Eksperci, którzy w sierpniu 2010 r. pojechali do Rosji w ogóle nie badali wraku Tu-154?

Według doniesień "Gazety Polskiej", eksperci, którzy w sierpniu 2010 r. pojechali do Rosji w ogóle nie badali wraku Tu-154. Nie skontaktowali się też z rosyjskim producentem tupolewa, ani z zakładem, w którym go remontowano. Nie przywieźli ze sobą żadnych informacji.
 Eksperci, którzy w sierpniu 2010 r. pojechali do Rosji w ogóle nie badali wraku Tu-154?
/ Youtube.com
W tygodniku czytamy, że polscy eksperci „mimo pobytu w Rosji nie skontaktowali się ani z rosyjskim producentem samolotu, ani z zakładem, w którym remontowano tupolewa. Pismo, o którym musiał wiedzieć Donald Tusk, przez pięć lat było ukrywane przez poprzednie władze”.
 
Dokument jest „notatką służbową”, którą podpisał Stanisław Żurkowski - ówczesny przewodniczącego Podkomisji Technicznej Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (KBWLLP). Pismo zostało sporządzone w sierpniu 2010 roku.

„Gazeta Polska" podaje, że „Notatka służbowa” składa się z zestawu pytań i odpowiedzi:

W jakich badaniach technicznych szczątków Tu-154 brali udział w Rosji polscy eksperci? 
Odpowiedź: Nie brali udziału w żadnych. 

Jakie sprawozdania mają polscy eksperci z badań technicznych szczątków Tu-154? 
Odpowiedź: Nie mają żadnych i nie wiedzą, czy były robione [sic!]. 

Jakie nieoficjalne informacje dotyczące badań technicznych szczątków Tu-154 mają polscy eksperci? 
Odpowiedź: Nie mają żadnych. 

Jakie oficjalne i nieoficjalne informacje mają polscy eksperci na temat planów badań technicznych szczątków? 
Odpowiedź: Otrzymali od Rosjan ustną informację, że od 23 sierpnia będą robione badania techniczne radiowysokościomierzy i radiokompasów. (Czyli de facto nie uzyskano żadnej informacji, bo powyższa wiadomość jest bez żadnej wartości i - jak stwierdził w podsumowaniu dokumentu sam Żurkowski - nie jest dla komisji Millera niczym nowym). 

Czy polscy eksperci kontaktowali się z producentem samolotu Tu-154 nr 101? 
Odpowiedź: Nie. 

Czy polscy eksperci kontaktowali się z zakładem, który remontował samolot Tu-154 nr 101? 
Odpowiedź: Nie. 

Czy polscy eksperci kontaktowali się z producentem silników samolotu Tu-154 nr 101? 
Odpowiedź: Nie. 

Czy polscy eksperci mają własne albo rosyjskie analizy ostatniego odcinka lotu? 
Odpowiedź: Tak, mają prezentację zrobioną przez nich podczas pobytu w Moskwie. 

Jakie inne informacje i materiały - niewspomniane wyżej - polscy eksperci przywieźli z Rosji? 
Odpowiedź: Nie przywieziono niczego innego.

"Gazeta Polska"

 

POLECANE
Sukces Polek w kwalifikacjach Billie Jean King Cup z ostatniej chwili
Sukces Polek w kwalifikacjach Billie Jean King Cup

Polki pokonały Rumunki 3:0 w meczu tenisowego turnieju kwalifikacyjnego Billie Jean King Cup w Gorzowie Wlkp. Linda Klimovicova wygrała z Eleną Ruxandrą Berteą 6:2, 6:1, Iga Świątek z Gabrielą Lee 6:2, 6:0 , a trzeci punkt zdobyły deblistki Katarzyna Kawa i Martyna Kubka.

Nie żyje legendarna aktorka Wiadomości
Nie żyje legendarna aktorka

Elizabeth Franz, znana aktorka filmowa i teatralna, zmarła 4 listopada w swoim domu w Woodbury w stanie Connecticut. O śmierci artystki poinformował jej mąż, Christopher Pelham.

Groźby pod adresem Karola Nawrockiego. Są nowe informacje Wiadomości
Groźby pod adresem Karola Nawrockiego. Są nowe informacje

W niedzielę odbyły się czynności procesowe z 19-latkiem podejrzewanym o kierowanie gróźb karalnych wobec prezydenta; podejrzany przyznał się do winy - przekazał PAP prok. Piotr Antoni Skiba, rzecznik warszawskiej prokuratury. Dodał, że na dalszym etapie będzie konieczne przesłuchanie prezydenta Karola Nawrockiego.

Urban szykuje roszady w kadrze na mecz z Maltą Wiadomości
Urban szykuje roszady w kadrze na mecz z Maltą

Trener reprezentacji Polski Jan Urban zapowiedział przed poniedziałkowym meczem na wyjeździe z Maltą na zakończenie grupy G eliminacji mistrzostw świata, że na pewno dokona zmian w składzie. - Powodem są kontuzje, kartki, ale też chęć sprawdzenia piłkarzy pukających do kadry - dodał.

Grafzero: 15 najlepszych kocich książek. z ostatniej chwili
Grafzero: 15 najlepszych kocich książek.

Dziś Grafzero vlog literacki opowiada o kocich książkach. Czyli jak literatura prezentuje koty, jak próbuje im wchodzić do głów, albo jakich bohaterów z nich czyni?

Rząd Tuska obiecał, ale jest bałagan. Ważna ustawa opóźniona Wiadomości
Rząd Tuska obiecał, ale jest bałagan. Ważna ustawa opóźniona

Prace nad ustawą o asystencji osobistej osób z niepełnosprawnościami, jedną z ważniejszych obietnic rządu, przeciągają się z powodu poważnych problemów z dokumentem przygotowanym w resorcie pracy.

Internauci ujawniają: To nie pierwszy przypadek handlu pamiątkami z Holocaustu Wiadomości
Internauci ujawniają: To nie pierwszy przypadek handlu "pamiątkami z Holocaustu"

Nie opadają emocje po skandalicznej zapowiedzi aukcji "pamiątek po Holokauście". Jej organizatorem miał być Dom Aukcyjny Felzmann. Internauci przypominają, że podobne  licytacje były już organizowane. Jako przykład podano telegram z zawiadomieniem o śmierci syna i etykietkę gazu "Zyklon".

Witold Mieszkowski, syn kmdr Stanisława Mieszkowskiego nie żyje Wiadomości
Witold Mieszkowski, syn kmdr Stanisława Mieszkowskiego nie żyje

Nie żyje Witold Mieszkowski - syn komandora Stanisława Mieszkowskiego, jednego z bohaterów polskiej Marynarki Wojennej zamordowanych po wojnie przez komunistyczne władze. Informację o jego śmierci przekazał w mediach społecznościowych reżyser i dokumentalista Arkadiusz Gołębiewski.

IMGW wydał ostrzeżenie pogodowe Wiadomości
IMGW wydał ostrzeżenie pogodowe

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej wydał ostrzeżenia pierwszego stopnia przed intensywnymi opadami deszczu dla części województw podkarpackiego, śląskiego i małopolskiego. Spodziewane są opady deszczu, deszczu ze śniegiem i mokrego śniegu.

Kto uszkodził tory w Życzynie. Jest komunikat PKP PLK Wiadomości
Kto uszkodził tory w Życzynie. Jest komunikat PKP PLK

Wstępne oględziny torowiska w Życzynie w pow. garwolińskim wykazały uszkodzenie jego fragmentu – poinformowała w niedzielę mazowiecka policja. PKP PLK przekazały, że okoliczności zdarzenia będą wyjaśnione m.in. przez komisję kolejową, a naprawa rozpocznie się po zakończeniu pracy służb.

REKLAMA

Eksperci, którzy w sierpniu 2010 r. pojechali do Rosji w ogóle nie badali wraku Tu-154?

Według doniesień "Gazety Polskiej", eksperci, którzy w sierpniu 2010 r. pojechali do Rosji w ogóle nie badali wraku Tu-154. Nie skontaktowali się też z rosyjskim producentem tupolewa, ani z zakładem, w którym go remontowano. Nie przywieźli ze sobą żadnych informacji.
 Eksperci, którzy w sierpniu 2010 r. pojechali do Rosji w ogóle nie badali wraku Tu-154?
/ Youtube.com
W tygodniku czytamy, że polscy eksperci „mimo pobytu w Rosji nie skontaktowali się ani z rosyjskim producentem samolotu, ani z zakładem, w którym remontowano tupolewa. Pismo, o którym musiał wiedzieć Donald Tusk, przez pięć lat było ukrywane przez poprzednie władze”.
 
Dokument jest „notatką służbową”, którą podpisał Stanisław Żurkowski - ówczesny przewodniczącego Podkomisji Technicznej Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (KBWLLP). Pismo zostało sporządzone w sierpniu 2010 roku.

„Gazeta Polska" podaje, że „Notatka służbowa” składa się z zestawu pytań i odpowiedzi:

W jakich badaniach technicznych szczątków Tu-154 brali udział w Rosji polscy eksperci? 
Odpowiedź: Nie brali udziału w żadnych. 

Jakie sprawozdania mają polscy eksperci z badań technicznych szczątków Tu-154? 
Odpowiedź: Nie mają żadnych i nie wiedzą, czy były robione [sic!]. 

Jakie nieoficjalne informacje dotyczące badań technicznych szczątków Tu-154 mają polscy eksperci? 
Odpowiedź: Nie mają żadnych. 

Jakie oficjalne i nieoficjalne informacje mają polscy eksperci na temat planów badań technicznych szczątków? 
Odpowiedź: Otrzymali od Rosjan ustną informację, że od 23 sierpnia będą robione badania techniczne radiowysokościomierzy i radiokompasów. (Czyli de facto nie uzyskano żadnej informacji, bo powyższa wiadomość jest bez żadnej wartości i - jak stwierdził w podsumowaniu dokumentu sam Żurkowski - nie jest dla komisji Millera niczym nowym). 

Czy polscy eksperci kontaktowali się z producentem samolotu Tu-154 nr 101? 
Odpowiedź: Nie. 

Czy polscy eksperci kontaktowali się z zakładem, który remontował samolot Tu-154 nr 101? 
Odpowiedź: Nie. 

Czy polscy eksperci kontaktowali się z producentem silników samolotu Tu-154 nr 101? 
Odpowiedź: Nie. 

Czy polscy eksperci mają własne albo rosyjskie analizy ostatniego odcinka lotu? 
Odpowiedź: Tak, mają prezentację zrobioną przez nich podczas pobytu w Moskwie. 

Jakie inne informacje i materiały - niewspomniane wyżej - polscy eksperci przywieźli z Rosji? 
Odpowiedź: Nie przywieziono niczego innego.

"Gazeta Polska"


 

Polecane
Emerytury
Stażowe