Gerard Skroński dla "TS": W OTP mamy najbardziej rewolucyjny sposób wynagradzania kierowców

Pracodawca zdaje sobie sprawę, że korzystne warunki wynagradzania pozytywnie wpływają na jakość pracy zatrudnionych w spółce osób - mówi Gerard Skroński, przewodniczący Komisji Zakładowej NSZZ Solidarność w OTP SA z grupy Trans Polonia, w rozmowie z Izabelą Kozłowską.
W. Obremski Gerard Skroński dla "TS": W OTP mamy najbardziej rewolucyjny sposób wynagradzania kierowców
W. Obremski / KK Solidarność
– OTP SA to nowa spółka, choć ma wieloletnie doświadczenie w branży transportowej…
– W 2015 roku zapadła decyzja o sprzedaży spółki Orlen Transport z grupy kapitałowej Orlen na rzecz podmiotu zewnętrznego. Wśród pracowników zrodził się niepokój, bo mieliśmy być wyłączeni z wielkiego koncernu na rzecz prywatnego podmiotu. Rozpisano przetargi, do których zgłosiło się kilka firm. Spółka PKN Orlen wybrała ofertę firmy Trans Polonia SA. Przekształcenie odbyło się na zasadzie przekształcenia właścicielskiego. Oznacza to, że spółka Orlen Transport zmieniła nazwę na OTP SA i pozostaje naszym pracodawcą, ale właścicielem jest firma Trans Polonia SA. Jednym z naszych największych kontrahentów w dalszym ciągu jest PKN Orlen. Informacja o tym została ogłoszona w listopadzie 2015 roku, a 1 marca 2016 roku oficjalnie naszym właścicielem stała się Trans Polonia Group. Po połączeniu jesteśmy dominującą firmą na terenie Polski w przewozie materiałów niebezpiecznych.

– Strona pracownicza miała szansę wypowiedzieć się w sprawie zmian w firmie?
– Należy podkreślić, że pozytywnie nas zaskoczyły także negocjacje. Od początku do końca były prowadzone intensywne rozmowy także ze związkami zawodowymi. Nie były proste, ale ich jakość była bardzo dobra. Nasza organizacja zakładowa funkcjonująca w Orlen Transport SA jest członkiem Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ Solidarność, dlatego w trakcie prowadzonych z właścicielem negocjacji sekcja wspierała nas merytorycznie i prawnie. Od początku rozmów stawialiśmy jasne warunki, które w naszej ocenie były kluczowym gwarantem dla pracowników. Dla nas oczywistym było, że przy przekształceniu własnościowym konieczne jest wprowadzenie zmian w systemie płacowym, który dotychczas obowiązywał.

– Dlaczego zależało Państwu na tej zmianie?
– Chodziło nam o to, żeby warunki, które organizacja zakładowa wynegocjuje z nowym pracodawcą, były na tyle czytelne, żeby kierowca przychodzący do pracy był w stanie policzyć, ile w danym miesiącu zarobi. Żeby system płacowy w końcu był zrozumiały i klarowny.

– To był jedyny Państwa postulat?
– Zajmujemy się przewozem materiałów niebezpiecznych, dlatego firma zatrudnia około 500 wysoko wyspecjalizowanych kierowców. W trakcie negocjacji domagaliśmy się także gwarancji utrzymania zatrudnienia oraz respektowania należnych nam praw pracowniczych. Gwarancję taką otrzymaliśmy.

Cały artykuł w najnowszym 43 numerze "TS". Dostępny też w wersji cyfrowej tutaj

Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

POLECANE
Prezydent Duda skierował do Sejmu projekt. Jest komunikat BBN z ostatniej chwili
Prezydent Duda skierował do Sejmu projekt. Jest komunikat BBN

Prezydent skierował do Sejmu projekt ustawy ws. wzmacniania zdolności państwa do przeciwdziałania zagrożeniom - poinformowało w czwartek BBN. Zgodnie z prezydencką propozycją m.in. miałoby powstać Dowództwo Połączonych Rodzajów Sił Zbrojnych.

Ulicami Warszawy przeszedł Marsz Suwerenności. Prawo unijne nie może stać ponad Konstytucją z ostatniej chwili
Ulicami Warszawy przeszedł Marsz Suwerenności. "Prawo unijne nie może stać ponad Konstytucją"

Marsz rozpoczął się 1 maja o godz. 14 na Placu Konstytucji w Warszawie. Było to symboliczne nawiązanie do prymatu naszego prawa w Polsce. Prawo unijne nie może stać ponad Konstytucją oraz ustawami uchwalanymi przez polski parlament. 

Katastrofa demograficzna w Niemczech z ostatniej chwili
Katastrofa demograficzna w Niemczech

Mała liczba urodzeń w Niemczech. Tak źle nie było od wielu lat. O sprawie alarmuje Welt.de.

Zapaść inwestycji zagranicznych w Niemczech z ostatniej chwili
Zapaść inwestycji zagranicznych w Niemczech

Jak donosi niemiecki dziennik "Die Welt", z roku na rok spada poziom inwestycji zagranicznych w Niemczech.

To koniec. Jest komunikat w sprawie króla Karola III z ostatniej chwili
To koniec. Jest komunikat w sprawie króla Karola III

Dobra wiadomość z Pałacu Buckingham. To koniec nieobecności króla Karola III. Monarcha wraca do uczestniczenia w oficjalnych wydarzeniach publicznych, czego zaprzestał w lutym po zdiagnozowaniu u niego nowotworu.

Jarosław Kaczyński: Wybory do PE są o tym, byśmy pozostali państwem suwerennym i niepodległym z ostatniej chwili
Jarosław Kaczyński: Wybory do PE są o tym, byśmy pozostali państwem suwerennym i niepodległym

– Wybory do Parlamentu Europejskiego są o tym, byśmy pozostali państwem istniejącym, państwem suwerennym i państwem niepodległym – powiedział prezes PiS Jarosław Kaczyński w czwartek podczas konwencji w Kielcach.

Znana polska piosenkarka przeszła poważną operację z ostatniej chwili
Znana polska piosenkarka przeszła poważną operację

Znana polska piosenkarka przeszła poważną operację. Ujawniła, co się stało.

Oficjalnie: PiS przedstawił liderów list do Parlamentu Europejskiego z ostatniej chwili
Oficjalnie: PiS przedstawił liderów list do Parlamentu Europejskiego

Była premier, a obecnie europoseł Beata Szydło, europoseł Joachim Brudziński, b. szef MSWiA Mariusz Kamiński, b. wiceszef MSWiA Maciej Wąsik oraz b. prezes Orlenu Daniel Obajtek są wśród liderów list PiS w wyborach do Parlamentu Europejskiego.

Kijów: Trwa demontaż pomnika upamiętniającego ugodę perejasławską, w ramach której Chmielnicki oddał Ukrainę Rosji z ostatniej chwili
Kijów: Trwa demontaż pomnika upamiętniającego ugodę perejasławską, w ramach której Chmielnicki oddał Ukrainę Rosji

Kijowska Miejska Administracja Państwowa na oficjalnym kanale na Telegramie informuje, że rozpoczęto demontaż granitowej monumentalnej kompozycji ku czci kozackiej Rady Perejasławskiej pod Łukiem Wolności Narodu Ukraińskiego. 

 Niepokojące dane z polskich dróg. Policja apeluje o ostrożność z ostatniej chwili
Niepokojące dane z polskich dróg. Policja apeluje o ostrożność

Od wtorku do środy włącznie na polskich drogach doszło do 159 wypadków, w których zginęło 16 osób, a 186 zostało rannych – poinformował PAP nadkom. Robert Opas z Biura Ruchu Drogowego KGP. W tym czasie policjanci zatrzymali prawie 600 nietrzeźwych kierujących.

REKLAMA

Gerard Skroński dla "TS": W OTP mamy najbardziej rewolucyjny sposób wynagradzania kierowców

Pracodawca zdaje sobie sprawę, że korzystne warunki wynagradzania pozytywnie wpływają na jakość pracy zatrudnionych w spółce osób - mówi Gerard Skroński, przewodniczący Komisji Zakładowej NSZZ Solidarność w OTP SA z grupy Trans Polonia, w rozmowie z Izabelą Kozłowską.
W. Obremski Gerard Skroński dla "TS": W OTP mamy najbardziej rewolucyjny sposób wynagradzania kierowców
W. Obremski / KK Solidarność
– OTP SA to nowa spółka, choć ma wieloletnie doświadczenie w branży transportowej…
– W 2015 roku zapadła decyzja o sprzedaży spółki Orlen Transport z grupy kapitałowej Orlen na rzecz podmiotu zewnętrznego. Wśród pracowników zrodził się niepokój, bo mieliśmy być wyłączeni z wielkiego koncernu na rzecz prywatnego podmiotu. Rozpisano przetargi, do których zgłosiło się kilka firm. Spółka PKN Orlen wybrała ofertę firmy Trans Polonia SA. Przekształcenie odbyło się na zasadzie przekształcenia właścicielskiego. Oznacza to, że spółka Orlen Transport zmieniła nazwę na OTP SA i pozostaje naszym pracodawcą, ale właścicielem jest firma Trans Polonia SA. Jednym z naszych największych kontrahentów w dalszym ciągu jest PKN Orlen. Informacja o tym została ogłoszona w listopadzie 2015 roku, a 1 marca 2016 roku oficjalnie naszym właścicielem stała się Trans Polonia Group. Po połączeniu jesteśmy dominującą firmą na terenie Polski w przewozie materiałów niebezpiecznych.

– Strona pracownicza miała szansę wypowiedzieć się w sprawie zmian w firmie?
– Należy podkreślić, że pozytywnie nas zaskoczyły także negocjacje. Od początku do końca były prowadzone intensywne rozmowy także ze związkami zawodowymi. Nie były proste, ale ich jakość była bardzo dobra. Nasza organizacja zakładowa funkcjonująca w Orlen Transport SA jest członkiem Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ Solidarność, dlatego w trakcie prowadzonych z właścicielem negocjacji sekcja wspierała nas merytorycznie i prawnie. Od początku rozmów stawialiśmy jasne warunki, które w naszej ocenie były kluczowym gwarantem dla pracowników. Dla nas oczywistym było, że przy przekształceniu własnościowym konieczne jest wprowadzenie zmian w systemie płacowym, który dotychczas obowiązywał.

– Dlaczego zależało Państwu na tej zmianie?
– Chodziło nam o to, żeby warunki, które organizacja zakładowa wynegocjuje z nowym pracodawcą, były na tyle czytelne, żeby kierowca przychodzący do pracy był w stanie policzyć, ile w danym miesiącu zarobi. Żeby system płacowy w końcu był zrozumiały i klarowny.

– To był jedyny Państwa postulat?
– Zajmujemy się przewozem materiałów niebezpiecznych, dlatego firma zatrudnia około 500 wysoko wyspecjalizowanych kierowców. W trakcie negocjacji domagaliśmy się także gwarancji utrzymania zatrudnienia oraz respektowania należnych nam praw pracowniczych. Gwarancję taką otrzymaliśmy.

Cały artykuł w najnowszym 43 numerze "TS". Dostępny też w wersji cyfrowej tutaj


Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

Polecane
Emerytury
Stażowe