Technologiczna innowacja w Wiedniu. Autobusy bez kierowcy w komunikacji miejskiej

Bezzałogowe autobusy mają od 2019 r. kursować na liniach miejskich w nowej dzielnicy Wiednia, Seestadt Aspern.
/ screen youtube
Latem 2017 r. rusza w Wiedniu projekt badawczy mający na celu wprowadzenie inteligentnych, bezzałogowych autobusów do komunikacji miejskiej. Środki finansowe na rozwój projektu, który ma zwiększyć wydajność oraz niezawodność działania pojazdów bezzałogowych pochodzą z austriackiego Ministerstwa Transportu.

Na pierwszej w pełni automatycznej trasie w Wiedniu kursować ma mały autobus Navya Arma. Oferuje on miejsce dla maksymalnie 11 pasażerów, a napędzany jest silnikiem elektrycznym. Już dzisiaj pokonuje różne trasy próbne, ale zanim tym małym autobusem pojadą pasażerowie, muszą zostać podjęte pewne kroki m.in. dotyczące wszelkich czynników technologicznych i uregulowań prawnych.

Przy projekcie auto.Bus Seestadt współpracują: Wiener Linien czyli Wiedeńskie Linie Komunikacyjne, Austrian Institute of Technology, KFV-Kuratorium Bezpieczeństwa Transportu, TÜV Austria jak również Siemens AG Austria oraz francuski producent autobusów NAVYA. Sama liczba partnerów konsorcjum świadczy o kompleksowości przedsięwzięcia.

Zrównoważony wzrost wydajności i zwiększenie bezpieczeństwa bezzałogowych pojazdów są priorytetowe. Ich osiągnięcie pozwoli na uruchomienie linii autobusowej w dzielnicy Wiednia Seestadt Aspern w realnych warunkach - z przystankami, rozkładem jazdy i prawdziwymi pasażerami. Równie ważne co dalszy rozwój sensoryki są akceptacja ze strony pasażerów, wypracowanie niezbędnych warunków ramowych jak również funkcjonalne bezpieczeństwo i zabezpieczenie wykorzystywanych systemów IT.

Te aspekty będą badane w trakcie projektu, aby ostatecznie umożliwić włącznie autobusów bezzałogowych do zróżnicowanego systemu transportu austriackiej stolicy. Seestadt Aspern to najmłodsza dzielnica Wiednia wybudowana na północnym wschodzie miasta i pierwszy zakrojony na tak dużą skalę projekt urbanistyczny opierający się na ideach smart city.

Powstające tam budynki, takie jak np. pierwszy na świecie drewniany wieżowiec, mają wykorzystywać najnowsze technologie i odnawialne źródła energii. Dopełnieniem idei smart city w Seestadt Aspern ma być zrównoważony i inteligentny transport publiczny wykorzystujący m.in. autobusy bezzałogowe.

#REKLAMA_POZIOMA#

Źródło: Kurier PAP

 

POLECANE
Drony przy trasie lotu Zełenskiego. Irlandia podniosła alarm gorące
Drony przy trasie lotu Zełenskiego. Irlandia podniosła alarm

Irlandzkie służby wszczęły alarm, gdy w pobliżu zaplanowanej trasy lotu ukraińskiej delegacji dostrzeżono kilka niezidentyfikowanych dronów. Media podkreślają, że bezzałogowce pojawiły się w miejscu, w którym samolot Zełenskiego miał być zgodnie z pierwotnym harmonogramem.

Ważny komunikat dla powiatu ostrowskiego pilne
Ważny komunikat dla powiatu ostrowskiego

Rządowe Centrum Bezpieczeństwa ostrzegło w czwartek, że w miejscowościach Rostki Wielkie, Rostki Piotrowice, Podgórze Gazdy oraz Zawisty Nadbużne w powiecie ostrowskim woda jest niezdatna do spożycia i celów sanitarno-higienicznych.

Żurek chce delegalizacji partii Brauna. Bogucki: Niech się sam zdelegalizuje polityka
Żurek chce delegalizacji partii Brauna. Bogucki: "Niech się sam zdelegalizuje"

Spór o Konfederację Korony Polskiej przybiera na sile, a po kolejnych żądaniach jej rozwiązania głos zabrał minister prezydenta Zbigniew Bogucki, który w ostrych słowach na antenie Radia Zet skomentował działania ministra Waldemara Żurka.

Zamykanie porodówek. Zajączkowska: To jest realne piekło kobiet gorące
Zamykanie porodówek. Zajączkowska: To jest realne piekło kobiet

„To jest realne piekło kobiet” - skomentowała rządowe plany zamykania porodówek eurodeputowana Ewa Zajączkowska-Hernik (Konfederacja).

Kazik Staszewski na intensywnej terapii. „Bliski końca drogi byłem” Wiadomości
Kazik Staszewski na intensywnej terapii. „Bliski końca drogi byłem”

Stan zdrowia Kazika Staszewskiego gwałtownie się pogorszył, a muzyk trafił na OIOM po komplikacjach związanych z wcześniejszym zabiegiem. Jak relacjonuje, lekarze mówią nawet o ryzyku sepsy.

Szef węgierskiego MSZ: Era oczekiwania na pozwolenie z Berlina dawno już minęła gorące
Szef węgierskiego MSZ: Era oczekiwania na pozwolenie z Berlina dawno już minęła

„Węgry nie potrzebują już akceptacji Berlina czy Brukseli dla podejmowania decyzji w obszarze polityki zagranicznej” - oświadczył szef węgierskiej dyplomacji Peter Szijjarto cytowany przez „The Budapest Times”.

Ideologia gender przegrywa w Wielkiej Brytanii, ale ciągle walczy tylko u nas
Ideologia gender przegrywa w Wielkiej Brytanii, ale ciągle walczy

W Wielkiej Brytanii, która przodowała do niedawna w promowaniu ideologii gender, zachodzą wielkie zmiany. Na Wyspach zamknięto bowiem klinki transujące dzieci, zakazano łatwego „zmieniania płci” u nieletnich i ogłoszono, że mężczyzna nie może stać się kobietą. Jedni powiedzą, że to jakieś podstawy i zdrowy rozsądek, inni zaś będą pamiętali: ideologia gender jeszcze niedawno była państwową ideologią w UK. Zmiany te wiele więc znaczą i trzeba na nie patrzeć z perspektywy Zachodu, na którego to politykę transseksualne lobby ma ogromny wpływ od wielu dekad.

Sejm zdecydował o utajnieniu posiedzenia. Bosak zdradza, czego ma dotyczyć wystąpienie Tuska polityka
Sejm zdecydował o utajnieniu posiedzenia. Bosak zdradza, czego ma dotyczyć wystąpienie Tuska

Prezydium Sejmu na wniosek premiera Donalda Tuska, zgodziło się utajnić piątkowy punkt obrad, podczas którego szef rządu ma przedstawić pilną informację dotyczącą bezpieczeństwa państwa. Jak poinformował wicemarszałek Sejmu Krzysztof Bosak, zamknięta część potrwa około półtorej godziny.

I prezes SN: Wzywam ministra sprawiedliwości do zaprzestania kierowania gróźb wobec sędziów gorące
I prezes SN: Wzywam ministra sprawiedliwości do zaprzestania kierowania gróźb wobec sędziów

I prezes SN Małgorzata Manowska oceniła, że obecne stanowisko szefa Ministerstwa Sprawiedliwości Waldemara Żurka „wpisuje się w szerszą skalę ataków na niezależność sądów”.

Afera na Eurowizji. Kraje wycofują się z konkursu Wiadomości
Afera na Eurowizji. Kraje wycofują się z konkursu

Decyzja o dopuszczeniu Izraela do Eurowizji wywołała natychmiastowy sprzeciw czterech państw, które ogłosiły rezygnację z udziału w przyszłorocznym konkursie w Wiedniu.

REKLAMA

Technologiczna innowacja w Wiedniu. Autobusy bez kierowcy w komunikacji miejskiej

Bezzałogowe autobusy mają od 2019 r. kursować na liniach miejskich w nowej dzielnicy Wiednia, Seestadt Aspern.
/ screen youtube
Latem 2017 r. rusza w Wiedniu projekt badawczy mający na celu wprowadzenie inteligentnych, bezzałogowych autobusów do komunikacji miejskiej. Środki finansowe na rozwój projektu, który ma zwiększyć wydajność oraz niezawodność działania pojazdów bezzałogowych pochodzą z austriackiego Ministerstwa Transportu.

Na pierwszej w pełni automatycznej trasie w Wiedniu kursować ma mały autobus Navya Arma. Oferuje on miejsce dla maksymalnie 11 pasażerów, a napędzany jest silnikiem elektrycznym. Już dzisiaj pokonuje różne trasy próbne, ale zanim tym małym autobusem pojadą pasażerowie, muszą zostać podjęte pewne kroki m.in. dotyczące wszelkich czynników technologicznych i uregulowań prawnych.

Przy projekcie auto.Bus Seestadt współpracują: Wiener Linien czyli Wiedeńskie Linie Komunikacyjne, Austrian Institute of Technology, KFV-Kuratorium Bezpieczeństwa Transportu, TÜV Austria jak również Siemens AG Austria oraz francuski producent autobusów NAVYA. Sama liczba partnerów konsorcjum świadczy o kompleksowości przedsięwzięcia.

Zrównoważony wzrost wydajności i zwiększenie bezpieczeństwa bezzałogowych pojazdów są priorytetowe. Ich osiągnięcie pozwoli na uruchomienie linii autobusowej w dzielnicy Wiednia Seestadt Aspern w realnych warunkach - z przystankami, rozkładem jazdy i prawdziwymi pasażerami. Równie ważne co dalszy rozwój sensoryki są akceptacja ze strony pasażerów, wypracowanie niezbędnych warunków ramowych jak również funkcjonalne bezpieczeństwo i zabezpieczenie wykorzystywanych systemów IT.

Te aspekty będą badane w trakcie projektu, aby ostatecznie umożliwić włącznie autobusów bezzałogowych do zróżnicowanego systemu transportu austriackiej stolicy. Seestadt Aspern to najmłodsza dzielnica Wiednia wybudowana na północnym wschodzie miasta i pierwszy zakrojony na tak dużą skalę projekt urbanistyczny opierający się na ideach smart city.

Powstające tam budynki, takie jak np. pierwszy na świecie drewniany wieżowiec, mają wykorzystywać najnowsze technologie i odnawialne źródła energii. Dopełnieniem idei smart city w Seestadt Aspern ma być zrównoważony i inteligentny transport publiczny wykorzystujący m.in. autobusy bezzałogowe.

#REKLAMA_POZIOMA#

Źródło: Kurier PAP


 

Polecane