Jerzy Bukowski: "Bądź turystą w swoim mieście - zwiedzaj Kraków"

Wszyscy zainteresowani współpracą w ramach tej kampanii społecznej proszeni są o kontakt z Krakowskim Biurem Festiwalowym.
 Jerzy Bukowski: "Bądź turystą w swoim mieście - zwiedzaj Kraków"
/ pixabay.com
             Tak zatytułowaną kampanię informacyjno-społeczną - mającą na celu wspieranie rynku turystycznego w stolicy Małopolski i lokalnych przedsiębiorców - rozpoczęły władze podwawelskiego grodu.
            - Kraków od lat jest najbardziej rozpoznawalną polską marką miejską na świecie, a badania mówią, że około 10 procent jego mieszkańców swój biznes opiera o usługi turystyczne oraz z nimi związane. Dlatego dla Krakowa tak ważne jest, by stopniowo i rozważnie odbudowywać rynek turystyczny po ustaniu pandemii koronawirusa - powiedział prezydent miasta profesor Jacek Majchrowski portalowi Magiczny Kraków.
            „Poza rządowymi programami, które będą lub już są wdrażane, ale także programami własnymi, takimi, jak <Pauza> czy <Kultura odporna”>, miasto będzie wspierało działalność lokalnych przedsiębiorców. By jednak móc odbudować rynek turystyczny, miasto skupia się na nowej koncepcji, zmieniając myślenie o tym, kim jest turysta w Krakowie” - czytamy w portalu.
            Operatorem podzielonej na trzy obszary kampanii będzie Krakowskie Biuro Festiwalowego we współpracy z Wydziałami Turystyki, Komunikacji Społecznej oraz Kultury i Dziedzictwa Narodowego Urzędu Miasta Krakowa. Głównym celem zaplanowanych działań jest pobudzenie lokalnej gospodarki i włączenie mieszkańców Krakowa w proces przywracania miastu miana turystycznej stolicy Polski.
            Pierwszy obszar o nazwie „Wydarzenia otwarte” stanowi formę zaproszenia wszystkich mieszkańców Krakowa do ponownego odkrywania miasta. Specjalnie dla nich zostaną zaktualizowane trasy zwiedzania, dzięki którym będą mogli zobaczyć najpiękniejsze miejsca, zabytki i atrakcje, a także skorzystać z oferty przedsiębiorców płacących podatki w Krakowie.
            „Tematyczne spacery z obszaru literatury, muzyki, filmu, rzemiosła, rękodzieła, miejsc pamięci, historii Krakowa, będą prowadzone przez profesjonalnych przewodników, entuzjastów, artystów, aktywistów, literatów. Równolegle będą odbywać się różne, otwarte wydarzenia kulturalne i społeczne, takie, jak kina samochodowe, pikniki, małe koncerty. Wszystko z zachowaniem należytych zasad bezpieczeństwa” - napisano na stronie https://www.krakow.pl/.
            Drugi obszar to wszelkiego rodzaju warsztaty. Zaangażują się w nie firmy, instytucje i osoby, które prowadzą takie formy działalności edukacyjnej.
            „Dzięki temu niewielkim kosztem mieszkańcy Krakowa będą mogli nauczyć się czegoś nowego, poszerzyć wiedzę i umiejętności i całymi rodzinami oraz grupami znajomych wypełniać w atrakcyjny sposób swój czas, a lokalni przedsiębiorcy rozpoczną normalne funkcjonowanie i prowadzenie swoich biznesów. To sposób na uruchomienie lokalnej gospodarki także w obszarze turystyki” - czytamy w portalu.
            Trzeci obszar wypełnią działania oparte na dzieleniu się zdjęciami i materiałami video z warsztatów, spacerów i otwartych imprez w mediach społecznościowych z hashtagami #badzturystawswoimmiescie oraz #zwiedzajkrakow. Dzięki temu Kraków pokaże całemu światu, że żyje, jest otwarty, gościnny i przygotowany na powrót do nowej rzeczywistości.
            Kampanii „Bądź turystą w swoim mieście - zwiedzaj Kraków” będą towarzyszyć liczne konkursy na Instagramie oraz na Facebooku. Tam też będą udostępniane zdjęcia i filmy mieszkańców.
            Wszyscy zainteresowani współpracą w ramach tej kampanii społecznej proszeni są o kontakt z Krakowskim Biurem Festiwalowym. W jego strukturach zostali wyznaczeni koordynatorzy obszarów: muzyka, film, literatura, rękodzieło, rzemiosło, turystyka, działania lokalne oraz gastronomia, którzy będą zbierali informacje o podmiotach zainteresowanych zaproszeniem krakowianek i krakowian do skorzystania z ich oferty.
            „Już wkrótce swoją działalność wznowi oficjalna sieć informacji miejskiej i turystycznej InfoKraków, która obecnie, zgodnie z rozporządzeniami na szczeblu rządowym, musiała zawiesić prowadzone działania. Już teraz przygotowywane są bezpłatne materiały, z których będą mogli skorzystać wszyscy mieszkańcy. Zostanie udostępnionych około 150 tys. map turystycznych, a także 50 tys. sztuk mapy <Kids in Kraków>, dzięki której wraz z najmłodszymi mieszkańcami Krakowa będzie można przejść gotowe i interesujące trasy. Będą też przewodniki <Kids in Kraków> - obecnie w liczbie około 1500 sztuk. Wszystkie materiały będą także oczywiście dostępne w formie cyfrowej” - napisał Magiczny Kraków.
 

 

POLECANE
Katastrofa lotnicza w Kalifornii. Na osiedle mieszkaniowe spadł samolot Wiadomości
Katastrofa lotnicza w Kalifornii. Na osiedle mieszkaniowe spadł samolot

W Simi Valley w Kalifornii jednosilnikowy samolot spadł na osiedle mieszkaniowe. W katastrofie lotniczej zginął pilot, uszkodzone zostały także dwa domy, a na miejscu wybuchł pożar.

Mieszkańcy Starbase podjęli decyzję ws. utworzenia miasta. Elon Musk ma powody do radości Wiadomości
Mieszkańcy Starbase podjęli decyzję ws. utworzenia miasta. Elon Musk ma powody do radości

Mieszkańcy Starbase zdecydowali w referendum o przyznaniu dotychczasowej bazie kosmicznej firmy SpaceX statusu miasta. Elon Musk wysunął propozycję utworzenia miasta już w 2021 r.

Silne trzęsienie ziemi w USA. Seria wstrząsów trwa Wiadomości
Silne trzęsienie ziemi w USA. Seria wstrząsów trwa

W sobotnią noc w rejonie Teksasu i Nowego Meksyku doszło do trzęsienia ziemi o magnitudzie 5,3. Na szczęście region ten jest słabo zaludniony. Nie odnotowano więc większych zniszczeń.

Najważniejsze, to nie drażnić Niemców tylko u nas
Najważniejsze, to nie drażnić Niemców

Trwa realna walka o Polskę, jej kształt, przyszłość i generalnie istnienie. Starcie miedzy prawda, a oczywistym i bijącym w oczy kłamstwem, bezczelnością w wielu przypadkach tak oczywista, że aż zapierająca dech w piersiach. Jednym z elementów tego starcia jest zmiana znaczenia słów, jest też i ściśle związana z powyższym konfrontacja w sferze historii przeplatającej się z nasza rzeczywistością.

Tadeusz Płużański: Nie-polscy marszałkowie Polski tylko u nas
Tadeusz Płużański: Nie-polscy marszałkowie Polski

3 maja 1945 r. dekretem Krajowej Rady Narodowej Michał Rola-Żymierski został mianowany marszałkiem Polski.A ponieważ komunistyczna KRN była tworem całkowicie marionetkowym wobec Moskwy, śmiało można powiedzieć, że renegata Żymierskiego marszałkiem Polski uczynił Józef Stalin. Co ma wspólnego z dwoma przedwojennymi marszałkami Polski: Józefem Piłsudskim i Edwardem Śmigłym-Rydzem. Nic.

Polski wynalazca zaprezentował latający ścigacz jak z Gwiezdnych Wojen gorące
Polski wynalazca zaprezentował latający ścigacz jak z Gwiezdnych Wojen

Tak spełnia się marzenia! Przed kilkoma dniami swoją światową premierę miał nowy latający rower, tworzony przez Tomasza Patana.

Kipi gniewem. Eksperci punktują księcia Harry'ego Wiadomości
"Kipi gniewem". Eksperci punktują księcia Harry'ego

Książę Harry znalazł się w ogniu krytyki. Po tym, jak przegrał sprawę w londyńskim Sądzie Apelacyjnym dotyczącą policyjnej ochrony, udzielił emocjonalnego wywiadu BBC. Wypowiedzi Harry’ego nie spotkały się jednak z przychylnością ekspertów.

Niepokojący bilans majówki na polskich drogach. Policja wydała komunikat Wiadomości
Niepokojący bilans majówki na polskich drogach. Policja wydała komunikat

Policja poinformowała o fatalnym bilansie majówki na polskich drogach. Zatrzymano prawie tysiąc nietrzeźwych kierowców.

Marco Rubio o przyszłości Polski i USA: „Nigdy nie jawiła się jaśniej” z ostatniej chwili
Marco Rubio o przyszłości Polski i USA: „Nigdy nie jawiła się jaśniej”

Nasza wspólna przyszłość nigdy nie jawiła się jaśniej - powiedział w sobotę sekretarz stanu USA Marco Rubio w oświadczeniu wydanym z okazji polskiego Święta Trzeciego Maja. Podkreślił, że Polska "radykalnie wzmocniła wspólne bezpieczeństwo" obu krajów.

Silny ból. Prezydent Serbii przerwał wizytę w USA pilne
"Silny ból". Prezydent Serbii przerwał wizytę w USA

Aleksandar Vuczić, prezydent Serbii, został w sobotę przyjęty do Wojskowej Akademii Medycznej w Belgradzie - poinformowało jego biuro. Stało się to krótko po jego powrocie ze Stanów Zjednoczonych, gdzie z powodów zdrowotnych przedwcześnie zakończył swoją wizytę.

REKLAMA

Jerzy Bukowski: "Bądź turystą w swoim mieście - zwiedzaj Kraków"

Wszyscy zainteresowani współpracą w ramach tej kampanii społecznej proszeni są o kontakt z Krakowskim Biurem Festiwalowym.
 Jerzy Bukowski: "Bądź turystą w swoim mieście - zwiedzaj Kraków"
/ pixabay.com
             Tak zatytułowaną kampanię informacyjno-społeczną - mającą na celu wspieranie rynku turystycznego w stolicy Małopolski i lokalnych przedsiębiorców - rozpoczęły władze podwawelskiego grodu.
            - Kraków od lat jest najbardziej rozpoznawalną polską marką miejską na świecie, a badania mówią, że około 10 procent jego mieszkańców swój biznes opiera o usługi turystyczne oraz z nimi związane. Dlatego dla Krakowa tak ważne jest, by stopniowo i rozważnie odbudowywać rynek turystyczny po ustaniu pandemii koronawirusa - powiedział prezydent miasta profesor Jacek Majchrowski portalowi Magiczny Kraków.
            „Poza rządowymi programami, które będą lub już są wdrażane, ale także programami własnymi, takimi, jak <Pauza> czy <Kultura odporna”>, miasto będzie wspierało działalność lokalnych przedsiębiorców. By jednak móc odbudować rynek turystyczny, miasto skupia się na nowej koncepcji, zmieniając myślenie o tym, kim jest turysta w Krakowie” - czytamy w portalu.
            Operatorem podzielonej na trzy obszary kampanii będzie Krakowskie Biuro Festiwalowego we współpracy z Wydziałami Turystyki, Komunikacji Społecznej oraz Kultury i Dziedzictwa Narodowego Urzędu Miasta Krakowa. Głównym celem zaplanowanych działań jest pobudzenie lokalnej gospodarki i włączenie mieszkańców Krakowa w proces przywracania miastu miana turystycznej stolicy Polski.
            Pierwszy obszar o nazwie „Wydarzenia otwarte” stanowi formę zaproszenia wszystkich mieszkańców Krakowa do ponownego odkrywania miasta. Specjalnie dla nich zostaną zaktualizowane trasy zwiedzania, dzięki którym będą mogli zobaczyć najpiękniejsze miejsca, zabytki i atrakcje, a także skorzystać z oferty przedsiębiorców płacących podatki w Krakowie.
            „Tematyczne spacery z obszaru literatury, muzyki, filmu, rzemiosła, rękodzieła, miejsc pamięci, historii Krakowa, będą prowadzone przez profesjonalnych przewodników, entuzjastów, artystów, aktywistów, literatów. Równolegle będą odbywać się różne, otwarte wydarzenia kulturalne i społeczne, takie, jak kina samochodowe, pikniki, małe koncerty. Wszystko z zachowaniem należytych zasad bezpieczeństwa” - napisano na stronie https://www.krakow.pl/.
            Drugi obszar to wszelkiego rodzaju warsztaty. Zaangażują się w nie firmy, instytucje i osoby, które prowadzą takie formy działalności edukacyjnej.
            „Dzięki temu niewielkim kosztem mieszkańcy Krakowa będą mogli nauczyć się czegoś nowego, poszerzyć wiedzę i umiejętności i całymi rodzinami oraz grupami znajomych wypełniać w atrakcyjny sposób swój czas, a lokalni przedsiębiorcy rozpoczną normalne funkcjonowanie i prowadzenie swoich biznesów. To sposób na uruchomienie lokalnej gospodarki także w obszarze turystyki” - czytamy w portalu.
            Trzeci obszar wypełnią działania oparte na dzieleniu się zdjęciami i materiałami video z warsztatów, spacerów i otwartych imprez w mediach społecznościowych z hashtagami #badzturystawswoimmiescie oraz #zwiedzajkrakow. Dzięki temu Kraków pokaże całemu światu, że żyje, jest otwarty, gościnny i przygotowany na powrót do nowej rzeczywistości.
            Kampanii „Bądź turystą w swoim mieście - zwiedzaj Kraków” będą towarzyszyć liczne konkursy na Instagramie oraz na Facebooku. Tam też będą udostępniane zdjęcia i filmy mieszkańców.
            Wszyscy zainteresowani współpracą w ramach tej kampanii społecznej proszeni są o kontakt z Krakowskim Biurem Festiwalowym. W jego strukturach zostali wyznaczeni koordynatorzy obszarów: muzyka, film, literatura, rękodzieło, rzemiosło, turystyka, działania lokalne oraz gastronomia, którzy będą zbierali informacje o podmiotach zainteresowanych zaproszeniem krakowianek i krakowian do skorzystania z ich oferty.
            „Już wkrótce swoją działalność wznowi oficjalna sieć informacji miejskiej i turystycznej InfoKraków, która obecnie, zgodnie z rozporządzeniami na szczeblu rządowym, musiała zawiesić prowadzone działania. Już teraz przygotowywane są bezpłatne materiały, z których będą mogli skorzystać wszyscy mieszkańcy. Zostanie udostępnionych około 150 tys. map turystycznych, a także 50 tys. sztuk mapy <Kids in Kraków>, dzięki której wraz z najmłodszymi mieszkańcami Krakowa będzie można przejść gotowe i interesujące trasy. Będą też przewodniki <Kids in Kraków> - obecnie w liczbie około 1500 sztuk. Wszystkie materiały będą także oczywiście dostępne w formie cyfrowej” - napisał Magiczny Kraków.
 


 

Polecane
Emerytury
Stażowe