Kraków stawia na transport koleją
- Podpisana dziś umowa potwierdza coraz lepszą realizację Krajowego Programu Kolejowego oraz otwiera nowe możliwości szybszych i bezpiecznych podróży w Krakowie, województwie i w Polsce. Inwestycje kolejowe PLK znacznie przyśpieszyły. Obecne tempo ogłaszania przetargów i podpisywania umów gwarantuje, że projekty z KPK za ponad 66 mld zł w pełni zostaną zrealizowane i zdecydowanie zmienią polską kolej. Do końca 2018 r. postępowaniami będą objęte działania w wysokości 75 proc. KPK. Podpisane w kwietniu przez PLK umowy gwarantują oczekiwaną poprawę podróży m.in. na trasach Grodzisk – Warszawa, Radom – Warszawa i Poznań –Warszawa – powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.
W uroczystości podpisania umowy na prace modernizacyjne o wartości 966 mln zł wziął również udział wiceminister infrastruktury i budownictwa Andrzej Bittel, wicewojewoda małopolski Piotr Ćwik, prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Ireneusz Merchel oraz członek Zarządu PKP PLK S.A. Włodzimierz Żmuda.W ramach inwestycji powstaną dwa nowe przystanki kolejowe: Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień a cztery zostaną przebudowane: Kraków Łobzów, Kraków Prokocim, Kokotów, Węgrzce Wielkie. Przebudowane będą także 4 stacje Kraków Główny Towarowy, Kraków Główny Osobowy, Kraków Płaszów, Kraków Bieżanów. W efekcie tych prac znaczne zwiększy się dostępność i atrakcyjność kolei w obrębie miasta. Powstaną dogodne miejsca przesiadkowe, pozwalające na integrację kolei z komunikacją miejską.
Inwestycja realizowana przez PKP PLK obejmuje ok. 20 km odcinek linii kolejowej Kraków Towarowy – Rudzice. Na tej trasie zostanie zmodernizowanych 56 obiektów inżynierskich. Sprawne przejazdy pociągów zapewni m.in. 50 km nowych torów i 200 rozjazdów. Nad bezpieczeństwem i dobrą organizacja ruchu czuwać będą dwa nowoczesne komputerowe lokalne centra sterowania. Dzięki budowie dodatkowej pary torów na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów oraz dodatkowemu torowi między Krakowem Płaszowem a Krakowem Bieżanowem będzie możliwe uruchomienie większej liczby pociągów w ruchu aglomeracyjnym i dalekobieżnym.




