Niemiecka organizacja klimatyczna przyłapana

Niemiecki serwis informacyjny Table.Media w szokującym materiale twierdzi, że znana niemiecka organizacja ekologiczna Deutsche Umwelthilfe (DUH) miała oferować lobbing na rzecz gazu, domagając się w zamian ponad 2 mln euro.
Tankowanie pojazdu, zdjęcie poglądowe Niemiecka organizacja klimatyczna przyłapana
Tankowanie pojazdu, zdjęcie poglądowe / pixabay.com

Działalność Deutsche Umwelthilfe (DUH)

Deutsche Umwelthilfe (DUH) to niemiecka organizacja ekologiczna, która w ostatnich latach zasłynęła głównie dzięki ostrej krytyce używania oleju napędowego (diesla) w transporcie, co doprowadziło do zakazu jego używania w niektórych niemieckich miastach. Organizacja ma status pożytku publicznego, co daje jej prawo do pozywania podmiotów naruszających przepisy o emisjach; prowadzi kontrole przestrzegania norm emisji przez dealerów samochodowych i etykiet energetycznych na sprzętach AGD.

Szokujące doniesienia

Jak wskazują niemieckie media, obecnie jednak pojawiają się wątpliwości, czy stowarzyszenie rzeczywiście realizuje wyłącznie cele charytatywne. Niemiecki serwis Table.Media poinformował, że dotarł do dokumentów, z których wynika, że w 2016 r. DUH miał zaoferować stowarzyszeniu branży gazowej możliwość lobbowania na rzecz wykorzystania gazu kopalnego jako paliwa w sektorze transportu w zamian za zapłatę 2,1 mln euro. Celem kampanii miało być zwiększenie presji na miasta i rządy krajowe, aby ograniczyły liczbę dieslowych taksówek i zastąpiły je flotą pojazdów ekologicznych.

Oferta składa się z dziewięciu stron A4 i jest podpisana przez szefa DUH Jürgena Rescha. Jednym z celów przedstawionej kampanii było wywarcie presji politycznej na miasta i rządy stanowe. Projekt kampanii brzmi dosłownie: „Wezwij wszystkie miasta (i odpowiednie rządy stanowe) z planami czystego powietrza i strefami ekologicznymi (…) do podjęcia działań w celu zmniejszenia liczby taksówek napędzanych olejem napędowym w krótkim okresie i zbudowania jak największej floty przyjaznych dla środowiska taksówek”. Stowarzyszenie lobbujące na rzecz gazu ziemnego otrzymało również możliwość uwzględnienia zapotrzebowania na tak zwane taksówki ekologiczne w „modelowych pozwach sądowych w celu egzekwowania i zaostrzenia stref ekologicznych”

– głosi publikacja. Jak czytamy, DUH za realizację przedstawionych działań miał domagać się nakładów finansowych w wysokości 750 tys. euro w 2017 r., 700 tys. euro w 2018 r. i 650 tys. euro w 2019 r.

Oferta na trzyletnią kampanię pochodzi z 2 grudnia 2016 r. i została skierowana do stowarzyszenia Erdgas Mobil. Erdgas Mobil nazywa się teraz Zukunft Gas i jest wspierany przez wiodące firmy z branży gazowej, w tym Total i Wintershall, a także wiele przedsiębiorstw komunalnych

– podaje Table.Media. 

Duży wpływ na decyzje UE?

Jak czytamy w publikacji, DUH utrzymuje bliskie kontakty z organizacjami takimi jak „Transport & Environment” oraz „Agora Verkehrswende”, które mają duży wpływ na decyzje UE, na przykład te dotyczące zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku.

Stanowisko firmy

Organizacja DUH proszona o komentarz w tej sprawie przez niemiecki serwis focus.de poinformowała, że oferta ostatecznie złożona ww. organizacji lobbingowej nie była ani kampanią, ani usługą.

Pod koniec 2016 r. wysłaliśmy do Erdgas Info zarys projektu „Czyste powietrze dzięki czystym napędom” wraz z podziałem oczekiwanych kosztów tego trzyletniego projektu. Po ujawnieniu skandalu związanego z emisją spalin z silników wysokoprężnych i odkryciu niezwykle wysokiej emisji cząstek stałych w taksówkach z silnikami wysokoprężnymi projekt miał pomóc w utrzymaniu czystego powietrza, a tym samym chronić środowisko i ludzi w niemieckich miastach

– powiedział rzecznik DUH.

"Ich siła stale rośnie"

W podsumowaniu „Focus” stwierdza, że dla milionów kierowców samochodów w Niemczech wszystko to prowadzi do interesującego wniosku. 

Wszystkie kwestie, które bezpośrednio dotyczą kierowców – od zakazów prowadzenia pojazdów po zakaz stosowania silników spalinowych, wyższe podatki od emisji CO2, ograniczenia prędkości i wiele innych – nie są już podejmowane wyłącznie przez członków parlamentu, których wybrali. Sieci lobbystyczne, grupy interesu – nie tylko te o „zielonym” pochodzeniu – i sama branża od lat zajmują miejsce za kierownicą. I coraz częściej to oni przejmują stery

– kwituje niemiecki serwis.


 

POLECANE
Marcin Bąk: Nostalgia, nostalgia tylko u nas
Marcin Bąk: Nostalgia, nostalgia

Dzień Wszystkich Świętych utarło się obchodzić na smutno, ze zwieszonymi na kwintę nosami, ponurymi wyrazami twarzy. Całkiem niesłusznie, jest to bowiem przypomnienie o radosnej perspektywie, która czeka wiernych a którą już poznają Święci.

Nie żyje znany francuski aktor. Przegrał walkę z chorobą Wiadomości
Nie żyje znany francuski aktor. Przegrał walkę z chorobą

Nie żyje Tchéky Karyo, znany francuski aktor i muzyk tureckiego pochodzenia, którego widzowie zapamiętali m.in. z filmów „Nikita” i „Joanna d’Arc”. Artysta zmarł 31 października 2025 roku w wieku 72 lat, po długiej walce z nowotworem.

Niemcy rezygnują z zakupów w Polsce. Podobnie Czesi. Za drogo Wiadomości
Niemcy rezygnują z zakupów w Polsce. Podobnie Czesi. Za drogo

Coraz mniej zagranicznych turystów odwiedza Polskę w celach zakupowych. Jeszcze niedawno przygraniczne sklepy pełne były Niemców i Czechów, dziś jednak coraz częściej wybierają oni inne kierunki. Głównym powodem są rosnące ceny oraz mocny złoty, który sprawił, że zakupy nad Wisłą przestały być opłacalne.

Ekspert ostrzega: reforma Barbary Nowackiej obniży poziom nauczania w polskich szkołach tylko u nas
Ekspert ostrzega: reforma Barbary Nowackiej obniży poziom nauczania w polskich szkołach

Zniesienie obowiązkowych prac domowych, usuwanie treści patriotycznych i promowanie ideologicznych przedmiotów – to, zdaniem eksperta, główne skutki reform minister Barbary Nowackiej. „Chodzi tu o obniżenie poziomu szkolnej edukacji. Chodzi też o zablokowanie rozwoju umiejętności samodzielnej pracy w zdobywaniu wartościowej wiedzy, zablokowanie rozwoju umiejętności samokształcenia” – ostrzega dr Zbigniew Barciński w rozmowie z Álvaro Peñasem.

WTA Finals: Świątek górą w pierwszym meczu grupowym Wiadomości
WTA Finals: Świątek górą w pierwszym meczu grupowym

Rozstawiona z numerem drugim Iga Świątek wygrała z amerykańską tenisistką Madison Keys (7.) 6:1, 6:2 w pierwszym meczu grupowym turnieju WTA Finals w Rijadzie. Spotkanie trwało zaledwie 61 minut.

Były oficer Agencji Wywiadu: Główne uderzenie rosyjskie wyjdzie na Polskę z ostatniej chwili
Były oficer Agencji Wywiadu: Główne uderzenie rosyjskie wyjdzie na Polskę

„Główne uderzenie rosyjskie wyjdzie na Polskę, a nie na Litwę czy Mołdawię, bo bez Polski nie ma wschodniej flanki NATO, ani nie ma mobilizowania Europy” - powiedział major Robert Cheda, były oficer Agencji Wywiadu w rozmowie z „Dziennikiem Gazetą Prawną”.

Prawdziwa zima już w listopadzie, ale nie od razu Wiadomości
Prawdziwa zima już w listopadzie, ale nie od razu

Na początku listopada pogoda w Polsce będzie wyjątkowo ciepła. Na południu kraju termometry pokażą nawet 20 stopni. Będzie słonecznie i niemal bez deszczu. Jednak to tylko początek - w drugiej połowie miesiąca przyjdzie zimne powietrze z Arktyki, które przyniesie śnieg i mróz.

Sikorski za Tuska na stanowisku premiera? Sprawdź, kto jest „za” z ostatniej chwili
Sikorski za Tuska na stanowisku premiera? Sprawdź, kto jest „za”

44,6 proc. badanych jest przeciwnych zastąpieniu Donalda Tuska przez Radosława Sikorskiego na stanowisku premiera; 33,1 proc. wyraziło poparcie dla objęcia przez Sikorskiego tej funkcji, a 22,3 proc. jest niezdecydowanych - wynika z sondażu United Surveys dla Wirtualnej Polski.

GiS wydał ostrzeżenie. Produkt wycofany ze sklepów Wiadomości
GiS wydał ostrzeżenie. Produkt wycofany ze sklepów

Główny Inspektorat Sanitarny poinformował o wykryciu groźnych bakterii E. coli STEC w jednej z partii tatara wołowego produkowanego przez firmę Sokołów S.A.. Zanieczyszczony produkt został natychmiast wycofany z obrotu.

Watchdog: „Zagraniczne pieniądze trafiają do USA, gdyż chcą wdrożyć ekstremistyczną europejską wizję Ameryki” z ostatniej chwili
Watchdog: „Zagraniczne pieniądze trafiają do USA, gdyż chcą wdrożyć ekstremistyczną europejską wizję Ameryki”

Miliardy dolarów z funduszy zagranicznych napłynęły do amerykańskich organizacji zajmujących się polityką i działalnością rzeczniczą, zacierając granice wpływów politycznych” - stwierdza nowy raport organizacji monitorującej Americans for Public Trust (APT).

REKLAMA

Niemiecka organizacja klimatyczna przyłapana

Niemiecki serwis informacyjny Table.Media w szokującym materiale twierdzi, że znana niemiecka organizacja ekologiczna Deutsche Umwelthilfe (DUH) miała oferować lobbing na rzecz gazu, domagając się w zamian ponad 2 mln euro.
Tankowanie pojazdu, zdjęcie poglądowe Niemiecka organizacja klimatyczna przyłapana
Tankowanie pojazdu, zdjęcie poglądowe / pixabay.com

Działalność Deutsche Umwelthilfe (DUH)

Deutsche Umwelthilfe (DUH) to niemiecka organizacja ekologiczna, która w ostatnich latach zasłynęła głównie dzięki ostrej krytyce używania oleju napędowego (diesla) w transporcie, co doprowadziło do zakazu jego używania w niektórych niemieckich miastach. Organizacja ma status pożytku publicznego, co daje jej prawo do pozywania podmiotów naruszających przepisy o emisjach; prowadzi kontrole przestrzegania norm emisji przez dealerów samochodowych i etykiet energetycznych na sprzętach AGD.

Szokujące doniesienia

Jak wskazują niemieckie media, obecnie jednak pojawiają się wątpliwości, czy stowarzyszenie rzeczywiście realizuje wyłącznie cele charytatywne. Niemiecki serwis Table.Media poinformował, że dotarł do dokumentów, z których wynika, że w 2016 r. DUH miał zaoferować stowarzyszeniu branży gazowej możliwość lobbowania na rzecz wykorzystania gazu kopalnego jako paliwa w sektorze transportu w zamian za zapłatę 2,1 mln euro. Celem kampanii miało być zwiększenie presji na miasta i rządy krajowe, aby ograniczyły liczbę dieslowych taksówek i zastąpiły je flotą pojazdów ekologicznych.

Oferta składa się z dziewięciu stron A4 i jest podpisana przez szefa DUH Jürgena Rescha. Jednym z celów przedstawionej kampanii było wywarcie presji politycznej na miasta i rządy stanowe. Projekt kampanii brzmi dosłownie: „Wezwij wszystkie miasta (i odpowiednie rządy stanowe) z planami czystego powietrza i strefami ekologicznymi (…) do podjęcia działań w celu zmniejszenia liczby taksówek napędzanych olejem napędowym w krótkim okresie i zbudowania jak największej floty przyjaznych dla środowiska taksówek”. Stowarzyszenie lobbujące na rzecz gazu ziemnego otrzymało również możliwość uwzględnienia zapotrzebowania na tak zwane taksówki ekologiczne w „modelowych pozwach sądowych w celu egzekwowania i zaostrzenia stref ekologicznych”

– głosi publikacja. Jak czytamy, DUH za realizację przedstawionych działań miał domagać się nakładów finansowych w wysokości 750 tys. euro w 2017 r., 700 tys. euro w 2018 r. i 650 tys. euro w 2019 r.

Oferta na trzyletnią kampanię pochodzi z 2 grudnia 2016 r. i została skierowana do stowarzyszenia Erdgas Mobil. Erdgas Mobil nazywa się teraz Zukunft Gas i jest wspierany przez wiodące firmy z branży gazowej, w tym Total i Wintershall, a także wiele przedsiębiorstw komunalnych

– podaje Table.Media. 

Duży wpływ na decyzje UE?

Jak czytamy w publikacji, DUH utrzymuje bliskie kontakty z organizacjami takimi jak „Transport & Environment” oraz „Agora Verkehrswende”, które mają duży wpływ na decyzje UE, na przykład te dotyczące zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku.

Stanowisko firmy

Organizacja DUH proszona o komentarz w tej sprawie przez niemiecki serwis focus.de poinformowała, że oferta ostatecznie złożona ww. organizacji lobbingowej nie była ani kampanią, ani usługą.

Pod koniec 2016 r. wysłaliśmy do Erdgas Info zarys projektu „Czyste powietrze dzięki czystym napędom” wraz z podziałem oczekiwanych kosztów tego trzyletniego projektu. Po ujawnieniu skandalu związanego z emisją spalin z silników wysokoprężnych i odkryciu niezwykle wysokiej emisji cząstek stałych w taksówkach z silnikami wysokoprężnymi projekt miał pomóc w utrzymaniu czystego powietrza, a tym samym chronić środowisko i ludzi w niemieckich miastach

– powiedział rzecznik DUH.

"Ich siła stale rośnie"

W podsumowaniu „Focus” stwierdza, że dla milionów kierowców samochodów w Niemczech wszystko to prowadzi do interesującego wniosku. 

Wszystkie kwestie, które bezpośrednio dotyczą kierowców – od zakazów prowadzenia pojazdów po zakaz stosowania silników spalinowych, wyższe podatki od emisji CO2, ograniczenia prędkości i wiele innych – nie są już podejmowane wyłącznie przez członków parlamentu, których wybrali. Sieci lobbystyczne, grupy interesu – nie tylko te o „zielonym” pochodzeniu – i sama branża od lat zajmują miejsce za kierownicą. I coraz częściej to oni przejmują stery

– kwituje niemiecki serwis.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe