W Zakopanem pojawił się billboard po arabsku. To promocja dubajskiego biura podróży

W Zakopanem pojawił się billboard reklamujący biuro podróży ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, skierowany wyłącznie do arabskich turystów – bez polskiego tłumaczenia. Firma wzbudza kontrowersje, ponieważ w swojej ofercie ma wycieczki m.in. do Rosji.
Zakopane W Zakopanem pojawił się billboard po arabsku. To promocja dubajskiego biura podróży
Zakopane / screen YT, X

Co musisz wiedzieć:

  • Billboard z reklamą arabskiego biura podróży Hejozati pojawił się przy wjeździe do Zakopanego.
  • W Zakopanem pojawiają się arabscy touroperatorzy i lokalne partnerstwa biznesowe.
  • Język arabski widoczny jest już nie tylko na billboardach, ale też w komunikatach zakopiańskiej policji.

 

 

Reklama została ustawiona przy jednej z dróg wjazdowych do miasta. Na plakacie widnieje logo z wizerunkiem szejka Zajida ibn Sultana Al Nahajjana, pierwszego prezydenta ZEA, symbol biura podróży Hejozati z Dubaju.

 

W Zakopanem pojawił się billboard po arabsku. To promocja dubajskiego biura podróży

Na billboardzie umieszczono także flagi Polski i Emiratów, a wszystkie treści promocyjne zapisano w języku arabskim. To działanie jest odpowiedzią na rosnące w ostatnich latach zainteresowanie Tatrami ze strony turystów z Bliskiego Wschodu.

Kontrowersje jednak wzbudza fakt, że biuro podróży Hejozati, oprócz wyjazdów do krajów Unii Europejskiej czy Azji, oferuje także podróże do Rosji.

Przedstawiciel Tatrzańskiej Izby Gospodarczej zwracał uwagę, że firma jednak nie reklamuje Polski, lecz własne usługi, a miejsce ekspozycji wybrała ze względu na obecność swojej grupy docelowej. Jego zdaniem nie ma tu miejsca na politykę ani naruszenie prawa, a cała sytuacja to przykład skutecznego marketingu, który jest zgodny z przepisami i korzystny zarówno dla właściciela billboardu, jak i zagranicznej firmy.

 

Zakopane bije rekordy popularności na Bliskim Wschodzie

W 2024 roku Zakopane stało się jednym z ulubionych miejsc turystów z Bliskiego Wschodu – na ulicach miasta można było spotkać ich całe tłumy. Trend ten trwa nadal, co potwierdzają nowe billboardy w stolicy Tatr.

O ile wcześniej pojawiały się tam oferty polskich firm tłumaczone na arabski, dziś reklamują się już same przedsiębiorstwa z Emiratów

– informuje „Gazeta Krakowska”.

Na plakatach promowane są wycieczki do Tajlandii, Włoch, Rosji, a także do południowej Polski, w tym Krakowa. – To wyraźny sygnał, że firmy te kierują ofertę nie do Polaków, lecz do arabskich turystów odwiedzających Zakopane

– komentuje Karol Wagner z Tatrzańskiej Izby Gospodarczej, cytowany przez „Gazetę Krakowską”.

 

Nie tylko turyści, ale i biura podróży

W Zakopanem coraz częściej pojawiają się także arabscy touroperatorzy, którzy oferują turystom z Bliskiego Wschodu usługi związane z transportem, organizacją wycieczek i rezerwacją noclegów. – Powstają nawet swoiste spółki typu joint venture. 

Popularność Zakopanego wśród turystów z Bliskiego Wschodu niesie kolejne zmiany. Język arabski pojawia się już nie tylko na billboardach, ale również w komunikatach zakopiańskiej policji publikowanych w mediach społecznościowych. 


 

POLECANE
86 lat temu Niemcy zaatakowały Rzeczpospolitą. Wybuchła II wojna światowa z ostatniej chwili
86 lat temu Niemcy zaatakowały Rzeczpospolitą. Wybuchła II wojna światowa

1 września 1939 r., niemieckie wojska bez wypowiedzenia wojny o świcie przekroczyły na całej długości granicę RP. Osamotniona Polska mimo bohaterskiego oporu trwającego ponad pięć tygodni nie mogła skutecznie przeciwstawić się agresji Niemiec i sowieckiej inwazji przeprowadzonej 17 września.

Karol Nawrocki: Jako prezydent Polski domagam się jednoznacznie reparacji od Niemiec z ostatniej chwili
Karol Nawrocki: Jako prezydent Polski domagam się jednoznacznie reparacji od Niemiec

Aby móc budować oparte o fundamenty prawdy i dobrych relacji partnerstwo musimy załatwić kwestię reparacji od państwa niemieckiego, których jako prezydent Polski domagam się jednoznacznie dla dobra wspólnego - mówił w poniedziałek na Westerplatte prezydent Karol Nawrocki.

Przypominamy stacji TVN, że czasy Urbana i Waltera się skończyły z ostatniej chwili
"Przypominamy stacji TVN, że czasy Urbana i Waltera się skończyły"

Stacja TVN24 bezpodstawnie uderzyła w NSZZ "Solidarność" i Telewizję Republika w związku z obchodami 45. rocznicy Porozumień Sierpniowych. "Przypominamy stacji TVN, że czasy Jerzego Urbana i jego protegowanego Mariusza Waltera skończyły się – właśnie dzięki rewolucji Solidarności" – oświadczył w swoim wpisie dyrektor programowy Telewizji Republika Michał Rachoń.

Ukrainiec, który groził Polakom podpaleniami został deportowany. Jest nagranie z ostatniej chwili
Ukrainiec, który groził Polakom podpaleniami został deportowany. Jest nagranie

W niedzielę 31 sierpnia Straż Graniczna opublikowała w mediach społecznościowych nagranie przedstawiające deportację Ukraińca, który groził Polakom podpaleniami.

Von der Leyen: Europa ma plan wysłania wojsk na Ukrainę z ostatniej chwili
Von der Leyen: Europa ma plan wysłania wojsk na Ukrainę

– Europa ma "dość precyzyjny" plan wysłania wojsk na Ukrainę – oświadczyła w rozmowie z "Financial Times" szefowa KE Ursula von der Leyen.

TVN obraził się na Solidarność. Jest oświadczenie stacji z ostatniej chwili
TVN obraził się na Solidarność. Jest oświadczenie stacji

Stacja TVN24 bezpodstawnie uderzyła w NSZZ "Solidarność" w związku z obchodami 45. rocznicy Porozumień Sierpniowych. Związek proponował stacji udostępnienie sygnału Telewizji Republika, która realizowała i bezpłatnie udostępniała wszystkim chętnym transmisję z obchodów 45-lecia Solidarności.

Niemcy przerażeni. Niebezpieczny trend wśród młodych z ostatniej chwili
Niemcy przerażeni. Niebezpieczny trend wśród młodych

W Niemczech rośnie liczba zatruć gazem rozweselającym. W 2024 roku otrzymano w tej sprawie dwa razy więcej telefonów niż w 2023 roku.

Prezydent nie przeszedł obojętnie wobec łez młodej damy na obchodach 45-lecia NSZZ Solidarność z ostatniej chwili
Prezydent nie przeszedł obojętnie wobec łez młodej damy na obchodach 45-lecia NSZZ Solidarność

Prezydent Karol Nawrocki gościł dzisiaj w historycznej Sali BHP Stoczni Gdańskiej na uroczystościach 45. rocznicy powstania NSZZ "Solidarność" i podpisania Porozumień Gdańskich.

Gdańsk: Już jutro Msza Święta w 86. rocznicę wybuchu II wojny światowej z ostatniej chwili
Gdańsk: Już jutro Msza Święta w 86. rocznicę wybuchu II wojny światowej

W najbliższy poniedziałek 1 września 2025 r. o godz. 13:30 w Gdańsku na Placu Obrońców Poczty Polskiej odbędzie się Msza Święta w 86. rocznicę wybuchu II wojny światowej.

Szokująca relacja z meczu Polska–Izrael. Za flagę Palestyny na policję? z ostatniej chwili
Szokująca relacja z meczu Polska–Izrael. Za flagę Palestyny na policję?

Ochroniarze zagrozili mi zatrzymaniem za podżeganie do nienawiści na tle rasowym i narodowościowym za namalowaną na twarzy flagę Palestyny – relacjonuje kibic, który był na sobotnim meczu Polska–Izrael w Eurobaskecie.

REKLAMA

W Zakopanem pojawił się billboard po arabsku. To promocja dubajskiego biura podróży

W Zakopanem pojawił się billboard reklamujący biuro podróży ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, skierowany wyłącznie do arabskich turystów – bez polskiego tłumaczenia. Firma wzbudza kontrowersje, ponieważ w swojej ofercie ma wycieczki m.in. do Rosji.
Zakopane W Zakopanem pojawił się billboard po arabsku. To promocja dubajskiego biura podróży
Zakopane / screen YT, X

Co musisz wiedzieć:

  • Billboard z reklamą arabskiego biura podróży Hejozati pojawił się przy wjeździe do Zakopanego.
  • W Zakopanem pojawiają się arabscy touroperatorzy i lokalne partnerstwa biznesowe.
  • Język arabski widoczny jest już nie tylko na billboardach, ale też w komunikatach zakopiańskiej policji.

 

 

Reklama została ustawiona przy jednej z dróg wjazdowych do miasta. Na plakacie widnieje logo z wizerunkiem szejka Zajida ibn Sultana Al Nahajjana, pierwszego prezydenta ZEA, symbol biura podróży Hejozati z Dubaju.

 

W Zakopanem pojawił się billboard po arabsku. To promocja dubajskiego biura podróży

Na billboardzie umieszczono także flagi Polski i Emiratów, a wszystkie treści promocyjne zapisano w języku arabskim. To działanie jest odpowiedzią na rosnące w ostatnich latach zainteresowanie Tatrami ze strony turystów z Bliskiego Wschodu.

Kontrowersje jednak wzbudza fakt, że biuro podróży Hejozati, oprócz wyjazdów do krajów Unii Europejskiej czy Azji, oferuje także podróże do Rosji.

Przedstawiciel Tatrzańskiej Izby Gospodarczej zwracał uwagę, że firma jednak nie reklamuje Polski, lecz własne usługi, a miejsce ekspozycji wybrała ze względu na obecność swojej grupy docelowej. Jego zdaniem nie ma tu miejsca na politykę ani naruszenie prawa, a cała sytuacja to przykład skutecznego marketingu, który jest zgodny z przepisami i korzystny zarówno dla właściciela billboardu, jak i zagranicznej firmy.

 

Zakopane bije rekordy popularności na Bliskim Wschodzie

W 2024 roku Zakopane stało się jednym z ulubionych miejsc turystów z Bliskiego Wschodu – na ulicach miasta można było spotkać ich całe tłumy. Trend ten trwa nadal, co potwierdzają nowe billboardy w stolicy Tatr.

O ile wcześniej pojawiały się tam oferty polskich firm tłumaczone na arabski, dziś reklamują się już same przedsiębiorstwa z Emiratów

– informuje „Gazeta Krakowska”.

Na plakatach promowane są wycieczki do Tajlandii, Włoch, Rosji, a także do południowej Polski, w tym Krakowa. – To wyraźny sygnał, że firmy te kierują ofertę nie do Polaków, lecz do arabskich turystów odwiedzających Zakopane

– komentuje Karol Wagner z Tatrzańskiej Izby Gospodarczej, cytowany przez „Gazetę Krakowską”.

 

Nie tylko turyści, ale i biura podróży

W Zakopanem coraz częściej pojawiają się także arabscy touroperatorzy, którzy oferują turystom z Bliskiego Wschodu usługi związane z transportem, organizacją wycieczek i rezerwacją noclegów. – Powstają nawet swoiste spółki typu joint venture. 

Popularność Zakopanego wśród turystów z Bliskiego Wschodu niesie kolejne zmiany. Język arabski pojawia się już nie tylko na billboardach, ale również w komunikatach zakopiańskiej policji publikowanych w mediach społecznościowych. 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe