Niemiecki gigant oszukiwał klientów w Korei Południowej? Jest pozew zbiorowy

Elektryczny Mercedes-Benz zapalił się w podziemnym parkingu kompleksu mieszkalnego w Incheon w dniu 1 sierpnia. Właściciel Mercedesa poinformował, że pojazd przeszedł rutynową konserwację w zeszłym roku i był zaparkowany przez trzy dni przed pożarem, bez żadnych widocznych problemów. Pożar wybuchł około 6 rano. Policja w Incheon podała, że ucierpiało 23 osób na zdrowiu.
Koło Mercedesa. Ilustracja poglądowa Niemiecki gigant oszukiwał klientów w Korei Południowej? Jest pozew zbiorowy
Koło Mercedesa. Ilustracja poglądowa / Pixabay.com

Mercedes-Benz Korea ujawnił dostawców baterii do wszystkich swoich samochodów elektrycznych sprzedawanych w Korei na swojej oficjalnej stronie internetowej i ogłosił bezpłatne kontrole dla wszystkich właścicieli pojazdów elektrycznych. 

 

Chińskie tanie baterie? 

Model EQE 350+  wyposażone są w baterie firmy Farasis, małego chińskiego producenta. Inne modele z rodziny EQE, takie jak AMG EQE 53 4MATIC+ i EQE 350 4MATIC, również korzystają z  Farasis. W gamie EQE, EQE 300 jest jedynym modelem wyposażonym w baterie wielkiej chińskiej firmy CATL, największego na świecie producenta akumulatorów.

Pojazd sportowo-użytkowy EQE 500 4MATIC i sedan EQS 350 również korzystają z akumulatorów Farasis, podczas gdy SUV EQS i SUV Maybach EQS są wyposażone w akumulatory CATL.

Sama bateria to blisko 40% całych kosztów samochodu elektrycznego. Są obawy, ze Mercedes chciał zaoszczędzić na jakości i dlatego wybrał Farasis. Chińskie baterie są o około 30% do 40% tańsze niż baterie produkowane w Korei, głównie ze względu na łatwą dostępność surowców. 

— Mercedes musiał wybrać tańsze baterie, ponieważ wydał ogromną ilość pieniędzy na rozwój pojazdów elektrycznych na swojej drodze do elektryfikacji

- powiedział Lee Jung-doo, dyrektor programu baterii w Korea Planning & Evaluation Institute of Industrial Technology (KEIT).

Koreańskie media podają, że baterie niklowo-kobaltowo-manganowe Farasisa  zostały wycofane w Chinach w 2021 roku ze względu na ryzyko pożaru. 

W odpowiedzi na wydarzenia z 1 sierpnia koreańskie ministerstwo przestrzeni, infrastruktury i transportu zaleciło, aby Mercedes-Benz przeprowadził inspekcje swoich samochodów  elektrycznych, w których umieszczone są ogniwa bateryjne Farasis. Mercedes od tego czasu  w swoich warsztatach serwisowych w całym kraju oferuje bezpłatne kontrole dla wszystkich właścicieli pojazdów elektrycznych.

 

Pozew zbiorowy przeciwko niemieckiemu gigantowi

Po wybuchu skandalu wokół elektrycznych Mercedesów w Korei Południowej  w gronie klientów tej ekskluzywnej marki zaczął się tworzyć głośny sprzeciwu, który organizuje się obecnie w formie komitetu kryzysowego. Już ponad 300 właścicieli elektrycznych Mercedesów chce występować w pozwie zbiorowym przeciw niemieckiemu koncernowi. 

— To zdecydowanie zamiar oszukania klientów. Jak taka luksusowa marka jak Mercedes może korzystać z baterii firmy, o której nikt nie słyszał i nigdy nam o tym nie poinformować?  - powiedział Jeon Kang-hwan, który działa w komitecie kryzysowym. — Nigdy nie kupiłbym Mercedesa, gdybym wiedział, że mój samochód jest zasilany bateriami od Farasis (...). Kupiłem samochód tylko dlatego, że był sprzedawany jako wyposażony w akumulatory CATL.
 


 

POLECANE
Zbigniew Kuźmiuk: Obiecają wszystko: patriotyzm gospodarczy, silną armię, potęgę rolnictwa, a nawet masło po 5 złotych z ostatniej chwili
Zbigniew Kuźmiuk: Obiecają wszystko: patriotyzm gospodarczy, silną armię, potęgę rolnictwa, a nawet masło po 5 złotych

Jeszcze nie rozpoczęła się oficjalna kampania wyborcza, a już Rafał Trzaskowski, wspierający go politycy Platformy, a także usłużne media, rozpoczęli festiwal obietnic, z nadzieją, że i tym razem, uda się oszukać Polaków. Tak jak zrobił to Tusk, opowiadając długimi tygodniami w kampanii parlamentarnej o „100 konkretach na 100 dni rządzenia”, aby po objęciu władzy w ciągu całego roku rządzenia, zrealizować ich zaledwie kilka, a zapomnieć o pozostałych. Tak było między innymi z paliwem po 5,19 zł, o połowę mniejszymi rachunkami za prąd i gaz, kwotą wolną w wysokości 60 tys. zł w podatku PIT, obniżeniem składki na NFZ dla przedsiębiorców, czy akademikami za złotówkę.

A dzieci to gdzie... Zawadzają?. Burza po występie celebrytów Polsatu Wiadomości
"A dzieci to gdzie... Zawadzają?". Burza po występie celebrytów Polsatu

Popularna para celebrytów, Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski, którzy są także prowadzącymi wspólnie telewizję śniadaniową Polsatu, budzi duże zainteresowanie. Ostatnio podzielili się w sieci radosnymi przeżyciami, ale jak się okazało, nie wszystkim przypadło to do gustu..

Chiny blokują import przeżuwaczy z Polski. Pekin obawia się choroby Wiadomości
Chiny blokują import przeżuwaczy z Polski. Pekin obawia się choroby

Generalna administracja celna Chin zablokowała import przeżuwaczy i produktów pochodzenia odzwierzęcego z Polski oraz Chorwacji. Ma to związek z dwoma ogniskami choroby niebieskiego języka, które wykryto w województwie dolnośląskim i zachodniopomorskim.

PKW obcięła subwencje dla PiS. Mariusz Błaszczak: Decyzja motywowana politycznie polityka
PKW obcięła subwencje dla PiS. Mariusz Błaszczak: Decyzja motywowana politycznie

W środę poseł Mariusz Błaszczak był gościem Programu Pierwszego Polskiego Radia, gdzie odniósł się m.in. do decyzji PKW ws. cofnięcia subwencji Prawu i Sprawiedliwości. Również dzisiaj Sąd Najwyższy rozpatrzy odwołanie PiS w tej sprawie.

Wrzosek atakuje Bodnara: Lepszym ministrem byłby Giertych. Jest odpowiedź z ostatniej chwili
Wrzosek atakuje Bodnara: "Lepszym ministrem byłby Giertych". Jest odpowiedź

W rozmowie na antenie TVP prokurator Ewa Wrzosek ostro skrytykowała poczynania ministra sprawiedliwości Adama Bodnara. Stwierdziła również, że lepszym ministrem sprawiedliwości byłby Roman Giertych.

Bodnar: Nie ma szansy na kompromis ws. Trybunału Konstytucyjnego z ostatniej chwili
Bodnar: Nie ma szansy na kompromis ws. Trybunału Konstytucyjnego

Minister sprawiedliwości i Prokurator Generalny przyznał w Polsat News, że jego zdaniem nie ma jakiekolwiek szansy na kompromis z nowym prezesem TK Bogdanem Święczkowskim ws. Trybunału Konstytucyjnego. Podkreślił, że nie ma do niego zaufania.

Zaskakujące doniesienia z Pałacu Buckingham. Chce tworzyć wspomnienia z Kate z ostatniej chwili
Zaskakujące doniesienia z Pałacu Buckingham. "Chce tworzyć wspomnienia z Kate"

Od czasu, kiedy świat obiegły informacje, że księżna Kate, żona brytyjskiego następcy tronu księcia Williama, zmaga się z rakiem, oczy całego świata skierowane są na Pałac Buckingham.

Potężny wzrost handlu ludźmi po epidemii koronawirusa Wiadomości
Potężny wzrost handlu ludźmi po epidemii koronawirusa

Handel ludźmi wzrósł z powodu konfliktów, klęsk żywiołowych wywołanych zmianami klimatu i globalnych kryzysów - wynika z opublikowanego w środę raportu ONZ. W 2022 r. - ostatnim, dla którego dostępne są globalne dane - liczba ofiar wzrosła o 25 proc. wobec poziomu przed epidemią Covid-19.

Niespokojnie na granicy. Straż Graniczna wydała komunikat pilne
Niespokojnie na granicy. Straż Graniczna wydała komunikat

Straż Graniczna regularnie publikuje raporty dotyczące wydarzeń na granicy polsko-białoruskiej.

Bruksela wstrzymuje Polsce miliardy z KPO z ostatniej chwili
Bruksela wstrzymuje Polsce miliardy z KPO

Jak donosi radio RMF FM, Polska na ten moment nie przekonała brukselskich urzędników ws. rozwiązań proponowanych przy oskładkowaniu tzw. umów śmieciowych. W związku z powyższym 7 mld euro, które miały trafić do Warszawy z KPO, nie zostaną na ten moment wypłacone.

REKLAMA

Niemiecki gigant oszukiwał klientów w Korei Południowej? Jest pozew zbiorowy

Elektryczny Mercedes-Benz zapalił się w podziemnym parkingu kompleksu mieszkalnego w Incheon w dniu 1 sierpnia. Właściciel Mercedesa poinformował, że pojazd przeszedł rutynową konserwację w zeszłym roku i był zaparkowany przez trzy dni przed pożarem, bez żadnych widocznych problemów. Pożar wybuchł około 6 rano. Policja w Incheon podała, że ucierpiało 23 osób na zdrowiu.
Koło Mercedesa. Ilustracja poglądowa Niemiecki gigant oszukiwał klientów w Korei Południowej? Jest pozew zbiorowy
Koło Mercedesa. Ilustracja poglądowa / Pixabay.com

Mercedes-Benz Korea ujawnił dostawców baterii do wszystkich swoich samochodów elektrycznych sprzedawanych w Korei na swojej oficjalnej stronie internetowej i ogłosił bezpłatne kontrole dla wszystkich właścicieli pojazdów elektrycznych. 

 

Chińskie tanie baterie? 

Model EQE 350+  wyposażone są w baterie firmy Farasis, małego chińskiego producenta. Inne modele z rodziny EQE, takie jak AMG EQE 53 4MATIC+ i EQE 350 4MATIC, również korzystają z  Farasis. W gamie EQE, EQE 300 jest jedynym modelem wyposażonym w baterie wielkiej chińskiej firmy CATL, największego na świecie producenta akumulatorów.

Pojazd sportowo-użytkowy EQE 500 4MATIC i sedan EQS 350 również korzystają z akumulatorów Farasis, podczas gdy SUV EQS i SUV Maybach EQS są wyposażone w akumulatory CATL.

Sama bateria to blisko 40% całych kosztów samochodu elektrycznego. Są obawy, ze Mercedes chciał zaoszczędzić na jakości i dlatego wybrał Farasis. Chińskie baterie są o około 30% do 40% tańsze niż baterie produkowane w Korei, głównie ze względu na łatwą dostępność surowców. 

— Mercedes musiał wybrać tańsze baterie, ponieważ wydał ogromną ilość pieniędzy na rozwój pojazdów elektrycznych na swojej drodze do elektryfikacji

- powiedział Lee Jung-doo, dyrektor programu baterii w Korea Planning & Evaluation Institute of Industrial Technology (KEIT).

Koreańskie media podają, że baterie niklowo-kobaltowo-manganowe Farasisa  zostały wycofane w Chinach w 2021 roku ze względu na ryzyko pożaru. 

W odpowiedzi na wydarzenia z 1 sierpnia koreańskie ministerstwo przestrzeni, infrastruktury i transportu zaleciło, aby Mercedes-Benz przeprowadził inspekcje swoich samochodów  elektrycznych, w których umieszczone są ogniwa bateryjne Farasis. Mercedes od tego czasu  w swoich warsztatach serwisowych w całym kraju oferuje bezpłatne kontrole dla wszystkich właścicieli pojazdów elektrycznych.

 

Pozew zbiorowy przeciwko niemieckiemu gigantowi

Po wybuchu skandalu wokół elektrycznych Mercedesów w Korei Południowej  w gronie klientów tej ekskluzywnej marki zaczął się tworzyć głośny sprzeciwu, który organizuje się obecnie w formie komitetu kryzysowego. Już ponad 300 właścicieli elektrycznych Mercedesów chce występować w pozwie zbiorowym przeciw niemieckiemu koncernowi. 

— To zdecydowanie zamiar oszukania klientów. Jak taka luksusowa marka jak Mercedes może korzystać z baterii firmy, o której nikt nie słyszał i nigdy nam o tym nie poinformować?  - powiedział Jeon Kang-hwan, który działa w komitecie kryzysowym. — Nigdy nie kupiłbym Mercedesa, gdybym wiedział, że mój samochód jest zasilany bateriami od Farasis (...). Kupiłem samochód tylko dlatego, że był sprzedawany jako wyposażony w akumulatory CATL.
 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe