Umowa na budowę głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu podpisana

Sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Marek Gróbarczyk przekazał informację na temat podpisania umowy na budowę głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu.
Terminal kontenerowy w USA. Ilustracja poglądowa Umowa na budowę głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu podpisana
Terminal kontenerowy w USA. Ilustracja poglądowa / Pixabay.com

Umowa na budowę Głębokowodnego Terminala Kontenerowego w Świnoujściu podpisana.

Głębokowodny terminal kontenerowy w Świnoujściu ma być trzecim tego typu obiektem w Polsce, wypełniając lukę między Hamburgiem a Trójmiastem. Jego roczną przepustowość określono na 1,5 mln TEU

– przekazał Marek Gróbarczyk na Twitterze.

Czytaj również: Jeszcze w tym roku ruszy budowa terminalu kontenerowego w Szczecinie. Niemcy wściekli

Dr Rafał Brzeski: Co Niemcom pachnie w Świnoujściu?

 

Tor wodny

Terminal kontenerowy w Szczecinie wymaga budowy odpowiedniego toru wodnego, co zapowiada z kolei Urząd Morski w Szczecinie. – To mniej więcej 65–70 kilometrów toru wodnego o szerokości około 500 metrów i głębokości 17 metrów po to, aby te największe statki, które na Bałtyk mogą wchodzić, mogły również zawijać do portu zewnętrznego w Świnoujściu – wyjaśniał Wojciech Zdanowicz, dyr. Urzędu Morskiego w Szczecinie. 

Plan zakłada uniezależnienie się od Niemiec i poprowadzenie toru wodnego wyłącznie po polskich wodach terytorialnych. – W związku z tym przesuwamy ten tor podejściowy na wschodnią stronę. Będzie biegł tylko po wodach polskich i będzie tylko w jurysdykcji naszego urzędu morskiego w Szczecinie – zapowiadał Marek Gróbarczyk.

 

Niemieckie protesty

Rząd niemieckiej Meklemburgii chce zablokować polską inwestycję, grożąc blokadą polskiego transportu przez wyspę Uznam. Jako pretekst wykorzystuje się oczywiście ekologię. W kampanię zaangażowani są niemieccy Zieloni i miejscowi ekolodzy. – Często ekologia jest wykorzystywana przez niemieckich krytyków polskiej polityki gospodarczej do blokowania projektów strategicznych, tak samo jeśli chodzi o elektrownię jądrową – mówił jeszcze w zeszłym roku redaktor naczelny portalu BiznesAlert.pl Wojciech Jakóbik. – Tam było zawsze wszystko bardzo cichutko. Proszę sobie wyobrazić – ciągną wielkie rury po dnie Bałtyku i ekolodzy niemieccy siedzą cichutko i nie odzywają się ani słowem – komentował z kolei poseł PiS Artur Szałabawka.

Premier rządu Meklemburgii Manuela Schwesig oskarżana jest o prorosyjskie sympatie i pomoc Nord Stream 2 w unikaniu amerykańskich sankcji.


 

POLECANE
Jarosław Kaczyński: Mam nadzieję, że Tusk za to odpowie. I to bardzo ciężko z ostatniej chwili
Jarosław Kaczyński: Mam nadzieję, że Tusk za to odpowie. I to bardzo ciężko

Prezes PiS Jarosław Kaczyński, odnosząc się do słów premiera o „demokracji walczącej”, stwierdził, że Donald Tusk dokonuje aktu zniesienia prawa. – Mam nadzieję, że za to odpowie, i to bardzo ciężko – stwierdził Kaczyński.

Znany dziennikarz dołączył do Telewizji Republika. Będzie miał swój program z ostatniej chwili
Znany dziennikarz dołączył do Telewizji Republika. Będzie miał swój program

Były red. naczelny „Super Expressu” i były właściciel Salonu24 Sławomir Jastrzębowski rozpoczyna współpracę z Telewizją Republika. Będzie współprowadzącym pasma „Przyjaciele Republiki” i poprowadzi własny program publicystyczny.

Uzbrojony mężczyzna sterroryzował otoczenie. Nowe informacje z ostatniej chwili
Uzbrojony mężczyzna sterroryzował otoczenie. Nowe informacje

Jak podała policja, młody mężczyzna, który wczoraj wieczorem sterroryzował otoczenie w jednym z bloków na warszawskich Bielanach, został unieszkodliwiony.

Wiadomości
Wojciech Reszczyński: Żyjemy między IV Rzeszą a zaborczą Rosją

– Katolicyzm i patriotyzm to fundamenty, na których możemy ocalić naszą tożsamość i niepodległość – przekonuje w interesującym wywiadzie Wojciech Reszczyński, autor znakomitej książki „Pomiędzy Wschodem a Zachodem. W kręgu myśli Feliksa Konecznego”.

Burza po debacie Trump–Harris. Trump nie przebiera w słowach z ostatniej chwili
Burza po debacie Trump–Harris. Trump nie przebiera w słowach

Kandydat na prezydenta USA Donald Trump i niektórzy przedstawiciele jego środowiska politycznego zarzucają stronniczość prowadzącym wtorkową debatę byłego prezydenta z kandydatką Demokratów, wiceprezydentką Kamalą Harris w telewizji ABC News.

Pilne doniesienia ws. księżnej Kate. William jest zaniepokojony pilne
Pilne doniesienia ws. księżnej Kate. William jest zaniepokojony

Księżna Kate, żona brytyjskiego następcy tronu księcia Williama, poinformowała niedawno, że jej styczniowy pobyt w szpitalu i przebyta operacja jamy brzusznej były związane z wykrytym u niej rakiem. Od tego momentu oczy całego świata skierowane są na Pałac Buckingham.

Kto wygrał debatę Trump–Harris? Nowe sondaże z ostatniej chwili
Kto wygrał debatę Trump–Harris? Nowe sondaże

Z ankiet opublikowanych przez LiveNOW from Fox, a także Newsmax wynika, że debatę prezydencką Kamali Harris z Donaldam Trumpem wygrał kandydat Republikanów. Odmienne wyniki badania przedstawia telewizja CNN, a także pracownia Trafalgar.

Taniej już było. Opłaty drogowe idą w górę pilne
Taniej już było. Opłaty drogowe idą w górę

Od dzisiaj wchodzą nowe, wyższe stawki za przejazdy autostradami.

Straż Graniczna wydała niepokojący komunikat pilne
Straż Graniczna wydała niepokojący komunikat

Straż Graniczna regularnie publikuje raporty dotyczące wydarzeń na granicy polsko-białoruskiej.

IMGW wydał ostrzeżenie. Oto co nas czeka pilne
IMGW wydał ostrzeżenie. Oto co nas czeka

IMGW wydał komunikat z prognozą pogody na nadchodzący dzień. Nie będzie ono niestety należał do najmilszych pod względem atmosferycznym.

REKLAMA

Umowa na budowę głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu podpisana

Sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Marek Gróbarczyk przekazał informację na temat podpisania umowy na budowę głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu.
Terminal kontenerowy w USA. Ilustracja poglądowa Umowa na budowę głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu podpisana
Terminal kontenerowy w USA. Ilustracja poglądowa / Pixabay.com

Umowa na budowę Głębokowodnego Terminala Kontenerowego w Świnoujściu podpisana.

Głębokowodny terminal kontenerowy w Świnoujściu ma być trzecim tego typu obiektem w Polsce, wypełniając lukę między Hamburgiem a Trójmiastem. Jego roczną przepustowość określono na 1,5 mln TEU

– przekazał Marek Gróbarczyk na Twitterze.

Czytaj również: Jeszcze w tym roku ruszy budowa terminalu kontenerowego w Szczecinie. Niemcy wściekli

Dr Rafał Brzeski: Co Niemcom pachnie w Świnoujściu?

 

Tor wodny

Terminal kontenerowy w Szczecinie wymaga budowy odpowiedniego toru wodnego, co zapowiada z kolei Urząd Morski w Szczecinie. – To mniej więcej 65–70 kilometrów toru wodnego o szerokości około 500 metrów i głębokości 17 metrów po to, aby te największe statki, które na Bałtyk mogą wchodzić, mogły również zawijać do portu zewnętrznego w Świnoujściu – wyjaśniał Wojciech Zdanowicz, dyr. Urzędu Morskiego w Szczecinie. 

Plan zakłada uniezależnienie się od Niemiec i poprowadzenie toru wodnego wyłącznie po polskich wodach terytorialnych. – W związku z tym przesuwamy ten tor podejściowy na wschodnią stronę. Będzie biegł tylko po wodach polskich i będzie tylko w jurysdykcji naszego urzędu morskiego w Szczecinie – zapowiadał Marek Gróbarczyk.

 

Niemieckie protesty

Rząd niemieckiej Meklemburgii chce zablokować polską inwestycję, grożąc blokadą polskiego transportu przez wyspę Uznam. Jako pretekst wykorzystuje się oczywiście ekologię. W kampanię zaangażowani są niemieccy Zieloni i miejscowi ekolodzy. – Często ekologia jest wykorzystywana przez niemieckich krytyków polskiej polityki gospodarczej do blokowania projektów strategicznych, tak samo jeśli chodzi o elektrownię jądrową – mówił jeszcze w zeszłym roku redaktor naczelny portalu BiznesAlert.pl Wojciech Jakóbik. – Tam było zawsze wszystko bardzo cichutko. Proszę sobie wyobrazić – ciągną wielkie rury po dnie Bałtyku i ekolodzy niemieccy siedzą cichutko i nie odzywają się ani słowem – komentował z kolei poseł PiS Artur Szałabawka.

Premier rządu Meklemburgii Manuela Schwesig oskarżana jest o prorosyjskie sympatie i pomoc Nord Stream 2 w unikaniu amerykańskich sankcji.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe