Według niemieckich ekologów dwulicowość niemieckiej Lufthansy szkodzi klimatowi

Niemiecka linia lotnicza Lufthansa wyznaczyła sobie ambitne cele w zakresie ochrony klimatu i dąży do osiągnięcia całkowitej neutralności klimatycznej do 2050 roku. Do 2030 roku Lufthansa zamierza zmniejszyć emisję netto CO2 o połowę w porównaniu z 2019 roku.
Samolot Airbus A380. Lufthansa Według niemieckich ekologów dwulicowość niemieckiej Lufthansy szkodzi klimatowi
Samolot Airbus A380. Lufthansa / Wikipedia CC BY-SA 3,0 de Wo st 01

Niemieccy ekolodzy sprawdzili hasła Lufthansy i doszli do wniosku, że koncern, który w ponad 80 procentach należy do małych akcjonariuszy, stawia głównie na mechanizm rekompensat. Linia lotnicza nazywa to enigmatycznie ofertą “Green Fares”. Emisje gazów cieplarnianych wywołane lotem, mają być bilansowane ograniczeniem emisji w innym zakresie. 

Czytaj również: Stan krytyczny i następna operacja. Dramatyczne informacje ws. Roberta Fico

Polska wstrzymuje projekty infrastrukturalne. Niemieccy eksperci wzywają do potężnego modernizacyjnego skoku

 

Green Fares - zapomnij, że trujesz!

Lufthansa od 15 lutego 2023 roku oferuje swoim klientom tzn. "zielone taryfy".

— Za pomocą jednego kliknięcia, uruchamiasz kompensację emisji CO2 związanych z lotem. Osiąga się to poprzez wykorzystanie 20 procent zrównoważonych paliw lotniczych (SAF) i 80 procent poprzez wkład w wysokiej jakości projekty ochrony klimatu na całym świecie - tak reklamuje Lufthansa mechanizm, który ma u wrażliwych na kwestie klimatyczne klientów wywołać spokój i przekonanie, że latając z Lufthansą zachowują się proklimatycznie.

Lecz certyfikowane projekty kompensacji emisji dwutlenku węgla, które są tak pozytywnie opisywane przez Lufthansę, nie podlegają właściwie obecnie żadnej kontroli i weryfikacji. Jest to fakt, który oburza ekologów. Ekolodzy mają także poważne zastrzeżenia co do obliczeń emisji CO2 i innych gazów wykazywanych przez Lufthansę. Linia lotnicza korzysta z kalkulatora offsetowego fundacji Myclimate, który zaniża zdaniem ekologów, rzeczywisty wpływ lotów na klimat.

Lufthansa w swojej ofercie rekompensat emisji CO2 w dużej mierze stawia na projekty ochrony lasów, które jednak nie mogą jednak zagwarantować, że będą one realizowane przez tak długi okres czasu. W przypadku emisji lotniczych, które pozostają, jak uważają ekolodzy, setki lat w atmosferze, rekompensacja musiałaby dotyczyć równie długoterminowych przedsięwzięć.

Lufthansa zwraca często uwagę na swoje zaangażowanie w Afryce, gdzie niemiecki koncern dba o klimat, przekazując niskoemisyjne kuchenki. Ekolodzy zbadali efekt tej ofensywy i oceniają ją jako nieskuteczną. Mniemane oszczędności CO2 są podobno zawyżone pod względem potencjału oszczędności, ponieważ opierają się wyłącznie na spekulacjach. Nie mamy możliwości sprawdzenia, w jaki sposób rodziny w Afryce będą korzystać z tych kuchenek w dłuższej perspektywie. Projekty te są generalnie z perspektywy ekologicznej dobre i ważne. Nie powinny być jednak wykorzystywane przez kraje zachodnie do ukrywania wysokich emisji CO2.

— Zamiast ograniczać lub unikać emisji, Lufthansa stawia na nieodpowiednie rekompensaty i sugeruje swoim klientom fałszywy zrównoważony rozwój

- ogłasza niemiecka organizacja Deutsche Umwelthilfe (DUH).

 

Ekolodzy stawiają Lufthansę przed sądem

DUH złożyła w kwietniu pozew o wydanie natychmiastowego zakazu takich form neutralizacji CO2, jaką stosuje Deutsche Lufthansa AG w Sądzie Okręgowym w Kolonii.

— Lufthansa korzysta z projektów, które nie mogą zagwarantować obiecanej neutralności klimatycznej pod względem emisji CO2. Wiele z nich działa przez zbyt krótki czas, aby nawet zacząć kompensować CO2 emitowany przez samoloty, który pozostaje w atmosferze przez dłuższy czas. Lufthansa zatem bezczelnie oszukuje klientów

- podaje DUH.

[Aleksandra Fedorska – dziennikarka pisząca dla polskich i niemieckich mediów, ekspert ds. gospodarki i Niemiec]


 

POLECANE
Charlie Kirk (1993-2025), morderstwo wschodzącej gwiazdy… z ostatniej chwili
Charlie Kirk (1993-2025), morderstwo wschodzącej gwiazdy…

Mówią o nim, że był apostołem Jezusa Chrystusa. Chciał prowadzić dialog z ludźmi o przeciwnym światopoglądzie dla urzeczywistnienia wartości jakie wyznawał i dla dobra przyszłości pogrążonej w wewnętrznym konflikcie Ameryki, która przestaje wierzyć w “american dream”, który przeradza się w “scream”

Jest nowy komunikat Dowództwa Operacyjnego Rodzajów Sił Zbrojnych z ostatniej chwili
Jest nowy komunikat Dowództwa Operacyjnego Rodzajów Sił Zbrojnych

Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych poinformowało w niedzielę, że podjęte w sobotę działania wojska nie potwierdziły naruszenia polskiej przestrzeni powietrznej. Wszystkie decyzje miały na celu zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa obywatelom - podkreślono w komunikacie.

Nowy sondaż. Czego boją się Niemcy po wtargnięciu rosyjskich dronów w polską przestrzeń? z ostatniej chwili
Nowy sondaż. Czego boją się Niemcy po wtargnięciu rosyjskich dronów w polską przestrzeń?

Po wtargnięciu rosyjskich dronów w polską przestrzeń powietrzną, większość Niemców obawia się ataku Rosji na państwo NATO, takie jak Polska lub Litwa, w najbliższej przyszłości – wynika z sondażu przeprowadzonego przez instytut badania opinii publicznej INSA na zlecenie „Bild am Sonntag”. Według sondażu takiego ataku obawia się 62 proc. ankietowanych. 28 proc. nie podziela tych obaw.

Wspaniały sukces polskiego boksu. Mamy złoto i srebro, ale na tym nie koniec Wiadomości
Wspaniały sukces polskiego boksu. Mamy złoto i srebro, ale na tym nie koniec

Agata Kaczmarska w kategorii +80 kg zdobyła złoty, a Julia Szeremeta w 57 kg srebrny medal bokserskich mistrzostw świata w Liverpoolu. W niedzielę o tytuł powalczy Aneta Rygielska (60 kg).

To między innymi on doprowadził do lewitacji magnetycznej pierwszego żywego organizmu w historii [VIDEO] gorące
To między innymi on doprowadził do lewitacji magnetycznej pierwszego żywego organizmu w historii [VIDEO]

By to zrealizować, całe miasto musiało mieć ograniczony dostęp do energii. Dlatego eksperyment przeprowadzono w nocy. Dziś gościem naszego pierwszego w historii kanału „wywiadu rzeki” jest Laureat Nagrody Ig Nobla, Medalu Lorentza, Medal Diraca i Nagrody Wolfa w dziedzinie fizyki, sir Michael Berry.

Bartosz Zmarzlik ponownie mistrzem świata w żużlu z ostatniej chwili
Bartosz Zmarzlik ponownie mistrzem świata w żużlu

Bartosz Zmarzlik po raz kolejny zapisał się w historii polskiego sportu, zdobywając tytuł mistrza świata na żużlu. Polak potwierdził swoją dominację w sezonie, triumfując w klasyfikacji generalnej i zdobywając najwyższe trofeum w światowym speedwayu.

Świat zapomniał o sowieckich zbrodniach. A najszybciej zapomnieli Rosjanie tylko u nas
Świat zapomniał o sowieckich zbrodniach. A najszybciej zapomnieli Rosjanie

O zbrodniach i bestialstwach sowieckich, które miały miejsce na Polakach od 17 września 1939 roku, zapomniał nie tylko świat, ale również współczesne pokolenia Polaków. Tylko nieliczne osoby przypominają o tych wydarzeniach, traktując je jako przestrogę przed zagrożeniem, które wciąż istnieje i pozostaje aktualne. Nikt również nie porusza kwestii odszkodowań od Rosji.

Radna Platformy zaatakowana w Gdańsku przez taksówkarza-imigranta Wiadomości
Radna Platformy zaatakowana w Gdańsku przez taksówkarza-imigranta

Sylwia Cisoń, radna Gdańska, przeżyła dramatyczną sytuację w Gdańsku. Kierowca jednej z aplikacji przewozowych zaatakował ją gazem pieprzowym po tym, jak zwróciła mu uwagę, że pomylił trasę i wysadził pasażerów w niewłaściwym miejscu. Dodatkowo kierowca nie znał języka polskiego, co wskazuje, że był cudzoziemcem, imigrantem.

Komunikat dla mieszkańców Lublina z ostatniej chwili
Komunikat dla mieszkańców Lublina

Ponad 30,5 tys. dzieci i młodzieży weźmie udział w eksperymentach, warsztatach i wykładach przygotowanych w ramach XXI Lubelskiego Festiwalu Nauki. Impreza popularyzująca naukę rozpoczęła się w sobotę i potrwa do przyszłego piątku.

Iga Świątek opublikowała wpis. Internauci nie kryją radości Wiadomości
Iga Świątek opublikowała wpis. Internauci nie kryją radości

Po intensywnym lecie i krótkim odpoczynku Iga Świątek ponownie wraca na korty. Liderka światowego rankingu wylądowała w Seulu, gdzie rozpocznie kolejny etap azjatyckiej części sezonu.

REKLAMA

Według niemieckich ekologów dwulicowość niemieckiej Lufthansy szkodzi klimatowi

Niemiecka linia lotnicza Lufthansa wyznaczyła sobie ambitne cele w zakresie ochrony klimatu i dąży do osiągnięcia całkowitej neutralności klimatycznej do 2050 roku. Do 2030 roku Lufthansa zamierza zmniejszyć emisję netto CO2 o połowę w porównaniu z 2019 roku.
Samolot Airbus A380. Lufthansa Według niemieckich ekologów dwulicowość niemieckiej Lufthansy szkodzi klimatowi
Samolot Airbus A380. Lufthansa / Wikipedia CC BY-SA 3,0 de Wo st 01

Niemieccy ekolodzy sprawdzili hasła Lufthansy i doszli do wniosku, że koncern, który w ponad 80 procentach należy do małych akcjonariuszy, stawia głównie na mechanizm rekompensat. Linia lotnicza nazywa to enigmatycznie ofertą “Green Fares”. Emisje gazów cieplarnianych wywołane lotem, mają być bilansowane ograniczeniem emisji w innym zakresie. 

Czytaj również: Stan krytyczny i następna operacja. Dramatyczne informacje ws. Roberta Fico

Polska wstrzymuje projekty infrastrukturalne. Niemieccy eksperci wzywają do potężnego modernizacyjnego skoku

 

Green Fares - zapomnij, że trujesz!

Lufthansa od 15 lutego 2023 roku oferuje swoim klientom tzn. "zielone taryfy".

— Za pomocą jednego kliknięcia, uruchamiasz kompensację emisji CO2 związanych z lotem. Osiąga się to poprzez wykorzystanie 20 procent zrównoważonych paliw lotniczych (SAF) i 80 procent poprzez wkład w wysokiej jakości projekty ochrony klimatu na całym świecie - tak reklamuje Lufthansa mechanizm, który ma u wrażliwych na kwestie klimatyczne klientów wywołać spokój i przekonanie, że latając z Lufthansą zachowują się proklimatycznie.

Lecz certyfikowane projekty kompensacji emisji dwutlenku węgla, które są tak pozytywnie opisywane przez Lufthansę, nie podlegają właściwie obecnie żadnej kontroli i weryfikacji. Jest to fakt, który oburza ekologów. Ekolodzy mają także poważne zastrzeżenia co do obliczeń emisji CO2 i innych gazów wykazywanych przez Lufthansę. Linia lotnicza korzysta z kalkulatora offsetowego fundacji Myclimate, który zaniża zdaniem ekologów, rzeczywisty wpływ lotów na klimat.

Lufthansa w swojej ofercie rekompensat emisji CO2 w dużej mierze stawia na projekty ochrony lasów, które jednak nie mogą jednak zagwarantować, że będą one realizowane przez tak długi okres czasu. W przypadku emisji lotniczych, które pozostają, jak uważają ekolodzy, setki lat w atmosferze, rekompensacja musiałaby dotyczyć równie długoterminowych przedsięwzięć.

Lufthansa zwraca często uwagę na swoje zaangażowanie w Afryce, gdzie niemiecki koncern dba o klimat, przekazując niskoemisyjne kuchenki. Ekolodzy zbadali efekt tej ofensywy i oceniają ją jako nieskuteczną. Mniemane oszczędności CO2 są podobno zawyżone pod względem potencjału oszczędności, ponieważ opierają się wyłącznie na spekulacjach. Nie mamy możliwości sprawdzenia, w jaki sposób rodziny w Afryce będą korzystać z tych kuchenek w dłuższej perspektywie. Projekty te są generalnie z perspektywy ekologicznej dobre i ważne. Nie powinny być jednak wykorzystywane przez kraje zachodnie do ukrywania wysokich emisji CO2.

— Zamiast ograniczać lub unikać emisji, Lufthansa stawia na nieodpowiednie rekompensaty i sugeruje swoim klientom fałszywy zrównoważony rozwój

- ogłasza niemiecka organizacja Deutsche Umwelthilfe (DUH).

 

Ekolodzy stawiają Lufthansę przed sądem

DUH złożyła w kwietniu pozew o wydanie natychmiastowego zakazu takich form neutralizacji CO2, jaką stosuje Deutsche Lufthansa AG w Sądzie Okręgowym w Kolonii.

— Lufthansa korzysta z projektów, które nie mogą zagwarantować obiecanej neutralności klimatycznej pod względem emisji CO2. Wiele z nich działa przez zbyt krótki czas, aby nawet zacząć kompensować CO2 emitowany przez samoloty, który pozostaje w atmosferze przez dłuższy czas. Lufthansa zatem bezczelnie oszukuje klientów

- podaje DUH.

[Aleksandra Fedorska – dziennikarka pisząca dla polskich i niemieckich mediów, ekspert ds. gospodarki i Niemiec]



 

Polecane
Emerytury
Stażowe