Sensacyjny wynik Telewizji Republika. Przegoniła Polsat News, goni TVN24

Jak podaje serwis "Wirtualne Media", w ostatnim czasie rekordowe wyniki oglądalności notują prywatne media po prawej stronie. Prym wiedzie Telewizja Republika Tomasza Sakiewicza.
Dyrektor programowy Telewizji Republika Michał Rachoń Sensacyjny wynik Telewizji Republika. Przegoniła Polsat News, goni TVN24
Dyrektor programowy Telewizji Republika Michał Rachoń / screen YT - Telewizja Republika

Stacja Tomasza Sakiewicza wyprzedziła nawet Polsat News, ale liderem wśród stacji newsowych pozostaje niezmiennie TVN24

– podają "Wirtualne Media".

Czytaj również: Postawienie mediów publicznych w stan likwidacji. Jest reakcja KRRiT

Rekordy Telewizji Republika i wPolsce.pl

W okresie od 20 do 26 grudnia najczęściej oglądalną stacją newsową był TVN24. Średni dobowy udział kanału wyniósł 6,97 proc.; oznacza to wzrost o 21,85 proc. w stosunku do okresu 1-19 grudnia bieżącego roku. 

Drugie miejsce zajęła Telewizja Republika, która zanotowała nieprawdopodobny wręcz wzrost i najwyższe wskaźniki w historii nadawania. W badanym tygodniu udział TV Republiki wyniósł 2,68 proc. i był o 2578,57 proc. wyższy niż do tej pory.

Warto wspomnieć także także o telewizji wPolsce.pl, która zanotowała udział 0,14 proc. (szóste miejsce), ale jej wzrost wyniósł aż 261,9 proc., co również przekłada się na rekord stacji. 

Trzecie miejsce w zestawieniu zajął Polsat News z udziałem na poziomie 2,41 proc. Był to wynik o 36,93 proc. wyższy niż przeciętnie o tej porze roku. 

Czytaj także: RPO miażdży działania ministra ppłk Bartłomieja Sienkiewicza ws. mediów publicznych

Skandal wokół siłowego przejęcia TVP – kontekst

Nie milkną echa wobec skandalu, jaki wybuchł gdy rząd Donalda Tuska bezprawnie i siłowo przejął media publiczne. Do budynku TVP na Woronicza "nowe władze" weszły razem z osiłkami i z pominięciem prawa i procedur. Podobna sytuacja trwa w budynku TVP na Placu Powstańców w Warszawie i w siedzibie TVP. 

Wciąż "na stanowisku" trwa w siedzibie PAP prezes agencji Wojciech Surmacz, a w siedzibie Telewizyjnej Agencji Informacyjnej jej kierownictwo: Michał Adamczyk, Samuel Pereira, Marcin Tulicki.

Siłowe przejęcie mediów publicznych skrytykowała nawet Helsińska Fundacja Praw Człowieka, a także media dotychczas jednoznacznie wspierające "demokratyczną opozycję" w Polsce.

„Zdajemy sobie sprawę, że uwarunkowania polityczne i prawne bardzo utrudniają reformy. Nie możemy jednak nie zauważyć, że sposób rozpoczęcia zmian w mediach publicznych budzi poważne wątpliwości prawne” – pisze Helsińska Fundacja Praw Człowieka w oświadczeniu odnoszącym się do działań nowego rządu ws. mediów publicznych.

„Brutalna taktyka nowego rządu przekształciła przyziemną rotację nominacji politycznych w wysoce upolityczniony dramat z oskarżeniami o łamanie prawa” – komentuje z kolei Peter Doran na łamach "New York Post".

„Naprawdę przerażające pierwsze kroki nowego polskiego rządu, który zdecydował się nie tylko zamknąć TVP World anglojęzyczny kanał telewizyjny, ale także wysłać policję do jego studia. TVP World była jedynym wpływowym głosem Europy Środkowej w mediach światowych. Solidaryzuję się z jego zespołem” – twierdzi niemiecki ekspert do spraw Europy Wschodniej Sergej Sumlenny. Analityk, który pracował na Ukrainie jako dyrektor Fundacji imienia Heinricha Boella. 


Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

POLECANE
Hołownia i Kosiniak-Kamysz stawiają Tuskowi ultimatum z ostatniej chwili
Hołownia i Kosiniak-Kamysz stawiają Tuskowi ultimatum

Szymon Hołownia i Władysław Kosiniak-Kamysz oświadczyli, że zmiana zasady poboru składki zdrowotnej dla przedsiębiorców to "być albo nie być" Trzeciej Drogi w rządowej koalicji. W sobotę podpisali też "12 gwarancji samorządowych", wśród których znalazły się działania na rzecz czystego powietrza i wsparcie dla rolników.

Żałoba w M jak miłość z ostatniej chwili
Żałoba w "M jak miłość"

Przed widzami popularnego serialu "M jak miłość" smutne chwile.

Tłumy przed grobem Nawalnego z ostatniej chwili
Tłumy przed grobem Nawalnego

Na Cmentarzu Borisowskim w Moskwie, gdzie w piątek został pochowany lider rosyjskiej opozycji Aleksiej Nawalny, w sobotę stoi kolejka osób, które chcą pożegnać polityka i złożyć kwiaty - relacjonują media. Grób odwiedziły matka i teściowa Nawalnego.

Wjechał w tłum ludzi w Szczecinie. Są nowe informacje z ostatniej chwili
Wjechał w tłum ludzi w Szczecinie. Są nowe informacje

W szczecińskiej prokuraturze rejonowej trwają czynności z zatrzymanym 33-latkiem, który w piątek wjechał samochodem w grupę kilkunastu osób na pl. Rodła, a następnie spowodował kolizję z trzema innymi autami.

Kaczyński: Jesteśmy na tak” dla wszystkiego, co tworzy naszą dobrą przyszłość z ostatniej chwili
Kaczyński: Jesteśmy na "tak” dla wszystkiego, co tworzy naszą dobrą przyszłość

Jesteśmy na "tak” dla rozwoju, jesteśmy na "tak” dla budowania, jesteśmy na "tak” dla wszystkiego, co tworzy naszą dobrą przyszłość; i wzywamy wszystkich, by byli na "tak” - mówił prezes PiS Jarosław Kaczyński podczas sobotnie konwencji samorządowej.

Instytut Myśli Schumana wspiera protest rolników Wiadomości
Instytut Myśli Schumana wspiera protest rolników

- STAJEMY W OBRONIE PRAW POLSKICH ORAZ EUROPEJSKICH ROLNIKÓW I POPIERAMY ICH STRAJKI WŁĄCZAJĄCE SIĘ W SWEGO RODZAJU RUCH OPORU PRZECIW SUPERPAŃSTWU W EUROPIE - pisze Instytut Myśli Schumana.

Niedawno pisałem, że budowy S3 nie można już zablokować. Myliłem się z ostatniej chwili
"Niedawno pisałem, że budowy S3 nie można już zablokować. Myliłem się"

- Parę dni temu napisałem, że budowy S3 nie można już zablokować. Myliłem się! To naprawdę wygląda tak, że Tusk chce zniszczyć Pomorze Zachodnie i zablokować rozwój Portu Szczecin–Świnoujście!!! - napisał poseł PiS Marek Gróbarczyk w mediach społecznościowych.

Skandal szpiegowski w Niemczech z ostatniej chwili
Skandal szpiegowski w Niemczech

"Były dyrektor generalny Wirecard Jan Marsalek od kilku lat ma powiązania ze służbami specjalnymi Rosji" - wynika z śledztwa dziennikarskiego, jakie przeprowadzili The Insider, Der Spiegel, ZDF i Der Standard.

Pracownicy nowej TVP mają dosyć: Nie mogę już milczeć Wiadomości
Pracownicy nowej TVP mają dosyć: "Nie mogę już milczeć"

Od czasu siłowego przejęcie mediów publicznych przez ludzi ministra kultury ppłk Bartłomieja Sienkiewicza, nastroje wokół TVP nieustannie się pogarszają, spada oglądalność. Jak się okazuje, również pracownicy, którzy stanęli po stronie uzurpatorów, nie są zadowoleni z sytuacji.

Potężna awaria w polskim banku. Mają nie działać karty z ostatniej chwili
Potężna awaria w polskim banku. Mają nie działać karty

Jak wskazuje serwis Downdetector dzisiaj użytkownicy z całej Polski informują o problemach z korzystaniem z kart płatniczych wydanych przez Bank Pekao S.A.

REKLAMA

Sensacyjny wynik Telewizji Republika. Przegoniła Polsat News, goni TVN24

Jak podaje serwis "Wirtualne Media", w ostatnim czasie rekordowe wyniki oglądalności notują prywatne media po prawej stronie. Prym wiedzie Telewizja Republika Tomasza Sakiewicza.
Dyrektor programowy Telewizji Republika Michał Rachoń Sensacyjny wynik Telewizji Republika. Przegoniła Polsat News, goni TVN24
Dyrektor programowy Telewizji Republika Michał Rachoń / screen YT - Telewizja Republika

Stacja Tomasza Sakiewicza wyprzedziła nawet Polsat News, ale liderem wśród stacji newsowych pozostaje niezmiennie TVN24

– podają "Wirtualne Media".

Czytaj również: Postawienie mediów publicznych w stan likwidacji. Jest reakcja KRRiT

Rekordy Telewizji Republika i wPolsce.pl

W okresie od 20 do 26 grudnia najczęściej oglądalną stacją newsową był TVN24. Średni dobowy udział kanału wyniósł 6,97 proc.; oznacza to wzrost o 21,85 proc. w stosunku do okresu 1-19 grudnia bieżącego roku. 

Drugie miejsce zajęła Telewizja Republika, która zanotowała nieprawdopodobny wręcz wzrost i najwyższe wskaźniki w historii nadawania. W badanym tygodniu udział TV Republiki wyniósł 2,68 proc. i był o 2578,57 proc. wyższy niż do tej pory.

Warto wspomnieć także także o telewizji wPolsce.pl, która zanotowała udział 0,14 proc. (szóste miejsce), ale jej wzrost wyniósł aż 261,9 proc., co również przekłada się na rekord stacji. 

Trzecie miejsce w zestawieniu zajął Polsat News z udziałem na poziomie 2,41 proc. Był to wynik o 36,93 proc. wyższy niż przeciętnie o tej porze roku. 

Czytaj także: RPO miażdży działania ministra ppłk Bartłomieja Sienkiewicza ws. mediów publicznych

Skandal wokół siłowego przejęcia TVP – kontekst

Nie milkną echa wobec skandalu, jaki wybuchł gdy rząd Donalda Tuska bezprawnie i siłowo przejął media publiczne. Do budynku TVP na Woronicza "nowe władze" weszły razem z osiłkami i z pominięciem prawa i procedur. Podobna sytuacja trwa w budynku TVP na Placu Powstańców w Warszawie i w siedzibie TVP. 

Wciąż "na stanowisku" trwa w siedzibie PAP prezes agencji Wojciech Surmacz, a w siedzibie Telewizyjnej Agencji Informacyjnej jej kierownictwo: Michał Adamczyk, Samuel Pereira, Marcin Tulicki.

Siłowe przejęcie mediów publicznych skrytykowała nawet Helsińska Fundacja Praw Człowieka, a także media dotychczas jednoznacznie wspierające "demokratyczną opozycję" w Polsce.

„Zdajemy sobie sprawę, że uwarunkowania polityczne i prawne bardzo utrudniają reformy. Nie możemy jednak nie zauważyć, że sposób rozpoczęcia zmian w mediach publicznych budzi poważne wątpliwości prawne” – pisze Helsińska Fundacja Praw Człowieka w oświadczeniu odnoszącym się do działań nowego rządu ws. mediów publicznych.

„Brutalna taktyka nowego rządu przekształciła przyziemną rotację nominacji politycznych w wysoce upolityczniony dramat z oskarżeniami o łamanie prawa” – komentuje z kolei Peter Doran na łamach "New York Post".

„Naprawdę przerażające pierwsze kroki nowego polskiego rządu, który zdecydował się nie tylko zamknąć TVP World anglojęzyczny kanał telewizyjny, ale także wysłać policję do jego studia. TVP World była jedynym wpływowym głosem Europy Środkowej w mediach światowych. Solidaryzuję się z jego zespołem” – twierdzi niemiecki ekspert do spraw Europy Wschodniej Sergej Sumlenny. Analityk, który pracował na Ukrainie jako dyrektor Fundacji imienia Heinricha Boella. 



Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

Polecane
Emerytury
Stażowe