Ważny komunikat dla mieszkańców Poznania

Od poniedziałku, 3 listopada, w Poznaniu rozpoczynają się dwie kluczowe inwestycje komunikacyjne – przebudowa mostu Bolesława Chrobrego oraz budowa nowej trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka. Oznacza to duże utrudnienia dla pasażerów komunikacji miejskiej i kierowców.
/ Tysol

Co musisz wiedzieć:

  • Od 3 listopada w Poznaniu ruszają dwie duże inwestycje komunikacyjne: przebudowa mostu Bolesława Chrobrego oraz budowa nowej trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka. Oznacza to duże utrudnienia w ruchu dla kierowców i pasażerów.
  • Most Chrobrego zostanie całkowicie przebudowany.
  • Budowa trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka to ostatni etap Programu Centrum.
  • Od poniedziałku wprowadzone zostaną duże zmiany w organizacji ruchu.

 

Przebudowa mostu Chrobrego. Utrudnienia dla kierowców i pasażerów

Most Bolesława Chrobrego zostanie wybudowany od nowa, co ma poprawić bezpieczeństwo i spójność infrastruktury. Inwestycja obejmuje także przyległe fragmenty ulic Estkowskiego i Wyszyńskiego oraz skrzyżowania z ul. Chwaliszewo, Panny Marii i Wieżową. Po przebudowie most zyska nowe drogi rowerowe i chodniki po obu stronach.

Prace potrwają do 2028 roku, a w tym czasie nie będą kursowały tramwaje tzw. trasą „katedralną” – od Śródki do Garbar. Od 3 listopada wyłączone zostanie torowisko tramwajowe na moście i w jego rejonie, co wymusi zmiany w komunikacji miejskiej.

Szczegółowe informacje o nowych trasach tramwajów dostępne są na stronie Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.

Dla kierowców również przewidziano zmiany. Po porannym szczycie 3 listopada na ul. Estkowskiego zawężone zostaną jezdnie w obu kierunkach – ruch odbywać się będzie tylko po zewnętrznych pasach.
Na środkowych pasach drogowcy rozpoczną budowę przewiązek, które umożliwią przekierowanie ruchu w kolejnych etapach inwestycji.

 

Nowa trasa tramwajowa na ul. Ratajczaka

Tego samego dnia rozpoczną się prace przy budowie trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka, pomiędzy ul. Św. Marcin a węzłem Wierzbięcice.

To ostatni etap tzw. Programu Centrum. Nowa linia ma skrócić dojazd z Wildy i Dębca do śródmieścia oraz stworzyć nową oś komunikacyjną południe–północ.

Od 3 listopada zamknięty zostanie odcinek ul. Ratajczaka między Św. Marcinem a ul. Ogrodową, a na węźle Wierzbięcice–Matyi–Królowej Jadwigi wprowadzone zostaną duże zmiany w organizacji ruchu.
Część torowiska na skrzyżowaniu zostanie wyłączona, a tramwaje pojadą trasami objazdowymi.

Prace mają potrwać około dwóch lat, a przywrócenie ruchu tramwajowego planowane jest na III kwartał 2026 roku.

 

Zmiany w ruchu drogowym

Od 3 listopada kierowcy muszą liczyć się z licznymi utrudnieniami:

  • zamknięta zostanie jezdnia ul. Wierzbięcice (od zjazdu do stacji benzynowej do węzła),
  • nieprzejezdna będzie południowa jezdnia ul. Matyi i Królowej Jadwigi – w kierunku ronda Rataje,
  • ruch w obu kierunkach zostanie skierowany na część północną z wykorzystaniem przewiązek przez torowisko,
  • prędkość w rejonie robót zostanie ograniczona do 30 km/h,
  • zamknięte zostaną pasy skrętu z ul. Królowej Jadwigi w Wierzbięcice oraz w Niezłomnych.
  • Zachowany będzie dojazd do posesji i dla służb ratunkowych, a piesi i rowerzyści będą mogli korzystać z wyznaczonych obejść.

 

Gdzie sprawdzać informacje o inwestycjach?

Aktualne komunikaty i mapy objazdów dostępne są na stronach:

Miasto zapowiada, że kolejne etapy prac będą ogłaszane z wyprzedzeniem w osobnych komunikatach.


 

POLECANE
Beata Szydło krytykuje propozycję KE ws. aut spalinowych: „To gospodarcza katastrofa” Wiadomości
Beata Szydło krytykuje propozycję KE ws. aut spalinowych: „To gospodarcza katastrofa”

Beata Szydło na X skomentowała ostatnie doniesienia medialne o tym, że „Komisja Europejska rezygnuje z zakazu aut spalinowych od 2035 roku”. Jak podkreśliła europoseł PiS, nowe regulacje KE nadal zagrażają europejskiemu przemysłowi samochodowemu.

Tego w Volkswagenie jeszcze nie było. Koncern zamyka fabrykę w Dreźnie Wiadomości
Tego w Volkswagenie jeszcze nie było. Koncern zamyka fabrykę w Dreźnie

Z taśmy produkcyjnej fabryki Volkswagena w Dreźnie we wtorek zjechał ostatni samochód. Koncern tym samym zamknął ten zakład, co jest pierwszym takim przypadkiem dla tej firmy w Niemczech w ciągu 88 lat jej działalności. Fabryka w Dreźnie ma zostać przekształcona w centrum badań i rozwoju, skoncentrowane na półprzewodnikach, sztucznej inteligencji oraz robotyce. Połowę przestrzeni ma zająć Uniwersytet Techniczny w Dreźnie.

Chile skręca ostro w prawo. Prawicowa fala w Ameryce Łacińskiej tylko u nas
Chile skręca ostro w prawo. Prawicowa fala w Ameryce Łacińskiej

Ameryka Łacińska ma dość lewicowych eksperymentów, na dodatek prawicę w tej części świata natchnęło zwycięstwo Donalda Trumpa. W kolejnych krajach zwyciężają kandydaci konserwatywni, opowiadający się za wolnym rynkiem, rządami twardego prawa i współpracą z USA. Szczególnie symboliczny jest wynik wyborów prezydenckich w Chile: zdecydowane zwycięstwo polityka otwarcie chwalącego rządy Augusto Pinocheta.

Rząd Czech zapowiada blokadę unijnych regulacji. Nie dla ETS2 i paktu migracyjnego z ostatniej chwili
Rząd Czech zapowiada blokadę unijnych regulacji. "Nie" dla ETS2 i paktu migracyjnego

Nowy rząd Czech pod przewodnictwem premiera Andreja Babisza otwarcie kwestionuje kluczowe elementy polityki Unii Europejskiej. Gabinet, zaprzysiężony dzień wcześniej, przyjął uchwały odrzucające zarówno system handlu emisjami ETS2, jak i unijny pakt migracyjny, zapowiadając, że regulacje te nie zostaną wdrożone do czeskiego prawa.

Jarmark Warszawski pod specjalnym nadzorem. Student podejrzany o planowanie zamachu z ostatniej chwili
Jarmark Warszawski pod specjalnym nadzorem. Student podejrzany o planowanie zamachu

Organizator Jarmarku Warszawskiego, w związku z publikacjami dotyczącymi zatrzymania 19-letniego studenta, który miał planować zamach terrorystyczny, zwrócił się do firmy ochrony o zintensyfikowanie działań prewencyjnych, reagowania i informowania o wszelkich sytuacjach mogących stanowić zagrożenie dla odwiedzających jarmark.

Sondaż Politico. Kto za, a kto przeciw pomocy dla Ukrainy Wiadomości
Sondaż Politico. Kto za, a kto przeciw pomocy dla Ukrainy

Większość Niemców i Francuzów chce ograniczenia pomocy dla Ukrainy, podczas gdy Amerykanie, Brytyjczycy i Kanadyjczycy chcą ją zwiększyć lub utrzymać na obecnym poziomie - wykazał najnowszy sondaż Politico przeprowadzony w tych pięciu krajach i opublikowany we wtorek.

 GIS wydał pilny komunikat dla konsumentów z ostatniej chwili
GIS wydał pilny komunikat dla konsumentów

Główny Inspektorat Sanitarny wydał ostrzeżenie dotyczące świeżych jaj z chowu ściółkowego, w których wykryto bakterie Salmonella spp. GIS apeluje, aby nie jeść jaj z partii 05.01.2026, zwłaszcza jeśli nie zostały odpowiednio ugotowane lub usmażone.

Niemiecka żądza przywództwa. Niemiecki think-tank proponuje trzy kroki tylko u nas
Niemiecka żądza przywództwa. Niemiecki think-tank proponuje trzy kroki

Aleksandra Fedorska, ekspert ds. Niemiec, analizuje najnowszy raport niemieckiego think tanku Institut für Europäische Politik, który wskazuje trzy kluczowe warunki przejęcia przez Berlin większej roli w europejskiej polityce obronnej. W tle wojna w Ukrainie, zmiany w NATO oraz ambicje nowego rządu Friedricha Merza.

KE wycofuje się z całkowitego zakazu aut spalinowych. Ma nowy plan Wiadomości
KE wycofuje się z całkowitego zakazu aut spalinowych. Ma nowy plan

Komisja Europejska zmienia nieco podejście do planowanego zakazu sprzedaży nowych samochodów spalinowych w UE od 2035 roku. Zamiast pełnego zakazu proponuje obowiązek redukcji emisji CO2 o 90 proc., co ma otworzyć furtkę dla wybranych technologii spalinowych i hybrydowych.

Skandal w Wodach Polskich. Fikcyjna inwestycja po powodzi została odebrana Wiadomości
Skandal w Wodach Polskich. Fikcyjna inwestycja po powodzi została "odebrana"

Inwestycja popowodziowa warta ponad 400 tys. zł została formalnie odebrana, mimo że w terenie nie wykonano żadnych prac. Sprawa wyszła na jaw po ujawnieniu dokumentów z Dolnego Śląska.

REKLAMA

Ważny komunikat dla mieszkańców Poznania

Od poniedziałku, 3 listopada, w Poznaniu rozpoczynają się dwie kluczowe inwestycje komunikacyjne – przebudowa mostu Bolesława Chrobrego oraz budowa nowej trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka. Oznacza to duże utrudnienia dla pasażerów komunikacji miejskiej i kierowców.
/ Tysol

Co musisz wiedzieć:

  • Od 3 listopada w Poznaniu ruszają dwie duże inwestycje komunikacyjne: przebudowa mostu Bolesława Chrobrego oraz budowa nowej trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka. Oznacza to duże utrudnienia w ruchu dla kierowców i pasażerów.
  • Most Chrobrego zostanie całkowicie przebudowany.
  • Budowa trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka to ostatni etap Programu Centrum.
  • Od poniedziałku wprowadzone zostaną duże zmiany w organizacji ruchu.

 

Przebudowa mostu Chrobrego. Utrudnienia dla kierowców i pasażerów

Most Bolesława Chrobrego zostanie wybudowany od nowa, co ma poprawić bezpieczeństwo i spójność infrastruktury. Inwestycja obejmuje także przyległe fragmenty ulic Estkowskiego i Wyszyńskiego oraz skrzyżowania z ul. Chwaliszewo, Panny Marii i Wieżową. Po przebudowie most zyska nowe drogi rowerowe i chodniki po obu stronach.

Prace potrwają do 2028 roku, a w tym czasie nie będą kursowały tramwaje tzw. trasą „katedralną” – od Śródki do Garbar. Od 3 listopada wyłączone zostanie torowisko tramwajowe na moście i w jego rejonie, co wymusi zmiany w komunikacji miejskiej.

Szczegółowe informacje o nowych trasach tramwajów dostępne są na stronie Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.

Dla kierowców również przewidziano zmiany. Po porannym szczycie 3 listopada na ul. Estkowskiego zawężone zostaną jezdnie w obu kierunkach – ruch odbywać się będzie tylko po zewnętrznych pasach.
Na środkowych pasach drogowcy rozpoczną budowę przewiązek, które umożliwią przekierowanie ruchu w kolejnych etapach inwestycji.

 

Nowa trasa tramwajowa na ul. Ratajczaka

Tego samego dnia rozpoczną się prace przy budowie trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka, pomiędzy ul. Św. Marcin a węzłem Wierzbięcice.

To ostatni etap tzw. Programu Centrum. Nowa linia ma skrócić dojazd z Wildy i Dębca do śródmieścia oraz stworzyć nową oś komunikacyjną południe–północ.

Od 3 listopada zamknięty zostanie odcinek ul. Ratajczaka między Św. Marcinem a ul. Ogrodową, a na węźle Wierzbięcice–Matyi–Królowej Jadwigi wprowadzone zostaną duże zmiany w organizacji ruchu.
Część torowiska na skrzyżowaniu zostanie wyłączona, a tramwaje pojadą trasami objazdowymi.

Prace mają potrwać około dwóch lat, a przywrócenie ruchu tramwajowego planowane jest na III kwartał 2026 roku.

 

Zmiany w ruchu drogowym

Od 3 listopada kierowcy muszą liczyć się z licznymi utrudnieniami:

  • zamknięta zostanie jezdnia ul. Wierzbięcice (od zjazdu do stacji benzynowej do węzła),
  • nieprzejezdna będzie południowa jezdnia ul. Matyi i Królowej Jadwigi – w kierunku ronda Rataje,
  • ruch w obu kierunkach zostanie skierowany na część północną z wykorzystaniem przewiązek przez torowisko,
  • prędkość w rejonie robót zostanie ograniczona do 30 km/h,
  • zamknięte zostaną pasy skrętu z ul. Królowej Jadwigi w Wierzbięcice oraz w Niezłomnych.
  • Zachowany będzie dojazd do posesji i dla służb ratunkowych, a piesi i rowerzyści będą mogli korzystać z wyznaczonych obejść.

 

Gdzie sprawdzać informacje o inwestycjach?

Aktualne komunikaty i mapy objazdów dostępne są na stronach:

Miasto zapowiada, że kolejne etapy prac będą ogłaszane z wyprzedzeniem w osobnych komunikatach.



 

Polecane