Jak oni się boją zniesienia cenzury. Napisali list do największych reklamodawców Twittera. Jest odpowiedź Elona Muska!

W liście wysłanym we wtorek aktywiści żądają od globalnych marek uzyskania od Twittera zobowiązania do utrzymania „najważniejszych zasad”, w tym dotyczących „uczciwości obywatelskiej” i „mowy nienawiści” oraz groźby wycofania finansowania, jeśli Twitter nie zastosuje się do tych zasad.
Jako główni reklamodawcy na Twitterze – Państwa marka ryzykuje skojarzenie z platformą rozpowszechniającą nienawiść, ekstremizm, dezinformację zdrowotną i teorie spiskowe. (…) Państwa reklamy mogą albo finansować projekt próżności Muska, albo pociągnąć go do odpowiedzialności
– piszą aktywiści, choć Elon Musk, oprócz zapowiedzi ukrócenia cenzury na platformie, nie zdążył w zakresie zmian nawet kiwnąć palcem.
Aktywiści żądają również od reklamodawców wymuszenia na Twitterze – jako części każdej umowy reklamowej – aby nie przywracał kont osób, które zostały już zbanowane na platformie, takich jak były prezydent Donald Trump.
Kto finansuje te organizacje, które chcą kontrolować Twój dostęp do informacji? Zbadajmy… (…) Światło słoneczne to najlepszy środek dezynfekujący
– komentuje Elon Musk.
Sunlight is the best disinfectant
— Elon Musk (@elonmusk) May 3, 2022