Po antychrześcijańskim skandalu amerykański gigant wycofuje reklamy z relacji Igrzysk Olimpijskich w Paryżu
Podczas trwającej kilka godzin ceremonii rozpoczęcia Igrzysk Olimpijskich sparodiowano Ostatnią Wieczerzę, podczas której Jezus ustanowił Eucharystię.
W inscenizacji wzięli udział między innymi brodaty mężczyzna w kobiecym przebraniu, wyzywająco przebrane dziecko i kobieta z nadwagą ze swego rodzaju tiarze na głowie, mającej przypominać aureolę w centralnej części stołu.
Po skandalicznej inscenizacji w sieci zawrzało. Internauci nie kryli wściekłości i podkreślali, że granice zostały przekroczone.
Amerykańska firma reaguje
W ostry sposób postanowiła zareagować pochodząca z Missisipi firma telekomunikacyjna C Spire, która ogłosiła na platformie X, że wycofuje wszystkie swoje reklamy z Igrzysk Olimpijskich 2024 w Paryżu. Wprost napisano, że jest to reakcja na inscenizację, która wykpiwała Ostatnią Wieczerzę.
Byliśmy zszokowani kpieniem z Ostatniej Wieczerzy podczas ceremonii otwarcia Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. C Spire wycofuje nasze reklamy z Olimpiady
- napisano.
Gubernator Missisipi, Tate Reeves, wyraził swoje poparcie dla decyzji C Spire, pisząc: "Jestem dumny, że sektor prywatny w Missisipi postawił na swoim. Bóg nie będzie wyszydzany. C Spire narysowało zdroworozsądkową, odpowiednią linię".
We were shocked by the mockery of the Last Supper during the opening ceremonies of the Paris Olympics. C Spire will be pulling our advertising from the Olympics.
— C Spire (@CSpire) July 27, 2024
C Spire to firma telekomunikacyjna z siedzibą w Ridgeland w Mississippi, znana z innowacyjnych usług mobilnych i internetowych. Założona w 1988 roku C Spire stała się jednym z największych regionalnych operatorów telefonii komórkowej w Stanach Zjednoczonych