Według niemieckich ekologów dwulicowość niemieckiej Lufthansy szkodzi klimatowi

Niemiecka linia lotnicza Lufthansa wyznaczyła sobie ambitne cele w zakresie ochrony klimatu i dąży do osiągnięcia całkowitej neutralności klimatycznej do 2050 roku. Do 2030 roku Lufthansa zamierza zmniejszyć emisję netto CO2 o połowę w porównaniu z 2019 roku.
Samolot Airbus A380. Lufthansa Według niemieckich ekologów dwulicowość niemieckiej Lufthansy szkodzi klimatowi
Samolot Airbus A380. Lufthansa / Wikipedia CC BY-SA 3,0 de Wo st 01

Niemieccy ekolodzy sprawdzili hasła Lufthansy i doszli do wniosku, że koncern, który w ponad 80 procentach należy do małych akcjonariuszy, stawia głównie na mechanizm rekompensat. Linia lotnicza nazywa to enigmatycznie ofertą “Green Fares”. Emisje gazów cieplarnianych wywołane lotem, mają być bilansowane ograniczeniem emisji w innym zakresie. 

Czytaj również: Stan krytyczny i następna operacja. Dramatyczne informacje ws. Roberta Fico

Polska wstrzymuje projekty infrastrukturalne. Niemieccy eksperci wzywają do potężnego modernizacyjnego skoku

 

Green Fares - zapomnij, że trujesz!

Lufthansa od 15 lutego 2023 roku oferuje swoim klientom tzn. "zielone taryfy".

— Za pomocą jednego kliknięcia, uruchamiasz kompensację emisji CO2 związanych z lotem. Osiąga się to poprzez wykorzystanie 20 procent zrównoważonych paliw lotniczych (SAF) i 80 procent poprzez wkład w wysokiej jakości projekty ochrony klimatu na całym świecie - tak reklamuje Lufthansa mechanizm, który ma u wrażliwych na kwestie klimatyczne klientów wywołać spokój i przekonanie, że latając z Lufthansą zachowują się proklimatycznie.

Lecz certyfikowane projekty kompensacji emisji dwutlenku węgla, które są tak pozytywnie opisywane przez Lufthansę, nie podlegają właściwie obecnie żadnej kontroli i weryfikacji. Jest to fakt, który oburza ekologów. Ekolodzy mają także poważne zastrzeżenia co do obliczeń emisji CO2 i innych gazów wykazywanych przez Lufthansę. Linia lotnicza korzysta z kalkulatora offsetowego fundacji Myclimate, który zaniża zdaniem ekologów, rzeczywisty wpływ lotów na klimat.

Lufthansa w swojej ofercie rekompensat emisji CO2 w dużej mierze stawia na projekty ochrony lasów, które jednak nie mogą jednak zagwarantować, że będą one realizowane przez tak długi okres czasu. W przypadku emisji lotniczych, które pozostają, jak uważają ekolodzy, setki lat w atmosferze, rekompensacja musiałaby dotyczyć równie długoterminowych przedsięwzięć.

Lufthansa zwraca często uwagę na swoje zaangażowanie w Afryce, gdzie niemiecki koncern dba o klimat, przekazując niskoemisyjne kuchenki. Ekolodzy zbadali efekt tej ofensywy i oceniają ją jako nieskuteczną. Mniemane oszczędności CO2 są podobno zawyżone pod względem potencjału oszczędności, ponieważ opierają się wyłącznie na spekulacjach. Nie mamy możliwości sprawdzenia, w jaki sposób rodziny w Afryce będą korzystać z tych kuchenek w dłuższej perspektywie. Projekty te są generalnie z perspektywy ekologicznej dobre i ważne. Nie powinny być jednak wykorzystywane przez kraje zachodnie do ukrywania wysokich emisji CO2.

— Zamiast ograniczać lub unikać emisji, Lufthansa stawia na nieodpowiednie rekompensaty i sugeruje swoim klientom fałszywy zrównoważony rozwój

- ogłasza niemiecka organizacja Deutsche Umwelthilfe (DUH).

 

Ekolodzy stawiają Lufthansę przed sądem

DUH złożyła w kwietniu pozew o wydanie natychmiastowego zakazu takich form neutralizacji CO2, jaką stosuje Deutsche Lufthansa AG w Sądzie Okręgowym w Kolonii.

— Lufthansa korzysta z projektów, które nie mogą zagwarantować obiecanej neutralności klimatycznej pod względem emisji CO2. Wiele z nich działa przez zbyt krótki czas, aby nawet zacząć kompensować CO2 emitowany przez samoloty, który pozostaje w atmosferze przez dłuższy czas. Lufthansa zatem bezczelnie oszukuje klientów

- podaje DUH.

[Aleksandra Fedorska – dziennikarka pisząca dla polskich i niemieckich mediów, ekspert ds. gospodarki i Niemiec]


 

POLECANE
Karol Nawrocki o sytuacji na granicy z Niemcami: Zwołam Radę Gabinetową Wiadomości
Karol Nawrocki o sytuacji na granicy z Niemcami: Zwołam Radę Gabinetową

Prezydent elekt Karol Nawrocki zapowiedział w poniedziałek, że po zaprzysiężeniu na prezydenta, czyli po 6 sierpnia, zwoła Radę Gabinetową w sprawie sytuacji na zachodniej granicy z Niemcami. Podkreślił, że będzie chciał poznać wszelkie dane statystyczne dot. nielegalnych migrantów.

Starcie Donalda Tuska z Samuelem Pereirą Wiadomości
Starcie Donalda Tuska z Samuelem Pereirą

Podczas poniedziałkowej konferencji prasowej doszło do starcia między Donaldem Tuskiem z Samuelem Pereirą. Dziennikarz wPolsce24 zapytał się szefa rządu na temat nagrań udostępnionych przez jego stację. Chodzi o taśmy z udziałem Romana Giertycha.

Pokojowe cuda Trumpa tylko u nas
Pokojowe cuda Trumpa

Nie wiemy, ilu ludziom ocalił życie w ostatnich tygodniach Donald Trump. Nie da się tego policzyć. Jednak jest pewne, że wielu mieszkańcom Afryki i Azji.

Nie dam się zastraszyć. Robert Bąkiewicz odpowiada Tuskowi ws. Ruchu Obrony Granic Wiadomości
"Nie dam się zastraszyć". Robert Bąkiewicz odpowiada Tuskowi ws. Ruchu Obrony Granic

Lider Ruchu Obrony Granic Robert Bąkiewicz zamieścił oświadczenie ws. wypowiedzi premiera Donalda Tuska na temat sytuacji na granicy z Niemcami.

Kto będzie w Kancelarii Prezydenta odpowiadał za sprawy międzynarodowe? Karol Nawrocki ujawnił nazwisko polityka
Kto będzie w Kancelarii Prezydenta odpowiadał za sprawy międzynarodowe? Karol Nawrocki ujawnił nazwisko

Prezydent elekt Karol Nawrocki w rozmowie na antenie Polsat News poinformował, kto w jego kancelarii będzie odpowiadał za sprawy międzynarodowe.

Jacek Sasin o sytuacji w PiS: Nie zmienia się zwycięskiego lidera polityka
Jacek Sasin o sytuacji w PiS: Nie zmienia się zwycięskiego lidera

– Nie zmienia się zwycięskiego lidera w czasie wyścigu wyborczego, a my jesteśmy na początku drogi – podkreślił Jacek Sasin, komentując kongres PiS oraz wybór Jarosława Kaczyńskiego na prezesa ugrupowania.

Teheran nie zrezygnuje ze wzbogacania uranu? Jest komunikat ambasadora Iranu Wiadomości
Teheran nie zrezygnuje ze wzbogacania uranu? Jest komunikat ambasadora Iranu

Ambasador Iranu przy ONZ Amir Said Irawani zadeklarował, że jego kraj "nigdy nie przestanie wzbogacać uranu". Dyplomata argumentował w wywiadzie dla amerykańskiej telewizji CBS, że Teheran ma do tego "niezbywalne prawo" jako państwo-strona traktatu o nierozprzestrzenianiu broni jądrowej (NPT).

Andrzej Duda: Dziękuje wszystkim, którzy zaangażowali się w ochronę granicy Wiadomości
Andrzej Duda: Dziękuje wszystkim, którzy zaangażowali się w ochronę granicy

Prezydent Andrzej Duda podziękował wszystkim, którzy działają na granicy z Niemcami, m.in. tym osobom, które zaangażowały się w Ruch Obrony Granic.

Nowy komunikat Sądu Najwyższego. Tak wyglądała część protestów wyborczych Wiadomości
Nowy komunikat Sądu Najwyższego. Tak wyglądała część "protestów wyborczych"

Sąd Najwyższy opublikował dokumenty, którymi nie zajmie się w ramach protestów wyborczych. W komunikacie podkreśla, że otrzymał na przykład wydruki wiadomości mailowej od Romana Giertycha, w której znajdowała się instrukcja składania protestu wyborczego.

Kim był Tadeusz Duda? Sąsiedzi mordercy spod Limanowej przerywają milczenie z ostatniej chwili
Kim był Tadeusz Duda? Sąsiedzi mordercy spod Limanowej przerywają milczenie

Tadeusz Duda, 57-latek ze Starej Wsi pod Limanową, zabił swoją córkę i zięcia, a także ciężko ranił teściową. Choć dramatyczne wydarzenia rozegrały się w piątek 27 czerwca, z każdym dniem na jaw wychodzą kolejne szczegóły. Mieszkańcy Starej Wsi, Zalesia i Młyńczysk opowiadają o tym, kim był Duda i jak doszło do koszmaru, którym od kilku dni żyje cała Polska.

REKLAMA

Według niemieckich ekologów dwulicowość niemieckiej Lufthansy szkodzi klimatowi

Niemiecka linia lotnicza Lufthansa wyznaczyła sobie ambitne cele w zakresie ochrony klimatu i dąży do osiągnięcia całkowitej neutralności klimatycznej do 2050 roku. Do 2030 roku Lufthansa zamierza zmniejszyć emisję netto CO2 o połowę w porównaniu z 2019 roku.
Samolot Airbus A380. Lufthansa Według niemieckich ekologów dwulicowość niemieckiej Lufthansy szkodzi klimatowi
Samolot Airbus A380. Lufthansa / Wikipedia CC BY-SA 3,0 de Wo st 01

Niemieccy ekolodzy sprawdzili hasła Lufthansy i doszli do wniosku, że koncern, który w ponad 80 procentach należy do małych akcjonariuszy, stawia głównie na mechanizm rekompensat. Linia lotnicza nazywa to enigmatycznie ofertą “Green Fares”. Emisje gazów cieplarnianych wywołane lotem, mają być bilansowane ograniczeniem emisji w innym zakresie. 

Czytaj również: Stan krytyczny i następna operacja. Dramatyczne informacje ws. Roberta Fico

Polska wstrzymuje projekty infrastrukturalne. Niemieccy eksperci wzywają do potężnego modernizacyjnego skoku

 

Green Fares - zapomnij, że trujesz!

Lufthansa od 15 lutego 2023 roku oferuje swoim klientom tzn. "zielone taryfy".

— Za pomocą jednego kliknięcia, uruchamiasz kompensację emisji CO2 związanych z lotem. Osiąga się to poprzez wykorzystanie 20 procent zrównoważonych paliw lotniczych (SAF) i 80 procent poprzez wkład w wysokiej jakości projekty ochrony klimatu na całym świecie - tak reklamuje Lufthansa mechanizm, który ma u wrażliwych na kwestie klimatyczne klientów wywołać spokój i przekonanie, że latając z Lufthansą zachowują się proklimatycznie.

Lecz certyfikowane projekty kompensacji emisji dwutlenku węgla, które są tak pozytywnie opisywane przez Lufthansę, nie podlegają właściwie obecnie żadnej kontroli i weryfikacji. Jest to fakt, który oburza ekologów. Ekolodzy mają także poważne zastrzeżenia co do obliczeń emisji CO2 i innych gazów wykazywanych przez Lufthansę. Linia lotnicza korzysta z kalkulatora offsetowego fundacji Myclimate, który zaniża zdaniem ekologów, rzeczywisty wpływ lotów na klimat.

Lufthansa w swojej ofercie rekompensat emisji CO2 w dużej mierze stawia na projekty ochrony lasów, które jednak nie mogą jednak zagwarantować, że będą one realizowane przez tak długi okres czasu. W przypadku emisji lotniczych, które pozostają, jak uważają ekolodzy, setki lat w atmosferze, rekompensacja musiałaby dotyczyć równie długoterminowych przedsięwzięć.

Lufthansa zwraca często uwagę na swoje zaangażowanie w Afryce, gdzie niemiecki koncern dba o klimat, przekazując niskoemisyjne kuchenki. Ekolodzy zbadali efekt tej ofensywy i oceniają ją jako nieskuteczną. Mniemane oszczędności CO2 są podobno zawyżone pod względem potencjału oszczędności, ponieważ opierają się wyłącznie na spekulacjach. Nie mamy możliwości sprawdzenia, w jaki sposób rodziny w Afryce będą korzystać z tych kuchenek w dłuższej perspektywie. Projekty te są generalnie z perspektywy ekologicznej dobre i ważne. Nie powinny być jednak wykorzystywane przez kraje zachodnie do ukrywania wysokich emisji CO2.

— Zamiast ograniczać lub unikać emisji, Lufthansa stawia na nieodpowiednie rekompensaty i sugeruje swoim klientom fałszywy zrównoważony rozwój

- ogłasza niemiecka organizacja Deutsche Umwelthilfe (DUH).

 

Ekolodzy stawiają Lufthansę przed sądem

DUH złożyła w kwietniu pozew o wydanie natychmiastowego zakazu takich form neutralizacji CO2, jaką stosuje Deutsche Lufthansa AG w Sądzie Okręgowym w Kolonii.

— Lufthansa korzysta z projektów, które nie mogą zagwarantować obiecanej neutralności klimatycznej pod względem emisji CO2. Wiele z nich działa przez zbyt krótki czas, aby nawet zacząć kompensować CO2 emitowany przez samoloty, który pozostaje w atmosferze przez dłuższy czas. Lufthansa zatem bezczelnie oszukuje klientów

- podaje DUH.

[Aleksandra Fedorska – dziennikarka pisząca dla polskich i niemieckich mediów, ekspert ds. gospodarki i Niemiec]



 

Polecane
Emerytury
Stażowe