Prorosyjscy lodziarze? Amerykańska firma nie chce wysyłania wojsk USA do Europy. Wcześniej jej właściciel nie chciał Polski w NATO

Ben & Jerry’s to amerykańska firmy produkująca lody, mrożone jogurty i sorbety. Burzę w internecie wywołały jednak nie jej produkty, ale… prorosyjska postawa. Firma opublikowała w mediach społecznościowych wpis, w którym krytykuje Joe Bidena za wysłanie żołnierzy do Europy.
Nie można jednocześnie zapobiegać i przygotowywać się do wojny. Wzywamy prezydenta Bidena do deeskalacji napięć i pracy na rzecz pokoju, zamiast przygotowywać się do wojny. Wysłanie kolejnych tysięcy żołnierzy amerykańskich do Europy w odpowiedzi na groźby Rosji wobec Ukrainy tylko podsyca płomień wojny
– napisano na oficjalnym profilu firmy na Twitterze.
Firmę w złośliwych słowach skrytykował m.in. były szef polskiego MSZ Radosław Sikorski.
Trzymajcie się robienia dobrych lodów. Zostawcie geopolitykę dorosłym
– skomentował Sikorski.
Producentowi lodów odpowiedział też Stanisław Żaryn.
W obliczu narastającej presji militarnej na Ukrainę (a być może w przededniu kolejnej fazy wojny Rosji przeciwko UA) i przy stosowaniu przez Rosję agresji hybrydowej przeciwko NATO na Zachodzie pojawiają się tak szkodliwe apele. To działanie na korzyść agresora – Kremla – i próba przerzucenia na Zachód odpowiedzialności za agresję Rosji
– napisał rzecznik ministra koordynatora służb specjalnych.
Przeciw Polsce w NATO
Jak się szybko okazało, właściciel firmy Ben & Jerry’s prezentował prorosyjską postawę już w latach 90., sprzeciwiając się wstąpieniu Polski, Czech i Węgier do NATO. Biznesmen z grupą kolegów wykupił wówczas całostronicową reklamę w „New York Timesie” z hasłem „Say «No» to NATO expansion”.
Stick to making good ice-cream. Leave geopolitics to adults.
— Radosław Sikorski MEP ???????????????? (@sikorskiradek) February 6, 2022
To działanie na korzyść agresora - Kremla - i próba przerzucenia na Zachód odpowiedzialności za agresję Rosji.
— Stanisław Żaryn (@StZaryn) February 6, 2022
2/2
Ben Cohen, właściciel firmy Ben & Jerry’s, w 1998 głośno sprzeciwiał się przyjęciu Polski, Czech i Węgier do NATO. Wraz z grupą biznesmenów wykupił wówczas całostronicową reklamę w @nytimes z hasłem „Say ‚No’ to NATO expansion”. pic.twitter.com/I6UE42yZdS
— Marek Wałkuski (@Marekwalkuski) February 6, 2022