loading
Proszę czekać...
T. Kucharski: Remis ze wskazaniem na związki zawodowe
Opublikowano dnia 05.07.2018 22:55
Raport o delegowaniu pracowników w transporcie międzynarodowym wraca do Komisji TRAN w Parlamencie Europejskim. Sprawę komentuje przewodniczący KSTD NSZZ "S" Tadeusz Kucharski.

pixabay.com

Patrząc na siły i środki jakie zostały zaangażowane po stronie polskich przewoźników nie wyłączając przedstawicieli rządu z Ministrem Adamczykiem na czele do skromnych sił po stronie jedynego związku zawodowego Solidarność reprezentującego kierowców to możemy mówić o zwycięstwie. 

Wielkie podziękowania dla wszystkich członków Sekcji Transportu afiliowanych w ETF, którzy wykazywali nadzwyczajną aktywność w ostatnich dniach przed głosowaniem lobbując na rzecz naszych wartości i osiągnięcia celów w dążeniu do poprawy warunków pracy, odpoczynku oraz bezpieczeństwa na drodze nie tylko kierowców zawodowych. 
Delegacje - belgijskich, holenderskich, niemieckich, francuskich, hiszpańskich, norweskich i polskich kolegów ze związków transportowych były dzisiaj bardzo aktywne w Strasburgu przed i w samym gmachu Parlamentu Europejskiego lobbując w śród posłów przed głosowaniem za przyjęciem naszego stanowiska tj. przyjęciem poprawek EMPL. Poprawki te w głównej mierze dotyczyły delegowania pracowników, czasu jazdy i odpoczynku.

Pakiet UE dotyczący mobilności to całkowita reforma przepisów dotyczących transportu drogowego  w Europie. Przyjęcie poprawek zgłoszonych przez pracodawców / przewoźników (komisja TRAN) mogłaby mieć katastrofalny wpływ na bezpieczeństwo drogowe i warunki pracy zawodowych kierowców na następne dziesięciolecia.

•Krótsze odpoczynki – niebezpieczeństwo przemęczenia.
•Niska płaca – dumping społeczny.
•Regularne odpoczynki w pojazdach – nieodpowiednie warunki do regeneracji  psychofizycznej. 
•Większy kabotaż – stanowisko KSTD NSZZ Solidarność uzależnione od postawy pracodawców – niezbędna jest zmiana myślenia w kwestii dotyczącej struktury wynagradzania kierowców – zwiększenie obciążeń kosztów pracy,


Dzisiejsze głosowanie Parlamentu Europejskiego odsyła cały pakiet do ponownej debaty w Komisji Transportu (TRAN). 

Związki zawodowe reprezentujące pracowników prowadzą kampanię na rzecz sprawiedliwego Pakietu Mobilności od 2016 roku. W krajach Europy Zachodniej partnerzy społeczni potrafili się porozumieć w wielu sprawach zwłaszcza socjalnych. Strony wypracowały odpowiedni poziom socjalny niezbędny do prawidłowego funkcjonowania kierowcy w trakcie wykonywania zadań transportowych (wypoczynek, powroty do domu, posiłki itp.). Szkoda, że w Polsce nie ma takiego porozumienia mimo gotowości ze strony Solidarności do rozmów od dwóch lat. Zawiązała się koalicja – rządu i pracodawców żeby blokować propozycje związków zawodowych i grać na czas, który dzisiaj sprzyja przewoźnikom. Ponawiamy apel aktualny od wielu lat – zapraszamy do stołu, dość pozorowanych działań. Możemy wspólnie powalczyć o utrzymanie dominacji w transporcie drogowym na rynku europejskim ale warunkiem sine qua non jest szczera, rzetelna dyskusja na poziomie krajowym nad rozwiązaniami systemowymi dla branży transportowej.

Doceniamy i dziękujemy za bardzo duże wsparcie i solidarność dokerów oraz kolejarzy z ETF.

Tadeusz Kucharski
Przewodniczący
KSTD NSZZ Solidarność

 

Wydarzenia
więcej
Opinie
więcej
Najnowszy numer
Związek
więcej
Wideo gen. Komornicki: Rosjanie przygotowują się do wojny na dużą skalę
Blogi
avatar
Ryszard
Czarnecki

Jestem wdzięczny prezesowi Kaczyńskiemu za to wyzwanie: start do PE ze stolicy
(…) pani Bieńkowska przygotowała fatalny budżet, a pani Huebner fatalny podział mandatów. Choć z drugiej strony w Hiszpanii jest bardzo wielu migrantów i te dodatkowe mandaty, to chyba była nagroda za promigracyjną postawę. Osobiście wolę mieć mniej mandatów i nie mieć migrantów.
avatar
Marek
Budzisz

Marek Budzisz: Kto zrobił kampanię prezydentowi Zełenskiemu i co z tego może wynikać?
Ukraiński portal internetowy Bihus.info, ten sam, który opublikował serię artykułów o malwersacjach i podejrzanych transakcjach związanych z zaopatrzeniem w broń i uzbrojenie ukraińskiej armii, jakie przeprowadzał Gładkowski junior, syn bliskiego współpracownika Poroszenki (przed zmianą nazwiska Swiniarczuk), zajął się na dwa dni przed drugą turą wyborów sztabem Wołodymira Zełenskiego. Trudno w związku z tym uznać, że dziennikarze pracujący dla Bihus.info pracują na rzecz kampanii byłego już prezydenta, co jest ważne, bo na ukraińskim rynku medialnych tego rodzaju niezależna postawa nie jest wcale częsta. Tym bardziej warto zapoznać się z ich ustaleniami.
avatar
Jerzy
Bukowski

Jerzy Bukowski: "Powinno być odwrotnie"
Jak żyć Koalicjo Europejsko, jak żyć?

Drogi Użytkowniku,

Nasz Serwis korzysta z plików cookies. Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem, przeglądanie Serwisu z otwartym komunikatem) bez zmian ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na:
• przetwarzanie danych osobowych przez Tysol Sp. z o.o. i naszych zaufanych partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć, niezależnie od zgód wyrażonych na pozostałe rodzaje przetwarzania danych. Dowiedz się więcej o zgodzie marketingowej w naszej Polityce prywatności / Cofnij zgodę.

• na zapisywanie plików cookies w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ten rodzaj plików cookies pozwala nam na dopasowanie treści dostępnych w Serwisie do Twoich preferencji, utrzymywania sesji po zalogowaniu oraz zapewnienia optymalnej funkcjonalności Serwisu. Więcej o plikach cookies i sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych dowiesz się w naszej Polityce prywatności.