To będzie najdłuższy i najkosztowniejszy strajk na kolei w historii Niemiec. Oszacowano kwotę

Związek zawodowy maszynistów GDL zapowiada, że kolejowy ruch towarowy w Niemczech zostanie zatrzymany we wtorek wieczorem, a od środy rano staną również pociągi pasażerskie. Zaplanowany na sześć dni strajk będzie najdłuższy od czasu powstania kolei Deutsche Bahn i może być też najkosztowniejszy.
Zdjęcie ilustracyjne - Deutsche Bahn To będzie najdłuższy i najkosztowniejszy strajk na kolei w historii Niemiec. Oszacowano kwotę
Zdjęcie ilustracyjne - Deutsche Bahn / fot. Julian Stratenschulte/dpa Dostawca: PAP/DPA

Instytut Badań Gospodarczych w Kolonii (IW) oszacował, że niemiecka gospodarka może ponieść w związku z protestem straty w wysokości 100 mln euro za każdy dzień protestu.

Jeżeli Deutsche Bahn AG w ostatniej chwili nie złoży oferty, którą GDL przyjmie jako podstawę do negocjacji i odwołania strajku, obecny protest może okazać się najkosztowniejszym w powojennej historii Niemiec

– podkreślił portal Tagesschau.

Będzie to już czwarty strajk GDL, zorganizowany w ramach obecnej rundy rokowań zbiorowych z pracodawcą - Deutsche Bahn. Pociągi nie będą jeździły aż do poniedziałku wieczorem - przez sześć dni.

Jak przypomniał Tagesschau, dotychczasowy najdłużej trwający strajk niemieckich kolei odbył się w maju 2015 r. Zorganizował go również GDL, maszyniści odeszli wówczas od pracy na ponad pięć dni.

CZYTAJ TAKŻE: Paweł Jędrzejewski: Barbarzyńskie standardy ministra Sienkiewicza

Ogromne straty

Ekonomiści szacują, że obecna akcja protestacyjna może przynieść poważne szkody dla gospodarki. Ekspert IW Michael Groemling zwrócił uwagę na napięte obecnie łańcuchy dostaw – m.in. z powodu sytuacji na Morzu Czerwonym oraz zamknięcie ważnego komunikacyjnie mostu na Renie w Leverkusen.

Istnieje zatem ryzyko strat produkcyjnych, ponieważ przedsiębiorstwa muszą ograniczać produkcję ze względu na brak dostaw – wyjaśnił Groemling. Dodał, że przy zapowiedzianym na sześć dni proteście koszty nie będą już rosły liniowo, ale mogą uleć zwielokrotnieniu, przynosząc "nawet miliard euro strat".

Ekspert podkreślił, że strajki w ruchu pasażerskim spowodują poważne spóźnienia ludzi do pracy, co sprawi, że akceptacja społeczna dla protestu może wyczerpać się szybciej niż w przypadku strajków w przewozie towarów.

CZYTAJ TAKŻE: Jest decyzja o przymusowym dokarmianiu Mariusza Kamińskiego: „Najbardziej niehumanitarna metoda”

CZYTAJ TAKŻE: Burza w sieci po słowach wiceminister: „Oblałaby egzaminy opowiadając takie bzdury”


Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

POLECANE
Kompromitacja polityka Koalicji Obywatelskiej w programie na żywo [WIDEO] z ostatniej chwili
Kompromitacja polityka Koalicji Obywatelskiej w programie na żywo [WIDEO]

Poseł KO Marcin Józefaciuk zaliczył po raz kolejny kompromitującą wpadkę. Jak widać, człowiek chyba nie zawsze uczy się na błędach…

z ostatniej chwili
Pozycjonowanie stron www - efektywne wskazówki SEO dla początkujących

Pozycjonowanie witryn internetowych to kluczowy element w dzisiejszym świecie online, który polega na dostosowaniu strony do wymagań wyszukiwarek, takich jak Google, celem zwiększenia jej widoczności w rezultatach organicznego wyszukiwania. Każdy chce być wysoko w wynikach wyszukiwania, bo to się opłaca, postaw na pozycjonowanie i zbieraj owoce wysokich pozycji.

Von der Leyen znowu obiecała, że UE odblokuje pieniądze dla Polski z ostatniej chwili
Von der Leyen znowu obiecała, że UE odblokuje pieniądze dla Polski

– W przyszłym roku zapadną dwie decyzje w sprawie funduszy europejskich, które zostały obecnie zablokowane dla Polski. Te decyzje uwolnią do 137 mld euro dla Polski – powiedziała przewodnicząca KE Ursula von der Leyen na konferencji po spotkaniu z premierem Donaldem Tuskiem w Warszawie. To nie pierwszy raz, kiedy przewodnicząca KE zapowiada odblokowanie pieniędzy dla Polski.

Młody rolnik na granicy: Na pewno nie ustąpimy! z ostatniej chwili
Młody rolnik na granicy: Na pewno nie ustąpimy!

– My na pewno nie ustąpimy! To jest walka o nasze być albo nie być. (…) Dobrze byłoby, gdyby rząd sobie uświadomił, że my, rolnicy, jesteśmy największą grupą zawodową i odpowiadamy za bezpieczeństwo żywnościowe. Wiele spraw od nas zależy – powiedział w rozmowie z portalem Tysol.pl Ireneusz Janczak, rolnik z Lubelszczyzny, który protestuje na przejściu granicznym w Dorohusku.

Polityk KO chce dowodu na chorobę Ziobry z ostatniej chwili
Polityk KO chce dowodu na chorobę Ziobry

Polityk koalicji rządzącej chce dowodów, które potwierdzą, że Zbigniew Ziobro nie jest w stanie stawić się przed sejmowymi komisjami śledczymi.

Rolnicy zastrzegają: To nie my rozmawiamy z rządem i żadne ustalenia nas nie wiążą z ostatniej chwili
Rolnicy zastrzegają: To nie my rozmawiamy z rządem i żadne ustalenia nas nie wiążą

Na dzisiejszych rozmowach rolników ze stroną rządową nie ma liderów strajków na przejściach granicznych – informują rolnicy z organizacji Podkarpacka Oszukana Wieś.

Nie żyje Tomasz Komenda. Lekarka przerywa milczenie z ostatniej chwili
Nie żyje Tomasz Komenda. Lekarka przerywa milczenie

Ostatnio media obiegła smutna wiadomość o śmierci Tomasza Komendy. Lekarka, pod opieką której znajdował się mężczyzna, zabrała głos.

Nowa władza też chce mieć Pegasusa? Poseł KO przyznaje z ostatniej chwili
Nowa władza też chce mieć Pegasusa? Poseł KO przyznaje

Nowa władza ma chrapkę na izraelskie oprogramowanie szpiegujące? – Pod odpowiednią kontrolą powinniśmy mieć prawo do korzystania z cyberbroni – uważa poseł Koalicji Obywatelskiej Witold Zembaczyński.

Trzęsienie ziemi w Pałacu Buckingham. Król Karol III rezygnuje z ostatniej chwili
Trzęsienie ziemi w Pałacu Buckingham. Król Karol III rezygnuje

Kolejne niepokojące doniesienia z Pałacu Buckingham. Brytyjskie media donoszą o bolesnej rezygnacji króla Karola III. Nowe informacje w sprawie przekazał serwis dailymail.co.uk.

„Wszystko za późno”. Była gwiazda TVN w szpitalu z ostatniej chwili
„Wszystko za późno”. Była gwiazda TVN w szpitalu

„Jestem właśnie po kolonoskopii, był polip, już usunięty, będzie dobrze, ale czort wie, co by było, gdybym się nie badał” – wyznał dziennikarz Marcin Meller.

REKLAMA

To będzie najdłuższy i najkosztowniejszy strajk na kolei w historii Niemiec. Oszacowano kwotę

Związek zawodowy maszynistów GDL zapowiada, że kolejowy ruch towarowy w Niemczech zostanie zatrzymany we wtorek wieczorem, a od środy rano staną również pociągi pasażerskie. Zaplanowany na sześć dni strajk będzie najdłuższy od czasu powstania kolei Deutsche Bahn i może być też najkosztowniejszy.
Zdjęcie ilustracyjne - Deutsche Bahn To będzie najdłuższy i najkosztowniejszy strajk na kolei w historii Niemiec. Oszacowano kwotę
Zdjęcie ilustracyjne - Deutsche Bahn / fot. Julian Stratenschulte/dpa Dostawca: PAP/DPA

Instytut Badań Gospodarczych w Kolonii (IW) oszacował, że niemiecka gospodarka może ponieść w związku z protestem straty w wysokości 100 mln euro za każdy dzień protestu.

Jeżeli Deutsche Bahn AG w ostatniej chwili nie złoży oferty, którą GDL przyjmie jako podstawę do negocjacji i odwołania strajku, obecny protest może okazać się najkosztowniejszym w powojennej historii Niemiec

– podkreślił portal Tagesschau.

Będzie to już czwarty strajk GDL, zorganizowany w ramach obecnej rundy rokowań zbiorowych z pracodawcą - Deutsche Bahn. Pociągi nie będą jeździły aż do poniedziałku wieczorem - przez sześć dni.

Jak przypomniał Tagesschau, dotychczasowy najdłużej trwający strajk niemieckich kolei odbył się w maju 2015 r. Zorganizował go również GDL, maszyniści odeszli wówczas od pracy na ponad pięć dni.

CZYTAJ TAKŻE: Paweł Jędrzejewski: Barbarzyńskie standardy ministra Sienkiewicza

Ogromne straty

Ekonomiści szacują, że obecna akcja protestacyjna może przynieść poważne szkody dla gospodarki. Ekspert IW Michael Groemling zwrócił uwagę na napięte obecnie łańcuchy dostaw – m.in. z powodu sytuacji na Morzu Czerwonym oraz zamknięcie ważnego komunikacyjnie mostu na Renie w Leverkusen.

Istnieje zatem ryzyko strat produkcyjnych, ponieważ przedsiębiorstwa muszą ograniczać produkcję ze względu na brak dostaw – wyjaśnił Groemling. Dodał, że przy zapowiedzianym na sześć dni proteście koszty nie będą już rosły liniowo, ale mogą uleć zwielokrotnieniu, przynosząc "nawet miliard euro strat".

Ekspert podkreślił, że strajki w ruchu pasażerskim spowodują poważne spóźnienia ludzi do pracy, co sprawi, że akceptacja społeczna dla protestu może wyczerpać się szybciej niż w przypadku strajków w przewozie towarów.

CZYTAJ TAKŻE: Jest decyzja o przymusowym dokarmianiu Mariusza Kamińskiego: „Najbardziej niehumanitarna metoda”

CZYTAJ TAKŻE: Burza w sieci po słowach wiceminister: „Oblałaby egzaminy opowiadając takie bzdury”



Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

Polecane
Emerytury
Stażowe