REKLAMA

"Odkryliśmy taką ciekawostkę". Szalony unijny plan podwyżki cen wszystkiego skrojony pod konkretnych producentów?

KE przedstawiła projekty zapisów, które mają doprowadzić do tego, że Unia Europejska do roku 2030 [!] dojdzie do celu redukcji CO2 o co najmniej 55 proc. (w stosunku do stanu z 1990 r.). Pakiet nazywany jest "Fit for 55"
budynek Komisji Europejskiej
budynek Komisji Europejskiej / Pixabay.com

Ciekawe wnioski z analizy dokumentu przedstawiła w wywiadzie dla wPolityce europoseł PiS Anna Zalewska

- Przy analizie dokumentów odkryliśmy taką jedną ciekawostkę – podtrzymuję wszystkie wcześniejsze tezy, one wybrzmiewają jeszcze mocniej w analizie tych dokumentów – jest jedno z rozporządzeń, które mówi o podatkach, mówi też o tym, że należy zwiększyć w UE wielokrotnie ilość stacji ładowania elektrycznego i ładowania wodorowego. Zaskakujące jest to, że w rozporządzeniu są bardzo precyzyjne dane mówiące o parametrach takiej stacji. Zaczynamy podejrzewać, że po prostu już jest producent, który będzie spełniał te wszystkie warunki

Według Anny Zalewskiej "Fit for 55" jest również planem ekonomicznej ekspansji na Europę środkową i wschodnią.

 Podczas prac nad prawem klimatycznym współpracowałam razem z członkiem Komisji Środowiska Michaelem Blossem – to dość młody człowiek, który chyba nie pracował, zawsze był aktywistą i był asystentem europosła – on jest w grupie Zielonych. Pamiętam nasze długie dyskusje, kiedy pokazywałam specyfikę Europy Środkowej, a przede wszystkim Polski, pokazywałam, ile Polska już zdążyła zrobić, on zirytowany powiedział: „I tak was w końcu kupimy”. Mam świadków na tę rozmowę, bo ona była on-line. To jest więc taka agresja ekonomiczna. Z jednej strony czas, a z drugiej strony agresja i myślę, że ona będzie narastać, dlatego że rzeczywiście będzie z poszczególnych krajów członkowskich płynął bunt, przede wszystkim bunt obywateli.

Pakiet zawiera zmniejszenie dopuszczalnych limitów emisji gazów w sektorach gospodarki w ramach unijnego handlu emisjami, rozszerzenie obrotu pozwoleniami na emisje CO2 na transport, co spowoduje ogromny wzrost jego kosztów, czy likwidację produkcji samochodów spalinowych do 2035 roku.

Jego wprowadzenie w kształcie zaproponowanym przez znanego z niechęci do Polski Fransa Timmermansa wiceprzewodniczącego Komisji Europejskiej odpowiedzialnego za Europejski Zielony Ład, spowoduje wzrost cen transportu, paliw, energii, czyli biorąc pod uwagę, że są to niezbędne elementy ceny każdego produktu, w  zasadzie wszystkiego.


Ankieta
Czy Polska powinna budować mur na granicy?

 

POLECANE
Wydarzenia

Związek

Ankieta
Czy Polska powinna budować mur na granicy?
Tygodnik

Opinie

Popkultura