Polska marka może podbić zagraniczne rynki

W 2017 roku wartość polskiego eksportu może sięgnąć 200 mld euro, a z roku na rok wzrost jest kilkuprocentowy. Warunkiem dalszego rozwoju sprzedaży zagranicznej jest budowanie i wzmacnianie wizerunku polskiej marki poza granicami. Taki cel ma program Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, która będzie wspierać na arenie międzynarodowej 9 z 12 priorytetowych sektorów polskiej gospodarki. Dzięki rządowej pomocy polskie produkty i usługi mają szansę zaistnieć na nowych rynkach, m.in. w Azji, Afryce i Ameryce Łacińskiej.
 Polska marka może podbić zagraniczne rynki
/ Pixabay.com/CC0

 Polscy przedsiębiorcy będą mogli korzystać, ale nie w charakterze wystawców, z infrastruktury polskich stoisk informacyjno-promocyjnych, które będą organizowane przez PAIH na kluczowych imprezach targowych. To przestrzeń do rozmów, spotkań b2b, kontaktów z partnerami zagranicznymi. To miejsca, gdzie będą odbywały się briefingi prasowe, a polski przedsiębiorca będzie mógł dostarczyć swoje promocyjne filmy i materiały drukowane. Wszystko to będziemy starali się dystrybuować, jednocześnie będziemy punktem informacyjnym na każdej imprezie targowej, gdzie będziemy mogli wskazać lokalizację konkretnych polskich podmiotów – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Robert Zawadzki, zastępca dyrektora Departamentu Promocji Gospodarczej w Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

W grudniu ruszył projekt „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand” przeznaczony dla małych i średnich firm realizowany przez PAIH. Agencja odpowiada za 9 z 12 określonych przez resort rozwoju jako priorytetowe sektory polskiej gospodarki: meble, moda polska (wraz z biżuterią), jachty i łodzie rekreacyjne, kosmetyki, sprzęt medyczny, biotechnologia i farmacja, budowa i wykańczanie budowli, maszyny i urządzenia, części samochodowe i lotnicze, części samochodowe i lotnicze. Promocją pozostałych trzech, czyli spożywczego, IT/ICT i usług prozdrowotnych, zajmą się odpowiednio Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości i Polska Organizacja Turystyczna.

PAIH będzie wspierać polskie firmy na 99 kluczowych imprezach wystawienniczych (61 w 2018 roku i 38 w 2019 roku): w Chinach, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Niemczech, Rosji, Indach, USA, Iranie, Kazachstanie, Turcji, Ukrainie, Białorusi, Norwegii, Holandii, Australii, we Włoszech, Szwecji, Francji, Singapurze, Brazylii, RPA, Kanadzie, Meksyku i Izraelu. Dodatkowo w Polsce będą realizowane misje gospodarcze dla zagranicznych przedsiębiorców i dziennikarzy, podczas których będą mogli nawiązać kontakt z polskimi firmami.

Zgodnie z założeniami program ma pomóc w ekspansji zagranicznej tam, gdzie polskie firmy mają szanse na sukces.

– Nie w każdym kraju znajdziemy odpowiedni zasób wiedzy na temat polskich firm i polskiego asortymentu, więc te rynki priorytetowe nie są dobrane przypadkowo. Ministerstwo Rozwoju starało się wskazać takie kraje, w których Polska ma szansę na prezentację produktów, nie konkurując bezpośrednio z największymi potęgami na świecie – zaznacza Zawadzki. – Mamy nadzieję, że dzięki programom branżowym uda się wzbudzić świadomość u zagranicznych konsumentów i pokazać, że produkty, które często znajdują w sklepach np. w Dubaju, są produktami polskimi.

Program nie ma na celu promowania poszczególnych polskich firm, ale sprawienie, że marka „made in Poland” zaistnieje w świadomości zagranicznych konsumentów. Obecnie polskie produkty są obecne przede wszystkim w krajach Unii Europejskiej, ale stopniowo rośnie ich popularność w krajach Azji, Afryki i Ameryki Południowej.

Chcemy się pochwalić zwiększoną rozpoznawalnością polskich marek, Polski jako kraju. Chcemy promować markę każdej z branż, niekoniecznie konkretne firmy, bo specyfika wydatkowania środków unijnych nam na to nie pozwala – podkreśla Robert Zawadzki.

Polski eksport według różnych szacunków w 2017 roku może przekroczyć 197–200 mld euro. Tylko w I półroczu 2017 roku wartość eksportu wyniosła 99 mld euro, czyli o 8,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku. W najbliższych latach eksport powinien rosnąć, w dużej mierze ze względu na wejście na nowe, perspektywiczne rynki.

/ Źródło: Newseria.pl

#REKLAMA_POZIOMA#
 


 

POLECANE
Skandal w Niemczech. Potężne klimatystyczne lobby manipulowało badaniami klimatu tylko u nas
Skandal w Niemczech. Potężne klimatystyczne lobby manipulowało badaniami klimatu

W Niemczech wybuchł skandal wokół analizy Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu (PIK) z kwietnia 2024 roku. Chodzi o badanie, które przez lata było podstawą alarmistycznych prognoz dotyczących skutków zmian klimatycznych. Dokument ten, szeroko cytowany przez aktywistów i decydentów, przewidywał dramatyczne konsekwencje, takie jak ekstremalne zjawiska pogodowe, podnoszenie się poziomu mórz czy masowe migracje klimatyczne

PiS na czele, KO z potężnym spadkiem, Konfederacja rośnie. Zobacz najnowszy sondaż z ostatniej chwili
PiS na czele, KO z potężnym spadkiem, Konfederacja rośnie. Zobacz najnowszy sondaż

Z najnowszego badania wykonanego przez Research Partner na panelu Ariadna wynika, że gdyby wybory parlamentarne odbyły się już w najbliższą niedzielę, zwycięzcą zostałoby Prawo i Sprawiedliwość.

Awaria systemu numeru 999. Sytuacja jest poważna z ostatniej chwili
Awaria systemu numeru 999. Sytuacja jest poważna

System Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego uległ awarii – donosi m.in. pożarniczy serwis remiza.pl i profil „Ratownictwo Medyczne – będzie rozmowa, proszę czekać”. SWD PRM odpowiada m.in. za przyjmowanie zgłoszeń alarmowych, powiadomień o zdarzeniach i dysponowanie zespołów ratownictwa medycznego.

Przełom ws. poszukiwań dwóch Polaków w szwajcarskich Alpach z ostatniej chwili
Przełom ws. poszukiwań dwóch Polaków w szwajcarskich Alpach

W szwajcarskich Alpach znalezione zostały dwa – na ten moment – niezidentyfikowane ciała. Prawdopodobnie są to obywatele Polski, którzy zaginęli przed kilkoma dniami w masywie szczytu Weissmies. Poinformował o tym w środę rzecznik MSZ Paweł Wroński.

„Le Figaro” ujawnia sieć Sorosa w Europejskim Trybunale Praw Człowieka z ostatniej chwili
„Le Figaro” ujawnia sieć Sorosa w Europejskim Trybunale Praw Człowieka

„Po niepowodzeniach w Chinach to właśnie w Europie George Soros w końcu znalazł żyzny grunt dla swojego ideału liberalnego, postnarodowego i wielokulturowego społeczeństwa” – pisze w obszernej publikacji prestiżowy francuski dziennik „Le Figaro”, informując o wpływach kontrowersyjnego miliardera w elicie europejskich środowisk prawniczych.

Afera KPO. Konkursy na środki dla szpitali na celowniku sądów z ostatniej chwili
Afera KPO. Konkursy na środki dla szpitali na celowniku sądów

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie orzekł, że Ministerstwo Zdrowia naruszyło prawo przy rozstrzyganiu konkursu na rozwój opieki długoterminowej i geriatrii w ramach Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Wyrok zapadł w sprawie szpitali w Myślenicach i Mogilnie – resort musi ponownie i zgodnie z prawem ocenić ich wnioski. Dyrektor z Aleksandrowa Kujawskiego, jak napisała wp.pl, kieruje skargę do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Jego zdaniem konkurs na rozwój geriatrii, wart 1,5 miliarda złotych, był "ustawiony". 

Tusk: Wiatraki będą powstawały za pomocą rozporządzenia, weto prezydenta mało skuteczne z ostatniej chwili
Tusk: Wiatraki będą powstawały za pomocą rozporządzenia, weto prezydenta mało skuteczne

– Wiatraki będą powstawały.Znaleźliśmy sposoby, by mocą rozporządzenia zintensyfikować nasze działania – powiedział w środę na Radzie Gabinetowej premier Donald Tusk. W jego ocenie weto prezydenta Karola Nawrockiego do tzw. ustawy wiatrakowej będzie „mało skuteczne”.

Niemcy powołali Narodową Radę Bezpieczeństwa z ostatniej chwili
Niemcy powołali Narodową Radę Bezpieczeństwa

Narodowa Rada Bezpieczeństwa (NSR) zastąpi Federalną Radę Bezpieczeństwa, stając się organem decyzyjnym w Kancelarii Federalnej. Kanclerz Friedrich Merz (CDU) chce skupić tu szefów najważniejszych resortów, tworząc elitarną grupę doradczą, która w niektórych kwestiach może mieć więcej władzy niż rząd federalny.

Tusk: Rada Gabinetowa to nie jest substytut rządu czy parlamentu z ostatniej chwili
Tusk: Rada Gabinetowa to nie jest substytut rządu czy parlamentu

– Rada Gabinetowa to nie jest substytut rządu czy parlamentu, nie jest to klub dyskusyjny, tylko są to obrady Rady Ministrów prowadzone przez prezydenta RP w sprawach szczególnej wagi – powiedział premier Donald Tusk podczas środowego posiedzenia Rady.

Rozpoczęło się posiedzenie Rady Gabinetowej. Karol Nawrocki zabiera głos z ostatniej chwili
Rozpoczęło się posiedzenie Rady Gabinetowej. Karol Nawrocki zabiera głos

W środę po godz. 9 rozpoczęło się posiedzenie Rady Gabinetowej. Ma być poświęcone takim kwestiom, jak: stan finansów publicznych, inwestycje rozwojowe, w tym budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego i elektrowni jądrowych, a także ochrona polskiego rolnictwa.

REKLAMA

Polska marka może podbić zagraniczne rynki

W 2017 roku wartość polskiego eksportu może sięgnąć 200 mld euro, a z roku na rok wzrost jest kilkuprocentowy. Warunkiem dalszego rozwoju sprzedaży zagranicznej jest budowanie i wzmacnianie wizerunku polskiej marki poza granicami. Taki cel ma program Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, która będzie wspierać na arenie międzynarodowej 9 z 12 priorytetowych sektorów polskiej gospodarki. Dzięki rządowej pomocy polskie produkty i usługi mają szansę zaistnieć na nowych rynkach, m.in. w Azji, Afryce i Ameryce Łacińskiej.
 Polska marka może podbić zagraniczne rynki
/ Pixabay.com/CC0

 Polscy przedsiębiorcy będą mogli korzystać, ale nie w charakterze wystawców, z infrastruktury polskich stoisk informacyjno-promocyjnych, które będą organizowane przez PAIH na kluczowych imprezach targowych. To przestrzeń do rozmów, spotkań b2b, kontaktów z partnerami zagranicznymi. To miejsca, gdzie będą odbywały się briefingi prasowe, a polski przedsiębiorca będzie mógł dostarczyć swoje promocyjne filmy i materiały drukowane. Wszystko to będziemy starali się dystrybuować, jednocześnie będziemy punktem informacyjnym na każdej imprezie targowej, gdzie będziemy mogli wskazać lokalizację konkretnych polskich podmiotów – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Robert Zawadzki, zastępca dyrektora Departamentu Promocji Gospodarczej w Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

W grudniu ruszył projekt „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand” przeznaczony dla małych i średnich firm realizowany przez PAIH. Agencja odpowiada za 9 z 12 określonych przez resort rozwoju jako priorytetowe sektory polskiej gospodarki: meble, moda polska (wraz z biżuterią), jachty i łodzie rekreacyjne, kosmetyki, sprzęt medyczny, biotechnologia i farmacja, budowa i wykańczanie budowli, maszyny i urządzenia, części samochodowe i lotnicze, części samochodowe i lotnicze. Promocją pozostałych trzech, czyli spożywczego, IT/ICT i usług prozdrowotnych, zajmą się odpowiednio Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości i Polska Organizacja Turystyczna.

PAIH będzie wspierać polskie firmy na 99 kluczowych imprezach wystawienniczych (61 w 2018 roku i 38 w 2019 roku): w Chinach, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Niemczech, Rosji, Indach, USA, Iranie, Kazachstanie, Turcji, Ukrainie, Białorusi, Norwegii, Holandii, Australii, we Włoszech, Szwecji, Francji, Singapurze, Brazylii, RPA, Kanadzie, Meksyku i Izraelu. Dodatkowo w Polsce będą realizowane misje gospodarcze dla zagranicznych przedsiębiorców i dziennikarzy, podczas których będą mogli nawiązać kontakt z polskimi firmami.

Zgodnie z założeniami program ma pomóc w ekspansji zagranicznej tam, gdzie polskie firmy mają szanse na sukces.

– Nie w każdym kraju znajdziemy odpowiedni zasób wiedzy na temat polskich firm i polskiego asortymentu, więc te rynki priorytetowe nie są dobrane przypadkowo. Ministerstwo Rozwoju starało się wskazać takie kraje, w których Polska ma szansę na prezentację produktów, nie konkurując bezpośrednio z największymi potęgami na świecie – zaznacza Zawadzki. – Mamy nadzieję, że dzięki programom branżowym uda się wzbudzić świadomość u zagranicznych konsumentów i pokazać, że produkty, które często znajdują w sklepach np. w Dubaju, są produktami polskimi.

Program nie ma na celu promowania poszczególnych polskich firm, ale sprawienie, że marka „made in Poland” zaistnieje w świadomości zagranicznych konsumentów. Obecnie polskie produkty są obecne przede wszystkim w krajach Unii Europejskiej, ale stopniowo rośnie ich popularność w krajach Azji, Afryki i Ameryki Południowej.

Chcemy się pochwalić zwiększoną rozpoznawalnością polskich marek, Polski jako kraju. Chcemy promować markę każdej z branż, niekoniecznie konkretne firmy, bo specyfika wydatkowania środków unijnych nam na to nie pozwala – podkreśla Robert Zawadzki.

Polski eksport według różnych szacunków w 2017 roku może przekroczyć 197–200 mld euro. Tylko w I półroczu 2017 roku wartość eksportu wyniosła 99 mld euro, czyli o 8,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku. W najbliższych latach eksport powinien rosnąć, w dużej mierze ze względu na wejście na nowe, perspektywiczne rynki.

/ Źródło: Newseria.pl

#REKLAMA_POZIOMA#
 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe