Praca wre na terenie przekopu Mierzei Wiślanej. Teren ma być gotowy do końca stycznia
Do końca stycznia będzie przygotowany teren pod budowę kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. W dwa lata konsorcjum Besix/NDI musi się wyrobić z główną fazą inwestycji. Harmonogram przewiduje otwarcie kanału w roku 2022.

/ Wizualizacja / Urząd Morski w Gdyni
Jak informuje „Dziennik Bałtycki”, od połowy grudnia koparki usuwają tzw. karpiny pozostałe po wyciętych w lutym drzewach. Wcześniej usunięto z części lądowej pozostałe po II wojnie światowej niewypały i niewybuchy. Montowane są także tzw. piezometry, czyli urządzenia służące do monitorowania zmian poziomu zwierciadła wody oraz jej zasolenia.
W pierwszym etapie polsko-belgijskie konsorcjum Besix/NDI ma kilkanaście miesięcy na budowę portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej, właściwego kanału żeglugowego ze śluzą i konstrukcją zamknięć wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego oraz budowę sztucznej wyspy zlokalizowanej na Zalewie Wiślanym, w okolicach Krynicy Morskiej.
Będzie to największa część całej inwestycji. Koszt tego etapu to ponad 922 mln zł.
Źródło: dziennikbaltycki.pl
kpa

W pierwszym etapie polsko-belgijskie konsorcjum Besix/NDI ma kilkanaście miesięcy na budowę portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej, właściwego kanału żeglugowego ze śluzą i konstrukcją zamknięć wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego oraz budowę sztucznej wyspy zlokalizowanej na Zalewie Wiślanym, w okolicach Krynicy Morskiej.
Będzie to największa część całej inwestycji. Koszt tego etapu to ponad 922 mln zł.
Źródło: dziennikbaltycki.pl
kpa
