Polityka w sieci: Jak sieć reaguje na ograniczenie handlu w niedziele
Definicje:
Zasięg w sieci: Liczba osób w sieci, do których mogła dotrzeć dana informacja.
Interakcje: Czynności wykonywane w mediach społecznościowych: Polubienie, Komentarz, Udostępnienie.

Dane jednoznacznie wskazują, że o akcji #zakazhanldu wie praktycznie każdy użytkownik sieci.
Szczegółowa analiza źródeł dyskusji wskazuję, że kluczową rolę w dystrybucji treści związanych z tematem odgrywa Facebook.

Warto zaznaczyć, że obecnie Facebook to największy kanał mediów społecznościowych w Polsce. Analiza danych wskazuje, że najwięcej interakcji oraz zasięgu w temacie #zakazhandlu zbudowano właśnie w tym kanale.

Tak duża liczba interakcji, w tym ponad 265K komentarzy, może wskazywać na ogromne emocje oraz możliwość dużej manipulacji tematem.
Analiza zainteresowania tematem wskazuje na bardzo dynamiczny przyrost.

Zainteresowanie goegraficzne

Kluczowe pytania.

Suma wzmianek w badanym okresie: 77

Największe zainteresowanie tematem wypadało w okresie 9.2016 - prawie 13,5MLN / 56K liczba wzmianek oraz 03.02017 - 9,5MLN. / 38K liczba wzmianek
Interakcje w analizowanym okresie

Tak duża liczba komentarzy może sugerować, że temat budzi ogromne emocje wśród użytkowników sieci.
Płeć użytkowników biorących udział w dyskusji

Szczegółowa analiza kanałów – Facebook:
Główne miejsca (profile), w których w analizowanym okresie toczyła się dyskusja dot. #Zakazhandlu. Dane wskazują zdecydowaną przewagę profili będących w opozycji do projektu.

TOP 10 najbardziej popularnych profili Facebook piszących o #zakazhndlu

Kolorowe kulki obrazują liczbę wpisów w temacie.
Im większa kulka tym więcej wpisów.
Umiejscowienie na siatce:
Bliżej lewej strony - większy zasięg
Wyżej -większa popularność (więcej interakcji)
Szczegółowa analiza kanałów - Twitter
Główne miejsca (profile), na których w analizowanym okresie toczyła się dyskusja dot. #Zakazhandlu.

TOP 10 najbardziej popularnych profili Twitter piszących o #zakazhndlu

Komentarz
Z zebranych danych płyną następujące wnioski:
1.Temat #zakahanldu jest znany praktycznie każdemu użytkownikowi sieci
2.Zarówno liczba wzmianek jak i interakcji mówią o tym, że temat budzi emocje internautów, co za tym idzie: rodzi możliwości manipulacji tematem.
3.Analiza kanałów, publikacji oraz mediów wskazuje, że twórcy projektu nie mają kontroli nad przekazem.
Reasumując, suma emocji odbiorców projektu w sieci może być bardzo negatywna, co w krótkiej i średniej perspektywie, niekorzystnie wpłynie na postrzeganie Solidarności w sieci.