Michał Rachoń pogratulował stacji TVN24, po czym zadał znamienne pytanie

Co najmniej kilka razy w ostatnich dniach stacja TVN24 przegrywała. Zgadnijcie z kim? – pyta dziennikarz Michał Rachoń.
Dyrektor programowy Telewizji Republika Michał Rachoń  Michał Rachoń pogratulował stacji TVN24, po czym zadał znamienne pytanie
Dyrektor programowy Telewizji Republika Michał Rachoń / fot. screen YT - Telewizja Republika

Według danych opublikowanych przez Nielsen TV Audience Measurement danych za grudzień 2023 najchętniej oglądaną stacją przez Polaków powyżej 4 roku życia był kanał TVN24, który w ostatnim miesiącu 2023 roku zanotował 7,4 proc. udziału widowni w grupie ogólnej.

Do sprawy odniósł się w mediach społecznościowych dziennikarz Michał Rachoń, który w związku z przejęciem TVP przez nowe władze zasilił w ostatnim czasie Telewizję Republika.

„To prawda, konkurencji gratulujemy... Jednak co najmniej kilka razy w ostatnich dniach stacja TVN24 przegrywała. Zgadnijcie z kim?” – zapytał na platformie X (dawniej Twitter).

W kolejnym wpisie dziennikarz zwrócił uwagę, że „30 grudnia Telewizja Republika pokonała stację TVN24 w wieczornym prime time”.

Rachoń najprawdopodobniej sugeruje potężny wzrost oglądalności Telewizji Republika w ostatnim czasie. Do 19 grudnia mogła ona liczyć jedynie na 0,1 proc. udziału w rynku. Między 20 a 28 grudnia, było to już 2,7 proc., co dało drugie miejsce, (wyżej znalazła się stacja TVN24) spychając na ostatnie miejsce na podium Polsat News.

CZYTAJ TAKŻE: Żaden lider nie lubi dzielić się władzą, Tusk nie lubi tego w sposób wyjątkowy

Nieoficjalnie: Nowa fala czystek w TVP

Jak podaje portal DoRzeczy.pl, w TVP doszło do kolejnych zwolnień. Odwołani mieli zostać dyrektorzy regionalni w Katowicach, Szczecinie, Łodzi, Bydgoszczy i Gdańsku.

Odwołanie dyrektorów regionalnych ośrodków TVP jest kolejną odsłoną rewolucji, jakiej nowy rząd poddał media publiczne

– podaje "DoRzeczy".

CZYTAJ TAKŻE: Nie żyje wybitny prawnik i sędzia Trybunału Konstytucyjnego w stanie spoczynku

Skandal wokół siłowego przejęcia TVP

Nie milkną echa wobec skandalu, jaki wybuchł, gdy rząd Donalda Tuska bezprawnie i siłowo przejął media publiczne. Do budynku TVP na Woronicza „nowe władze” weszły razem z osiłkami i z pominięciem prawa i procedur. Podobna sytuacja trwa w budynku TVP na placu Powstańców w Warszawie i w siedzibie TVP. 

Wciąż „na stanowisku” trwa w siedzibie PAP prezes agencji Wojciech Surmacz, a w siedzibie Telewizyjnej Agencji Informacyjnej jej kierownictwo: Michał Adamczyk, Samuel Pereira, Marcin Tulicki.

Czytaj także: Niemiecki politolog proponuje Polsce broń atomową

Helsińska Fundacja Praw Człowieka krytykuje

Siłowe przejęcie mediów publicznych skrytykowała nawet Helsińska Fundacja Praw Człowieka, a także media dotychczas jednoznacznie wspierające „demokratyczną opozycję” w Polsce.

„Zdajemy sobie sprawę, że uwarunkowania polityczne i prawne bardzo utrudniają reformy. Nie możemy jednak nie zauważyć, że sposób rozpoczęcia zmian w mediach publicznych budzi poważne wątpliwości prawne” – pisze Helsińska Fundacja Praw Człowieka w oświadczeniu odnoszącym się do działań nowego rządu ws. mediów publicznych.

„Brutalna taktyka nowego rządu przekształciła przyziemną rotację nominacji politycznych w wysoce upolityczniony dramat z oskarżeniami o łamanie prawa” – komentuje z kolei Peter Doran na łamach „New York Post”.

„Naprawdę przerażające pierwsze kroki nowego polskiego rządu, który zdecydował się nie tylko zamknąć TVP World anglojęzyczny kanał telewizyjny, ale także wysłać policję do jego studia. TVP World była jedynym wpływowym głosem Europy Środkowej w mediach światowych. Solidaryzuję się z jego zespołem” – twierdzi niemiecki ekspert do spraw Europy Wschodniej Sergej Sumlenny. Analityk, który pracował na Ukrainie jako dyrektor Fundacji imienia Heinricha Boella.


Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

POLECANE
Państwa G7 wyraziły jednoznaczne stanowisko ws. wojny na Ukrainie z ostatniej chwili
Państwa G7 wyraziły jednoznaczne stanowisko ws. wojny na Ukrainie

Przywódcy państw G7 zapewnili o niewzruszonym poparciu dla Ukrainy podczas szczytu online zorganizowanego w sobotę, w drugą rocznicę rosyjskiej napaści na ten kraj.

Rolnicy mają dość. Hiszpański kurort został kompletnie sparaliżowany [WIDEO] z ostatniej chwili
Rolnicy mają dość. Hiszpański kurort został kompletnie sparaliżowany [WIDEO]

Protestujący w Hiszpanii od 6 lutego rolnicy sparaliżowali w sobotę blokadami drogowymi popularną wśród turystów kanaryjską wyspę - Teneryfa. Protest doprowadził do chaosu komunikacyjnego na drogach prowadzących do kurortów.

Dwie tony obornika wyrzucone przed willą rosyjskiego ambasadora w Polsce [WIDEO] z ostatniej chwili
Dwie tony obornika wyrzucone przed willą rosyjskiego ambasadora w Polsce [WIDEO]

W całym kraju odbywają się protesty przeciwko rosyjskiej agresji na Ukrainę w związku z drugą rocznicą wybuchu wojny. Największa z manifestacji odbywa się przed ambasadą Federacji Rosyjskiej w Warszawie.

Wydano ciało Nawalnego z ostatniej chwili
Wydano ciało Nawalnego

Kira Jarmysz, była rzecznika Aleksieja Nawalnego przekazała, że jego ciało zostało już oddane jego matce. Informacje te zostały potwierdzone przez agencję Reuters.

Patryk Jaki stawia diagnozę. Oto, dlaczego jego zdaniem Zjednoczona Prawica straciła władzę z ostatniej chwili
Patryk Jaki stawia diagnozę. Oto, dlaczego jego zdaniem Zjednoczona Prawica straciła władzę

- Już nie mogę słuchać tych bajek, o tym że musimy być bardziej jak PO. Ludzie mając do wyboru oryginał i podróbkę - zawsze wybiorą oryginał. Każdego dnia w PE obserwuje „prawice” , która niczym nie różni się od lewicy poza nazwą. Co powoduje, że Europa, która sama zwalcza swoje korzenie, pogrąża się w kolejnych kryzysach i tak jak kiedyś budziła respekt i szacunek na świecie, dziś coraz cześć jest kwitowana politowaniem - ocenił europoseł Suwerennej Polski Patryk Jaki we wpisie w mediach społecznościowych.

Już 700 ofiar epidemii cholery z ostatniej chwili
Już 700 ofiar epidemii cholery

W Zambii odnotowano od stycznia gwałtowny wzrost liczby przypadków cholery, a liczba ofiar śmiertelnych tej choroby sięgnęła 700 - poinformowała w sobotę organizacja Lekarze bez Granic.

Prezydent Zełenski: Ta wojna zakończy się naszym zwycięstwem z ostatniej chwili
Prezydent Zełenski: Ta wojna zakończy się naszym zwycięstwem

Wojna rozpętana przez Rosję zakończy się zwycięstwem Ukrainy – oświadczył prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski w drugą rocznicę rozpoczęcia przez Moskwę pełnowymiarowej napaści na Ukrainę.

2-latek śmiertelnie potrącony przez samochód? z ostatniej chwili
2-latek śmiertelnie potrącony przez samochód?

Policja szuka osób, które w piątek wieczorem przejeżdżały DK57 między Makowem Mazowieckim a Przasnyszem. Doszło tam prawdopodobnie do śmiertelnego potrącenia dwuletniego chłopca, który zmarł w szpitalu.

Czy wojna na Ukrainie zakończy się w tym roku? z ostatniej chwili
Czy wojna na Ukrainie zakończy się w tym roku?

W ocenie eksperta ds. wojskowości Carlo Masali wojna na Ukrainie, rozpoczęta przez Rosję dwa lata temu, nie zakończy się w 2024 roku. Nie widzę końca tej wojny w 2024 roku; nie ma niczego, co mogłoby dać nam nadzieję - oznajmił politolog w sobotę w rozmowie z gazetą "Augsburger Allgemeine".

Meghan Markle podjęła decyzję. Wcześniej obrączkę odesłała pocztą z ostatniej chwili
Meghan Markle podjęła decyzję. Wcześniej obrączkę odesłała pocztą

Wokół Pałacu Buckingham po raz kolejny zawrzało. Wszystko za sprawą relacji Sussexów z rodziną królewską. Jak informuje "The Mirror" Meghan Markle miała podjąć ostateczną decyzję.

REKLAMA

Michał Rachoń pogratulował stacji TVN24, po czym zadał znamienne pytanie

Co najmniej kilka razy w ostatnich dniach stacja TVN24 przegrywała. Zgadnijcie z kim? – pyta dziennikarz Michał Rachoń.
Dyrektor programowy Telewizji Republika Michał Rachoń  Michał Rachoń pogratulował stacji TVN24, po czym zadał znamienne pytanie
Dyrektor programowy Telewizji Republika Michał Rachoń / fot. screen YT - Telewizja Republika

Według danych opublikowanych przez Nielsen TV Audience Measurement danych za grudzień 2023 najchętniej oglądaną stacją przez Polaków powyżej 4 roku życia był kanał TVN24, który w ostatnim miesiącu 2023 roku zanotował 7,4 proc. udziału widowni w grupie ogólnej.

Do sprawy odniósł się w mediach społecznościowych dziennikarz Michał Rachoń, który w związku z przejęciem TVP przez nowe władze zasilił w ostatnim czasie Telewizję Republika.

„To prawda, konkurencji gratulujemy... Jednak co najmniej kilka razy w ostatnich dniach stacja TVN24 przegrywała. Zgadnijcie z kim?” – zapytał na platformie X (dawniej Twitter).

W kolejnym wpisie dziennikarz zwrócił uwagę, że „30 grudnia Telewizja Republika pokonała stację TVN24 w wieczornym prime time”.

Rachoń najprawdopodobniej sugeruje potężny wzrost oglądalności Telewizji Republika w ostatnim czasie. Do 19 grudnia mogła ona liczyć jedynie na 0,1 proc. udziału w rynku. Między 20 a 28 grudnia, było to już 2,7 proc., co dało drugie miejsce, (wyżej znalazła się stacja TVN24) spychając na ostatnie miejsce na podium Polsat News.

CZYTAJ TAKŻE: Żaden lider nie lubi dzielić się władzą, Tusk nie lubi tego w sposób wyjątkowy

Nieoficjalnie: Nowa fala czystek w TVP

Jak podaje portal DoRzeczy.pl, w TVP doszło do kolejnych zwolnień. Odwołani mieli zostać dyrektorzy regionalni w Katowicach, Szczecinie, Łodzi, Bydgoszczy i Gdańsku.

Odwołanie dyrektorów regionalnych ośrodków TVP jest kolejną odsłoną rewolucji, jakiej nowy rząd poddał media publiczne

– podaje "DoRzeczy".

CZYTAJ TAKŻE: Nie żyje wybitny prawnik i sędzia Trybunału Konstytucyjnego w stanie spoczynku

Skandal wokół siłowego przejęcia TVP

Nie milkną echa wobec skandalu, jaki wybuchł, gdy rząd Donalda Tuska bezprawnie i siłowo przejął media publiczne. Do budynku TVP na Woronicza „nowe władze” weszły razem z osiłkami i z pominięciem prawa i procedur. Podobna sytuacja trwa w budynku TVP na placu Powstańców w Warszawie i w siedzibie TVP. 

Wciąż „na stanowisku” trwa w siedzibie PAP prezes agencji Wojciech Surmacz, a w siedzibie Telewizyjnej Agencji Informacyjnej jej kierownictwo: Michał Adamczyk, Samuel Pereira, Marcin Tulicki.

Czytaj także: Niemiecki politolog proponuje Polsce broń atomową

Helsińska Fundacja Praw Człowieka krytykuje

Siłowe przejęcie mediów publicznych skrytykowała nawet Helsińska Fundacja Praw Człowieka, a także media dotychczas jednoznacznie wspierające „demokratyczną opozycję” w Polsce.

„Zdajemy sobie sprawę, że uwarunkowania polityczne i prawne bardzo utrudniają reformy. Nie możemy jednak nie zauważyć, że sposób rozpoczęcia zmian w mediach publicznych budzi poważne wątpliwości prawne” – pisze Helsińska Fundacja Praw Człowieka w oświadczeniu odnoszącym się do działań nowego rządu ws. mediów publicznych.

„Brutalna taktyka nowego rządu przekształciła przyziemną rotację nominacji politycznych w wysoce upolityczniony dramat z oskarżeniami o łamanie prawa” – komentuje z kolei Peter Doran na łamach „New York Post”.

„Naprawdę przerażające pierwsze kroki nowego polskiego rządu, który zdecydował się nie tylko zamknąć TVP World anglojęzyczny kanał telewizyjny, ale także wysłać policję do jego studia. TVP World była jedynym wpływowym głosem Europy Środkowej w mediach światowych. Solidaryzuję się z jego zespołem” – twierdzi niemiecki ekspert do spraw Europy Wschodniej Sergej Sumlenny. Analityk, który pracował na Ukrainie jako dyrektor Fundacji imienia Heinricha Boella.



Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

Polecane
Emerytury
Stażowe