Rusza kampania "Kolej na Młodych"

Kariera zawodowa to długa i wymagająca podróż. To, jak ją pokonamy zależy w dużej mierze od nas samych. Czy młode pokolenie, które dopiero wchodzi na rynek pracy wie jak świadomie pokierować swoim życiem zawodowym?
 Rusza kampania
/ Tygodnik Solidarność nr 36/2021

Z początkiem września, a więc wraz z rozpoczęciem roku szkolnego na dworcach PKP w całej Polsce pojawiły się plakaty i banery informacyjne kampanii edukacyjnej Kolej na Młodych, organizowanej przez Tygodnik Solidarność, portal Tysol.pl oraz Krajową Sekcję Młodych NSZZ Solidarność.

„Kolej na Młodych”, jest projektem edukacyjnym, skierowanym do młodego pokolenia, które dopiero wchodzi na rynek pracy. Mowa o uczniach szkół średnich, studentach oraz osobach, które niedawno podjęły aktywność zawodową.

ZOBACZ STRONĘ KOLEJNAMLODYCH.PL

Skąd pomysł na realizację takiej kampanii? Jak pokazują wszelkie badania i nasze obserwacje, młodzi Polacy posiadają niewystarczającą wiedzę na temat świata pracy. Nie dotyczy to tylko stricte obowiązków i praw pracowniczych zawartych w kodeksie pracy, ale też szeregu zagadnień z którymi pracownicy muszą się mierzyć w XXI w.

Młody człowiek trafiając do swojej pierwszej pracy, często nie zdaje sobie sprawy z tego co może, co musi, a czego absolutnie nie powinien robić jako pracownik. Daje to przestrzeń do różnego rodzaju nieporozumień, nadużyć, a w dalszej kolejności do frustracji i konfliktów na linii pracownik-pracodawca.

Jako redakcja Tygodnik Solidarność i Tysol.pl wraz z Krajową Sekcją Młodych NSZZ Solidarność chcemy w przystępny sposób przekazać młodemu pokoleniu, że mogą wpływać na to jak wygląda ich miejsce pracy, że warto wziąć za nie odpowiedzialność i stać się pracownikiem świadomym, a przede wszystkim zaangażowanym w życie zakładu pracy. Dbanie o własne warunki pracy zaprocentuje nie tylko jemu, ale też pracodawcy na lata.

Tak zorientowana osoba przestanie być jedynie „turystą” w przedsiębiorstwie, który przy pierwszej lepszej okazji je opuści, a dojrzałym i odpowiedzialnym pracownikiem, który sam będzie czuć się ważną częścią firmy, a nie jedynie śrubką, którą można wymienić.

Dlatego stworzyliśmy kompendium wiedzy, którą dobrze posiadać jako młody pracownik, by jak najszybciej odnaleźć się na rynku pracy. Na stronie www.kolejnamlodych.pl będzie można dowiedzieć się:

  • jak efektywnie wykorzystać swoje wykształcenie i kompetencje na rynku pracy. Pokażemy jak znaleźć dobrego pracodawcę i czym go do siebie przekonać. To sprawi, że bardziej świadomie będziesz kierować swoją karierą zawodową;
  • o rodzajach umów jakie można zawrzeć z pracodawcą i jakie wynikają z nich prawa, ale też obowiązki dla pracownika. To podstawa, by nie dać się oszukiwać, ale też być fair wobec przełożonych;
  • że współpraca i otwarty dialog w miejscu pracy to najlepsza forma zagwarantowania sobie lepszych warunków na co dzień. W końcu praca stanowi dużą część naszego życia, ale nie zapominamy o czasie wolnym od pracy. Zachowanie równowagi między światem służbowym i prywatnym to klucz, by czuć się dobrze w nich obu.

 

 

Z kampanią nieprzypadkowo ruszamy właśnie teraz, we wrześniu i dalej w październiku, gdy przez dworce kolejowe będą przewijać się tysiące młodych osób w drodze do szkoły, na uczelnie i do swoich pierwszych prac.

Chcemy, by w tym czasie mieli okazję zapoznać się z naszymi radami, zainteresowali się tematyką pracowniczą i tym, jak być pracownikiem świadomym i odpowiedzialnym. Krótko mówiąc: przyszła kolej na młodych!

W ramach kampanii na przełomie września zostanie zorganizowana debata z udziałem ekspertów nt. spraw pracowniczych w kontekście młodego pokolenia. Na łamach Tygodnika Solidarność i Tysol.pl regularnie będziemy publikować treści edukacyjne nie tylko dla młodzieży. Zachęcamy do śledzenia naszej akcji.

Autorem projektu jest Konrad Wernicki z Tygodnika Solidarność.


 

POLECANE
Komunikat dla mieszkańców Katowic z ostatniej chwili
Komunikat dla mieszkańców Katowic

We wtorek – 4 listopada 2025 r. – rozpocznie się remont ul. Hadyny – poinformował Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Katowicach.

Niemcy zawracają migrantów. Podano liczbę z ostatniej chwili
Niemcy zawracają migrantów. Podano liczbę

Bundespolizei od 8 maja do 31 października 2025 r. odmówiła wjazdu lub zawróciła ponad 18 tys. osób. Łącznie odnotowano 25,3 tys. nielegalnych przekroczeń.

Nowa twarz w M jak miłość Wiadomości
Nowa twarz w "M jak miłość"

W „M jak miłość” już wkrótce pojawi się nowa postać, która może sporo namieszać. W 1887. odcinku widzowie poznają Klaudię, graną przez Magdalenę Dwurzyńską - młodą aktorkę, która w serialu zadebiutuje w wyjątkowo zaskakujących okolicznościach.

Dożynki. Dziś przypada rocznica drugiej, po Rzezi Woli, największej masakry ludności cywilnej przez Niemców podczas II WŚ tylko u nas
"Dożynki". Dziś przypada rocznica drugiej, po Rzezi Woli, największej masakry ludności cywilnej przez Niemców podczas II WŚ

Dziś, z 3 na 4 listopada przypada rocznica największej jednorazowej egzekucji dokonanej przez Niemców podczas II wojny światowej w ramach Holokaustu. Była to zarazem druga - po Rzezi Woli w sierpniu 1944 - jednostkowa masakra ludności cywilnej przez III Rzeszę.

Na Maderze zaginął 31-letni Polak. Trwają intensywne poszukiwania Wiadomości
Na Maderze zaginął 31-letni Polak. Trwają intensywne poszukiwania

Na portugalskiej Maderze trwają intensywne poszukiwania 31-letniego Igora Holewińskiego. Mężczyzna z Polski zaginął w niedzielę, 2 listopada. Według relacji jego rodziny, wybrał się samotnie w góry i od tego czasu nie nawiązał kontaktu z bliskimi.

Kolumbijscy żołnierze walczą na Ukrainie. Ujawniono, ile zarabiają z ostatniej chwili
Kolumbijscy żołnierze walczą na Ukrainie. Ujawniono, ile zarabiają

Od lutego 2022 roku około 2 tys. najemników z Kolumbii podpisało kontrakty z ukraińskim wojskiem – informuje w poniedziałek "Die Welt". W większości przypadków pełnią oni służbę jako piechota, co ma stanowić istotne wzmocnienie dla armii zmagającej się z niedoborem kadr.

GIS ostrzega: w popularnych chrupkach wykryto gluten Wiadomości
GIS ostrzega: w popularnych chrupkach wykryto gluten

Główny Inspektorat Sanitarny ostrzega przed obecnością glutenu w partii chrupek kukurydzianych oznakowanych jako bezglutenowe. Spożycie produktu przez osoby z alergią bądź nietolerancją na gluten może wywołać wystąpienie reakcji alergicznej.

Pilny komunikat NFZ z ostatniej chwili
Pilny komunikat NFZ

Oszuści znów podszywają się pod Narodowy Fundusz Zdrowia. Tym razem chodzi o zwrot kosztu zakupu leków – informuje w komunikacie NFZ.

Poseł KO zmaga się z chorobą. Opublikował poruszający wpis z ostatniej chwili
Poseł KO zmaga się z chorobą. Opublikował poruszający wpis

Paweł Bliźniuk, poseł Koalicji Obywatelskiej, podzielił się w mediach społecznościowych szczerym i emocjonalnym wpisem. W poruszających słowach ujawnił, że zmaga się z nowotworem. Jego wiadomość to nie tylko osobiste wyznanie, ale też ważny apel do wszystkich o regularne badania i troskę o zdrowie.

Sąd uchylił wyrok pedofilowi, bo orzekał neosędzia. Mocne słowa prezesa PiS z ostatniej chwili
Sąd uchylił wyrok pedofilowi, bo orzekał "neosędzia". Mocne słowa prezesa PiS

Sąd Apelacyjny w Poznaniu uchylił wyrok pedofilowi, bo orzekał "neosędzia". "To, co dzieje się w sądach, wygląda na spłacanie politycznych długów za poparcie Platformy w wyborach parlamentarnych" – oświadczył prezes PiS Jarosław Kaczyński.

REKLAMA

Rusza kampania "Kolej na Młodych"

Kariera zawodowa to długa i wymagająca podróż. To, jak ją pokonamy zależy w dużej mierze od nas samych. Czy młode pokolenie, które dopiero wchodzi na rynek pracy wie jak świadomie pokierować swoim życiem zawodowym?
 Rusza kampania
/ Tygodnik Solidarność nr 36/2021

Z początkiem września, a więc wraz z rozpoczęciem roku szkolnego na dworcach PKP w całej Polsce pojawiły się plakaty i banery informacyjne kampanii edukacyjnej Kolej na Młodych, organizowanej przez Tygodnik Solidarność, portal Tysol.pl oraz Krajową Sekcję Młodych NSZZ Solidarność.

„Kolej na Młodych”, jest projektem edukacyjnym, skierowanym do młodego pokolenia, które dopiero wchodzi na rynek pracy. Mowa o uczniach szkół średnich, studentach oraz osobach, które niedawno podjęły aktywność zawodową.

ZOBACZ STRONĘ KOLEJNAMLODYCH.PL

Skąd pomysł na realizację takiej kampanii? Jak pokazują wszelkie badania i nasze obserwacje, młodzi Polacy posiadają niewystarczającą wiedzę na temat świata pracy. Nie dotyczy to tylko stricte obowiązków i praw pracowniczych zawartych w kodeksie pracy, ale też szeregu zagadnień z którymi pracownicy muszą się mierzyć w XXI w.

Młody człowiek trafiając do swojej pierwszej pracy, często nie zdaje sobie sprawy z tego co może, co musi, a czego absolutnie nie powinien robić jako pracownik. Daje to przestrzeń do różnego rodzaju nieporozumień, nadużyć, a w dalszej kolejności do frustracji i konfliktów na linii pracownik-pracodawca.

Jako redakcja Tygodnik Solidarność i Tysol.pl wraz z Krajową Sekcją Młodych NSZZ Solidarność chcemy w przystępny sposób przekazać młodemu pokoleniu, że mogą wpływać na to jak wygląda ich miejsce pracy, że warto wziąć za nie odpowiedzialność i stać się pracownikiem świadomym, a przede wszystkim zaangażowanym w życie zakładu pracy. Dbanie o własne warunki pracy zaprocentuje nie tylko jemu, ale też pracodawcy na lata.

Tak zorientowana osoba przestanie być jedynie „turystą” w przedsiębiorstwie, który przy pierwszej lepszej okazji je opuści, a dojrzałym i odpowiedzialnym pracownikiem, który sam będzie czuć się ważną częścią firmy, a nie jedynie śrubką, którą można wymienić.

Dlatego stworzyliśmy kompendium wiedzy, którą dobrze posiadać jako młody pracownik, by jak najszybciej odnaleźć się na rynku pracy. Na stronie www.kolejnamlodych.pl będzie można dowiedzieć się:

  • jak efektywnie wykorzystać swoje wykształcenie i kompetencje na rynku pracy. Pokażemy jak znaleźć dobrego pracodawcę i czym go do siebie przekonać. To sprawi, że bardziej świadomie będziesz kierować swoją karierą zawodową;
  • o rodzajach umów jakie można zawrzeć z pracodawcą i jakie wynikają z nich prawa, ale też obowiązki dla pracownika. To podstawa, by nie dać się oszukiwać, ale też być fair wobec przełożonych;
  • że współpraca i otwarty dialog w miejscu pracy to najlepsza forma zagwarantowania sobie lepszych warunków na co dzień. W końcu praca stanowi dużą część naszego życia, ale nie zapominamy o czasie wolnym od pracy. Zachowanie równowagi między światem służbowym i prywatnym to klucz, by czuć się dobrze w nich obu.

 

 

Z kampanią nieprzypadkowo ruszamy właśnie teraz, we wrześniu i dalej w październiku, gdy przez dworce kolejowe będą przewijać się tysiące młodych osób w drodze do szkoły, na uczelnie i do swoich pierwszych prac.

Chcemy, by w tym czasie mieli okazję zapoznać się z naszymi radami, zainteresowali się tematyką pracowniczą i tym, jak być pracownikiem świadomym i odpowiedzialnym. Krótko mówiąc: przyszła kolej na młodych!

W ramach kampanii na przełomie września zostanie zorganizowana debata z udziałem ekspertów nt. spraw pracowniczych w kontekście młodego pokolenia. Na łamach Tygodnika Solidarność i Tysol.pl regularnie będziemy publikować treści edukacyjne nie tylko dla młodzieży. Zachęcamy do śledzenia naszej akcji.

Autorem projektu jest Konrad Wernicki z Tygodnika Solidarność.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe