Przedstawiciel Portu w Hamburgu przedstawiany jako ekspert wypowiadający się krytycznie o terminalu kontenerowym w Świnoujściu

„Czy głębokowodny terminal kontenerowy w Świnoujściu będzie opłacalny?” – brzmi tytuł artykułu opublikowany na łamach rp.pl, portalu internetowego dziennika „Rzeczpospolita”.
Terminal kontenerowy w USA. Ilustracja poglądowa  Przedstawiciel Portu w Hamburgu przedstawiany jako ekspert wypowiadający się krytycznie o terminalu kontenerowym w Świnoujściu
Terminal kontenerowy w USA. Ilustracja poglądowa / fot. Pixabay

W tekście swoje wątpliwości wyraża ekspert rynku kontenerowego i… przedstawiciel Portu Hamburg Maciej Brzozowski, który twierdzi, że „głębokowodny Terminal Kontenerowy w Świnoujściu to inwestycja, która nie przyniesie oczekiwanych korzyści”.

Brzozowski dodaje, że „nie bierze się pod uwagę zagrożeń i kosztów, a jest to ekstremalnie droga inwestycja, ponieważ konieczny jest nowy tor wodny”. Twierdzi, że to niepotrzebny wydatek bo w Gdyni, gdzie procedowany jest bardzo podobny projekt, pogłębienie podejścia do portu ma kosztować 120-130 mln zł, a w przypadku Świnoujścia rząd oszacował koszt na niemal 10 mld zł.

Czytaj również: Niecodzienna sytuacja na granicy z Białorusią. Jest komunikat Straży Granicznej

Zabierze ładunki portowi w Hamburgu?

Przedstawiciel Portu Hamburg twierdzi, że Świnoujście musi zabierać ładunki innym portom, ponieważ nie leży w bogatym regionie.

– Mówi się o zabraniu ich z Hamburga, ale dlaczego tylko z tego portu? – pyta.

„No to znamy już kolejny słuszny kierunek” – komentuje tekst „Rz” jeden z użytkowników platformy X (Twitter).

Jest list do KE w sprawie Tuska: „Deptanie praworządności”

Inwestycja nie podoba się Niemcom

Jak informuje portal Deutsche Welle, przeciwne budowie portu kontenerowego w Świnoujściu są niemieckie władze samorządowe, organizacje ekologiczne, a także posłowie do Parlamentu Europejskiego.

„Mimo decyzji polskiego rządu o ominięciu niemieckich wód morskich i wyznaczeniu nowego toru podejściowego krytyka ze strony niemieckiej nie ustaje” – czytamy.

Polskie porty mogą stanowić konkurencję dla portów niemieckich.


Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

POLECANE
Rolnicy podpalili opony w pobliżu siedziby Komisji Europejskiej. Policja użyła armatek wodnych z ostatniej chwili
Rolnicy podpalili opony w pobliżu siedziby Komisji Europejskiej. Policja użyła armatek wodnych

Rolnicy protestujący w poniedziałek w Brukseli podpalili opony w pobliżu siedziby Komisji Europejskiej. Część blokad policyjnych w dzielnicy europejskiej została przerwana przez ciągniki rolnicze. Policja użyła armatek wodnych.

W Odrze znaleziono ciało z ostatniej chwili
W Odrze znaleziono ciało

Młodszy aspirant Rafał Jarząb z wrocławskiej policji poinformował w poniedziałek, że zgłoszenie o zwłokach pływających w Odrze w centrum miasta wpłynęło w niedzielę około godz. 21.00. Przechodnie zauważyli je w rzece w okolicy Wyspy Słodowej. „Po wyciągnięciu ciała przez strażaków okazało się, że to 39-letni mężczyzna. Stan zwłok świadczył o tym, że przebywały już od dłuższego czasu w wodzie. Ratownicy nie podjęli więc akcji reanimacyjnej. Prokurator zdecydował o wykonaniu sekcji zwłok” – powiedział policjant.

Nie żyje uczestniczka znanego programu z ostatniej chwili
Nie żyje uczestniczka znanego programu

Media obiegła smutna wiadomość. Nie żyje pani Gosia z programu TTV "Damy i wieśniaczki".

Problem z KPO. W takiej sytuacji Polska nie otrzyma refinansowania UE z ostatniej chwili
Problem z KPO. "W takiej sytuacji Polska nie otrzyma refinansowania UE"

Z 56 inwestycji zaplanowanych w ramach Krajowego Planu Odbudowy ok. 43 może nie zostać realizowana do 31 sierpnia 2026 r, co oznacza, że Polska nie otrzyma refinansowania z UE - powiedział PAP ekspert z firmy doradczej CRIDO Łukasz Kościjańczuk. Dlatego niezbędna jest rewizja KPO, która - jak oszacował - może objąć nawet połowę planowanych przedsięwzięć.

Trzęsienie ziemi w Pałacu Buckingham. Książę William musi zastąpić króla Karola III z ostatniej chwili
Trzęsienie ziemi w Pałacu Buckingham. Książę William musi zastąpić króla Karola III

Niepokojące doniesienia z Pałacu Buckingham. W ostatnim czasie brytyjskie media rozpisują się na temat możliwej, wcześniejszej abdykacji króla Karola III. Nowe informacje w tej sprawie przekazuje „Daily Mirror”.

Niepokojące doniesienia z granicy. Straż Graniczna wydała komunikat z ostatniej chwili
Niepokojące doniesienia z granicy. Straż Graniczna wydała komunikat

Straż Graniczna opublikowała nowy komunikat dotyczący wydarzeń na granicy polsko-białoruskiej.

To już pewne. Thurnbichler podjął decyzję ws. Kubackiego z ostatniej chwili
To już pewne. Thurnbichler podjął decyzję ws. Kubackiego

Trener kadry skoczków Thomas Thurnbichler zdecydował, że Dawid Kubacki nie wystartuje w konkursach Pucharu Świata w Lahti – poinformował Polski Związek Narciarski. – Podjąłem taką decyzję, a Dawid ją zaakceptował – przekazał austriacki szkoleniowiec.

Kompromitacja wiceprzewodniczącej Lewicy: „Anita, co Ty p…?” Wiadomości
Kompromitacja wiceprzewodniczącej Lewicy: „Anita, co Ty p…?”

Kilka dni temu posłanki Lewicy przedstawiły w holu sejmowym układ choreograficzny, który miał być formą protestu przeciwko przemocy seksualnej i formą poparcia dla projektu ustawy „zmieniającej definicję gwałtu”. Można jednak odnieść wrażenie, że większość opinii publicznej uznała go za nielicujący z powagą Sejmu.

Jacek Saryusz-Wolski: Operacja „import rolny z Ukrainy” to część planu „wspólnej przestrzeni od Lizbony do Władywostoku” Wiadomości
Jacek Saryusz-Wolski: Operacja „import rolny z Ukrainy” to część planu „wspólnej przestrzeni od Lizbony do Władywostoku”

Jeśli nie zrozumiemy GEOPOLITYCZNEGO wymiaru sytuacji – że polityka KE ws. IMPORTU ROLNEGO Z UKRAINY, naruszająca od początku podstawowe zasady WPR – Wspólnej Polityki Rolnej, polegające na chronieniu i oddzieleniu unijnego rynku rolnego od rynków zewnętrznych poprzez system „śluz” [mająca zresztą w założeniu czasowo ograniczone trwanie i wbudowane „bezpieczniki”], jest realizowana na geopolityczne zamówienie Niemiec oraz w interesie Rosji po to, żeby skłócić PL i UA oraz rozbić ich sojusz – to nic nie zrozumiemy.

Technika Pomodoro pomaga  lepiej zarządzać czasem z ostatniej chwili
Technika Pomodoro pomaga lepiej zarządzać czasem

Ci, którzy mają do zrobienia kilka rzeczy i bezskutecznie próbują się skupić, przeżywają stres i frustrację wynikającą z braku efektów. Czas upływa, a my w lesie. Długa lista niewykończonych zadań wisi nad nami jak miecz Damoklesa. Trudno pozbyć się męczącego uczucia marnowania czasu. Jak go lepiej wykorzystać i zorganizować swój plan działania? Może w tym pomóc technika Pomodoro, dzięki której zdecydowanie poprawimy swoją skuteczność. Tworzymy sobie harmonogram zadań i trzymamy się się go. Łatwe?

REKLAMA

Przedstawiciel Portu w Hamburgu przedstawiany jako ekspert wypowiadający się krytycznie o terminalu kontenerowym w Świnoujściu

„Czy głębokowodny terminal kontenerowy w Świnoujściu będzie opłacalny?” – brzmi tytuł artykułu opublikowany na łamach rp.pl, portalu internetowego dziennika „Rzeczpospolita”.
Terminal kontenerowy w USA. Ilustracja poglądowa  Przedstawiciel Portu w Hamburgu przedstawiany jako ekspert wypowiadający się krytycznie o terminalu kontenerowym w Świnoujściu
Terminal kontenerowy w USA. Ilustracja poglądowa / fot. Pixabay

W tekście swoje wątpliwości wyraża ekspert rynku kontenerowego i… przedstawiciel Portu Hamburg Maciej Brzozowski, który twierdzi, że „głębokowodny Terminal Kontenerowy w Świnoujściu to inwestycja, która nie przyniesie oczekiwanych korzyści”.

Brzozowski dodaje, że „nie bierze się pod uwagę zagrożeń i kosztów, a jest to ekstremalnie droga inwestycja, ponieważ konieczny jest nowy tor wodny”. Twierdzi, że to niepotrzebny wydatek bo w Gdyni, gdzie procedowany jest bardzo podobny projekt, pogłębienie podejścia do portu ma kosztować 120-130 mln zł, a w przypadku Świnoujścia rząd oszacował koszt na niemal 10 mld zł.

Czytaj również: Niecodzienna sytuacja na granicy z Białorusią. Jest komunikat Straży Granicznej

Zabierze ładunki portowi w Hamburgu?

Przedstawiciel Portu Hamburg twierdzi, że Świnoujście musi zabierać ładunki innym portom, ponieważ nie leży w bogatym regionie.

– Mówi się o zabraniu ich z Hamburga, ale dlaczego tylko z tego portu? – pyta.

„No to znamy już kolejny słuszny kierunek” – komentuje tekst „Rz” jeden z użytkowników platformy X (Twitter).

Jest list do KE w sprawie Tuska: „Deptanie praworządności”

Inwestycja nie podoba się Niemcom

Jak informuje portal Deutsche Welle, przeciwne budowie portu kontenerowego w Świnoujściu są niemieckie władze samorządowe, organizacje ekologiczne, a także posłowie do Parlamentu Europejskiego.

„Mimo decyzji polskiego rządu o ominięciu niemieckich wód morskich i wyznaczeniu nowego toru podejściowego krytyka ze strony niemieckiej nie ustaje” – czytamy.

Polskie porty mogą stanowić konkurencję dla portów niemieckich.



Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

Polecane
Emerytury
Stażowe