Według niemieckich ekologów dwulicowość niemieckiej Lufthansy szkodzi klimatowi

Niemiecka linia lotnicza Lufthansa wyznaczyła sobie ambitne cele w zakresie ochrony klimatu i dąży do osiągnięcia całkowitej neutralności klimatycznej do 2050 roku. Do 2030 roku Lufthansa zamierza zmniejszyć emisję netto CO2 o połowę w porównaniu z 2019 roku.
Samolot Airbus A380. Lufthansa Według niemieckich ekologów dwulicowość niemieckiej Lufthansy szkodzi klimatowi
Samolot Airbus A380. Lufthansa / Wikipedia CC BY-SA 3,0 de Wo st 01

Niemieccy ekolodzy sprawdzili hasła Lufthansy i doszli do wniosku, że koncern, który w ponad 80 procentach należy do małych akcjonariuszy, stawia głównie na mechanizm rekompensat. Linia lotnicza nazywa to enigmatycznie ofertą “Green Fares”. Emisje gazów cieplarnianych wywołane lotem, mają być bilansowane ograniczeniem emisji w innym zakresie. 

Czytaj również: Stan krytyczny i następna operacja. Dramatyczne informacje ws. Roberta Fico

Polska wstrzymuje projekty infrastrukturalne. Niemieccy eksperci wzywają do potężnego modernizacyjnego skoku

 

Green Fares - zapomnij, że trujesz!

Lufthansa od 15 lutego 2023 roku oferuje swoim klientom tzn. "zielone taryfy".

— Za pomocą jednego kliknięcia, uruchamiasz kompensację emisji CO2 związanych z lotem. Osiąga się to poprzez wykorzystanie 20 procent zrównoważonych paliw lotniczych (SAF) i 80 procent poprzez wkład w wysokiej jakości projekty ochrony klimatu na całym świecie - tak reklamuje Lufthansa mechanizm, który ma u wrażliwych na kwestie klimatyczne klientów wywołać spokój i przekonanie, że latając z Lufthansą zachowują się proklimatycznie.

Lecz certyfikowane projekty kompensacji emisji dwutlenku węgla, które są tak pozytywnie opisywane przez Lufthansę, nie podlegają właściwie obecnie żadnej kontroli i weryfikacji. Jest to fakt, który oburza ekologów. Ekolodzy mają także poważne zastrzeżenia co do obliczeń emisji CO2 i innych gazów wykazywanych przez Lufthansę. Linia lotnicza korzysta z kalkulatora offsetowego fundacji Myclimate, który zaniża zdaniem ekologów, rzeczywisty wpływ lotów na klimat.

Lufthansa w swojej ofercie rekompensat emisji CO2 w dużej mierze stawia na projekty ochrony lasów, które jednak nie mogą jednak zagwarantować, że będą one realizowane przez tak długi okres czasu. W przypadku emisji lotniczych, które pozostają, jak uważają ekolodzy, setki lat w atmosferze, rekompensacja musiałaby dotyczyć równie długoterminowych przedsięwzięć.

Lufthansa zwraca często uwagę na swoje zaangażowanie w Afryce, gdzie niemiecki koncern dba o klimat, przekazując niskoemisyjne kuchenki. Ekolodzy zbadali efekt tej ofensywy i oceniają ją jako nieskuteczną. Mniemane oszczędności CO2 są podobno zawyżone pod względem potencjału oszczędności, ponieważ opierają się wyłącznie na spekulacjach. Nie mamy możliwości sprawdzenia, w jaki sposób rodziny w Afryce będą korzystać z tych kuchenek w dłuższej perspektywie. Projekty te są generalnie z perspektywy ekologicznej dobre i ważne. Nie powinny być jednak wykorzystywane przez kraje zachodnie do ukrywania wysokich emisji CO2.

— Zamiast ograniczać lub unikać emisji, Lufthansa stawia na nieodpowiednie rekompensaty i sugeruje swoim klientom fałszywy zrównoważony rozwój

- ogłasza niemiecka organizacja Deutsche Umwelthilfe (DUH).

 

Ekolodzy stawiają Lufthansę przed sądem

DUH złożyła w kwietniu pozew o wydanie natychmiastowego zakazu takich form neutralizacji CO2, jaką stosuje Deutsche Lufthansa AG w Sądzie Okręgowym w Kolonii.

— Lufthansa korzysta z projektów, które nie mogą zagwarantować obiecanej neutralności klimatycznej pod względem emisji CO2. Wiele z nich działa przez zbyt krótki czas, aby nawet zacząć kompensować CO2 emitowany przez samoloty, który pozostaje w atmosferze przez dłuższy czas. Lufthansa zatem bezczelnie oszukuje klientów

- podaje DUH.

[Aleksandra Fedorska – dziennikarka pisząca dla polskich i niemieckich mediów, ekspert ds. gospodarki i Niemiec]


 

POLECANE
Najważniejsze, to nie drażnić Niemców tylko u nas
Najważniejsze, to nie drażnić Niemców

Trwa realna walka o Polskę, jej kształt, przyszłość i generalnie istnienie. Starcie miedzy prawda, a oczywistym i bijącym w oczy kłamstwem, bezczelnością w wielu przypadkach tak oczywista, że aż zapierająca dech w piersiach. Jednym z elementów tego starcia jest zmiana znaczenia słów, jest też i ściśle związana z powyższym konfrontacja w sferze historii przeplatającej się z nasza rzeczywistością.

Tadeusz Płużański: Nie-polscy marszałkowie Polski tylko u nas
Tadeusz Płużański: Nie-polscy marszałkowie Polski

3 maja 1945 r. dekretem Krajowej Rady Narodowej Michał Rola-Żymierski został mianowany marszałkiem Polski.A ponieważ komunistyczna KRN była tworem całkowicie marionetkowym wobec Moskwy, śmiało można powiedzieć, że renegata Żymierskiego marszałkiem Polski uczynił Józef Stalin. Co ma wspólnego z dwoma przedwojennymi marszałkami Polski: Józefem Piłsudskim i Edwardem Śmigłym-Rydzem. Nic.

Polski wynalazca zaprezentował latający ścigacz jak z Gwiezdnych Wojen gorące
Polski wynalazca zaprezentował latający ścigacz jak z Gwiezdnych Wojen

Tak spełnia się marzenia! Przed kilkoma dniami swoją światową premierę miał nowy latający rower, tworzony przez Tomasza Patana.

Kipi gniewem. Eksperci punktują księcia Harry'ego Wiadomości
"Kipi gniewem". Eksperci punktują księcia Harry'ego

Książę Harry znalazł się w ogniu krytyki. Po tym, jak przegrał sprawę w londyńskim Sądzie Apelacyjnym dotyczącą policyjnej ochrony, udzielił emocjonalnego wywiadu BBC. Wypowiedzi Harry’ego nie spotkały się jednak z przychylnością ekspertów.

Niepokojący bilans majówki na polskich drogach. Policja wydała komunikat Wiadomości
Niepokojący bilans majówki na polskich drogach. Policja wydała komunikat

Policja poinformowała o fatalnym bilansie majówki na polskich drogach. Zatrzymano prawie tysiąc nietrzeźwych kierowców.

Marco Rubio o przyszłości Polski i USA: „Nigdy nie jawiła się jaśniej” z ostatniej chwili
Marco Rubio o przyszłości Polski i USA: „Nigdy nie jawiła się jaśniej”

Nasza wspólna przyszłość nigdy nie jawiła się jaśniej - powiedział w sobotę sekretarz stanu USA Marco Rubio w oświadczeniu wydanym z okazji polskiego Święta Trzeciego Maja. Podkreślił, że Polska "radykalnie wzmocniła wspólne bezpieczeństwo" obu krajów.

Silny ból. Prezydent Serbii przerwał wizytę w USA pilne
"Silny ból". Prezydent Serbii przerwał wizytę w USA

Aleksandar Vuczić, prezydent Serbii, został w sobotę przyjęty do Wojskowej Akademii Medycznej w Belgradzie - poinformowało jego biuro. Stało się to krótko po jego powrocie ze Stanów Zjednoczonych, gdzie z powodów zdrowotnych przedwcześnie zakończył swoją wizytę.

GKS Katowice w żałobie. Nie żyje legenda klubu z ostatniej chwili
GKS Katowice w żałobie. Nie żyje legenda klubu

GKS Katowice poinformował o śmierci Sylwestra Wilczka, jednej z największych postaci w historii śląskiego hokeja. Były reprezentant Polski i trener zmarł w wieku 88 lat.

Hit, który pokochała młodzież. Twórcy zaskoczeni frekwencją Wiadomości
Hit, który pokochała młodzież. Twórcy zaskoczeni frekwencją

Ten film to prawdziwy hit. Od jego premiery minęły już dwa miesiące, a zainteresowanie wśród widzów wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie.

Mentzen: Uszczelnię granice, nie pozwolę na masowe migracje do Polski polityka
Mentzen: Uszczelnię granice, nie pozwolę na masowe migracje do Polski

Jeżeli zostanę prezydentem uszczelnię granice, nie pozwolę na masowe migracje do Polski - powiedział w sobotę na wiecu w Rypinie (woj. kujawsko-pomorskie) kandydat Konfederacji na prezydenta Sławomir Mentzen. Zapewnił, że będzie dbał o polskie interesy, a nie zagraniczne.

REKLAMA

Według niemieckich ekologów dwulicowość niemieckiej Lufthansy szkodzi klimatowi

Niemiecka linia lotnicza Lufthansa wyznaczyła sobie ambitne cele w zakresie ochrony klimatu i dąży do osiągnięcia całkowitej neutralności klimatycznej do 2050 roku. Do 2030 roku Lufthansa zamierza zmniejszyć emisję netto CO2 o połowę w porównaniu z 2019 roku.
Samolot Airbus A380. Lufthansa Według niemieckich ekologów dwulicowość niemieckiej Lufthansy szkodzi klimatowi
Samolot Airbus A380. Lufthansa / Wikipedia CC BY-SA 3,0 de Wo st 01

Niemieccy ekolodzy sprawdzili hasła Lufthansy i doszli do wniosku, że koncern, który w ponad 80 procentach należy do małych akcjonariuszy, stawia głównie na mechanizm rekompensat. Linia lotnicza nazywa to enigmatycznie ofertą “Green Fares”. Emisje gazów cieplarnianych wywołane lotem, mają być bilansowane ograniczeniem emisji w innym zakresie. 

Czytaj również: Stan krytyczny i następna operacja. Dramatyczne informacje ws. Roberta Fico

Polska wstrzymuje projekty infrastrukturalne. Niemieccy eksperci wzywają do potężnego modernizacyjnego skoku

 

Green Fares - zapomnij, że trujesz!

Lufthansa od 15 lutego 2023 roku oferuje swoim klientom tzn. "zielone taryfy".

— Za pomocą jednego kliknięcia, uruchamiasz kompensację emisji CO2 związanych z lotem. Osiąga się to poprzez wykorzystanie 20 procent zrównoważonych paliw lotniczych (SAF) i 80 procent poprzez wkład w wysokiej jakości projekty ochrony klimatu na całym świecie - tak reklamuje Lufthansa mechanizm, który ma u wrażliwych na kwestie klimatyczne klientów wywołać spokój i przekonanie, że latając z Lufthansą zachowują się proklimatycznie.

Lecz certyfikowane projekty kompensacji emisji dwutlenku węgla, które są tak pozytywnie opisywane przez Lufthansę, nie podlegają właściwie obecnie żadnej kontroli i weryfikacji. Jest to fakt, który oburza ekologów. Ekolodzy mają także poważne zastrzeżenia co do obliczeń emisji CO2 i innych gazów wykazywanych przez Lufthansę. Linia lotnicza korzysta z kalkulatora offsetowego fundacji Myclimate, który zaniża zdaniem ekologów, rzeczywisty wpływ lotów na klimat.

Lufthansa w swojej ofercie rekompensat emisji CO2 w dużej mierze stawia na projekty ochrony lasów, które jednak nie mogą jednak zagwarantować, że będą one realizowane przez tak długi okres czasu. W przypadku emisji lotniczych, które pozostają, jak uważają ekolodzy, setki lat w atmosferze, rekompensacja musiałaby dotyczyć równie długoterminowych przedsięwzięć.

Lufthansa zwraca często uwagę na swoje zaangażowanie w Afryce, gdzie niemiecki koncern dba o klimat, przekazując niskoemisyjne kuchenki. Ekolodzy zbadali efekt tej ofensywy i oceniają ją jako nieskuteczną. Mniemane oszczędności CO2 są podobno zawyżone pod względem potencjału oszczędności, ponieważ opierają się wyłącznie na spekulacjach. Nie mamy możliwości sprawdzenia, w jaki sposób rodziny w Afryce będą korzystać z tych kuchenek w dłuższej perspektywie. Projekty te są generalnie z perspektywy ekologicznej dobre i ważne. Nie powinny być jednak wykorzystywane przez kraje zachodnie do ukrywania wysokich emisji CO2.

— Zamiast ograniczać lub unikać emisji, Lufthansa stawia na nieodpowiednie rekompensaty i sugeruje swoim klientom fałszywy zrównoważony rozwój

- ogłasza niemiecka organizacja Deutsche Umwelthilfe (DUH).

 

Ekolodzy stawiają Lufthansę przed sądem

DUH złożyła w kwietniu pozew o wydanie natychmiastowego zakazu takich form neutralizacji CO2, jaką stosuje Deutsche Lufthansa AG w Sądzie Okręgowym w Kolonii.

— Lufthansa korzysta z projektów, które nie mogą zagwarantować obiecanej neutralności klimatycznej pod względem emisji CO2. Wiele z nich działa przez zbyt krótki czas, aby nawet zacząć kompensować CO2 emitowany przez samoloty, który pozostaje w atmosferze przez dłuższy czas. Lufthansa zatem bezczelnie oszukuje klientów

- podaje DUH.

[Aleksandra Fedorska – dziennikarka pisząca dla polskich i niemieckich mediów, ekspert ds. gospodarki i Niemiec]



 

Polecane
Emerytury
Stażowe