Niemieckie media atakują Telewizję Republika

„Tagesschau” krytykuje Telewizję Republika, twierdząc, że przedstawia rzeczywistość taką, jak ją widzi Prawo i Sprawiedliwość – „z Niemcami i UE jako wrogimi mocarstwami, a nowym premierem Donaldem Tuskiem jako niemieckim agentem”.
„Przez lata nadawali program partii PiS w państwowych mediach. Ale PiS przegrał wybory, a wraz z nimi wpływy w redakcjach (…). Telewizja Republika utrzymuje kontakt między partią a elektoratem. Stacja jest pośrednio własnością PiS, a od czasu reformy mediów państwowych [kontrowersyjnych działań ministra kultury Bartłomieja Sienkiewicza – przyp. red.] czasami osiąga udział w rynku sięgający pięciu procent” – czytamy.
CZYTAJ TAKŻE: Beata Szydło dla Tysol.pl: Ludzie są wkurzeni. To jest czas, w którym decyduje się los Europy
CZYTAJ TAKŻE: Jest decyzja sądu w sprawie Breivika
„Tagesschau” niezadowolone z niemieckich firm reklamujących się w Telewizji Republika
„Tagesschau” cytuje także słowa posła PiS i byłego ministra edukacji Przemysława Czarnka, który po decyzji szwedzkiej firmy IKEA o wycofaniu reklam z Telewizji Republika miał stwierdzić: – W tych wszystkich firmach, które wycofują się z reklam, od tej pory zakupów nie robimy. Tam możemy robić co najwyżej siku.
Niemieckie medium jest także niezadowolone z tego, że w Telewizji Republika nadal reklamują się niemieckie firmy takie jak Lidl czy Tchibo. Lidl na pytanie „Tagesschau” dotyczące reklamowania się w Telewizji Republika odpowiada: „Jesteśmy wyraźnie przeciwni wszelkim formom nienawiści, dyskryminacji lub marginalizacji. Dlatego bardzo uważnie monitorujemy rozwój kanału”.
„Tchibo wyjaśnia, że jego umowa reklamowa wkrótce wygasa i nie zostanie przedłużona” – dodano.
CZYTAJ TAKŻE: Nie żyje gwiazda programu „Twoja twarz brzmi znajomo”
CZYTAJ TAKŻE: Nagła śmierć burmistrza. Został znaleziony w swoim gabinecie
CZYTAJ TAKŻE: „Dość”. Maciej Wąsik pozwie znaną poseł KO