PE zadecyduje o regulacjach dot. branży motoryzacyjnej. „Założenia zielonej rewolucji uderzają w polski przemysł”

7 czerwca Parlament Europejski zadecyduje o kluczowej dla transportu samochodowego sprawie norm emisji CO2. Głosowanie ma związek z przedstawionym w zeszłym roku pakietem zmian „Fit for 55”, mającym w założeniu twórców doprowadzić państwa Unii Europejskiej do osiągnięcia „neutralności klimatycznej”.
 PE zadecyduje o regulacjach dot. branży motoryzacyjnej. „Założenia zielonej rewolucji uderzają w polski przemysł”
/ pxfuel.com

Transport jest jedynym sektorem, w którym wzrasta emisja gazów cieplarnianych. Emisja gazów cieplarnianych z sektora transportu drogowego nie stanowi wyjątku. Stanowi ona prawie 20 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE i znacznie wzrosła od 1990 r. Na jakość powietrza nadal mają wpływ ruch uliczny i zatory komunikacyjne, w związku z czym coraz więcej miast wprowadza strefy niskoemisyjne i bezemisyjne, w których lokalny dostęp dla pojazdów z silnikami spalinowymi jest ograniczony, a niektóre państwa członkowskie zapowiadają stopniowe wycofywanie ze sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi

– czytamy w projekcie.

Postulat branży motoryzacyjnej

Część firm branży motoryzacyjnej współpracuje z organami Unii Europejskiej w realizacji celu obniżenia poziomu emitowanych zanieczyszczeń. Organizacje branżowe w rodzaju European Association of Automotive Suppliers wskazują jednak, że transformacja prócz koncentrowania się na środowisku przyrodniczym, musi zachować równowagę między celami ekologicznymi a przemysłowymi.

Zamiast zakazywania technologii silników spalinowych organizacje branżowe opowiadają się jedynie za zakazem stosowania paliw kopalnych i rozwojem silników spalinowych poprzez zastąpienia paliw kopalnych paliwami ze źródeł odnawialnych. Organizacje w rodzaju belgijskiej European Biodiesel Board, niemieckiej Bundesverband der deutschen Bioethanolwirtschaft, hiszpańskiej Asociación Española de Gas Licuado czy polskiego Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych wystosowały list otwarty do władz Unii Europejskiej, w którym piszą, że zakaz stosowania technologii silników spalinowych ograniczy innowacyjność i konkurencyjność europejskiej branży motoryzacyjnej. Opowiadają się za ograniczeniem emitowanych zanieczyszczeń, ale nie kosztem rozwoju technologicznego. Ostrzegają przed uderzeniem w potrzeby konsumentów.

„Założenia zielonej rewolucji uderzają w polski przemysł”

O komentarz w sprawie poprosiliśmy eurodeputowaną PiS Beatę Kempę.

Fit 55 i cale założenia zielonej rewolucji uderzają w polski przemysł i miejsca pracy. To tsunami zniszczenia szczególnie w sektorze motoryzacyjnym, energetycznym oraz budowlanym. Timmermans jest znany z szalonych pomysłów. Najpierw temat praworządności, teraz zielona krucjata przeciwko europejskiemu przemysłowi. Proponowane zmiany to bezpośrednie zagrożenie dla prawie 20 mln miejsc pracy w Europie, to pogłębienie gospodarczego chaosu i niepewności, i to w momencie olbrzymich zmian geopolitycznych oraz wojny na Ukrainie. W PE oczywiście będziemy głosowali przeciw, jednak realnie największy potencjał zatrzymania tej szkodliwej legislacji jest po stronie Rady. Liczę na weto

– tłumaczy Beata Kempa w rozmowie z portalem Tysol.pl.

CZYTAJ TEŻ: „Szefowa KE publicznie posyła Tuska do Polski jak swojego żołnierza na front jakiejś wojny”. Wymowny komentarz von der Leyen

CZYTAJ TEŻ: Zaskakujące tłumaczenie Kalisza ws. żony. Mocna riposta Ziemkiewicza

W podobnym tonie wypowiedział się dr Marian Szołucha z Instytutu Prawa Gospodarczego.

– Proszę zwrócić uwagę, że pseudoekolodzy i lobbyści działający w Brukseli po kolei atakują akurat te branże, które mamy w Polsce najlepiej rozwinięte i których przedstawiciele z sukcesem wchodzą na zagraniczne rynki. Meblarstwo, transport, energetyka węglowa, rolnictwo. Teraz zagrożona jest nasza motoryzacja, oparta głównie na produkcji i dystrybucji części oraz na zapleczu warsztatowym. To ogromna wartość dla polskiego PKB, eksportu, rynku pracy i finansów publicznych. Dlatego liczę na twardą postawę rządu w jej obronie. Działania unijnych urzędników mają niewiele wspólnego z realną troską o środowisko naturalne. Są one zawoalowaną formą protekcjonizmu gospodarczego, teoretycznie w Unii zabronionego, a jednak wciąż skutecznie stosowanego na poziomie regulacyjnym przez państwa najbogatsze wobec takich jak Polska

– opisuje ekspert.

 

 


 


 

POLECANE
Korpus Ochrony Pogranicza w walce z sowiecką V kolumną tylko u nas
Korpus Ochrony Pogranicza w walce z sowiecką V kolumną

12 września 1924 r. decyzją Ministerstwa Spraw Wojskowych utworzono Korpus Ochrony Pogranicza. Stało się to po tym, gdy latem 1924 r. oddział ok. stu bolszewickich bandytów zajął i splądrował przygraniczne miasteczko Stołpce. A nie było to pierwsze wtargnięcie do Polski sowieckiej V kolumny. Przeciwdziałać temu postanowili premier Władysław Grabski i minister spraw wojskowych gen. Władysław Sikorski.

Gwiazdor M jak miłość padł ofiarą oszustwa Wiadomości
Gwiazdor "M jak miłość" padł ofiarą oszustwa

Marcin Mroczek, aktor znany z roli Piotra Zduńskiego w serialu M jak miłość, podzielił się z fanami na Instagramie ważnym apelem. Powodem jest fałszywy profil w aplikacji randkowej, który został założony na jego nazwisko.

Tȟašúŋke Witkó: Dyplomacja sapogowa tylko u nas
Tȟašúŋke Witkó: Dyplomacja sapogowa

3 września 2025 roku, w środę, na oficjalnej stronie ministerstwa spraw zagranicznych Federacji Rosyjskiej ukazała się transkrypcja wywiadu prasowego przeprowadzonego z szefem kremlowskiej dyplomacji, Siergiejem Wiktorowiczem Ławrowem. Rosjanin orzekł w nim, że Moskwa będzie kontynuować negocjacje pokojowe z Kijowem, jednak strona ukraińska musi uznać nowe realia terytorialne oraz dodał, iż musi zostać sformułowany nowy system gwarancji bezpieczeństwa dla obydwu, dziś ścierających się zbrojnie państw.

Komunikat dla mieszkańców woj. śląskiego Wiadomości
Komunikat dla mieszkańców woj. śląskiego

Zakończyła się opóźniona rozbudowa dwóch odcinków drogi krajowej nr 46 na wschód od Częstochowy - przekazał katowicki oddział GDDKiA. Chodzi o trwającą od 2023 r. przebudowę ogółem 15 km tej drogi w rejonie Janowa i Lelowa, łącznym kosztem ponad 100 mln zł.

Incydent w krakowskim urzędzie. Poszkodowane urzędniczki Wiadomości
Incydent w krakowskim urzędzie. Poszkodowane urzędniczki

W piątek w Urzędzie Miasta Krakowa doszło do niebezpiecznej sytuacji - na dzienniku podawczym rozpylono drażniącą substancję, w wyniku czego poszkodowane zostały urzędniczki. Sprawcy mieli mieć na sobie stroje sanitarne.

 To nie tylko strategiczna decyzja. Szef MON o wzmocnieniu wschodniej flanki NATO Wiadomości
"To nie tylko strategiczna decyzja". Szef MON o wzmocnieniu wschodniej flanki NATO

Uruchomienie operacji Wschodnia Straż to nie tylko strategiczna decyzja, to wyraz odpowiedzialności za bezpieczeństwo całej wschodniej flanki NATO - ocenił wicepremier, szef MON Władysław Kosiniak--Kamysz po ogłoszeniu operacji NATO wzmacniającej obronność wschodniej flanki.

O tym nie dowiecie się z oficjalnych biogramów. Taka jest prawda o Walterze Hallsteinie - pierwszym, niemieckim przewodniczącym Komisji Europejskiej tylko u nas
O tym nie dowiecie się z oficjalnych biogramów. Taka jest prawda o Walterze Hallsteinie - pierwszym, niemieckim przewodniczącym Komisji Europejskiej

To postać ze spiżu: niemiecki profesor prawa, człowiek-legenda, pierwszy Przewodniczący Komisji Europejskiej przez dziewięć lat (1958-1967). Na drugim planie za Schumanem i Monnetem, odrobinę „dalszy ojciec” wspólnot europejskich, a tak naprawdę ich mózg założycielski. Postać kluczowa dla integracji europejskiej, negocjator pierwszych traktatów i ich faktyczny autor.

Nowa prognoza pogody. Co nas czeka w najbliższych dniach? z ostatniej chwili
Nowa prognoza pogody. Co nas czeka w najbliższych dniach?

Jak informuje Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej, nad Islandią występuje głęboki niż, który swym zasięgiem obejmuje całą północną i częściowo centralną Europę. Na wschodzie, południu i zachodzie Europy oddziaływają wyże z głównymi centrami nad Atlantykiem i Rosją. Polska pozostanie między niżem z ośrodkiem w rejonie Islandii a wyżem z centrum nad zachodnią Rosją. Od północnego wschodu po południowy zachód kraju rozciągać się będzie strefa frontu atmosferycznego. Nadal napływać będzie dość wilgotne powietrze polarne morskie, na południowym wschodzie cieplejsze.

Strzały pod Krakowem. Policja zatrzymała trzy osoby Wiadomości
Strzały pod Krakowem. Policja zatrzymała trzy osoby

Na parkingu przy autostradzie A4 w Podłężu doszło do niebezpiecznego zdarzenia. Nietrzeźwy 28-latek wyciągnął broń pneumatyczną i oddał kilka strzałów w kierunku innych kierowców.

Dziennikarz wygrał z likwidatorem Radia Poznań Wiadomości
Dziennikarz wygrał z likwidatorem Radia Poznań

Bartosz Garczyński, były dziennikarz Radia Poznań, wraca do pracy po prawomocnym wyroku Sądu Okręgowego w Poznaniu. 5 września 2025 roku sąd oddalił apelację likwidatora spółki i potwierdził, że zwolnienie dziennikarza było nieuzasadnione.

REKLAMA

PE zadecyduje o regulacjach dot. branży motoryzacyjnej. „Założenia zielonej rewolucji uderzają w polski przemysł”

7 czerwca Parlament Europejski zadecyduje o kluczowej dla transportu samochodowego sprawie norm emisji CO2. Głosowanie ma związek z przedstawionym w zeszłym roku pakietem zmian „Fit for 55”, mającym w założeniu twórców doprowadzić państwa Unii Europejskiej do osiągnięcia „neutralności klimatycznej”.
 PE zadecyduje o regulacjach dot. branży motoryzacyjnej. „Założenia zielonej rewolucji uderzają w polski przemysł”
/ pxfuel.com

Transport jest jedynym sektorem, w którym wzrasta emisja gazów cieplarnianych. Emisja gazów cieplarnianych z sektora transportu drogowego nie stanowi wyjątku. Stanowi ona prawie 20 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE i znacznie wzrosła od 1990 r. Na jakość powietrza nadal mają wpływ ruch uliczny i zatory komunikacyjne, w związku z czym coraz więcej miast wprowadza strefy niskoemisyjne i bezemisyjne, w których lokalny dostęp dla pojazdów z silnikami spalinowymi jest ograniczony, a niektóre państwa członkowskie zapowiadają stopniowe wycofywanie ze sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi

– czytamy w projekcie.

Postulat branży motoryzacyjnej

Część firm branży motoryzacyjnej współpracuje z organami Unii Europejskiej w realizacji celu obniżenia poziomu emitowanych zanieczyszczeń. Organizacje branżowe w rodzaju European Association of Automotive Suppliers wskazują jednak, że transformacja prócz koncentrowania się na środowisku przyrodniczym, musi zachować równowagę między celami ekologicznymi a przemysłowymi.

Zamiast zakazywania technologii silników spalinowych organizacje branżowe opowiadają się jedynie za zakazem stosowania paliw kopalnych i rozwojem silników spalinowych poprzez zastąpienia paliw kopalnych paliwami ze źródeł odnawialnych. Organizacje w rodzaju belgijskiej European Biodiesel Board, niemieckiej Bundesverband der deutschen Bioethanolwirtschaft, hiszpańskiej Asociación Española de Gas Licuado czy polskiego Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych wystosowały list otwarty do władz Unii Europejskiej, w którym piszą, że zakaz stosowania technologii silników spalinowych ograniczy innowacyjność i konkurencyjność europejskiej branży motoryzacyjnej. Opowiadają się za ograniczeniem emitowanych zanieczyszczeń, ale nie kosztem rozwoju technologicznego. Ostrzegają przed uderzeniem w potrzeby konsumentów.

„Założenia zielonej rewolucji uderzają w polski przemysł”

O komentarz w sprawie poprosiliśmy eurodeputowaną PiS Beatę Kempę.

Fit 55 i cale założenia zielonej rewolucji uderzają w polski przemysł i miejsca pracy. To tsunami zniszczenia szczególnie w sektorze motoryzacyjnym, energetycznym oraz budowlanym. Timmermans jest znany z szalonych pomysłów. Najpierw temat praworządności, teraz zielona krucjata przeciwko europejskiemu przemysłowi. Proponowane zmiany to bezpośrednie zagrożenie dla prawie 20 mln miejsc pracy w Europie, to pogłębienie gospodarczego chaosu i niepewności, i to w momencie olbrzymich zmian geopolitycznych oraz wojny na Ukrainie. W PE oczywiście będziemy głosowali przeciw, jednak realnie największy potencjał zatrzymania tej szkodliwej legislacji jest po stronie Rady. Liczę na weto

– tłumaczy Beata Kempa w rozmowie z portalem Tysol.pl.

CZYTAJ TEŻ: „Szefowa KE publicznie posyła Tuska do Polski jak swojego żołnierza na front jakiejś wojny”. Wymowny komentarz von der Leyen

CZYTAJ TEŻ: Zaskakujące tłumaczenie Kalisza ws. żony. Mocna riposta Ziemkiewicza

W podobnym tonie wypowiedział się dr Marian Szołucha z Instytutu Prawa Gospodarczego.

– Proszę zwrócić uwagę, że pseudoekolodzy i lobbyści działający w Brukseli po kolei atakują akurat te branże, które mamy w Polsce najlepiej rozwinięte i których przedstawiciele z sukcesem wchodzą na zagraniczne rynki. Meblarstwo, transport, energetyka węglowa, rolnictwo. Teraz zagrożona jest nasza motoryzacja, oparta głównie na produkcji i dystrybucji części oraz na zapleczu warsztatowym. To ogromna wartość dla polskiego PKB, eksportu, rynku pracy i finansów publicznych. Dlatego liczę na twardą postawę rządu w jej obronie. Działania unijnych urzędników mają niewiele wspólnego z realną troską o środowisko naturalne. Są one zawoalowaną formą protekcjonizmu gospodarczego, teoretycznie w Unii zabronionego, a jednak wciąż skutecznie stosowanego na poziomie regulacyjnym przez państwa najbogatsze wobec takich jak Polska

– opisuje ekspert.

 

 


 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe