Bank na wyciągnięcie ręki

Bankowość elektroniczna łączy prostą obsługę z bogactwem możliwości. Co więcej, z niektórych funkcji w aplikacji IKO stworzonej przez PKO Bank Polski możesz z niej korzystać nawet nie posiadając konta w tym banku.
 Bank  na wyciągnięcie ręki
/ fot. Adobe Stock

Korzystając z „IKO bez konta” możesz sprawdzić swój rejestr PPK i PPE w PKO TFI, skorzystać z otwartej bankowości, wymieniać waluty i sprawdzać szczegóły swoich kont walutowych, a także złożyć wniosek o pożyczkę gotówkową bez konta w PKO Banku Polskim oraz otworzyć konto w największym polskim banku  i dzięki temu zyskać dostęp do wszystkich funkcji IKO.

 

IKO dla każdego

Aplikacji IKO może używać każdy , kto ma skończone 18 lat, polskie obywatelstwo oraz polski adres zamieszkania. Aby zainstalować aplikację należy pobrać IKO ze sklepu z aplikacjami, a następnie wybrać „IKO bez konta” i opcję „uzyskaj dostęp”. Wówczas automatycznie przejdziesz do przeglądarki w telefonie, tam zostaniesz przeprowadzony przez dalsze kroki rejestracji.
W  IKO możesz również podpiąć konto z innego banku. Tak działa otwarta bankowość, czyli nowy sposób korzystania z usług płatniczych wprowadzony przez dyrektywę PSD2. W ramach otwartej bankowości do swojego IKO możesz podpiąć rachunki z wybranych banków. Po dodaniu kont  zobaczysz je zarówno w aplikacji IKO, jak i serwisie internetowym iPKO. Korzystanie z otwartej bankowości jest bezpłatne. Podpięcie konta z innego banku do IKO nie wpływa na opłaty za jego prowadzenie. Aktualnie możesz podpiąć w IKO swoje konto Inteligo, oraz konta prowadzone przez  Pekao S.A, mBank, Santander Bank Polska, BNP Paribas, bank Millennium, Alior Bank, ING, Nest Bank, Credit Agricole i Citi Handlowy. W przyszłości lista banków będzie systematycznie poszerzana.

 

Wygodna autoryzacja bez kodów

Posiadacze IKO doceniają prostą obsługę aplikacji. Jedną z jej wygodnych funkcji jest mobilna autoryzacja. To oznacza, że wszystkie operacje zlecane w serwisie internetowym iPKO albo u konsultanta, zatwierdzasz w swojej aplikacji mobilnej IKO – nie musisz przepisywać kodu z SMS-a lub karty kodów. Jeżeli  telefon ma włączone funkcje biometryczne, możesz potwierdzać część operacji np. odciskiem palca.
W IKO między innymi w prosty sposób dowiesz się o najważniejszych zmianach aplikacji, ofertach i zdarzeniach na swoim koncie. Za pomocą aplikacji otrzymasz powiadomienia push np. na temat nowości dotyczących aplikacji oraz ostrzeżenia przed aktualnymi zagrożeniami, np. fałszywymi SMS-ami, oferty i promocje, które mogą Cię zainteresować oraz informacje o operacjach na koncie, np. potwierdzenie odbioru przelewu na telefon lub wypłaty z bankomatu.

 

Wystarczy powiedzieć, by wykonać operację

Aby jeszcze wygodniej korzystać z aplikacji, do IKO wprowadzono możliwość wykonania wybranych operacji finansowych przy pomocy Asystenta głosowego, czyli mówionych (i pisanych) poleceń. Masz do załatwienia proste sprawy finansowe? Asystent głosowy zrozumie, co do niego mówisz lub piszesz. Na przykład aby zrobić przelew możesz powiedzieć „przelej 100 zł do Janka”. Gdy powiesz „pokaż mi przelewy z ubiegłego miesiąca”, wyszuka odpowiednie transakcje w historii. Jeśli zaś chcesz użyć kodu BLIK, wystarczy, że powiesz: „podaj mi kod BLIK”. Funkcji, które możesz uruchomić głosem jest oczywiście o wiele więcej. Poza tym Asystent głosowy ciągle się uczy i będzie zdobywać nowe umiejętności.

Jeśli czegoś jeszcze nie umie, może przenieść Cię do miejsca w IKO, gdzie zrobisz to samodzielnie. Na przykład gdy powiesz: „chyba zgubiłem kartę” – asystent głosowy przeniesie Cię do ekranu, na którym możesz ją zastrzec. Jeśli zaś zakomunikujesz mu: „chciałabym logować się do IKO odciskiem palca” – asystent głosowy przeniesie Cię do Ustawień. Gdy z kolei powiesz: „potrzebuję dodatkowej gotówki”– asystent głosowy zaproponuje przejście do wniosku o pożyczkę gotówkową
Asystent głosowy w IKO umie już przeanalizować Twoje wydatki i oszczędności w podziale na waluty, okresy i konta. Pokaże też podsumowanie Twoich płatności kartą u wybranego sprzedawcy. Wystarczy że powiesz: "ile wydałem" – asystent głosowy zaproponuje dwie opcje: pokaże, ile wydajesz łącznie oraz w podziale na: operacje kartą debetową, przelewy wychodzące, zobowiązania kredytowe i wypłaty z bankomatu i pozostałe płatności. Podsumuje też płatności kartą u wskazanego przez Ciebie sprzedawcy. Jeśli zadasz mu pytanie „ile oszczędzam?" Asystent głosowy podsumuje Twoje przychody i wydatki oraz pokaże, ile ostatnio zaoszczędziłeś.
Użytkownicy iPhone'ów mogą zaś zyskać jeszcze szybszy dostęp do funkcji z 3D Touch w aplikacji IKO. Wystarczy, że na ekranie swojego iPhone’a mocniej naciśniesz ikonę IKO i wyświetlą się skróty do: przelewów, kodu BLIK, mapy oddziałów i bankomatów, czy historii konta - wybierz jeden ze skrótów, zaloguj się do IKO i korzystaj z wybranej funkcji.

 

Spersonalizuj profil

By korzystanie z aplikacji było jeszcze przyjemniejsze, możesz spersonalizować swoje IKO. W prosty sposób dopasujesz ekran logowania do IKO oraz ekran startowy do swoich potrzeb – możesz mieć pod ręką swoje ulubione funkcje, a także w dowolnym momencie zmienić ustawienia.

Ekran IKO może być jasny lub ciemny (tzw. dark mode). Zmienisz go w prosty sposób w ustawieniach konta. Dlaczego warto wypróbować tryb ciemny? Mniejsza ilość emitowanego światła, przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniego kontrastu, może być wygodniejsza dla Twoich oczu. W niektórych modelach telefonu tryb ciemny oznacza oszczędność baterii.
W mobilnej aplikacji IKO możesz również skorzystać z serwisu telefonicznego (IVR) lub pomocy konsultanta. Wystarczy, że zadzwonisz prosto z IKO, bez podawania swojego numeru klienta i hasła telefonicznego. Logowanie do aplikacji potwierdza Twoją tożsamość. Automatyczny serwis telefoniczny (IVR) daje Ci możliwość załatwienia swoich bankowych spraw samodzielnie, na klawiaturze telefonu.

 

Artykuł powstał we współpracy z PKO Bankiem Polskim S.A.


 

POLECANE
Muszę odreagować. Gorzkie wyznanie w Tańcu z gwiazdami Wiadomości
"Muszę odreagować". Gorzkie wyznanie w "Tańcu z gwiazdami"

Po ośmiu tygodniach rywalizacji w „Tańcu z gwiazdami” Barbara Bursztynowicz pożegnała się z programem. Aktorka znana z serialu „Klan” nie kryje, że udział w show był dla niej ogromnym doświadczeniem – nie tylko artystycznym, ale też emocjonalnym. Jak przyznała w rozmowie z Plejadą, udział w tanecznym projekcie wiele ją kosztował.

Awaria sieci Play. Jest pilny komunikat z ostatniej chwili
Awaria sieci Play. Jest pilny komunikat

W poniedziałek wystąpiły utrudnienia w korzystaniu z sieci mobilnej Play. Sytuacja wraca już do normy – przekazało biuro prasowe sieci Play.

Dramat na Wilanowie. Nie żyje 16-latka Wiadomości
Dramat na Wilanowie. Nie żyje 16-latka

W poniedziałkowy poranek w Miasteczku Wilanów doszło do dramatycznego wydarzenia. Około godziny 8:00, przy ulicy Hlonda 10, 16-letnia dziewczyna spadła z wysokości około 10 metrów. Pomimo natychmiastowej pomocy służb ratunkowych, nastolatki nie udało się uratować.

Komunikat dla mieszkańców woj. lubelskiego z ostatniej chwili
Komunikat dla mieszkańców woj. lubelskiego

Centrum Onkologii Ziemi Lubelskiej im. św. Jana z Dukli otrzymało ponad 1,9 mln zł na zakup nowoczesnego sprzętu do rehabilitacji leczniczej – podał w 3 listopada 2025 r. w komunikacie Samorząd Województwa Lubelskiego.

Odważ się, to też jest siła. Prezydent apeluje do mężczyzn z ostatniej chwili
"Odważ się, to też jest siła". Prezydent apeluje do mężczyzn

Prezydent Karol Nawrocki namawia mężczyzn do badań profilaktycznych. – Odważ się, to też jest siła – zwraca się do nich w spocie z udziałem sportowców i artystów w ramach corocznej, organizowanej w listopadzie, akcji Movember.

Niezwykłe zjawisko nad woj. lubelskim Wiadomości
Niezwykłe zjawisko nad woj. lubelskim

Nad województwem lubelskim pojawiła się chmura, która wyglądała, jakby ktoś idealnie przyciął jej krawędzie. Zdjęcie niezwykłego zjawiska szybko obiegło media społecznościowe i wywołało lawinę komentarzy.

Donald Tusk jest przekonany, że w 2027 roku przegra wybory? z ostatniej chwili
Donald Tusk jest przekonany, że w 2027 roku przegra wybory?

Platforma Obywatelska wciąż nie prezentuje pełnego programu politycznego — twierdzi publicystka Joanna Miziołek. Jak relacjonuje, powodem może być pesymistyczne nastawienie Donalda Tuska wobec przyszłych wyborów. Jej nieoficjalne informacje wskazują, że przewodniczący PO ma już zakładać przegraną partii w 2027 roku.

Katastrofa w polskiej służbie zdrowia. Odsyłani nawet chorzy na raka Wiadomości
Katastrofa w polskiej służbie zdrowia. Odsyłani nawet chorzy na raka

Szpitale w całej Polsce wstrzymują przyjęcia nowych pacjentów — także tych wymagających pilnego leczenia onkologicznego. Planowe zabiegi przesuwane są nawet na 2026 rok, ponieważ Narodowy Fundusz Zdrowia wyczerpał roczne limity finansowania. Lekarze alarmują: sytuacja jest krytyczna.

Awaria sieci Play. Tysiące zgłoszeń z ostatniej chwili
Awaria sieci Play. Tysiące zgłoszeń

Coraz więcej klientów sieci Play zgłasza problemy z zasięgiem sieci komórkowej i wykonywaniem połączeń. Na stronie Downdetector pojawiło się już blisko 7 tys. zgłoszeń.

Ekstradycja Wielkiego Bu. Jest decyzja sądu z ostatniej chwili
Ekstradycja "Wielkiego Bu". Jest decyzja sądu

30 października 2025 r. niemiecki sąd uznał ekstradycję Patryka M. "Wielkiego Bu" do Polski za dopuszczalną – informuje serwis tvn24.pl.

REKLAMA

Bank na wyciągnięcie ręki

Bankowość elektroniczna łączy prostą obsługę z bogactwem możliwości. Co więcej, z niektórych funkcji w aplikacji IKO stworzonej przez PKO Bank Polski możesz z niej korzystać nawet nie posiadając konta w tym banku.
 Bank  na wyciągnięcie ręki
/ fot. Adobe Stock

Korzystając z „IKO bez konta” możesz sprawdzić swój rejestr PPK i PPE w PKO TFI, skorzystać z otwartej bankowości, wymieniać waluty i sprawdzać szczegóły swoich kont walutowych, a także złożyć wniosek o pożyczkę gotówkową bez konta w PKO Banku Polskim oraz otworzyć konto w największym polskim banku  i dzięki temu zyskać dostęp do wszystkich funkcji IKO.

 

IKO dla każdego

Aplikacji IKO może używać każdy , kto ma skończone 18 lat, polskie obywatelstwo oraz polski adres zamieszkania. Aby zainstalować aplikację należy pobrać IKO ze sklepu z aplikacjami, a następnie wybrać „IKO bez konta” i opcję „uzyskaj dostęp”. Wówczas automatycznie przejdziesz do przeglądarki w telefonie, tam zostaniesz przeprowadzony przez dalsze kroki rejestracji.
W  IKO możesz również podpiąć konto z innego banku. Tak działa otwarta bankowość, czyli nowy sposób korzystania z usług płatniczych wprowadzony przez dyrektywę PSD2. W ramach otwartej bankowości do swojego IKO możesz podpiąć rachunki z wybranych banków. Po dodaniu kont  zobaczysz je zarówno w aplikacji IKO, jak i serwisie internetowym iPKO. Korzystanie z otwartej bankowości jest bezpłatne. Podpięcie konta z innego banku do IKO nie wpływa na opłaty za jego prowadzenie. Aktualnie możesz podpiąć w IKO swoje konto Inteligo, oraz konta prowadzone przez  Pekao S.A, mBank, Santander Bank Polska, BNP Paribas, bank Millennium, Alior Bank, ING, Nest Bank, Credit Agricole i Citi Handlowy. W przyszłości lista banków będzie systematycznie poszerzana.

 

Wygodna autoryzacja bez kodów

Posiadacze IKO doceniają prostą obsługę aplikacji. Jedną z jej wygodnych funkcji jest mobilna autoryzacja. To oznacza, że wszystkie operacje zlecane w serwisie internetowym iPKO albo u konsultanta, zatwierdzasz w swojej aplikacji mobilnej IKO – nie musisz przepisywać kodu z SMS-a lub karty kodów. Jeżeli  telefon ma włączone funkcje biometryczne, możesz potwierdzać część operacji np. odciskiem palca.
W IKO między innymi w prosty sposób dowiesz się o najważniejszych zmianach aplikacji, ofertach i zdarzeniach na swoim koncie. Za pomocą aplikacji otrzymasz powiadomienia push np. na temat nowości dotyczących aplikacji oraz ostrzeżenia przed aktualnymi zagrożeniami, np. fałszywymi SMS-ami, oferty i promocje, które mogą Cię zainteresować oraz informacje o operacjach na koncie, np. potwierdzenie odbioru przelewu na telefon lub wypłaty z bankomatu.

 

Wystarczy powiedzieć, by wykonać operację

Aby jeszcze wygodniej korzystać z aplikacji, do IKO wprowadzono możliwość wykonania wybranych operacji finansowych przy pomocy Asystenta głosowego, czyli mówionych (i pisanych) poleceń. Masz do załatwienia proste sprawy finansowe? Asystent głosowy zrozumie, co do niego mówisz lub piszesz. Na przykład aby zrobić przelew możesz powiedzieć „przelej 100 zł do Janka”. Gdy powiesz „pokaż mi przelewy z ubiegłego miesiąca”, wyszuka odpowiednie transakcje w historii. Jeśli zaś chcesz użyć kodu BLIK, wystarczy, że powiesz: „podaj mi kod BLIK”. Funkcji, które możesz uruchomić głosem jest oczywiście o wiele więcej. Poza tym Asystent głosowy ciągle się uczy i będzie zdobywać nowe umiejętności.

Jeśli czegoś jeszcze nie umie, może przenieść Cię do miejsca w IKO, gdzie zrobisz to samodzielnie. Na przykład gdy powiesz: „chyba zgubiłem kartę” – asystent głosowy przeniesie Cię do ekranu, na którym możesz ją zastrzec. Jeśli zaś zakomunikujesz mu: „chciałabym logować się do IKO odciskiem palca” – asystent głosowy przeniesie Cię do Ustawień. Gdy z kolei powiesz: „potrzebuję dodatkowej gotówki”– asystent głosowy zaproponuje przejście do wniosku o pożyczkę gotówkową
Asystent głosowy w IKO umie już przeanalizować Twoje wydatki i oszczędności w podziale na waluty, okresy i konta. Pokaże też podsumowanie Twoich płatności kartą u wybranego sprzedawcy. Wystarczy że powiesz: "ile wydałem" – asystent głosowy zaproponuje dwie opcje: pokaże, ile wydajesz łącznie oraz w podziale na: operacje kartą debetową, przelewy wychodzące, zobowiązania kredytowe i wypłaty z bankomatu i pozostałe płatności. Podsumuje też płatności kartą u wskazanego przez Ciebie sprzedawcy. Jeśli zadasz mu pytanie „ile oszczędzam?" Asystent głosowy podsumuje Twoje przychody i wydatki oraz pokaże, ile ostatnio zaoszczędziłeś.
Użytkownicy iPhone'ów mogą zaś zyskać jeszcze szybszy dostęp do funkcji z 3D Touch w aplikacji IKO. Wystarczy, że na ekranie swojego iPhone’a mocniej naciśniesz ikonę IKO i wyświetlą się skróty do: przelewów, kodu BLIK, mapy oddziałów i bankomatów, czy historii konta - wybierz jeden ze skrótów, zaloguj się do IKO i korzystaj z wybranej funkcji.

 

Spersonalizuj profil

By korzystanie z aplikacji było jeszcze przyjemniejsze, możesz spersonalizować swoje IKO. W prosty sposób dopasujesz ekran logowania do IKO oraz ekran startowy do swoich potrzeb – możesz mieć pod ręką swoje ulubione funkcje, a także w dowolnym momencie zmienić ustawienia.

Ekran IKO może być jasny lub ciemny (tzw. dark mode). Zmienisz go w prosty sposób w ustawieniach konta. Dlaczego warto wypróbować tryb ciemny? Mniejsza ilość emitowanego światła, przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniego kontrastu, może być wygodniejsza dla Twoich oczu. W niektórych modelach telefonu tryb ciemny oznacza oszczędność baterii.
W mobilnej aplikacji IKO możesz również skorzystać z serwisu telefonicznego (IVR) lub pomocy konsultanta. Wystarczy, że zadzwonisz prosto z IKO, bez podawania swojego numeru klienta i hasła telefonicznego. Logowanie do aplikacji potwierdza Twoją tożsamość. Automatyczny serwis telefoniczny (IVR) daje Ci możliwość załatwienia swoich bankowych spraw samodzielnie, na klawiaturze telefonu.

 

Artykuł powstał we współpracy z PKO Bankiem Polskim S.A.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe