Uniwersytet Adama Mickiewicza promuje w kampanii wyborczej spotkanie oznaczone logotypem KO. „To nowe standardy?”

Zapraszamy na jutrzejsze spotkanie z Wiceministrem Nauki i Szkolnictwa Wyższego Markiem Gzikiem. 🗣Wydarzenie współorganizowane z Posłanką na Sejm X kadencji Katarzyną Kierzek-Koperską będzie otwarte dla wszystkich zainteresowanych dyskusją o polskim szkolnictwie wyższym. 🏫Zapraszamy! 😉
– wpis o takiej treści pojawił się na oficjalnym fanpage’u Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu Adam Mickiewicza w Poznaniu. Do promocji wydarzenia została użyta grafika opatrzona logiem partii Koalicja Obywatelska.
Logo Koalicji Obywatelskiej na materiałach promocyjnych UAM
Podczas kampanii wyborczej @UAM_Poznan promuje spotkanie udostępniając grafikę z logiem partii. Zabrakło chyba oznaczenia: materiał wyborczy KW Koalicja Obywatelska. 🤷♀️ Panie ministrze @wieczorekdarek, @MarekGzik to nowe „standardy”?
– pyta w mediach społecznościowych Magdalena Cirkot, studentka Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego i działaczka Forum Młodych Prawa i Sprawiedliwości.
Również w komentarzach do materiału na Facebooku internauci wyrażają swoje wątpliwości wobec promowania wydarzenia materiałami, które wyglądają jak materiał promocyjny konkretnej partii.
Czy wydarzenie organizowane przez wydział powinno być promowane grafikami, które wyglądają jak materiał promocyjny danej partii politycznej? Wcześniejsze posty promujące spotkania z politykami różnych partii nigdy nie wyglądały w ten sposób
– zwrócił uwagę jeden z internautów.
Uczelnia odpowiada
Na powyższy komentarz odpowiedział Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM. Publikujemy wpis w całości.
Grafika nie jest materiałem wyborczym, dlatego że nie przedstawia wizerunku ani nazwisk osób, które kandydują w zbliżających się wyborach samorządowych. Na grafice umieszczono symbol Współorganizatora, podobnie jak w przypadku każdych innych wydarzeń na WNPiD. Poprzednie spotkania z udziałem polityków, m.in. w ramach debat przed wyborami parlamentarnymi, nie były współorganizowane z komitetami wyborczymi. Ich przedstawiciele uczestniczyli w wydarzeniach na zaproszenie Wydziału i pozostałych współorganizatorów (m.in. Unii Wielkopolan, Koła Naukowego Marketingu Politycznego i Centrum Badań nad Partycypacją Kobiet w Przestrzeni Publicznej). To loga tych ostatnich były umieszczane na grafikach. Podobnie w przypadku grafiki promującej dzisiejsze spotkanie, na której umieszczono logo Koalicji Obywatelskiej
– informuje Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.
Czytaj również: Komisja ds. Pegasusa. Spięci i bezradni
Podczas kampanii wyborczej @UAM_Poznan promuje spotkanie udostępniając grafikę z logiem partii. Zabrakło chyba oznaczenia: materiał wyborczy KW Koalicja Obywatelska. 🤷♀️
— Magdalena Cirkot (@MCirkot) March 17, 2024
Panie ministrze @wieczorekdarek, @MarekGzik to nowe "standardy"? pic.twitter.com/kYXR2cDpxS