loading
Proszę czekać...
reklama_pozioma
T. Kucharski: Remis ze wskazaniem na związki zawodowe
Opublikowano dnia 05.07.2018 22:55
Raport o delegowaniu pracowników w transporcie międzynarodowym wraca do Komisji TRAN w Parlamencie Europejskim. Sprawę komentuje przewodniczący KSTD NSZZ "S" Tadeusz Kucharski.

pixabay.com

Patrząc na siły i środki jakie zostały zaangażowane po stronie polskich przewoźników nie wyłączając przedstawicieli rządu z Ministrem Adamczykiem na czele do skromnych sił po stronie jedynego związku zawodowego Solidarność reprezentującego kierowców to możemy mówić o zwycięstwie. 

Wielkie podziękowania dla wszystkich członków Sekcji Transportu afiliowanych w ETF, którzy wykazywali nadzwyczajną aktywność w ostatnich dniach przed głosowaniem lobbując na rzecz naszych wartości i osiągnięcia celów w dążeniu do poprawy warunków pracy, odpoczynku oraz bezpieczeństwa na drodze nie tylko kierowców zawodowych. 
Delegacje - belgijskich, holenderskich, niemieckich, francuskich, hiszpańskich, norweskich i polskich kolegów ze związków transportowych były dzisiaj bardzo aktywne w Strasburgu przed i w samym gmachu Parlamentu Europejskiego lobbując w śród posłów przed głosowaniem za przyjęciem naszego stanowiska tj. przyjęciem poprawek EMPL. Poprawki te w głównej mierze dotyczyły delegowania pracowników, czasu jazdy i odpoczynku.

Pakiet UE dotyczący mobilności to całkowita reforma przepisów dotyczących transportu drogowego  w Europie. Przyjęcie poprawek zgłoszonych przez pracodawców / przewoźników (komisja TRAN) mogłaby mieć katastrofalny wpływ na bezpieczeństwo drogowe i warunki pracy zawodowych kierowców na następne dziesięciolecia.

•Krótsze odpoczynki – niebezpieczeństwo przemęczenia.
•Niska płaca – dumping społeczny.
•Regularne odpoczynki w pojazdach – nieodpowiednie warunki do regeneracji  psychofizycznej. 
•Większy kabotaż – stanowisko KSTD NSZZ Solidarność uzależnione od postawy pracodawców – niezbędna jest zmiana myślenia w kwestii dotyczącej struktury wynagradzania kierowców – zwiększenie obciążeń kosztów pracy,


Dzisiejsze głosowanie Parlamentu Europejskiego odsyła cały pakiet do ponownej debaty w Komisji Transportu (TRAN). 

Związki zawodowe reprezentujące pracowników prowadzą kampanię na rzecz sprawiedliwego Pakietu Mobilności od 2016 roku. W krajach Europy Zachodniej partnerzy społeczni potrafili się porozumieć w wielu sprawach zwłaszcza socjalnych. Strony wypracowały odpowiedni poziom socjalny niezbędny do prawidłowego funkcjonowania kierowcy w trakcie wykonywania zadań transportowych (wypoczynek, powroty do domu, posiłki itp.). Szkoda, że w Polsce nie ma takiego porozumienia mimo gotowości ze strony Solidarności do rozmów od dwóch lat. Zawiązała się koalicja – rządu i pracodawców żeby blokować propozycje związków zawodowych i grać na czas, który dzisiaj sprzyja przewoźnikom. Ponawiamy apel aktualny od wielu lat – zapraszamy do stołu, dość pozorowanych działań. Możemy wspólnie powalczyć o utrzymanie dominacji w transporcie drogowym na rynku europejskim ale warunkiem sine qua non jest szczera, rzetelna dyskusja na poziomie krajowym nad rozwiązaniami systemowymi dla branży transportowej.

Doceniamy i dziękujemy za bardzo duże wsparcie i solidarność dokerów oraz kolejarzy z ETF.

Tadeusz Kucharski
Przewodniczący
KSTD NSZZ Solidarność

 

Wydarzenia
więcej
Opinie
więcej
Najnowszy numer
Związek
więcej
Wideo Tysol.pl Wywiad Cezarego Krysztopy z Tomaszem Szatkowskim
Blogi
avatar
Pitu Pitu
Rafał Otoka-Frąckiewicz

[Pitu Pitu na środę] Rafał Otoka-Frąckiewicz: Państwo z dykty, odsłona 2018
Dogasają ruiny Warszawy po ostatnim Marszu Niepodległości. Ćwierć miliona nazistów przeszło przez centrum naszej stolicy niszcząc wszystko dookoła, przy absolutnej obojętności policji i wojska. Prezydent Polski, bez grama zażenowania założył swastykę na ramię i osobiści stanął na czele tłumu palącego żydowskie sklepiki i muzułmańskie jadłodajnie. Tak było.
avatar
Marek
Budzisz

Marek Budzisz: Grillowanie Rosji – start.
Wczoraj, na giełdzie w Londynie cena baryłki ropy marki Brent w kontraktach na styczeń spadła do poziomu poniżej 65 dolarów, a dokładnie do 64,87. Patrząc na to z punktu widzenia maksymalnej ceny, którą ropa notowała w październiku mamy do czynienia z korektą przekraczającą już 20 dolarów. Zdaniem specjalistów niewiele wskazuje na to, aby trend ten był krótkotrwały. Decyduje o tym przynajmniej kilka czynników. Po pierwsze ostatni raport OPEC wskazuje, że światowy popyt w roku przyszłym może być mniejszy niźli jeszcze niedawno sądzono, po drugie w Stanach Zjednoczonych wydobycie, szczególnie w basenie Permian rośnie znacznie szybciej a na dodatek problemy logistyczne (brak rurociągów i konieczność przewożenia ropy cysternami) mają się ku końcowi. I wreszcie, po trzecie, spadek dostaw z Iranu został dość łatwo uzupełniony wzrostem wydobycia w Arabii Saudyjskiej, Zjednoczonych Emiratach i w Rosji. Zresztą amerykańskie Ministerstwo Finansów wprowadziło szereg wyjątków (m.in. dla Indii i Chin) w reżimie sankcyjnym, wobec czego ich skutki dla rynku ropy są mniej dolegliwe niźli się spodziewano.
avatar
.
Rosemann

Rosemann: PiS traci dziewictwo
Nie wiem czy odklejenie PiS od afery KNF i jej prezesa byłoby możliwe nawet jeśli by się Chrzanowskiego za to, co zrobił publicznie kołem łamało i następnie obwiesiło na latarni. I tak spora część społeczeństwa, o ile nie większość, uznałaby to za pokazówkę mającą przykryć prawdę czy tam „prawdę” o całej sprawie. Wszystko inne, a już szczególnie próba bagatelizowania sprawy albo odwracania od niej uwagi przypominaniem afer PO jest i będzie odebrane całkowicie wbrew intencjom sugerujących taką narrację.
ciastkoWykorzystujemy pliki "cookies" aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Możesz zablokować możliwość wykorzystywania tych plików poprzez zmianę ustawień w swojej przeglądarce internetowej.