularniejszych wokalistów na świecie: The Weekend. – Obudziłem się rano zszokowany i zażenowany tym zdjęciem. Czuję się do głębi obrażony i nie będę więcej współpracował z H&M – napisał na Twitterze kanadyjski wokalista muzyki R&B.

Artyści kontra H&M
Do bojkotu dołączył się raper G-Eazy. Artysta zbojkotował firmę tuż przed wypuszczeniem swojej linii ubrań, która miała trafić do sklepów 1 marca. – Przez te wszystkie miesiące byłem podekscytowany moją nową linią odzieżową i współpracą z H&M. Niestety, po obejrzeniu tego niepokojącego obrazka moje emocje związane z naszą globalną kampanią szybko wyparowały i w tym momencie postanowiłem, że nasza współpraca musi się skończyć – napisał na Instagramie G-Eazy. Raper był zaskoczony, że żaden z zaangażowanych w projekt ludzi (stylistów, fotografów) nie zauważył w tej kampanii nic dziwnego. Amerykański raper i producent muzyczny Diddy, który jest właścicielem marki odzieżowej Sean John, zaproponował chłopcu milion dolarów za pozowanie. Nie podano oficjalnej informacji, czy 5-letni Liam zaakceptował ofertę artysty. Polski raper Tede postanowił wyśmiać akcję i zaprojektował dla swojej marki PLNY bluzę z prześmiewczym napisem „Coolest Money In The Jungle”(„Najfajniejsze pieniądze w dżungli”)...



#REKLAMA_POZIOMA#

 

POLECANE
Stanowski kontra Wysocka-Schnepf! Słuchaj wiedźmo... z ostatniej chwili
Stanowski kontra Wysocka-Schnepf! "Słuchaj wiedźmo..."

Dziennikarka neo-TVP Dorota Wysocka-Schnepf zasugerowała, że Krzysztof Stanowski pomaga chorym dzieciom tylko ze względów wizerunkowych. Założyciel Kanału Zero nie przebierał w słowach.

Gwarancje bezpieczeństwa dla Ukrainy. Jest nowe oświadczenie Rosji z ostatniej chwili
Gwarancje bezpieczeństwa dla Ukrainy. Jest nowe oświadczenie Rosji

Minister spraw zagranicznych Rosji Siergiej Ławrow ostrzegł w środę, że każda dyskusja na temat zachodnich gwarancji bezpieczeństwa dla Ukrainy, która nie uwzględnia stanowiska Moskwy, „doprowadzi donikąd” - przekazała agencja AFP.

Komunikat dla mieszkańców Wrocławia z ostatniej chwili
Komunikat dla mieszkańców Wrocławia

Port Lotniczy Wrocław po raz pierwszy w historii przekroczył granicę 600 tysięcy obsłużonych pasażerów w ciągu jednego miesiąca.

Południowokoreański koncern jądrowy wycofuje się z Polski z ostatniej chwili
Południowokoreański koncern jądrowy wycofuje się z Polski

Południowokoreański koncern jądrowy Korea Hydro & Nuclear Power (KHNP) potwierdził we wtorek zakończenie działalności w Polsce

Skandal ws. wykładowcy „języka” śląskiego. Jest oświadczenie Uniwersytetu Warszawskiego z ostatniej chwili
Skandal ws. wykładowcy „języka” śląskiego. Jest oświadczenie Uniwersytetu Warszawskiego

W wydanym w środę oświadczeniu Uniwersytet Warszawski informuje, że podjęto decyzję o zerwaniu współpracy z Bartłomiejem Wanotem, który miał prowadzić zajęcia z „języka” śląskiego. Władze uczelni podkreślają, że nigdy wcześniej nie był on wykładowcą UW, a po medialnych kontrowersjach zdecydowano o nienawiązywaniu umowy.

Ważny komunikat dla mieszkańców Warszawy z ostatniej chwili
Ważny komunikat dla mieszkańców Warszawy

Warszawiacy i turyści szykują się na wielką zmianę. W 2027 roku stolica uruchomi nowy Warszawski System Biletowy, który całkowicie zmieni sposób płatności za przejazdy komunikacją miejską. Umowę na realizację projektu podpisał dziś Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM) z Mennicą Polską.

Najprawdopodobniej mamy do czynienia z dronem. Szef MON zabiera głos ws. eksplozji na Lubelszczyźnie z ostatniej chwili
"Najprawdopodobniej mamy do czynienia z dronem". Szef MON zabiera głos ws. eksplozji na Lubelszczyźnie

Obiekt, który spadł w nocy z wtorku na środę w miejscowości Osiny (Lubelskie) to najprawdopodobniej dron, który się rozbił - mówił w środę szef MON Władysław Kosiniak-Kamysz. Dodał, że trwa analiza, czy był to dron o charakterze militarnym czy przemytniczym. Nie wykluczył aktu sabotażu.

Wojsko wyjechało na drogi. Pilny komunikat sztabu z ostatniej chwili
Wojsko wyjechało na drogi. Pilny komunikat sztabu

Od połowy sierpnia do końca września na drogach niemal całego kraju będzie wzmożony ruch pojazdów wojskowych, związany z ćwiczeniami "Żelazny Obrońca-25" - poinformował Sztab Generalny Wojska Polskiego. Wojsko apeluje do kierowców o szczególną ostrożność.

Niepokojące informacje z granicy. Pilny komunikat Straży Granicznej pilne
Niepokojące informacje z granicy. Pilny komunikat Straży Granicznej

Straż Graniczna publikuje raporty dotyczące wydarzeń na polskiej granicy, która znajduje się pod naciskiem ataku hybrydowego zarówno ze strony Białorusi, jak i Niemiec.

Generał Gromadziński: Polska stanie się trzecią armią lądową w Europie z ostatniej chwili
Generał Gromadziński: Polska stanie się trzecią armią lądową w Europie

Były dowódca Eurokorpusu, gen. Jarosław Gromadziński, w rozmowie z Ryszardem Czarneckim opowiedział o kulisach pomocy wojskowej dla Ukrainy, modernizacji polskiej armii i nagłym odwołaniu ze stanowiska. – Wiarygodność to najcenniejsza waluta w dyplomacji. Polska ją straciła – skomentował sposób, w jaki został odwołany.

REKLAMA

Kontrowersyjna reklama firmy odzieżowej spowodowała falę protestów. "Byłem zszokowany i zażenowany"

Sytuacja wymknęła się spod kontroli. Szwedzka Firma odzieżowa H&M rozpoczęła promocję swojej najnowszej kolekcji ubrań reklamą bluzy z napisem „Coolest Monkey In The Jungle” („Najfajniejsza małpka w dżungli”), którą miał na sobie czarnoskóry chłopiec. Zdjęcie wywołało falę protestów.
 Kontrowersyjna reklama firmy odzieżowej spowodowała falę protestów. "Byłem zszokowany i zażenowany"
/ fot. Marcin Żegliński, Tygodnik Solidarność
Bartosz Boruciak

Zarzucono spółce, że szerzy rasizm i utrwala szkodliwe stereotypy. Pierwsi do ataku ruszyli artyści. Współpracę z H&M zerwał jeden z obecnie najpopularniejszych wokalistów na świecie: The Weekend. – Obudziłem się rano zszokowany i zażenowany tym zdjęciem. Czuję się do głębi obrażony i nie będę więcej współpracował z H&M – napisał na Twitterze kanadyjski wokalista muzyki R&B.

Artyści kontra H&M
Do bojkotu dołączył się raper G-Eazy. Artysta zbojkotował firmę tuż przed wypuszczeniem swojej linii ubrań, która miała trafić do sklepów 1 marca. – Przez te wszystkie miesiące byłem podekscytowany moją nową linią odzieżową i współpracą z H&M. Niestety, po obejrzeniu tego niepokojącego obrazka moje emocje związane z naszą globalną kampanią szybko wyparowały i w tym momencie postanowiłem, że nasza współpraca musi się skończyć – napisał na Instagramie G-Eazy. Raper był zaskoczony, że żaden z zaangażowanych w projekt ludzi (stylistów, fotografów) nie zauważył w tej kampanii nic dziwnego. Amerykański raper i producent muzyczny Diddy, który jest właścicielem marki odzieżowej Sean John, zaproponował chłopcu milion dolarów za pozowanie. Nie podano oficjalnej informacji, czy 5-letni Liam zaakceptował ofertę artysty. Polski raper Tede postanowił wyśmiać akcję i zaprojektował dla swojej marki PLNY bluzę z prześmiewczym napisem „Coolest Money In The Jungle”(„Najfajniejsze pieniądze w dżungli”)...



#REKLAMA_POZIOMA#


 

Polecane
Emerytury
Stażowe