Grzegorz Kiszluk dla "TS": Polskę musimy potraktować jak produkt, którego markę musimy zbudować

– Nasz kraj opiera swoją promocję na emocjach, a nie na silnych polskich markach produktowych. Moim zdaniem to błąd. Polskę musimy potraktować jak produkt, którego markę musimy zbudować – mówi Grzegorz Kiszluk, twórca platformy Brief for Poland w rozmowie z Barbarą Michałowską.
M. Żegliński Grzegorz Kiszluk dla "TS":  Polskę musimy potraktować jak produkt, którego markę musimy zbudować
M. Żegliński / Tygodnik Solidarność
- Czym możemy się, jako Polska, pochwalić światu?

– Mamy w Polsce ogromny potencjał. Mamy takie firmy jak Solaris, Pesa, Ursus, Asseco czy Comarch, które na międzynarodowym rynku świetnie sobie radzą. Co roku w Brief-ie zestawiamy pięćdziesiątkę najbardziej kreatywnych firm i osób w biznesie. Znalazły się tam ostatnio takie młode firmy jak Brand 24 czy Dirlango – i ludzie, jak Stefan Batory, który stworzył aplikacje iTaxi i Booksy, czy Patryk Strzelewicz i Michał Bonikowski, którzy wymyślili elektroniczną kostkę DICE+. Wszyscy oni działają z powodzeniem na całym świecie.
Co jakiś czas polskie firmy odnoszą sukcesy na targach branżowych. Słyszymy, że na Expo nasze stanowisko odwiedziło dużo ludzi. Oczywiście, każdy taki sukces jest ważny. Ale firmy chciałyby, aby takie sukcesy przekładały się na wyższe wyniki finansowe. Ostatecznie najważniejszy jest cel ekonomiczny.

– Nie przekładają się?

– Nie. W Hiszpanii zajmuje się badaniem takich zjawisk Jose Philippe Torres. Jego agencja Bloom Consulting m.in. tworzy ranking krajów najlepiej ocenianych pod względem turystycznym i gospodarczym. Polska jest poza pierwszą dwudziestką. A przecież nasz potencjał jest dużo większy.



#REKLAMA_POZIOMA#

 

Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

POLECANE
Waldemar Krysiak: Są powody by banować TikToka. Ale Wiadomości
Waldemar Krysiak: Są powody by banować TikToka. Ale

USA chce zakazać chińskiego TikToka. Biden już podpisał ustawę, która zmusza aplikację z Azji do sprzedaży swoich udziałów. Kiedy jednak bliżej przyjrzymy się nowej legislacji, okazuje się, że wcale chyba nie o TikToka chodzi – Amerykanie powinni znowu bać się o swoją wolność.

Polak dokonał przełomowego eksperymentu dla rozwoju sztucznej inteligencji Wiadomości
Polak dokonał przełomowego eksperymentu dla rozwoju sztucznej inteligencji

Dr Jan Kocoń wraz z T. Feridanem oraz P. Kazienko przeprowadził badanie pozwalające ogromnym modelom językowym na samodzielną identyfikację luk w wiedzy i autonomiczne uczenie się. To jest filar AI.

Biały Dom: Rosja wysyła Korei Płn. setki tysięcy baryłek paliwa wbrew sankcjom ONZ z ostatniej chwili
Biały Dom: Rosja wysyła Korei Płn. setki tysięcy baryłek paliwa wbrew sankcjom ONZ

Tylko w marcu Rosja wysłała Korei Płn. 165 tys. baryłek rafinowanej ropy, wbrew restrykcjom ONZ - powiedział w czwartek rzecznik amerykańskiej Rady Bezpieczeństwa Narodowego John Kirby. USA z partnerami przygotowują w związku z tym nowe sankcje.

To już oficjalne. Sensacyjne doniesienia w sprawie Roksany Węgiel z ostatniej chwili
To już oficjalne. Sensacyjne doniesienia w sprawie Roksany Węgiel

Roksana Węgiel jest najmłodszą uczestniczką obecnej edycji „Tańca z gwiazdami”. Piosenkarka ogłosiła, że jeśli wygra 14. edycję "Tańca z Gwiazdami", to w 2026 roku weźmie udział w krajowych preselekcjach do Konkursu Piosenki Eurowizji.

Nie żyje znany polski youtuber. Wstrząsające słowa przed śmiercią z ostatniej chwili
Nie żyje znany polski youtuber. Wstrząsające słowa przed śmiercią

Ostatnio media obiegła smutna wiadomość. Nie żyje znany polski youtuber. Miał zaledwie 31 lat.

Telewizja Republika wyprzedziła TVN24 z ostatniej chwili
Telewizja Republika wyprzedziła TVN24

Dobre wiadomości dla Telewizji Republika. Kilka dni temu dziennikarz Tomasz Sakiewicz informował w mediach społecznościowych, że nawet pięć programów stacji biło na głowę pod względem oglądalności TVN24. Teraz ujawniono więcej szczegółów.

Prof. Boštjan Marko Turk: Ostatnia szansa Unii Europejskiej Wiadomości
Prof. Boštjan Marko Turk: Ostatnia szansa Unii Europejskiej

"Zdałam sobie sprawę, że wszystkie ludzkie nieszczęścia wynikają z tego, że nie mówią jasno. Postanowiłem więc mówić i działać jasno". Te słowa wypowiedział francuski pisarz Albert Camus w swojej niezapomnianej powieści "Dżuma". Jego słowa wydają się spełniać w proroczy sposób w najtrudniejszym okresie, przez jaki Europa przeszła od czasów wojny. Nabierają one kształtu w retoryce Ursuli von der Leyen, przewodniczącej Komisji Europejskiej i czołowej postaci na starym kontynencie. Jej język jest bezprecedensowy w kategoriach klasycznego politycznego oratorium. Jednak obecna retoryka w Brukseli, retoryka współczesnych mandarynów, okazuje się być tego samego rodzaju.

Niepokojące doniesienia. Pożar na terenie Bieszczadzkiego Parku Narodowego z ostatniej chwili
Niepokojące doniesienia. Pożar na terenie Bieszczadzkiego Parku Narodowego

- Niestety mamy złe wieści. Znowu palą się połoniny. Tym razem na Krzemieniu i w rejonie Kopy Bukowskiej. Nasi ratownicy pomagają w przewożeniu strażaków - przekazało Górskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe Bieszczady. Wiadomo, że w gaszenie pożaru zaangażowało się wiele oddziałów służb.

Niepokojący komunikat NATO z ostatniej chwili
Niepokojący komunikat NATO

NATO wydało komunikat. Poinformowano o szkodliwym działaniu na terenie sojuszu.

Gdzie jest minister? Nagranie z udziałem Łukaszenki obiegło sieć z ostatniej chwili
"Gdzie jest minister?" Nagranie z udziałem Łukaszenki obiegło sieć

Aleksandr Łukaszenka, który lubi pokazywać, że jest autorytetem mającym wszystko pod kontrolą, odwiedził obwód mohylewski. Przywódca chcąc pokazać, że jego rozkazom nie można się oprzeć, wydał polecenie białoruskiemu ministrowi rolnictwa. Ten ku zaskoczeniu zgromadzonych ukląkł i nagle zaczął grzebać w ziemi.

REKLAMA

Grzegorz Kiszluk dla "TS": Polskę musimy potraktować jak produkt, którego markę musimy zbudować

– Nasz kraj opiera swoją promocję na emocjach, a nie na silnych polskich markach produktowych. Moim zdaniem to błąd. Polskę musimy potraktować jak produkt, którego markę musimy zbudować – mówi Grzegorz Kiszluk, twórca platformy Brief for Poland w rozmowie z Barbarą Michałowską.
M. Żegliński Grzegorz Kiszluk dla "TS":  Polskę musimy potraktować jak produkt, którego markę musimy zbudować
M. Żegliński / Tygodnik Solidarność
- Czym możemy się, jako Polska, pochwalić światu?

– Mamy w Polsce ogromny potencjał. Mamy takie firmy jak Solaris, Pesa, Ursus, Asseco czy Comarch, które na międzynarodowym rynku świetnie sobie radzą. Co roku w Brief-ie zestawiamy pięćdziesiątkę najbardziej kreatywnych firm i osób w biznesie. Znalazły się tam ostatnio takie młode firmy jak Brand 24 czy Dirlango – i ludzie, jak Stefan Batory, który stworzył aplikacje iTaxi i Booksy, czy Patryk Strzelewicz i Michał Bonikowski, którzy wymyślili elektroniczną kostkę DICE+. Wszyscy oni działają z powodzeniem na całym świecie.
Co jakiś czas polskie firmy odnoszą sukcesy na targach branżowych. Słyszymy, że na Expo nasze stanowisko odwiedziło dużo ludzi. Oczywiście, każdy taki sukces jest ważny. Ale firmy chciałyby, aby takie sukcesy przekładały się na wyższe wyniki finansowe. Ostatecznie najważniejszy jest cel ekonomiczny.

– Nie przekładają się?

– Nie. W Hiszpanii zajmuje się badaniem takich zjawisk Jose Philippe Torres. Jego agencja Bloom Consulting m.in. tworzy ranking krajów najlepiej ocenianych pod względem turystycznym i gospodarczym. Polska jest poza pierwszą dwudziestką. A przecież nasz potencjał jest dużo większy.



#REKLAMA_POZIOMA#

 


Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

Polecane
Emerytury
Stażowe