Problemy Facebooka. Spada sprzedaż, a użytkowników coraz mniej

„W ciągu ostatniego roku Meta Platforms, dawniej Facebook, utraciła 60 proc. wartości, cena akcji Meta jest najniższa od 2019 r., a tegoroczne wyniki spółki sytuują ją wśród najgorzej prosperujących na indeksie S&P500” – czytamy.
Jedną z przyczyn może być zmiana ochrony prywatności klientów spółki Apple. Przyczynia się ona do obniżenia dochodów z reklam. Kolejnym wyzwaniem jest poważna konkurencja ze strony TikToka, który cieszy się coraz większą popularnością.
Koniec sukcesów Facebooka?
– Nie ma pewności, czy rdzeń biznesowy Facebooka nadal posiada zdolność odnoszenia sukcesu – oceniła Laura Martin, analityk z firmy badania rynku Needham Research.
Steve Turley, amerykański publicysta, zauważa, że z Facebooka korzysta coraz mniej osób. Chodzi o miliony użytkowników w USA i Kanadzie, którzy zdecydowali się ostatnio na zamknięcie swoich kont. Z racji mniejszej liczby użytkowników z platformy rezygnują reklamodawcy, przez co przychody Meta kurczą się w szybkim tempie. Jak dodaje „New York Post”, ostatnio zwolniono nawet 15 proc. personelu Meta.
Ponadto aplikacja Mety (d. Facebook), która miała umożliwić równoległe życie w wirtualnej rzeczywistości, daleka jest od doskonałości.
W aplikacji nie brakuje rażących błędów, a jej jakość pozostawia wiele do życzenia. Nawet zespół budujący metaverse nie ma ochoty z niej korzystać.