Horała: Chcą zatrzymać CPK

– W obszarze transportu dzięki CPK „wchodzimy do pierwszej ligi” czy zaczynamy „boksować w wadze ciężkiej” (…). Jeżeli przyciągniemy do Polski miliardowe interesy, o których wspominałem, to ktoś je straci – przede wszystkim, choć nie tylko, Niemcy. Mamy w Polsce przecież całe formacje polityczne, partie, które zapowiadają, że zatrzymają budowę CPK.
- powiedział Horała.
Wiceszef resortu funduszy i polityki regionalnej wskazał, że są to środowiska, które często biorą pod uwagę interes naszych zachodnich sąsiadów.
– Tak się składa, że to te same, które zawsze szczególnie ciepłe miejsce w swoim sercu miały dla interesu niemieckiego (…). Można mieć ewentualnie pretensje do tych, którzy będąc polskimi politykami, będąc Polakami, próbują „strzelać samobóje do swojej bramki” – próbują szkodzić projektowi, który powinien być i w każdym poważnym kraju byłby realizowany ponad podziałami
– mówił Marcin Horała, wiceminister funduszy i polityki regionalnej, pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego, w piątkowych „Aktualnościach dnia” na antenie Radia Maryja.
Centralny Port Komunikacyjny
Pod koniec ubiegłego miesiąca Centralny Port Komunikacyjny przedstawił koncepcję architektoniczną nowego lotniska. Jej głównym elementem jest atrium łączące przestrzeń przesiadkową dla pasażerów lotniska, kolei oraz autobusów. Nad projektem pracowało ok. 250 architektów i ekspertów z wielu państw. Integralną częścią portu będzie dworzec kolejowy łączący linie Kolei Dużych Prędkości prowadzące do głównych miast w Polsce.