Będzie mniej mięsa w Lidlu? Sieć rozpoczęła współpracę z WWF i chce nas przekonać do fleksitarianizmu

Ograniczenie mięsa ma pomóc ratować planetę. Tak przynajmniej twierdzą Lidl i WWF, którzy chcą nas przekonać do ograniczenia jego spożycia.
Lidl Będzie mniej mięsa w Lidlu? Sieć rozpoczęła współpracę z WWF i chce nas przekonać do fleksitarianizmu
Lidl / Flickr/Duurzaam Bedrijfsleven

Globalny system żywieniowy jest odpowiedzialny za 27 proc. emisji gazów cieplarnianych. Tak przynajmniej twierdzi organizacja ekologiczna WWF (World Wide Fund for Nature), powołując się na swój własny raport – „Bending the curve: The restorative power of planet-based diet”.

Dlatego WWF nawołuje do usunięcia mięsa z menu, a przynajmniej jego ograniczenia. Teraz do ekologów przyłączyła się niemiecka sieć handlowa Lidl. Chcą oni razem przekonać Polaków – jeśli nie od razu do weganizmu (czyli wyrzucenia z diety produktów zwierzęcych) to – do fleksitarianizmu (ograniczenia spożycia produktów zwierzęcych).

Lidl a zmiana klimatu

Przedstawiciele sieci Lidl przekonują, że są w stanie walczyć ze zmianami klimatycznymi za pomocą akcji promocyjnej.

– Zmiana klimatu to jeden z najważniejszych problemów współczesnego świata. Dlatego w Lidl Polska wdrożyliśmy strategię klimatyczną oraz od lat podejmujemy proekologiczne działania. Jednym z nich jest współpraca z Fundacją WWF Polska, która jest ekspertem w dziedzinie ochrony środowiska naturalnego. Głęboko wierzymy, że dzięki naszej wspólnej akcji klienci dowiedzą się, jak duży wpływ na Ziemię ma rodzaj spożywanych przez nas posiłków

– mówi w oficjalnym oświadczeniu Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska.

Najnowsza akcja promocyjna nie oznacza na razie, że w Lidlu będzie mniej mięsa. Sieć stawia na promocję warzyw i owoców. Przede wszystkim sezonowych. Na nich mają się też opierać promowane w ramach akcji przepisy kulinarne. Sieć zapewnia, że będzie promować żywność polskiego pochodzenia. 


 

POLECANE
Komunikat dla mieszkańców woj. podkarpackiego z ostatniej chwili
Komunikat dla mieszkańców woj. podkarpackiego

Osiem nowoczesnych autobusów trafia właśnie do dyspozycji pasażerów, podróżujących po Podkarpaciu, na trasy przejazdów obsługiwanych przez spółkę PKS S.A w Rzeszowie – poinformował Samorząd Województwa Podkarpackiego.

Rosja desperacko szuka żołnierzy. 100 tys. rubli za zwerbowanie znajomego do armii z ostatniej chwili
Rosja desperacko szuka żołnierzy. 100 tys. rubli za zwerbowanie znajomego do armii

W obliczu ogromnych strat na froncie Kreml uruchamia nowy sposób na łatanie braków kadrowych w wojsku. W Rosji ruszył program „Poleć znajomego do armii” – za każdego zwerbowanego kolegę można dostać nawet 100 tysięcy rubli.

Wiele zależy od Brauna. Nowy sondaż partyjny z ostatniej chwili
Wiele zależy od Brauna. Nowy sondaż partyjny

Koalicja Obywatelska wygrałaby wybory z poparciem 30,8 proc. Na drugim miejscu Prawo i Sprawiedliwość z wynikiem 26,7 proc. W Sejmie znalazłoby się pięć partii – wynika z najnowszego badania United Surveys dla Wirtualnej Polski.

Już nie CPK. Minister zapowiada zmianę nazwy polskiego portu z ostatniej chwili
Już nie CPK. Minister zapowiada zmianę nazwy polskiego portu

Centralny Port Komunikacyjny przechodzi do historii. Minister infrastruktury Dariusz Klimczak ogłosił, że projekt zmieni nazwę, bo – jak mówi – nie jest już scentralizowany i ma „poprawione parametry”.

Bruksela traci cierpliwość. Polska może zapłacić za blokadę ukraińskiego zboża pilne
Bruksela traci cierpliwość. Polska może zapłacić za blokadę ukraińskiego zboża

Komisja Europejska zapowiada możliwość wszczęcia procedury przeciwko Polsce za utrzymywanie embarga na ukraińskie zboże. Bruksela uznała, że jednostronne blokady są niezgodne z prawem Unii Europejskiej.

Bank Santander wydał komunikat z ostatniej chwili
Bank Santander wydał komunikat

Od 29 października 2025 r. usługa Samsung Pay jest dostępna dla klientów banku Santander.

Sprzedaż działki pod CPK. Wiceprezes spółki Dawtona ma dwie propozycje z ostatniej chwili
Sprzedaż działki pod CPK. Wiceprezes spółki Dawtona ma dwie propozycje

Wiceprezes Dawtony Piotr Wielgomas zapewnił, że nie spekuluje gruntami, na których ma powstać odcinek kolei dużych prędkości do CPK. W rozmowie z "Pulsem Biznesu" powiedział, że był zainteresowany kupnem ziemi, ponieważ planował długofalowe inwestycje w rozwijanie upraw.

NFZ wydał komunikat z ostatniej chwili
NFZ wydał komunikat

Narodowy Fundusz Zdrowia zmienia budżet o prawie 3,5 mld zł. Rośnie dotacja z budżetu państwa – informuje w nowym komunikacie NFZ.

Media: Edward Iordanescu odchodzi z Legii Warszawa z ostatniej chwili
Media: Edward Iordanescu odchodzi z Legii Warszawa

Rumuński szkoleniowiec Legii Warszawa Edward Iordanescu żegna się ze stanowiskiem. Taka decyzja miała zapaść w nocy z czwartku na piątek – wynika z nieoficjalnych ustaleń Przeglądu Sportowego Onet.

Karol Nawrocki liderem. Jest nowy sondaż z ostatniej chwili
Karol Nawrocki liderem. Jest nowy sondaż

Prezydent Karol Nawrocki niezmiennie cieszy się najwyższym zaufaniem wśród ankietowanych – wynika z najnowszego sondażu pracowni IBRiS dla Onetu.

REKLAMA

Będzie mniej mięsa w Lidlu? Sieć rozpoczęła współpracę z WWF i chce nas przekonać do fleksitarianizmu

Ograniczenie mięsa ma pomóc ratować planetę. Tak przynajmniej twierdzą Lidl i WWF, którzy chcą nas przekonać do ograniczenia jego spożycia.
Lidl Będzie mniej mięsa w Lidlu? Sieć rozpoczęła współpracę z WWF i chce nas przekonać do fleksitarianizmu
Lidl / Flickr/Duurzaam Bedrijfsleven

Globalny system żywieniowy jest odpowiedzialny za 27 proc. emisji gazów cieplarnianych. Tak przynajmniej twierdzi organizacja ekologiczna WWF (World Wide Fund for Nature), powołując się na swój własny raport – „Bending the curve: The restorative power of planet-based diet”.

Dlatego WWF nawołuje do usunięcia mięsa z menu, a przynajmniej jego ograniczenia. Teraz do ekologów przyłączyła się niemiecka sieć handlowa Lidl. Chcą oni razem przekonać Polaków – jeśli nie od razu do weganizmu (czyli wyrzucenia z diety produktów zwierzęcych) to – do fleksitarianizmu (ograniczenia spożycia produktów zwierzęcych).

Lidl a zmiana klimatu

Przedstawiciele sieci Lidl przekonują, że są w stanie walczyć ze zmianami klimatycznymi za pomocą akcji promocyjnej.

– Zmiana klimatu to jeden z najważniejszych problemów współczesnego świata. Dlatego w Lidl Polska wdrożyliśmy strategię klimatyczną oraz od lat podejmujemy proekologiczne działania. Jednym z nich jest współpraca z Fundacją WWF Polska, która jest ekspertem w dziedzinie ochrony środowiska naturalnego. Głęboko wierzymy, że dzięki naszej wspólnej akcji klienci dowiedzą się, jak duży wpływ na Ziemię ma rodzaj spożywanych przez nas posiłków

– mówi w oficjalnym oświadczeniu Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska.

Najnowsza akcja promocyjna nie oznacza na razie, że w Lidlu będzie mniej mięsa. Sieć stawia na promocję warzyw i owoców. Przede wszystkim sezonowych. Na nich mają się też opierać promowane w ramach akcji przepisy kulinarne. Sieć zapewnia, że będzie promować żywność polskiego pochodzenia. 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe