Upadek niemieckiego giganta. To może wywołać reakcję łańcuchową

Co musisz wiedzieć?
- 13 października 2025 r. znana niemiecka firma DCP złożyła wniosek o niewypłacalność w Bremie.
- Zagrożonych jest 239 miejsc pracy w Bremie, Hamburgu i Duisburgu.
- Wniosek może objąć także spółkę córkę PCB.
Dettmer Container Packing ogłosił niewypłacalność
13 października 2025 r. spółka Dettmer Container Packing (DCP) zgłosiła niewypłacalność w sądzie rejonowym w Bremie. Spółka wyjaśniła, że powodem są utrzymujące się trudności gospodarcze i brak prognozy kontynuacji działalności. Jak informuje serwis merkur.de, DCP zatrudnia 148 osób, a spółka zależna PCB kolejne 91 – łącznie 239 pracowników w trzech lokalizacjach: 133 w Bremie, 75 w Hamburgu i 24 w Duisburgu.
DCP – czym zajmuje się spółka?
DCP to wyspecjalizowany dostawca usług pakowania kontenerów, przepakowywania i napraw. Firma była istotna dla przepływów towarów w portach Bremy i Hamburga. Oprócz klasycznego pakowania kontenerów do głównych obszarów działalności należały również optymalizacja przestrzeni ładunkowej, obsługa ciężkich towarów i naprawa kontenerów.
Co dalej?
Jak pisze serwis merkur.de, sąd ma po ukonstytuowaniu się rady wierzycieli wyznaczyć w tym tygodniu tymczasowego zarządcę. Jego ocena przesądzi o szansach restrukturyzacji. Wobec spółki zależnej PCB rozważany jest osobny wniosek o insolwencję, "prawdopodobny z uwagi na bardzo ścisłe powiązania obu podmiotów".
Udziałowcy – BLG Logistics oraz Dettmer Group – zapowiadają, że będą "konstruktywnie wspierać postępowanie w interesie załogi, kontrahentów i wierzycieli". Na razie działalność operacyjna ma być utrzymana.
- Niepokojące informacje z granicy. Komunikat Straży Granicznej
- Brutalny atak Ukraińców na polskiego kierowcę w Karlsruhe. Nowe informacje
- Komunikat IMGW: Pogoda na Wszystkich Świętych zaskoczy
- Pilny komunikat dla klientów PKO BP
- Nominat Bodnara „zmasakrował” w SN. Zarzut o niezdolność do orzekania sędziów powołanych po 2017 r.
- Komunikat dla mieszkańców woj. mazowieckiego
Upadłość wywoła reakcję łańcuchową?
Serwis zwraca uwagę, że rynek pakowania kontenerów jest kluczowym ogniwem łańcuchów dostaw, a przestoje szybko generują tzw. wąskie gardła. Sektor zmaga się z brakiem kierowców, wysokimi kosztami operacyjnymi, dużą konkurencją międzynarodową oraz zakłóceniami wynikającymi z napięć geopolitycznych. Część przewoźników ogranicza działalność w Niemczech, co dodatkowo zwiększa presję na marże i płynność.