Coraz gorsza sytuacja Lufthansy. Chińczycy podbijają rynek

W ubiegłym tygodniu Lufthansa opublikowała wyniki finansowe za trzeci kwartał 2024 r., które są wyraźnie gorsze niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Przedstawiciele linii zwracają uwagę na wiele czynników, które są problematyczne dla przewoźnika.
Samolot Lufthansy Coraz gorsza sytuacja Lufthansy. Chińczycy podbijają rynek
Samolot Lufthansy / pixabay

Dla niemieckiej grupy lotniczej trzy kwartały br. skończyły się spadkiem zysku netto o połowę. Grupa Lufthansa zarobiła 830 mln euro, podczas gdy dziewięć miesięcy 2023 r. pozwoliło wygenerować aż 1,6 mld euro zysku. W trzecim kwartale 2024 r. grupa Lufthansa odnotowała 1,3 mld euro zysku operacyjnego. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku zysk operacyjny spadł o 9 proc.

Coraz wyższe koszty funkcjonowania

Trzeci kwartał jest najlepszym okresem dla większości linii lotniczych ze względu na wakacyjno-urlopowe wyjazdy. Niemniej obecnie ze względu na dużą niestabilność biznesu połączoną z rosnącymi kosztami funkcjonowania sytuacja jest gorsza niż przed rokiem. Wśród wymienianych czynników wpływających na gorszą sytuację przewoźnika jest kryzys na Bliskim Wschodzie czy też opóźnienia w dostawach samolotów.

Chińczycy wygrywają walkę o niebo

Co również warto zaznaczyć Lufthansa, podobnie jak większość europejskich przewoźników, w przeciwieństwie do chińskiej konkurencji nie może latać nad rosyjską przestrzenią powietrzną. W efekcie europejskie linie lotnicze muszą latać dłuższymi trasami, co przekłada się na koszty funkcjonowania i utratę rynku na rzecz chińskiej konkurencji.

Rynek lotów UE przejmują chińscy, subsydiowani przez władze centralne Chińskiej Republiki Ludowej, przewoźnicy, którzy mogą nieustannie latać przez przestrzeń powietrzną Federacji Rosyjskiej. Kilka dni temu Polskie Linie Lotnicze LOT ogłosiły, że kasują wszystkie połączenia na sezon zimowy 2024/2025 na trasie Warszawa – Pekin. Powodem jest niekonkurencyjna cenowo oferta wobec chińskich przewoźników. Tak też zrobiła Lufthansa, która zawiesiła trasę z Frankfurtu do Pekinu.

Coraz gorsza sytuacja Lufthansy

Należy również zauważyć, że nie tylko linie lotnicze z Chin są poważnym zagrożeniem, są nimi również linie z Zatoki Perskiej.

Lufthansa na plan naprawczy, który ma na celu zwiększenie zysku operacyjnego nawet do 1,8 mld euro w przyszłym roku i utrzymania marży operacyjnej na poziomie 8 proc. Analitycy uważają, że jest to mało prawdopodobne, jednak dyrektor generalny Grupy Lufthansa kontruje, że gdyby nie słabe wyniki samej Lufthansy, to cała grupa osiągnęłaby marżę na poziomie 8 proc.

Zarząd zaznacza, że całe otoczenie regulacyjne i rosnące koszty funkcjonowania są największym zagrożeniem dla konkurencyjności linii lotniczej.

 


 

POLECANE
A kiedy żołnierzy przeprosisz?!. Krzyki z widowni na spektaklu z Kurdej-Szatan z ostatniej chwili
"A kiedy żołnierzy przeprosisz?!". Krzyki z widowni na spektaklu z Kurdej-Szatan

Podczas premiery spektaklu w Teatrze Muzycznym w Gdyni Barbara Kurdej-Szatan musiała zmierzyć się z pytaniem, które od lat ciąży nad jej wizerunkiem. W pewnym momencie ciszę na sali przerwał głos widza: "A kiedy żołnierzy naszych przeprosisz?!".

Akcja ratunkowa w  Alpach. Dramatyczne poszukiwania Polaków z ostatniej chwili
Akcja ratunkowa w Alpach. Dramatyczne poszukiwania Polaków

W szwajcarskich Alpach trwa intensywna akcja poszukiwawcza dwóch polskich turystów, którzy zaginęli podczas wyprawy w rejonie masywu Weissmies. Mężczyźni, mający 52 i 76 lat, wyruszyli w góry 16 sierpnia, dzień po przyjeździe do Szwajcarii, i od tego czasu nie nawiązali kontaktu z rodziną.

Weto prezydenta Nawrockiego ws. Ukrainy. Jest oświadczenie KE z ostatniej chwili
Weto prezydenta Nawrockiego ws. Ukrainy. Jest oświadczenie KE

Zgodnie z dyrektywą o ochronie tymczasowej pomoc Ukraińcom musi być udzielona, ale poziom świadczeń socjalnych i rodzinnych określają państwa członkowskie - oświadczył we wtorek rzecznik Komisji Europejskiej Markus Lammert.

Waldemar Żurek przybył do KRS i groził sędziom z ostatniej chwili
Waldemar Żurek przybył do KRS i groził sędziom

Minister sprawiedliwości Waldemar Żurek po raz pierwszy od objęcia urzędu pojawił się w siedzibie Krajowej Rady Sądownictwa. Podczas swojego przemówienia otwierającego posiedzenie Rady wygłosił ostrą krytykę jej obecnego składu, podważając legalność sędziowskiej części KRS. Groził przy tym zebranym konsekwencjami prawnymi i stwierdził, że będzie dążył, by sędziowie Rady opuścili budynek.

Prokurator Ewa Wrzosek delegowana do Ministerstwa Sprawiedliwości pilne
Prokurator Ewa Wrzosek delegowana do Ministerstwa Sprawiedliwości

Prokurator Ewa Wrzosek objęła stanowisko radcy generalnego w biurze ministra sprawiedliwości – podał w komunikacie resort sprawiedliwości.

Niemcy ogłosiły swój sukces. Pozbyli się 10 tysięcy imigrantów od maja z ostatniej chwili
Niemcy ogłosiły swój sukces. Pozbyli się 10 tysięcy imigrantów od maja

Niemiecki minister spraw wewnętrznych Alexander Dobrindt ocenia restrykcje w polityce azylowej wprowadzone przez nowy rząd jako duży sukces. Kluczowym dowodem na skuteczność tych działań ma być liczba migrantów zawróconych na granicy – od 8 maja było to ponad 10 tysięcy osób, z czego około 550 to osoby ubiegające się o azyl.

Pilny komunikat dla miejscowości nadmorskich pilne
Pilny komunikat dla miejscowości nadmorskich

Główny Inspektor Sanitarny wydał ostrzeżenia dla kilkudziesięciu nadmorskich miejscowości.

Zdecydowana odpowiedź rzecznika prezydenta na krytykę prezesa Związku Ukraińców w Polsce z ostatniej chwili
Zdecydowana odpowiedź rzecznika prezydenta na krytykę prezesa Związku Ukraińców w Polsce

Decyzja prezydenta Karola Nawrockiego o zawetowaniu ustawy dotyczącej pomocy obywatelom Ukrainy wywołała impulsywną reakcję Mirosława Skórki, prezesa Związku Ukraińców w Polsce. Jego wypowiedź w TVP Info zdecydowanie skomentował Rafał Leśkiewicz, rzecznik prezydenta, nazywając ją bezczelnymi manipulacjami, obrażającymi prezydenta RP.

Ranny żołnierz. Kosiniak-Kamysz: To ataki szkolonych bandytów z ostatniej chwili
Ranny żołnierz. Kosiniak-Kamysz: To ataki szkolonych bandytów

– Znów wzrasta liczba incydentów na granicy z Białorusią, wojsko jest cały czas do dyspozycji – mówił we wtorek wicepremier, szef MON Władysław Kosiniak-Kamysz. Zaznaczył, że stan żołnierza, który w poniedziałek został ranny na tej granicy, jest stabilny, a sprawę wyjaśnia Żandarmeria Wojskowa.

Ruchniewicz prosi Niemców o pomoc w zwolnieniu Hanny Radziejowskiej z Instytutu Pileckiego Wiadomości
Ruchniewicz prosi Niemców o pomoc w zwolnieniu Hanny Radziejowskiej z Instytutu Pileckiego

Hanna Radziejowska, kierowniczka berlińskiego oddziału Instytutu Pileckiego, nie tylko została odwołana ze stanowiska, ale grozi jej również dyscyplinarne zwolnienie. Powodem ma być wysłanie poufnego listu do minister kultury Marty Cienkowskiej, w którym zgłosiła nieprawidłowości w funkcjonowaniu instytucji.

REKLAMA

Coraz gorsza sytuacja Lufthansy. Chińczycy podbijają rynek

W ubiegłym tygodniu Lufthansa opublikowała wyniki finansowe za trzeci kwartał 2024 r., które są wyraźnie gorsze niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Przedstawiciele linii zwracają uwagę na wiele czynników, które są problematyczne dla przewoźnika.
Samolot Lufthansy Coraz gorsza sytuacja Lufthansy. Chińczycy podbijają rynek
Samolot Lufthansy / pixabay

Dla niemieckiej grupy lotniczej trzy kwartały br. skończyły się spadkiem zysku netto o połowę. Grupa Lufthansa zarobiła 830 mln euro, podczas gdy dziewięć miesięcy 2023 r. pozwoliło wygenerować aż 1,6 mld euro zysku. W trzecim kwartale 2024 r. grupa Lufthansa odnotowała 1,3 mld euro zysku operacyjnego. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku zysk operacyjny spadł o 9 proc.

Coraz wyższe koszty funkcjonowania

Trzeci kwartał jest najlepszym okresem dla większości linii lotniczych ze względu na wakacyjno-urlopowe wyjazdy. Niemniej obecnie ze względu na dużą niestabilność biznesu połączoną z rosnącymi kosztami funkcjonowania sytuacja jest gorsza niż przed rokiem. Wśród wymienianych czynników wpływających na gorszą sytuację przewoźnika jest kryzys na Bliskim Wschodzie czy też opóźnienia w dostawach samolotów.

Chińczycy wygrywają walkę o niebo

Co również warto zaznaczyć Lufthansa, podobnie jak większość europejskich przewoźników, w przeciwieństwie do chińskiej konkurencji nie może latać nad rosyjską przestrzenią powietrzną. W efekcie europejskie linie lotnicze muszą latać dłuższymi trasami, co przekłada się na koszty funkcjonowania i utratę rynku na rzecz chińskiej konkurencji.

Rynek lotów UE przejmują chińscy, subsydiowani przez władze centralne Chińskiej Republiki Ludowej, przewoźnicy, którzy mogą nieustannie latać przez przestrzeń powietrzną Federacji Rosyjskiej. Kilka dni temu Polskie Linie Lotnicze LOT ogłosiły, że kasują wszystkie połączenia na sezon zimowy 2024/2025 na trasie Warszawa – Pekin. Powodem jest niekonkurencyjna cenowo oferta wobec chińskich przewoźników. Tak też zrobiła Lufthansa, która zawiesiła trasę z Frankfurtu do Pekinu.

Coraz gorsza sytuacja Lufthansy

Należy również zauważyć, że nie tylko linie lotnicze z Chin są poważnym zagrożeniem, są nimi również linie z Zatoki Perskiej.

Lufthansa na plan naprawczy, który ma na celu zwiększenie zysku operacyjnego nawet do 1,8 mld euro w przyszłym roku i utrzymania marży operacyjnej na poziomie 8 proc. Analitycy uważają, że jest to mało prawdopodobne, jednak dyrektor generalny Grupy Lufthansa kontruje, że gdyby nie słabe wyniki samej Lufthansy, to cała grupa osiągnęłaby marżę na poziomie 8 proc.

Zarząd zaznacza, że całe otoczenie regulacyjne i rosnące koszty funkcjonowania są największym zagrożeniem dla konkurencyjności linii lotniczej.

 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe