Giganci wchodzą do Polski by rzucić wyzwanie polskim sieciom

Jedną z marek, która w tym roku wchodzi do Polski jest niemiecka firma Woolworth, która ma rzucić wyzwanie m.in. Pepco i Action. W 2023 r. ma powstać sześć placówek niemieckiego potentata, który w kraju swojego pochodzenia posiada ok. 530 punktów sprzedaży. Pierwsze trzy sklepy już w maju zostaną otworzone w Warszawie, Krakowie i Poznaniu. Asortyment Woolworth zawiera m.in. produkty AGD i gospodarstwa domowego.
Giganci handlowi wchodzą do Polski
W tym roku pojawi się również MOL. Węgierski gigant paliwowy wejdzie na nasz rynek ze względu na połączenie Orlenu z Lotosem. W związku z wymogami UE w sprawie fuzji obu polskich firm paliwowych – Orlen sprzedał ponad 400 stacji Węgrom. W zamian nabył 144 stacje paliwowe na Węgrzech, a także 41 na Słowacji.
Kolejna duża marka, która zagości w Polsce, to Popeyes. Jest to amerykańska sieć serwująca dania typu fast food. W jej ofercie możemy liczyć na kuchnię typową dla Luizjany. Amerykańska sieć w 2023 r. otworzy w Polsce cztery lokale w: Warszawie, Wrocławiu, Szczecinie i Słupsku.
Inna sieć specjalizująca się w fast foodach działa już w stolicy. Jest nim Master Burger. Firma poza Polską działa także od dwóch dekad w Czechach i od dwóch lat na Ukrainie.
– W Master Burger szanujemy gusta i preferencje kulinarne różnych regionów. Uwzględniamy lokalne smaki każdego z nich – przekonywał Jaroslaw Protsenko, współzałożyciel Master Burger, cytowany przez propertynews.pl.
W 2022 r. sklep internetowy w Polsce uruchomiła marka Lush. Drogeria w połowie lutego bieżącego roku otworzyła punkt stacjonarny, który jest zlokalizowany w warszawskich Złotych Tarasach. W ofercie firmy znajdują się ręcznie robione kosmetyki.
Kolejną nowością w 2023 roku będzie Żabka Drive, której usługi będą skierowane przede wszystkim do kierowców. Dwie placówki o charakterze testowym znajdują się w podwarszawskim Piasecznie i Zduńskiej Woli w województwie łódzkim.