Komunikat dla mieszkańców Warszawy

Pasażerowie korzystający z Warszawy Gdańskiej będą musieli poczekać na nowe przejście podziemne dłużej, niż planowano. Zamiast końcówki 2025 roku, jak zakładano, przejście zostanie udostępnione w II kwartale 2026 r.
Warszawa Komunikat dla mieszkańców Warszawy
Warszawa / pixabay.com

Co musisz wiedzieć?

  • Nowe przejście podziemne na stacji Warszawa Gdańska zostanie udostępnione dopiero w II kwartale 2026 roku, a nie – jak planowano – do końca 2025 r.
  • Powodem opóźnień są m.in. wysoki poziom wód gruntowych i gruz odkryty podczas prac.
  • Na każdą platformę będzie można dostać się schodami stałymi, ruchomymi oraz windą.
  • Wszystkie cztery perony zyskają nowe wiaty o łącznej długości ponad 1 kilometra.
  • Koszt inwestycji wynosi ok. 80 mln zł netto.

 

Komunikat dla mieszkańców Warszawy

Powodem opóźnień są problemy techniczne. – Mamy pewne przesunięcia spowodowane dużą liczbą niezidentyfikowanych kolizji, wysokim poziomem wód gruntowych, gruzem i nieprzewidzianymi elementami w trakcie przygotowania inwestycji – tłumaczył Krzysztof Pietras z PKP PLK.

Mimo opóźnień prace trwają. Od strony ul. Słomińskiego zbudowano już 90-metrowy łącznik z istniejącym tunelem. Główna część przejścia od strony północnej także jest gotowa – teraz łączone są oba odcinki. Z myślą o pasażerach na perony prowadzić będą schody stałe, ruchome oraz windy. Dodatkowo powstaną nowe, długie wiaty – 270 metrów długości każda, co łącznie da ponad kilometr zadaszenia na wszystkich czterech peronach.

To ułatwi pasażerom oczekiwanie na pociąg czy przesiadanie się. Nie będą narażeni na niekorzystne warunki atmosferyczne

– zaznaczył Pietras.

Każdy peron zostanie także wyposażony w nowe ławki, elementy małej architektury i system informacji pasażerskiej. Stare płyty peronowe i kostka brukowa, jeśli nadają się do ponownego użycia, będą wykorzystywane.

Mural z kawałkiem historii

Na stacji pojawi się też mural o powierzchni 550 m², który ma opowiadać historię kolei i Warszawy od lat 20. XX wieku do dziś. Największe malunki pojawią się na ścianach od strony ul. Słomińskiego – jeden o długości 43 metrów, drugi 35 metrów, każdy na wysokość do 3,5 metra.

Przewidujemy dla całego obiektu wykonanie około 550 mkw. muralu. Będzie to mural monochromatyczny z akcentami kolorystycznymi

– zapowiedział kierownik budowy Daniel Czajkowski.

W sumie powstanie 10 „pól” muralowych. W tych miejscach nie będzie umieszczana informacja pasażerska. Prace są ważne także z punktu widzenia przyszłego ruchu kolejowego – gdy rozpocznie się przebudowa Warszawy Wschodniej, Warszawa Gdańska przejmie część ruchu pociągów międzynarodowych.

Kiedy zacznie się przebudowa Warszawy Wschodniej, pociągi międzynarodowe będą się również zatrzymywać na Warszawie Gdańskiej, więc obciążenie będzie duże

– podkreślił Czajkowski.

Koszt całej inwestycji to około 80 mln zł netto. Według planów wszystkie perony i tory mają być dostępne do końca stycznia 2026, natomiast nowe przejście podziemne – w II kwartale 2026 roku.


 

POLECANE
Niemcy walczą z Tapinoma magnum. To może być przełom z ostatniej chwili
Niemcy walczą z Tapinoma magnum. To może być przełom

Specjalny żel z Zurychu zatrzymuje ekspansję "super-mrówki" Tapinoma magnum. Pierwsze miasta w Niemczech zgłaszają pozytywne efekty – informuje niemiecki serwis t-online.de.

Nie żyje Katarzyna Stoparczyk. Znana dziennikarka zginęła w wypadku z ostatniej chwili
Nie żyje Katarzyna Stoparczyk. Znana dziennikarka zginęła w wypadku

Nie żyje Katarzyna Stoparczyk, znana dziennikarka radiowa i telewizyjna, autorka książek, reżyserka spektakli teatralnych.

Google zapłaci miliardy euro kary. Jest decyzja z ostatniej chwili
Google zapłaci miliardy euro kary. Jest decyzja

Komisja Europejska ogłosiła w piątek nałożenie 2,95 mld euro kary na amerykańską firmę technologiczną Google w związku z naruszeniem prawa antymonopolowego UE.

Skandaliczne stanowisko Iustitii po wyroku TSUE: To akt buntu, nigdy dotąd nie posunęli się tak daleko tylko u nas
Skandaliczne stanowisko Iustitii po wyroku TSUE: "To akt buntu, nigdy dotąd nie posunęli się tak daleko"

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał orzeczenie ws. Izby Kontroli Nadzwyczajnej i Spraw Publicznych SN. TSUE stwierdził w czwartek, że "sąd krajowy jest zobowiązany uznać za niebyły wyrok wydany przez sąd wyższej instancji, który nie jest niezawisłym i bezstronnym sądem". Po wyroku swoje stanowisko opublikowało Stowarzyszenie Sędziów "Iustitia".

Dobre wieści dla PiS. Nowy sondaż CBOS z ostatniej chwili
Dobre wieści dla PiS. Nowy sondaż CBOS

Prawo i Sprawiedliwość jest najchętniej wybieraną partią polityczną w Polsce – wynika z wrześniowego badania CBOS.

Prezydent zareagował na słowa Tuska: To nie przystoi z ostatniej chwili
Prezydent zareagował na słowa Tuska: To nie przystoi

W piątek w Watykanie prezydent Karol Nawrocki został zapytany przez dziennikarzy o wypowiedź premiera Donalda Tuska.

Porażka prokuratury Żurka. Oskarżony ws. RARS Dominik B. wyjdzie na wolność z ostatniej chwili
Porażka prokuratury Żurka. Oskarżony ws. RARS Dominik B. wyjdzie na wolność

Ciężko chory Dominik B. trzymany w areszcie od czerwca 2025 r. wyjdzie na wolność – poinformował w piatek piątek po godz. 14 mec. Filip Wołoszczak.

Niemcy muszą przygotować się na trudności – niemieckie media komentują spotkanie Nawrocki–Trump pilne
"Niemcy muszą przygotować się na trudności" – niemieckie media komentują spotkanie Nawrocki–Trump

Wizyta prezydenta Karola Nawrockiego w Waszyngtonie wywołała w Niemczech falę komentarzy. „Berliner Zeitung” ostrzega, że Polska zyskała w Trumpie potężnego sojusznika, a Berlin musi przygotować się na trudne czasy.

Holandia – Polska. Wymowny transparent polskich kibiców z ostatniej chwili
Holandia – Polska. Wymowny transparent polskich kibiców

Polscy kibice podczas czwartkowego meczu w Rotterdamie wywiesili transparent "#rechtopdenath" odnoszący się do głośnej sprawy zabójstwa 17-letniej kobiety w Holandii.

PKO BP wydał pilny komunikat z ostatniej chwili
PKO BP wydał pilny komunikat

W najbliższą niedzielę w godz. 00:00–04:00 nastąpi przerwa w działaniu aplikacji IKO i iPKO biznes mobile, a w godz. 00:00–09:00 w obsłudze kart kredytowych – informuje PKO Bank Polski.

REKLAMA

Komunikat dla mieszkańców Warszawy

Pasażerowie korzystający z Warszawy Gdańskiej będą musieli poczekać na nowe przejście podziemne dłużej, niż planowano. Zamiast końcówki 2025 roku, jak zakładano, przejście zostanie udostępnione w II kwartale 2026 r.
Warszawa Komunikat dla mieszkańców Warszawy
Warszawa / pixabay.com

Co musisz wiedzieć?

  • Nowe przejście podziemne na stacji Warszawa Gdańska zostanie udostępnione dopiero w II kwartale 2026 roku, a nie – jak planowano – do końca 2025 r.
  • Powodem opóźnień są m.in. wysoki poziom wód gruntowych i gruz odkryty podczas prac.
  • Na każdą platformę będzie można dostać się schodami stałymi, ruchomymi oraz windą.
  • Wszystkie cztery perony zyskają nowe wiaty o łącznej długości ponad 1 kilometra.
  • Koszt inwestycji wynosi ok. 80 mln zł netto.

 

Komunikat dla mieszkańców Warszawy

Powodem opóźnień są problemy techniczne. – Mamy pewne przesunięcia spowodowane dużą liczbą niezidentyfikowanych kolizji, wysokim poziomem wód gruntowych, gruzem i nieprzewidzianymi elementami w trakcie przygotowania inwestycji – tłumaczył Krzysztof Pietras z PKP PLK.

Mimo opóźnień prace trwają. Od strony ul. Słomińskiego zbudowano już 90-metrowy łącznik z istniejącym tunelem. Główna część przejścia od strony północnej także jest gotowa – teraz łączone są oba odcinki. Z myślą o pasażerach na perony prowadzić będą schody stałe, ruchome oraz windy. Dodatkowo powstaną nowe, długie wiaty – 270 metrów długości każda, co łącznie da ponad kilometr zadaszenia na wszystkich czterech peronach.

To ułatwi pasażerom oczekiwanie na pociąg czy przesiadanie się. Nie będą narażeni na niekorzystne warunki atmosferyczne

– zaznaczył Pietras.

Każdy peron zostanie także wyposażony w nowe ławki, elementy małej architektury i system informacji pasażerskiej. Stare płyty peronowe i kostka brukowa, jeśli nadają się do ponownego użycia, będą wykorzystywane.

Mural z kawałkiem historii

Na stacji pojawi się też mural o powierzchni 550 m², który ma opowiadać historię kolei i Warszawy od lat 20. XX wieku do dziś. Największe malunki pojawią się na ścianach od strony ul. Słomińskiego – jeden o długości 43 metrów, drugi 35 metrów, każdy na wysokość do 3,5 metra.

Przewidujemy dla całego obiektu wykonanie około 550 mkw. muralu. Będzie to mural monochromatyczny z akcentami kolorystycznymi

– zapowiedział kierownik budowy Daniel Czajkowski.

W sumie powstanie 10 „pól” muralowych. W tych miejscach nie będzie umieszczana informacja pasażerska. Prace są ważne także z punktu widzenia przyszłego ruchu kolejowego – gdy rozpocznie się przebudowa Warszawy Wschodniej, Warszawa Gdańska przejmie część ruchu pociągów międzynarodowych.

Kiedy zacznie się przebudowa Warszawy Wschodniej, pociągi międzynarodowe będą się również zatrzymywać na Warszawie Gdańskiej, więc obciążenie będzie duże

– podkreślił Czajkowski.

Koszt całej inwestycji to około 80 mln zł netto. Według planów wszystkie perony i tory mają być dostępne do końca stycznia 2026, natomiast nowe przejście podziemne – w II kwartale 2026 roku.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe