W Zakopanem pojawił się billboard po arabsku. To promocja dubajskiego biura podróży

W Zakopanem pojawił się billboard reklamujący biuro podróży ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, skierowany wyłącznie do arabskich turystów – bez polskiego tłumaczenia. Firma wzbudza kontrowersje, ponieważ w swojej ofercie ma wycieczki m.in. do Rosji.
Zakopane W Zakopanem pojawił się billboard po arabsku. To promocja dubajskiego biura podróży
Zakopane / screen YT, X

Co musisz wiedzieć:

  • Billboard z reklamą arabskiego biura podróży Hejozati pojawił się przy wjeździe do Zakopanego.
  • W Zakopanem pojawiają się arabscy touroperatorzy i lokalne partnerstwa biznesowe.
  • Język arabski widoczny jest już nie tylko na billboardach, ale też w komunikatach zakopiańskiej policji.

 

 

Reklama została ustawiona przy jednej z dróg wjazdowych do miasta. Na plakacie widnieje logo z wizerunkiem szejka Zajida ibn Sultana Al Nahajjana, pierwszego prezydenta ZEA, symbol biura podróży Hejozati z Dubaju.

 

W Zakopanem pojawił się billboard po arabsku. To promocja dubajskiego biura podróży

Na billboardzie umieszczono także flagi Polski i Emiratów, a wszystkie treści promocyjne zapisano w języku arabskim. To działanie jest odpowiedzią na rosnące w ostatnich latach zainteresowanie Tatrami ze strony turystów z Bliskiego Wschodu.

Kontrowersje jednak wzbudza fakt, że biuro podróży Hejozati, oprócz wyjazdów do krajów Unii Europejskiej czy Azji, oferuje także podróże do Rosji.

Przedstawiciel Tatrzańskiej Izby Gospodarczej zwracał uwagę, że firma jednak nie reklamuje Polski, lecz własne usługi, a miejsce ekspozycji wybrała ze względu na obecność swojej grupy docelowej. Jego zdaniem nie ma tu miejsca na politykę ani naruszenie prawa, a cała sytuacja to przykład skutecznego marketingu, który jest zgodny z przepisami i korzystny zarówno dla właściciela billboardu, jak i zagranicznej firmy.

 

Zakopane bije rekordy popularności na Bliskim Wschodzie

W 2024 roku Zakopane stało się jednym z ulubionych miejsc turystów z Bliskiego Wschodu – na ulicach miasta można było spotkać ich całe tłumy. Trend ten trwa nadal, co potwierdzają nowe billboardy w stolicy Tatr.

O ile wcześniej pojawiały się tam oferty polskich firm tłumaczone na arabski, dziś reklamują się już same przedsiębiorstwa z Emiratów

– informuje „Gazeta Krakowska”.

Na plakatach promowane są wycieczki do Tajlandii, Włoch, Rosji, a także do południowej Polski, w tym Krakowa. – To wyraźny sygnał, że firmy te kierują ofertę nie do Polaków, lecz do arabskich turystów odwiedzających Zakopane

– komentuje Karol Wagner z Tatrzańskiej Izby Gospodarczej, cytowany przez „Gazetę Krakowską”.

 

Nie tylko turyści, ale i biura podróży

W Zakopanem coraz częściej pojawiają się także arabscy touroperatorzy, którzy oferują turystom z Bliskiego Wschodu usługi związane z transportem, organizacją wycieczek i rezerwacją noclegów. – Powstają nawet swoiste spółki typu joint venture. 

Popularność Zakopanego wśród turystów z Bliskiego Wschodu niesie kolejne zmiany. Język arabski pojawia się już nie tylko na billboardach, ale również w komunikatach zakopiańskiej policji publikowanych w mediach społecznościowych. 


 

POLECANE
Komunikat Watykanu: język polski jednym z siedmiu głównych języków komunikacji z ostatniej chwili
Komunikat Watykanu: język polski jednym z siedmiu głównych języków komunikacji

Język polski dołączył do siedmiu głównych języków Mediów Watykańskich. Decyzja obowiązuje od 1 października 2025 r.

AfD uderza w Sławomira Cenckiewicza z ostatniej chwili
AfD uderza w Sławomira Cenckiewicza

Rzecznik federalny niemieckiej partii Alternatywa dla Niemiec (AfD), Tino Chrupalla, zaatakował wypowiedź szefa Biura Bezpieczeństwa Narodowego, Sławomira Cenckiewicza, w sprawie Ukraińca podejrzanego o sabotaż gazociągów Nord Stream. Chrupalla podkreślił, że niemiecki rząd powinien "stanąć w obronie niemieckiego prawa karnego i interesów swoich obywateli wobec Polski".

Nowy sondaż, nowe zmartwienie Donalda Tuska z ostatniej chwili
Nowy sondaż, nowe zmartwienie Donalda Tuska

Donald Tusk ma powody do zmartwień. Aż 51,8 proc. pytanych ocenia rząd źle – wynika z opublikowanego w czwartek badania pracowni OGB Pro.

Wypadek busa przewożącego dzieci. Są ranni z ostatniej chwili
Wypadek busa przewożącego dzieci. Są ranni

Bus przedszkolny uderzył w drzewo w Gulczewie w woj. wielkopolskim. Rannych jest pięć osób. Droga Krajowa nr 15 między Wrześnią a Gnieznem zablokowana – poinformowało w czwartek po godz. 10 RMF FM.

Premier: Nie wiedziałem, że to tyle kosztuje. Bogucki: Absolutna kompromitacja Wiadomości
Premier: Nie wiedziałem, że to tyle kosztuje. Bogucki: Absolutna kompromitacja

Premier Donald Tusk podczas konferencji prasowej w Piotrkowie Trybunalskim przyznał, że przed objęciem urzędu nie zdawał sobie sprawy z wysokości środków potrzebnych na zbrojenia. Na te słowa ostro zareagował Zbigniew Bogucki, szef Kancelarii Prezydenta RP, który stwierdził, że premier „skompromitował się w sposób absolutny”.

Bank Pekao wydał pilny komunikat z ostatniej chwili
Bank Pekao wydał pilny komunikat

Bank Pekao SA poinformował o zmianie operatora odpowiedzialnego za realizację doładowań telefonów na kartę. Od 29 października 2025 roku zlecenia będą obsługiwane przez Autopay sp. z o.o. Zmiana dotyczy serwisu Pekao24, aplikacji PeoPay oraz PeoPay Kids.

Komunikat dla mieszkańców woj. śląskiego z ostatniej chwili
Komunikat dla mieszkańców woj. śląskiego

''Rekordowy wrzesień w ruchu pasażerskim w porcie lotniczym Katowice-Pyrzowice: obsłużono 887 205 pasażerów. Rekordy bije także ruch cargo: 32 554 ton. To najlepszy 9. miesiąc i rekord frachtu'' – czytamy w komunikacie Katowice Airport.

 Pożar hotelu na Mazowszu. W środku było 9 osób z ostatniej chwili
Pożar hotelu na Mazowszu. W środku było 9 osób

W nocy ze środy na czwartek doszło do poważnego pożaru w hotelu i restauracji w miejscowości Mniszew w województwie mazowieckim. Na miejscu działa 30 zastępów straży pożarnej, które od kilku godzin walczą z żywiołem. Wszyscy przebywający w budynku zdołali się ewakuować, a według wstępnych informacji nikt nie został poszkodowany.

Upadek niemieckiego giganta. To może wywołać reakcję łańcuchową z ostatniej chwili
Upadek niemieckiego giganta. To może wywołać reakcję łańcuchową

13 października 2025 r. firma Dettmer Container Packing (DCP) złożyła wniosek o ogłoszenie upadłości w sądzie rejonowym w Bremie – informuje serwis merkur.de. Decyzja może wywołać reakcję łańcuchową w branży.

Nie żyje wybitna polska siatkarka. Miała 54 lata z ostatniej chwili
Nie żyje wybitna polska siatkarka. Miała 54 lata

Nie żyje Anna Walczak, jedna z najwybitniejszych zawodniczek w historii kaliskiej siatkówki. O jej śmierci poinformował klub MKS Kalisz, który w poruszającym wpisie nazwał ją „jedną z najważniejszych postaci w historii kaliskiego sportu”.

REKLAMA

W Zakopanem pojawił się billboard po arabsku. To promocja dubajskiego biura podróży

W Zakopanem pojawił się billboard reklamujący biuro podróży ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, skierowany wyłącznie do arabskich turystów – bez polskiego tłumaczenia. Firma wzbudza kontrowersje, ponieważ w swojej ofercie ma wycieczki m.in. do Rosji.
Zakopane W Zakopanem pojawił się billboard po arabsku. To promocja dubajskiego biura podróży
Zakopane / screen YT, X

Co musisz wiedzieć:

  • Billboard z reklamą arabskiego biura podróży Hejozati pojawił się przy wjeździe do Zakopanego.
  • W Zakopanem pojawiają się arabscy touroperatorzy i lokalne partnerstwa biznesowe.
  • Język arabski widoczny jest już nie tylko na billboardach, ale też w komunikatach zakopiańskiej policji.

 

 

Reklama została ustawiona przy jednej z dróg wjazdowych do miasta. Na plakacie widnieje logo z wizerunkiem szejka Zajida ibn Sultana Al Nahajjana, pierwszego prezydenta ZEA, symbol biura podróży Hejozati z Dubaju.

 

W Zakopanem pojawił się billboard po arabsku. To promocja dubajskiego biura podróży

Na billboardzie umieszczono także flagi Polski i Emiratów, a wszystkie treści promocyjne zapisano w języku arabskim. To działanie jest odpowiedzią na rosnące w ostatnich latach zainteresowanie Tatrami ze strony turystów z Bliskiego Wschodu.

Kontrowersje jednak wzbudza fakt, że biuro podróży Hejozati, oprócz wyjazdów do krajów Unii Europejskiej czy Azji, oferuje także podróże do Rosji.

Przedstawiciel Tatrzańskiej Izby Gospodarczej zwracał uwagę, że firma jednak nie reklamuje Polski, lecz własne usługi, a miejsce ekspozycji wybrała ze względu na obecność swojej grupy docelowej. Jego zdaniem nie ma tu miejsca na politykę ani naruszenie prawa, a cała sytuacja to przykład skutecznego marketingu, który jest zgodny z przepisami i korzystny zarówno dla właściciela billboardu, jak i zagranicznej firmy.

 

Zakopane bije rekordy popularności na Bliskim Wschodzie

W 2024 roku Zakopane stało się jednym z ulubionych miejsc turystów z Bliskiego Wschodu – na ulicach miasta można było spotkać ich całe tłumy. Trend ten trwa nadal, co potwierdzają nowe billboardy w stolicy Tatr.

O ile wcześniej pojawiały się tam oferty polskich firm tłumaczone na arabski, dziś reklamują się już same przedsiębiorstwa z Emiratów

– informuje „Gazeta Krakowska”.

Na plakatach promowane są wycieczki do Tajlandii, Włoch, Rosji, a także do południowej Polski, w tym Krakowa. – To wyraźny sygnał, że firmy te kierują ofertę nie do Polaków, lecz do arabskich turystów odwiedzających Zakopane

– komentuje Karol Wagner z Tatrzańskiej Izby Gospodarczej, cytowany przez „Gazetę Krakowską”.

 

Nie tylko turyści, ale i biura podróży

W Zakopanem coraz częściej pojawiają się także arabscy touroperatorzy, którzy oferują turystom z Bliskiego Wschodu usługi związane z transportem, organizacją wycieczek i rezerwacją noclegów. – Powstają nawet swoiste spółki typu joint venture. 

Popularność Zakopanego wśród turystów z Bliskiego Wschodu niesie kolejne zmiany. Język arabski pojawia się już nie tylko na billboardach, ale również w komunikatach zakopiańskiej policji publikowanych w mediach społecznościowych. 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe