Asystent głosowy – rewolucja w bankowości mobilnej

Komunikacja głosowa to przyszłościowe rozwiązanie i wygodna forma korzystania z aplikacji bankowej w telefonie – podkreślają eksperci PKO Banku Polskiego. Asystent głosowy IKO daje możliwość m.in.: polecenia przelewu, sprawdzenia historii i stanu konta czy płatności BLIKIEM.
/ grafika: PKO BP

Asystent głosowy PKO Banku Polskiego wykorzystuje zaawansowaną analitykę i algorytmy sztucznej inteligencji, aby zrozumieć wypowiedź klienta i odpowiedzieć na nią, a także w razie potrzeby zlecić dyspozycję. Komunikuje się w języku naturalnym, m.in. rozumie słowa i wyrażenia potoczne. Do uczenia go za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji użyto 90 tys. zwrotów. To wygodny, nowoczesny i bezpieczny kanał kontaktu z bankiem, ułatwiający załatwienie codziennych spraw finansowych.
Zdaniem, zajmujących się rozwojem sztucznej inteligencji i voicebotów, ekspertów PKO Banku Polskiego komunikacja głosowa to przyszłościowe rozwiązanie i wygodna forma korzystania z aplikacji bankowej w telefonie. Smartfon jest urządzeniem, które zdominowało nasze życie i mobilna bankowość dynamicznie się rozwija. Bankom zależy na  wygodzie i bezpieczeństwie klientów oraz spełnianiu ich oczekiwaniach związanych z nowoczesnymi technologiami. Dlatego PKO Bank Polski udoskonala swoją aplikację IKO tak, by była maksymalnie prosta i intuicyjna w obsłudze,  bo staje się ona najważniejszym sposobem kontaktu z bankiem i podstawowym miejscem podejmowania rozmaitych działań i decyzji przez klientów banku .

 

Powiedz, a aplikacja wykona operację

Asystent głosowy rozumie, co do niego mówisz lub piszesz. Możesz sprawdzić, jak wyszukiwanie głosowe działa na przykładach: by zrobić przelew, wystarczy powiedzieć: „Przelej 100 zł do Janka”; by wyszukać transakcje w historii, filtrując je według kwoty, daty i typu, wystarczy powiedzieć: „Pokaż mi przelewy z ubiegłego miesiąca”; by użyć kodu BLIK, należy wypowiedzieć komendę, np. „Podaj mi kod BLIK”, zaś by doładować telefon na kartę – „Doładuj telefon Szymona za 50 zł”. Możesz również sprawdzić stan konta, pytając: „Ile mam kasy na koncie?”, a także zmienić limit karty, mówiąc: „Zmień limit karty”. Wypowiadając odpowiednią komendę, możesz także przy pomocy asystenta głosowego spłacić kartę kredytową.

Jeśli asystent głosowy czegoś nie umie, może przenieść cię do miejsca w IKO, gdzie wykonasz odpowiednią operację samodzielnie . Na przykład gdy powiesz: „Chyba zgubiłem kartę” – asystent głosowy przeniesie cię do ekranu, na którym możesz ją zastrzec; „Chcę kupić 100 euro” – asystent głosowy przekieruje cię do kantoru w IKO; lub „Chciałabym logować się do IKO odciskiem palca” – asystent głosowy przeniesie cię do „Ustawień”.

Jeśli dziś operacji, którą chcesz wykonać, nie można zrealizować za pomocą głosu, być może niedługo się to zmieni. Voicebot ciągle się uczy i będzie zdobywać nowe umiejętności.

 

Asystent poinformuje cię o stanie twoich finansów

Chcesz wiedzieć, ile wydajesz i oszczędzasz? Asystent głosowy w IKO umie przeanalizować twoje wydatki i oszczędności w podziale na waluty, okresy i konta. Jeśli będziesz tego potrzebował, pokaże też podsumowanie twoich płatności kartą u wybranego sprzedawcy. Wystarczy, że powiesz: „Ile wydałem?”, wówczas asystent głosowy zaproponuje dwie opcje: pokaże, ile wydajesz łącznie oraz w podziale na: operacje kartą debetową, przelewy wychodzące, zobowiązania kredytowe i wypłaty z bankomatu oraz pozostałe płatności lub podsumuje płatności kartą u wskazanego przez ciebie sprzedawcy. Gdy z kolei zapytasz: „Ile oszczędzam?” – asystent głosowy podsumuje twoje przychody i wydatki oraz pokaże, ile ostatnio zaoszczędziłeś.

Jeśli korzystasz z iPhone’a, możesz dodać w asystencie głosowym skróty dla Siri i jeszcze szybciej wydawać polecenia. Sam wybierzesz, czy chcesz ustawić własne komendy do wywoływania asystenta głosowego, czy zaakceptujesz te zaproponowane domyślnie, takie jak: „Hey Siri, Talk to IKO”, za pomocą której uruchomisz asystenta głosowego, „Hey Siri, Talk to IKO – transfer”, aby wykonać przelew: „Hey Siri, Talk to IKO – Blik”, aby otrzymać kod BLIK, czy: „Hey Siri, Talk to IKO – history”, dzięki której sprawdzisz historię konta.
 

To proste!

Aby zacząć korzystać z wyszukiwania głosowego, kliknij ikonę asystenta na ekranie głównym IKO („chmurka dialogowa” na górze po prawej stronie). Jeśli jej nie widzisz, sprawdź, czy masz aktualną wersję aplikacji IKO. Wyraź zgodę na rejestrowanie i przetwarzanie danych. Dzięki niej asystent będzie mógł odpowiadać na twoje pytania. Wybierz, czy wolisz mówić, czy pisać – możesz to zmienić w każdym momencie.

Asystent głosowy jest równie bezpieczny, jak cała aplikacja IKO. Bank nie przekazuje nikomu informacji o twoich rozmowach. Asystent słucha cię tylko wtedy, kiedy go włączysz. Gdy zamkniesz jego okno, mikrofon wyłączy się. Jeśli nie chcesz, żeby Twój głos był rejestrowany, możesz komunikować się z asystentem za pomocą tekstu.

By korzystać z Asystenta głosowego IKO, nie musisz nic instalować. Otrzymujesz go razem z aktualną wersją aplikacji IKO. Co więcej, używanie wirtualnego asystenta nie jest konieczne do korzystania z IKO. Dopóki nie klikniesz w jego ikonę, nie zostanie uruchomiony. Zamykając okno asystenta, automatycznie go wyłączysz.

Jeśli masz problem lub pytania związane z asystentem głosowym, napisz na adres: [email protected]. W aplikacji IKO możesz też przekazać swoje uwagi asystentowi głosowemu bezpośrednio w trakcie rozmowy – żeby to zrobić, wystarczy powiedzieć na przykład: „Hej, chyba coś nie działa…”. Twoje sugestie trafią do eksperta banku.

Osoby poniżej 16. roku życia mogą korzystać z Asystenta głosowego jedynie w wersji tekstowej.

 

Artykuł powstał we współpracy z PKO Bankiem Polskim S.A.


 

POLECANE
Z dużej chmury mały deszcz. Fala komentarzy po tajnym posiedzeniu Sejmu z ostatniej chwili
"Z dużej chmury mały deszcz". Fala komentarzy po tajnym posiedzeniu Sejmu

W piątek około godz. 11 zakończyła się utajniona część obrad Sejmu, która – według informacji medialnych – dotyczyła rynku kryptoaktywów i prezydenckiego weta w tej sprawie. "Bardzo żałuję, że opinia publiczna nie mogła zapoznać się z informacją, którą Sejmowi przedstawiła »postać znana«. Kompromitacja" – skomentował na gorąco poseł PiS Andrzej Śliwka.

Komisja Europejska uderzyła cenzurą w platformę X. Kara idzie w miliony euro z ostatniej chwili
Komisja Europejska uderzyła cenzurą w platformę X. Kara idzie w miliony euro

Komisja Europejska nałożyła na platformę X, należącą do Elona Muska, wielomilionową karę za naruszenie przepisów o przejrzystości w ramach Aktu o usługach cyfrowych (DSA). To pierwsza tego typu kara od wejścia regulacji w życie..

Nowe obowiązki dla 18-latków w Niemczech. Bundestag podjął decyzję Wiadomości
Nowe obowiązki dla 18-latków w Niemczech. Bundestag podjął decyzję

Bundestag przyjął reformę służby wojskowej. Od 2026 roku każdy 18-letni mężczyzna będzie musiał stawić się na badania poborowe i wypełnić specjalną ankietę dotyczącą motywacji oraz zdolności do służby w Bundeswehrze.

Rząd podnosi stawkę VAT. Wiadomo, co podrożeje z ostatniej chwili
Rząd podnosi stawkę VAT. Wiadomo, co podrożeje

Ministerstwo Finansów planuje podniesienie stawek VAT na bezalkoholowe odpowiedniki napojów alkoholowych oraz napoje z kofeiną i tauryną – wynika z projektu nowelizacji ustawy o VAT. Ma to przynieść budżetowi ponad 11,5 mld zł w ciągu najbliższej dekady.

PKP Intercity wydał  ważny komunikat z ostatniej chwili
PKP Intercity wydał ważny komunikat

Od 14 grudnia podróżni zyskają dostęp do 17 nowych połączeń międzynarodowych w ofercie PKP Intercity. Rozkład jazdy obejmuje m.in. nowe trasy do Niemiec, Austrii, Litwy i Ukrainy, a w kolejnych miesiącach także do Czech.

Poseł PiS: Redaktor naczelny Telewizji Republika jest inwigilowany przez służby z ostatniej chwili
Poseł PiS: Redaktor naczelny Telewizji Republika jest inwigilowany przez służby

– Nie mam wątpliwości, że redaktor naczelny pana stacji jest inwigilowany przez służby i wykorzystywane jest to do brutalnej i prymitywnej gry politycznej – powiedział do dziennikarza Telewizji Republika poseł PiS Bartosz Kownacki.

Klub „Gazety Polskiej”: Spotkanie z dr. Adamem Chmieleckim Wiadomości
Klub „Gazety Polskiej”: Spotkanie z dr. Adamem Chmieleckim

Klub „Gazety Polskiej” w Gdyni zaprasza 5 grudnia 2025 r. na spotkanie z dr. Adamem Chmieleckim – politologiem, publicystą i autorem książek o historii Polski oraz biografiach Jarosława i Lecha Kaczyńskich.

Zmiany u właściciela TVN. Sensacyjne wieści ws. Warner Bros. Discovery z ostatniej chwili
Zmiany u właściciela TVN. Sensacyjne wieści ws. Warner Bros. Discovery

Netflix prowadzi wyłączne rozmowy w sprawie zakupu studiów filmowych i telewizyjnych Warner Bros Discovery wraz z HBO Max.

Krystyna Pawłowicz rezygnuje. Trybunał Konstytucyjny w poważnym kryzysie Wiadomości
Krystyna Pawłowicz rezygnuje. Trybunał Konstytucyjny w poważnym kryzysie

Sędzia Trybunału Konstytucyjnego Krystyna Pawłowicz oficjalnie odchodzi w stan spoczynku. Jej decyzja nakłada się na trwający od miesięcy kryzys kadrowy w Trybunale, który wkrótce ponownie się pogłębi.

Duża awaria. Nie działa wiele aplikacji i stron internetowych z ostatniej chwili
Duża awaria. Nie działa wiele aplikacji i stron internetowych

Od rana trwa poważna awaria usług Cloudflare, która powoduje błędy i problemy z działaniem wielu popularnych stron oraz aplikacji – m.in. InPost, Zoom i Vinted.

REKLAMA

Asystent głosowy – rewolucja w bankowości mobilnej

Komunikacja głosowa to przyszłościowe rozwiązanie i wygodna forma korzystania z aplikacji bankowej w telefonie – podkreślają eksperci PKO Banku Polskiego. Asystent głosowy IKO daje możliwość m.in.: polecenia przelewu, sprawdzenia historii i stanu konta czy płatności BLIKIEM.
/ grafika: PKO BP

Asystent głosowy PKO Banku Polskiego wykorzystuje zaawansowaną analitykę i algorytmy sztucznej inteligencji, aby zrozumieć wypowiedź klienta i odpowiedzieć na nią, a także w razie potrzeby zlecić dyspozycję. Komunikuje się w języku naturalnym, m.in. rozumie słowa i wyrażenia potoczne. Do uczenia go za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji użyto 90 tys. zwrotów. To wygodny, nowoczesny i bezpieczny kanał kontaktu z bankiem, ułatwiający załatwienie codziennych spraw finansowych.
Zdaniem, zajmujących się rozwojem sztucznej inteligencji i voicebotów, ekspertów PKO Banku Polskiego komunikacja głosowa to przyszłościowe rozwiązanie i wygodna forma korzystania z aplikacji bankowej w telefonie. Smartfon jest urządzeniem, które zdominowało nasze życie i mobilna bankowość dynamicznie się rozwija. Bankom zależy na  wygodzie i bezpieczeństwie klientów oraz spełnianiu ich oczekiwaniach związanych z nowoczesnymi technologiami. Dlatego PKO Bank Polski udoskonala swoją aplikację IKO tak, by była maksymalnie prosta i intuicyjna w obsłudze,  bo staje się ona najważniejszym sposobem kontaktu z bankiem i podstawowym miejscem podejmowania rozmaitych działań i decyzji przez klientów banku .

 

Powiedz, a aplikacja wykona operację

Asystent głosowy rozumie, co do niego mówisz lub piszesz. Możesz sprawdzić, jak wyszukiwanie głosowe działa na przykładach: by zrobić przelew, wystarczy powiedzieć: „Przelej 100 zł do Janka”; by wyszukać transakcje w historii, filtrując je według kwoty, daty i typu, wystarczy powiedzieć: „Pokaż mi przelewy z ubiegłego miesiąca”; by użyć kodu BLIK, należy wypowiedzieć komendę, np. „Podaj mi kod BLIK”, zaś by doładować telefon na kartę – „Doładuj telefon Szymona za 50 zł”. Możesz również sprawdzić stan konta, pytając: „Ile mam kasy na koncie?”, a także zmienić limit karty, mówiąc: „Zmień limit karty”. Wypowiadając odpowiednią komendę, możesz także przy pomocy asystenta głosowego spłacić kartę kredytową.

Jeśli asystent głosowy czegoś nie umie, może przenieść cię do miejsca w IKO, gdzie wykonasz odpowiednią operację samodzielnie . Na przykład gdy powiesz: „Chyba zgubiłem kartę” – asystent głosowy przeniesie cię do ekranu, na którym możesz ją zastrzec; „Chcę kupić 100 euro” – asystent głosowy przekieruje cię do kantoru w IKO; lub „Chciałabym logować się do IKO odciskiem palca” – asystent głosowy przeniesie cię do „Ustawień”.

Jeśli dziś operacji, którą chcesz wykonać, nie można zrealizować za pomocą głosu, być może niedługo się to zmieni. Voicebot ciągle się uczy i będzie zdobywać nowe umiejętności.

 

Asystent poinformuje cię o stanie twoich finansów

Chcesz wiedzieć, ile wydajesz i oszczędzasz? Asystent głosowy w IKO umie przeanalizować twoje wydatki i oszczędności w podziale na waluty, okresy i konta. Jeśli będziesz tego potrzebował, pokaże też podsumowanie twoich płatności kartą u wybranego sprzedawcy. Wystarczy, że powiesz: „Ile wydałem?”, wówczas asystent głosowy zaproponuje dwie opcje: pokaże, ile wydajesz łącznie oraz w podziale na: operacje kartą debetową, przelewy wychodzące, zobowiązania kredytowe i wypłaty z bankomatu oraz pozostałe płatności lub podsumuje płatności kartą u wskazanego przez ciebie sprzedawcy. Gdy z kolei zapytasz: „Ile oszczędzam?” – asystent głosowy podsumuje twoje przychody i wydatki oraz pokaże, ile ostatnio zaoszczędziłeś.

Jeśli korzystasz z iPhone’a, możesz dodać w asystencie głosowym skróty dla Siri i jeszcze szybciej wydawać polecenia. Sam wybierzesz, czy chcesz ustawić własne komendy do wywoływania asystenta głosowego, czy zaakceptujesz te zaproponowane domyślnie, takie jak: „Hey Siri, Talk to IKO”, za pomocą której uruchomisz asystenta głosowego, „Hey Siri, Talk to IKO – transfer”, aby wykonać przelew: „Hey Siri, Talk to IKO – Blik”, aby otrzymać kod BLIK, czy: „Hey Siri, Talk to IKO – history”, dzięki której sprawdzisz historię konta.
 

To proste!

Aby zacząć korzystać z wyszukiwania głosowego, kliknij ikonę asystenta na ekranie głównym IKO („chmurka dialogowa” na górze po prawej stronie). Jeśli jej nie widzisz, sprawdź, czy masz aktualną wersję aplikacji IKO. Wyraź zgodę na rejestrowanie i przetwarzanie danych. Dzięki niej asystent będzie mógł odpowiadać na twoje pytania. Wybierz, czy wolisz mówić, czy pisać – możesz to zmienić w każdym momencie.

Asystent głosowy jest równie bezpieczny, jak cała aplikacja IKO. Bank nie przekazuje nikomu informacji o twoich rozmowach. Asystent słucha cię tylko wtedy, kiedy go włączysz. Gdy zamkniesz jego okno, mikrofon wyłączy się. Jeśli nie chcesz, żeby Twój głos był rejestrowany, możesz komunikować się z asystentem za pomocą tekstu.

By korzystać z Asystenta głosowego IKO, nie musisz nic instalować. Otrzymujesz go razem z aktualną wersją aplikacji IKO. Co więcej, używanie wirtualnego asystenta nie jest konieczne do korzystania z IKO. Dopóki nie klikniesz w jego ikonę, nie zostanie uruchomiony. Zamykając okno asystenta, automatycznie go wyłączysz.

Jeśli masz problem lub pytania związane z asystentem głosowym, napisz na adres: [email protected]. W aplikacji IKO możesz też przekazać swoje uwagi asystentowi głosowemu bezpośrednio w trakcie rozmowy – żeby to zrobić, wystarczy powiedzieć na przykład: „Hej, chyba coś nie działa…”. Twoje sugestie trafią do eksperta banku.

Osoby poniżej 16. roku życia mogą korzystać z Asystenta głosowego jedynie w wersji tekstowej.

 

Artykuł powstał we współpracy z PKO Bankiem Polskim S.A.



 

Polecane