Znana sieć sklepów ma kłopoty. W planach zamknięcie 400 lokali

Foot Locker posiada ponad 3 tys. sklepów na całym świecie. Funkcjonują one pod szyldami Foot Locker, Kids Foot Locker, Champs Sports, WSS i Atmos. Marka ta znana jest także w Polsce, w której działa od 2011 roku. W znanej sieci można kupić głównie buty sportowe. Ostatnio wykryto jednak, że nawet 3000 sklepów „nie radzi” sobie. Proces zamykania placówek rozpocznie się w USA i obejmie inne tereny, na których działa Foot Locker.
O szczegółach informuje CNN. Wiadomo, że zamkniętych może zostać nawet 10 proc. lokali. Firma zmaga się z problemami od pewnego już czasu. W 2022 roku sieć zanotowała spadek sprzedaży o 0,3 proc. w porównaniu z minionym rokiem. Prognozy na przyszłość zdaniem ekspertów są mocno niepokojące. Przewiduje się bowiem, że sprzedaż może spaść nawet o 3,5–5,5 proc. w skali roku.
Znana firma zmienia strategię
Wspomniane zmiany wcale nie oznaczają, że Foot Locker całkowicie zniknie z rynku. Chodzi jedynie o ograniczenie działalności i obranie nowego kierunku rozwoju. Być może firma otworzy sklepy eksperymentalne, w których pojawią się inne produkty. CNN dodaje, że sieć może również skoncentrować się na lepszym badaniu potrzeb klientów.
– Należą do nich sneaker maven, czyli klienci z obsesją na punkcie sneakersów, którzy reprezentują siebie poprzez swoje obuwie. Modni ekspresjoniści, którzy chcą wyglądać i czuć się cool i polegają na swoich sneakersach, aby zapewnić sobie to uczucie. Sportowcy poszukujący sneakersów o wysokiej wydajności. Klienci, którzy stawiają na jakość i komfort, i wreszcie łowcy okazji – wyjaśnia amerykańska telewizja.