Rada UE przegłosowała właśnie potężne uderzenie w europejski transport

Rada UE przyjęła w poniedziałek rozporządzenie o normach emisji CO2 dla pojazdów ciężkich, zaostrzające dotychczasowe przepisy. Zgodnie z nowymi regulacjami obowiązek redukcji obowiązuje niemal wszystkie nowe pojazdy ciężkie, które mają certyfikowaną wartość emisji CO2, w tym mniejsze ciężarówki, autobusy miejskie, autokary i przyczepy.
 Rada UE przegłosowała właśnie potężne uderzenie w europejski transport
/ Tysol

Nowe ograniczenia emisji w transporcie

Jak wynika z komunikatu Rady UE, w nowych przepisach utrzymano „wyznaczony na 2025 rok cel redukcji emisji o 15 proc. dla ciężkich samochodów ciężarowych o masie powyżej 16 ton”.

Dla średnich samochodów ciężarowych o masie powyżej 7,5 tony i autokarów, a także niektórych pojazdów specjalistycznych ustalono następujące cele: 45 proc. od 2030 roku (poprzednio 30 proc.); 65 proc. od 2035 roku; 90 proc. od 2040 roku.

Dla autobusów miejskich wprowadzono cel osiągnięcia całkowitej bezemisyjności do 2035 roku. Cel pośredni – do zrealizowania do 2030 roku – wynosi 90 proc. Autobusy międzymiastowe będą zwolnione z tego wymogu, ponieważ do celów pomiaru emisji będą uznawane za autokary.

Rozporządzenie zostanie teraz podpisane i ukaże się w Dzienniku Urzędowym UE. Wejdzie w życie 20 dni po publikacji.

Czytaj również: Sprawdź, gdzie złożyć podpis pod wnioskiem o referendum ws. Zielonego Ładu

„Szaleństwo Zielonego Ładu trwa”

Uchwalenie nowych przepisów ostro skomentowała w mediach społecznościowych była premier Beata Szydło. Jak podkreśliła polityk, nowe rozporządzenie może „praktycznie zlikwidować europejskie, w tym polskie firmy przewozowe”, a także przełoży się na „wzrost cen oraz problemy w zaopatrzeniu”.

Nowe przepisy zmuszają również samorządy do wycofania w lokalnej komunikacji wszystkich autobusów spalinowych w ciągu najbliższych 10 lat

– wskazała Beata Szydło i zaznaczyła, że „oznacza to wielomiliardowe koszty”.

Szaleństwo Zielonego Ładu trwa. Musimy je powstrzymać, zanim Europa zostanie zamieniona w pozbawiony przemysłu i transportu rezerwat

– podsumowała była premier.

Czytaj także: Solidarność w petycji do szefowej KE: Zielony Ład to eksperyment na obywatelach UE

Czytaj również: Dlaczego ekonomista został szefem rosyjskiego MON?

 

 


 

POLECANE
Najważniejsze, to nie drażnić Niemców tylko u nas
Najważniejsze, to nie drażnić Niemców

Trwa realna walka o Polskę, jej kształt, przyszłość i generalnie istnienie. Starcie miedzy prawda, a oczywistym i bijącym w oczy kłamstwem, bezczelnością w wielu przypadkach tak oczywista, że aż zapierająca dech w piersiach. Jednym z elementów tego starcia jest zmiana znaczenia słów, jest też i ściśle związana z powyższym konfrontacja w sferze historii przeplatającej się z nasza rzeczywistością.

Tadeusz Płużański: Nie-polscy marszałkowie Polski tylko u nas
Tadeusz Płużański: Nie-polscy marszałkowie Polski

3 maja 1945 r. dekretem Krajowej Rady Narodowej Michał Rola-Żymierski został mianowany marszałkiem Polski.A ponieważ komunistyczna KRN była tworem całkowicie marionetkowym wobec Moskwy, śmiało można powiedzieć, że renegata Żymierskiego marszałkiem Polski uczynił Józef Stalin. Co ma wspólnego z dwoma przedwojennymi marszałkami Polski: Józefem Piłsudskim i Edwardem Śmigłym-Rydzem. Nic.

Polski wynalazca zaprezentował latający ścigacz jak z Gwiezdnych Wojen gorące
Polski wynalazca zaprezentował latający ścigacz jak z Gwiezdnych Wojen

Tak spełnia się marzenia! Przed kilkoma dniami swoją światową premierę miał nowy latający rower, tworzony przez Tomasza Patana.

Kipi gniewem. Eksperci punktują księcia Harry'ego Wiadomości
"Kipi gniewem". Eksperci punktują księcia Harry'ego

Książę Harry znalazł się w ogniu krytyki. Po tym, jak przegrał sprawę w londyńskim Sądzie Apelacyjnym dotyczącą policyjnej ochrony, udzielił emocjonalnego wywiadu BBC. Wypowiedzi Harry’ego nie spotkały się jednak z przychylnością ekspertów.

Niepokojący bilans majówki na polskich drogach. Policja wydała komunikat Wiadomości
Niepokojący bilans majówki na polskich drogach. Policja wydała komunikat

Policja poinformowała o fatalnym bilansie majówki na polskich drogach. Zatrzymano prawie tysiąc nietrzeźwych kierowców.

Marco Rubio o przyszłości Polski i USA: „Nigdy nie jawiła się jaśniej” z ostatniej chwili
Marco Rubio o przyszłości Polski i USA: „Nigdy nie jawiła się jaśniej”

Nasza wspólna przyszłość nigdy nie jawiła się jaśniej - powiedział w sobotę sekretarz stanu USA Marco Rubio w oświadczeniu wydanym z okazji polskiego Święta Trzeciego Maja. Podkreślił, że Polska "radykalnie wzmocniła wspólne bezpieczeństwo" obu krajów.

Silny ból. Prezydent Serbii przerwał wizytę w USA pilne
"Silny ból". Prezydent Serbii przerwał wizytę w USA

Aleksandar Vuczić, prezydent Serbii, został w sobotę przyjęty do Wojskowej Akademii Medycznej w Belgradzie - poinformowało jego biuro. Stało się to krótko po jego powrocie ze Stanów Zjednoczonych, gdzie z powodów zdrowotnych przedwcześnie zakończył swoją wizytę.

GKS Katowice w żałobie. Nie żyje legenda klubu z ostatniej chwili
GKS Katowice w żałobie. Nie żyje legenda klubu

GKS Katowice poinformował o śmierci Sylwestra Wilczka, jednej z największych postaci w historii śląskiego hokeja. Były reprezentant Polski i trener zmarł w wieku 88 lat.

Hit, który pokochała młodzież. Twórcy zaskoczeni frekwencją Wiadomości
Hit, który pokochała młodzież. Twórcy zaskoczeni frekwencją

Ten film to prawdziwy hit. Od jego premiery minęły już dwa miesiące, a zainteresowanie wśród widzów wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie.

Mentzen: Uszczelnię granice, nie pozwolę na masowe migracje do Polski polityka
Mentzen: Uszczelnię granice, nie pozwolę na masowe migracje do Polski

Jeżeli zostanę prezydentem uszczelnię granice, nie pozwolę na masowe migracje do Polski - powiedział w sobotę na wiecu w Rypinie (woj. kujawsko-pomorskie) kandydat Konfederacji na prezydenta Sławomir Mentzen. Zapewnił, że będzie dbał o polskie interesy, a nie zagraniczne.

REKLAMA

Rada UE przegłosowała właśnie potężne uderzenie w europejski transport

Rada UE przyjęła w poniedziałek rozporządzenie o normach emisji CO2 dla pojazdów ciężkich, zaostrzające dotychczasowe przepisy. Zgodnie z nowymi regulacjami obowiązek redukcji obowiązuje niemal wszystkie nowe pojazdy ciężkie, które mają certyfikowaną wartość emisji CO2, w tym mniejsze ciężarówki, autobusy miejskie, autokary i przyczepy.
 Rada UE przegłosowała właśnie potężne uderzenie w europejski transport
/ Tysol

Nowe ograniczenia emisji w transporcie

Jak wynika z komunikatu Rady UE, w nowych przepisach utrzymano „wyznaczony na 2025 rok cel redukcji emisji o 15 proc. dla ciężkich samochodów ciężarowych o masie powyżej 16 ton”.

Dla średnich samochodów ciężarowych o masie powyżej 7,5 tony i autokarów, a także niektórych pojazdów specjalistycznych ustalono następujące cele: 45 proc. od 2030 roku (poprzednio 30 proc.); 65 proc. od 2035 roku; 90 proc. od 2040 roku.

Dla autobusów miejskich wprowadzono cel osiągnięcia całkowitej bezemisyjności do 2035 roku. Cel pośredni – do zrealizowania do 2030 roku – wynosi 90 proc. Autobusy międzymiastowe będą zwolnione z tego wymogu, ponieważ do celów pomiaru emisji będą uznawane za autokary.

Rozporządzenie zostanie teraz podpisane i ukaże się w Dzienniku Urzędowym UE. Wejdzie w życie 20 dni po publikacji.

Czytaj również: Sprawdź, gdzie złożyć podpis pod wnioskiem o referendum ws. Zielonego Ładu

„Szaleństwo Zielonego Ładu trwa”

Uchwalenie nowych przepisów ostro skomentowała w mediach społecznościowych była premier Beata Szydło. Jak podkreśliła polityk, nowe rozporządzenie może „praktycznie zlikwidować europejskie, w tym polskie firmy przewozowe”, a także przełoży się na „wzrost cen oraz problemy w zaopatrzeniu”.

Nowe przepisy zmuszają również samorządy do wycofania w lokalnej komunikacji wszystkich autobusów spalinowych w ciągu najbliższych 10 lat

– wskazała Beata Szydło i zaznaczyła, że „oznacza to wielomiliardowe koszty”.

Szaleństwo Zielonego Ładu trwa. Musimy je powstrzymać, zanim Europa zostanie zamieniona w pozbawiony przemysłu i transportu rezerwat

– podsumowała była premier.

Czytaj także: Solidarność w petycji do szefowej KE: Zielony Ład to eksperyment na obywatelach UE

Czytaj również: Dlaczego ekonomista został szefem rosyjskiego MON?

 

 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe